Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Czyli dokładnie tak jak myślałem, super ,dzięki za odpowiedź!
Btw ta gra jest genialna ^^
Btw ta gra jest genialna ^^
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Liczy się jeszcze Czyngischan ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oczywiście trzeba go mieć jako lidera![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oczywiście trzeba go mieć jako lidera
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Czyli bonus z Wielkiego Muru również nie liczy się podczas licytowania koloni?Grzeniu pisze:Kolonia jest licytowana w kółko zgodnie z kolejnością graczy (zaczyna ten, który właśnie dołożył kartę zdarzenia) do momentu, kiedy wszyscy gracze powiedzą "pas". Gdy gracz raz powie pas, jest wyłączany z licytacji, a pozostali dalej walczą wg. kolejności. Nie można blefować - możesz licytować tylko do takiego poziomu, do jakiego ci pozwala twoje wojsko i karty kolonizacji. Liczy się wyłącznie "goła" siła jednostek, taktyka (jeżeli wyślesz do kolonii pełny zestaw spełniający taktykę (np: 3 wojowników z taktyką legion)), technologie nawigacji (ale +2 do kolonizacji, bez +1 do siły!), karty kolonizacji, kolos rodyjski i ew. Cook, jeśli zagrałeś kartę kolonizacji. Cała reszta "usprawnień" podnosi wyłacznie siłę używaną do agresji/wojen i określania w zdarzeniach najsilniejszej/najsłabszej cywilizacji.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Zgadza się - nie liczy się. Chciałabyś wysłać Wielki Mur na wyprawę mającą na celu podbój kolonii? ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Niestety w ostatniej grze dałam się pośrednio przekonać, że tak właśnie jestmst pisze:Zgadza się - nie liczy się. Chciałabyś wysłać Wielki Mur na wyprawę mającą na celu podbój kolonii?
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
mam pytanko
jesli ma sie ulepszenie co pozwala budowac 2 lub wiecej elementow cudow za jedna akcje i zagrywa sie akcje ktora buduje element cudu taniej o 4.. to jesli 1 element cudu kosztuje tylko 2 to te niewykozystane 2 pzrechodza na nastepny element cudu?
jesli ma sie ulepszenie co pozwala budowac 2 lub wiecej elementow cudow za jedna akcje i zagrywa sie akcje ktora buduje element cudu taniej o 4.. to jesli 1 element cudu kosztuje tylko 2 to te niewykozystane 2 pzrechodza na nastepny element cudu?
Click me for -> Virco BGG Collection
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Nie, nadwyżka się marnuje.
Dodatkowo nie możesz wybudować jedną akcją 2 etapów cudu przy wykorzystaniu karty i własnych surowców, ponieważ jest to zagranie danej karty, a nie budowa etapu cudu.
Dodatkowo nie możesz wybudować jedną akcją 2 etapów cudu przy wykorzystaniu karty i własnych surowców, ponieważ jest to zagranie danej karty, a nie budowa etapu cudu.
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Ile powinno być w pudełku z grą kart technologii "żelazo"?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
3
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Mam pare pytań w celu upewnienia się:
Czy jeżeli wprowadzam kartę technologii np: żelazo to płacę od razu żarówki i surowce i wtedy mam jedną kopalnię ulepszoną ? I nie mogę wprowadzic karty bez wydawania surków i ulepszania tzn tylko wydając żarówki ?
Czy jeżeli mam kartę akcji np: zbuduj farmę lub kopalnię i zapłać o 2 surki mniej, to za wprowadzenie karty place jedna akcje i za zbudowanie kopalni place kolejna akcje ?
Czy jeżeli wprowadzam kartę technologii np: żelazo to płacę od razu żarówki i surowce i wtedy mam jedną kopalnię ulepszoną ? I nie mogę wprowadzic karty bez wydawania surków i ulepszania tzn tylko wydając żarówki ?
Czy jeżeli mam kartę akcji np: zbuduj farmę lub kopalnię i zapłać o 2 surki mniej, to za wprowadzenie karty place jedna akcje i za zbudowanie kopalni place kolejna akcje ?
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
wynalezienie technologii (i zapłacenie za to żarówkami) to jedna akcja. Potem możesz zbudować (lub ulepszyć) wynalezioną budowlę i kosztuje to kolejną akcję cywilną (niezależnie czy ulepszasz normalnie czy kartą akcji) oraz musisz wydać surowce potrzebne do budowy lub ulepszenia.
Czyli podczas wykonywania akcji wynalezienia technologii i płacenia za to określoną ilość żarówek nie płacisz nic surowców i nic Ci się samo nie ulepsza.
Czyli podczas wykonywania akcji wynalezienia technologii i płacenia za to określoną ilość żarówek nie płacisz nic surowców i nic Ci się samo nie ulepsza.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Swoją drogą ciekawy pomysł na zdolność jakiegoś nowego lidera ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
David Copperfield? Wydawałoby się, że powinien dawać buźki.ragozd pisze:Swoją drogą ciekawy pomysł na zdolność jakiegoś nowego lidera
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Mam pytanie odnoście agresji "Skrytobójstwo". Czy w przypadku jej rozgrywania też atakujący i broniący deklarują swoją siłę? Bo dziwne wydaje się wysyłanie skrytobójcy razem z połową armii...
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
jest to typowa akcja, i zgodnie z zasadami musisz przeliczyc siłę agresora jak i obrońcy..mat_eyo pisze:Mam pytanie odnoście agresji "Skrytobójstwo". Czy w przypadku jej rozgrywania też atakujący i broniący deklarują swoją siłę? Bo dziwne wydaje się wysyłanie skrytobójcy razem z połową armii...
Click me for -> Virco BGG Collection
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak, deklarują.
Wysyłasz część armii na cywilizację przeciwnika by odwrócić jego uwagę od asasyna mającego zabić jego lidera...
Wysyłasz część armii na cywilizację przeciwnika by odwrócić jego uwagę od asasyna mającego zabić jego lidera...
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
To ja będę miał jeszcze jedno pytanie, tak żeby się upewnić. Chodzi mi o działanie liderów zwiększających przyrost żarówek, takich jak da Vinci i Newton. Czy działają oni jak Kolej Transsyberyjska czyli tylko jeden stojący w najlepszej bibliotece/laboratorium robotnik produkuje dodatkowe żarówki czy może dodatkowe żarówki daje mi każdy stojący tam robotnik?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak.mat_eyo pisze:To ja będę miał jeszcze jedno pytanie, tak żeby się upewnić. Chodzi mi o działanie liderów zwiększających przyrost żarówek, takich jak da Vinci i Newton. Czy działają oni jak Kolej Transsyberyjska czyli tylko jeden stojący w najlepszej bibliotece/laboratorium robotnik produkuje dodatkowe żarówki czy może dodatkowe żarówki daje mi każdy stojący tam robotnik?
A propos Kolei to ja mam pytanie. Czy dodatkowoa produkcja wynikająca z działania Kolei jest punktowana w Impact of Industry?
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Nie dokładnie jak kolej ale podobnie.
Tylko 1 najlepszy budynek daje bonus i nie podwaja a dodaje tyle żarówek który level tego budynku jest. Czyli za Alchemię 1 żarówka...
edit: tak Kolej jest liczona do impaktu.
Tylko 1 najlepszy budynek daje bonus i nie podwaja a dodaje tyle żarówek który level tego budynku jest. Czyli za Alchemię 1 żarówka...
edit: tak Kolej jest liczona do impaktu.
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Po rezygnacji gracza wzrasta liczba odrzucanych po turze gracza kart (adekwatnie do liczby graczy pozostałych w grze).
Czy karty oznaczone do użycia przy większej liczbie graczy także wypadają z gry? Zakładam, że nie.
Czy karty oznaczone do użycia przy większej liczbie graczy także wypadają z gry? Zakładam, że nie.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
I Wieliczka też. Ale Tesla + Laboratoria już nie bo Impact of Industry mówi o produkcji kopalńpabula pisze:edit: tak Kolej jest liczona do impaktu.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Kart uzależnionych od liczby graczy jest mało, tym bym się nie przejmował. Natomiast warto zdejmować więcej kart z toru, gra będzie szybciej szłamacike pisze:Po rezygnacji gracza wzrasta liczba odrzucanych po turze gracza kart (adekwatnie do liczby graczy pozostałych w grze).
Czy karty oznaczone do użycia przy większej liczbie graczy także wypadają z gry? Zakładam, że nie.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
BILL GATESyosz pisze:I Wieliczka też. Ale Tesla + Laboratoria już nie bo Impact of Industry mówi o produkcji kopalńpabula pisze:edit: tak Kolej jest liczona do impaktu.
Twoje laboratoria z epok I, II oraz III działają jak kopalnie. Podczas produkcji
połóż na nich 1 niebieski znacznik za każdego robotnika znajdującego
się na nich. Każdy wart jest liczbę surowców równą poziomowi laboratorium.
Twoje laboratoria produkują zawsze wtedy kiedy Twoje kopalnie, a ilość wytwarzanych
przez nie surowców liczy się do wydarzenia Wpływ przemysłu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
ok ok... mówiłem że dawno nie grałem ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dzięki za rozwianie wątpliwości ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass