Aeroplanes [M. Wallace]
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Aeroplanes [M. Wallace]
Między wierszami można było wyczytać, że kolejna z gier MW będzie o samolotach.
Doczekaliśmy się oficjalnego umieszczenia gry na bgg http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -ascendant
Okładka zalatuje tytułem około familijnym. Dodatkowo wśród komponentów są wymienione kostki, oby miałe marginalne znaczenie
Z drugiej strony wiek określono jako 14+, a kategoria Ekonomia, więc trudno powiedzieć czego się spodziewać.
Szkoda, że liczba graczy będzie typowo MW, czyli 3-5.
Premiera w maju, pożyjemy zobaczymy.
Chociaż gdyby to był następca Brassa to byłby wydany przez Treefroga, z grafikami Dennisa, ale obym się mylił
Doczekaliśmy się oficjalnego umieszczenia gry na bgg http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -ascendant
Okładka zalatuje tytułem około familijnym. Dodatkowo wśród komponentów są wymienione kostki, oby miałe marginalne znaczenie
Z drugiej strony wiek określono jako 14+, a kategoria Ekonomia, więc trudno powiedzieć czego się spodziewać.
Szkoda, że liczba graczy będzie typowo MW, czyli 3-5.
Premiera w maju, pożyjemy zobaczymy.
Chociaż gdyby to był następca Brassa to byłby wydany przez Treefroga, z grafikami Dennisa, ale obym się mylił
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Wallace ostatnio lubił wydawać kopie:
Brass -> AOI
First Train to Wensleydale -> Last Train to Nuremberg
Ciekawe czy nie będzie Automobile -> Aeroplanes...
Brass -> AOI
First Train to Wensleydale -> Last Train to Nuremberg
Ciekawe czy nie będzie Automobile -> Aeroplanes...
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Ale jedno i drugie na 'A'Królik pisze:Skoro są kostki to raczej nie.
Szczerze mówiąc mam nadzieję, że masz rację. Chętnie poznałbym nowego Wallace'a, bo te ostatnie gry (Ankh, to o orangutanach) mi nie podchodzą
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
First Train to Nurenberg to Last Train tyle że z nową grafiką i dodatkową mapą - nie nazwałbym tego kopią / redesignem.
Ja z chęcią przyjrzę się Aeroplanom (a także Queen Games: Locomotives Werks, do którego podobny jest podobno Automobile) )
Ja z chęcią przyjrzę się Aeroplanom (a także Queen Games: Locomotives Werks, do którego podobny jest podobno Automobile) )
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
-
- Posty: 1686
- Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Faktycznie, okładka niezachęcająca. Podobno to będzie takie niby połączene między Automobile, a Brassem. Brzmi ekstra, ale ile w tym prawdo to się przekonamy.
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 05 lut 2010, 15:29
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 3 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Jeśli chodzi o AoI to Wallace stworzył ją chyba tylko dlatego, że po procesie z Eagle Games stracił prawa do wydawania Brassa na rzecz tego wydawnictwa. Podobnie, zaprojektował Steam po utracie praw do Age of Steam.ozzman1 pisze:Wallace ostatnio lubił wydawać kopie:
Brass -> AOI
First Train to Wensleydale -> Last Train to Nuremberg
Ciekawe czy nie będzie Automobile -> Aeroplanes...
-
- Posty: 1686
- Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
http://boardgamegeek.com/image/1223143/ ... size=large
No Brass, cholera;P
No Brass, cholera;P
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Tutaj trochę więcej jest opisane, w skrócie miks Brassa z Automobile
Szkoda, że obcięli liczbę graczy, bo w prototyp dało grać w 6 osób !!
http://boardgamegeek.com/geeklist/70877 ... tem1782922
Szkoda, że obcięli liczbę graczy, bo w prototyp dało grać w 6 osób !!
http://boardgamegeek.com/geeklist/70877 ... tem1782922
-
- Posty: 1686
- Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Piszą, że lżejsze niż Brass i Automobile. Trochę szkoda, ale w sumie Tinners' Trail też nie jest mózgożerem, a jest całkiem fajne.
- Vester
- Posty: 958
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 44 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Takie już życie poważnego projektanta. Robi mięsiste gry, staje się sławny, rośnie presja, robi jeszcze lepsze mózgożery, wchodzi do panteonu, zaczyna się wkurzać, że sława nie przekłada się na fortunę, zaczyna myśleć o emeryturze i przechodzi na lżejsze tytuły/podgrzewanie ziemniaków/większą sprzedaż. Wallace się kończy.
Jeszcze Chvatil trzyma fason. Trzymajmy kciuki za następców.
Jeszcze Chvatil trzyma fason. Trzymajmy kciuki za następców.
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
nie jest tak źle.
Dzięki Age of Industry posmakowałem Wallace, a London trzyma mnie przy graniu
dodatkowo A Few Acres of Snow trzyma w napięciu (pomimo wspomnianych ułomności)
Dzięki Age of Industry posmakowałem Wallace, a London trzyma mnie przy graniu
dodatkowo A Few Acres of Snow trzyma w napięciu (pomimo wspomnianych ułomności)
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1042 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Czytałem coś na ten temat. Testerzy twierdzą, że jeśli gracz British Airways całkowicie zrezygnuje z rozwijania połączeń i pośle wszystkie swoje samoloty do Węgier, to innym graczom zabraknie pasażerów do obsłużenia, bo w Budapeszcie jest tak pięknie, że nikt nie chce wyjeżdżać. Martin przebąkiwał, że zmieni zasady dowozu pasażerów na lotniska - taksówki będą miały zasięg dwóch, a nie jednego miasta.WRS pisze:Czy ktoś wie o co chodzi z tym madziarskim młotem?
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Dzięki za wyjaśnienie. Jakoś mi się nie udało wyszukać rozwinięcia tematu.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Czyli znowu popsuta gra?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Ta jeszcze nie wydana więc jest szansa na naprawę, ale Martinowi chyba na dźwięk słówka Hammer włosy dęba stają na głowie;)
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Z pewnoscia nie jest to Brass ani Automobile - bis.Palmer pisze:Z przykrością muszę stwierdzić, że raczej nie ma na co czekać.Filip Apostoł pisze:Wiadomo coś o Aeroplanach?
No chyba, że spodziewałeś się gry, w której kolejność w każdej rundzie ustalana jest rzutem kością
Zalezy, co kto lubi. Aeroplany sa latwiejsza gra niz np. Automobile, ale tez dosyc istotny jest czynnik losowy (tworzenie tras poza Europa wymaga rzutu koscmi ryzyka, sa jednak zetony wsparcia pozwalajace na opanowanie tego ryzyka).staszek pisze:może tylko kolejność jest, że tak powiem nieco losowa,ale reszta jest super ?
Wkrotce opublikujemy.mulek18 pisze:a jest już gdzieś instrukcja do gry Aeroplany?
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Widziałem na bgg pierwsze oceny rodaków i kiepsko to wygląda.
Można dowiedzieć się nieco więcej szczegółów? Chodzi o te kości ryzyka,
tak bardzo psują rozgrywkę?
Można dowiedzieć się nieco więcej szczegółów? Chodzi o te kości ryzyka,
tak bardzo psują rozgrywkę?
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
IMHO dużo bardziej psuje rozgrywkę zmienianie losowe gracza startowego co turę. Dla mnie zupełnie niepotrzebna jest też możliwość rzucania kością po to aby określić jakich pomocników dostaniemy korzystając z akcji pozyskania pomocników.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
W zasadzie nie jest to kluczowy element gry i jak komus nie pasuje, to mozna grac inaczej (opcjonalnie).mst pisze:IMHO dużo bardziej psuje rozgrywkę zmienianie losowe gracza startowego co turę.
Niewatpliwie jest to rozwiazanie anty-optymalizatorskie. Nie wiedzac kiedy bedziemy sie ruszac w nastepnej kolejce, trudno jest precyzyjnie zaplanowac kolejne posuniecia. Okazje trzeba wykorzystwac tu i teraz, a nie czekac np. na dwie kolejki.
Tu akurat kazdy gracz dostaje to co mu pasuje. Ostrozni placa 1 funt i sobie wybieraja to co chca, majac pewnosc ze bedzie (ale tylko jedno).mst pisze:Dla mnie zupełnie niepotrzebna jest też możliwość rzucania kością po to aby określić jakich pomocników dostaniemy korzystając z akcji pozyskania pomocników.
Gracze z dusza hazardzisty, obstawiaja swoisty zaklad - moga wybrac 2 wsparcia sposrod 3 wylosowanych na kostkach. Dobre zwlaszcza w pozniejszych etapach gry. W pierwszym etapie, przy niefartownym rzucie, mozna zostac bez niczego (a kaske trzeba zaplacic).
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Realizacja niektórych zamierzeń w grze wymaga działań zajmujących conajmniej dwie kolejki (np. wysyłka pasażerów do Ameryki). Natomiast zgadzam się z tym, że bardzo łatwo można zmienić regułę określającą kolejność graczy (chociaż reguła przedstawiona przez Autora odpowiada IMHO b.dobrze charakterowi, który Wallace chciał nadać rozgrywce ).Lord Voldemort pisze:W zasadzie nie jest to kluczowy element gry i jak komus nie pasuje, to mozna grac inaczej (opcjonalnie).mst pisze:IMHO dużo bardziej psuje rozgrywkę zmienianie losowe gracza startowego co turę.
Niewatpliwie jest to rozwiazanie anty-optymalizatorskie. Nie wiedzac kiedy bedziemy sie ruszac w nastepnej kolejce, trudno jest precyzyjnie zaplanowac kolejne posuniecia. Okazje trzeba wykorzystwac tu i teraz, a nie czekac np. na dwie kolejki.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012, 16:31 przez mst, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Dokładnie tak. To nie jest drugi Brass, nie ma nim być. Aeroplany są lekką, ale niegłupią grą ekonomiczną. Zasady odpowiadają tematowi - w epoce pionierów lotnictwa bez odrobiny szczęścia i zdolności do podejmowania ryzyka nic by się nie osiągnęło. Nie każdy przecież odważyłby się przelecieć nad Atlantykiem, do tego z pasażerami, samolotem zrobionym z drutu, płótna i sklejki, nie? Da się do lotu przygotować, zoptymalizować itp., ale może nas wyprzedzić wtedy ktoś, kto bardziej ufa swojej fortunie. Ale może też spaść do oceanu.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare