Niestety dopiero teraz mam chwilę napisać coś spójnego, więc może po kolei:
1. Nations 2 są ciekawsze, niż Nations, więc to już +,
2. bomba wodorowa jest bardzo klimatycznym dodatkiem (zresztą jak cała gra), chociaż dość ciężko mi było ją zbudować - drugi +,
3. osobistości przypominają mi Automobile M. Wallace'a, działają kapitalnie, dodają możliwości i smaczku - trzeci +,
4. rakiety - minus: tak samo jak trochę bez sensu są naloty, tak samo rakiety. Generalnie uważam jednak, że naloty z podstawki i rakiety z dodatku także za wyjątkowo klimatyczne - w końcu w realnym świecie też był wyścig zbrojeń, a jakoś samoloty i rakiety nie latały w te i wew te nad wszystkimi fabrykami i laboratoriami. Więc tak samo jak w realnym świecie tak i w grze - teoretycznie jest to do wykorzystania, ale praktycznie się to po prostu nie zdarza. Z takim podejściem mogę przymknąć oko na tę część mechaniki
Ogólnie dodatek na duży plus, ale trzeba brać pod uwagę, że trochę komplikuje grę.
Teraz za to czekam z niecierpliwością na opisy, recenzje i wydanie:
https://boardgamegeek.com/boardgame/176 ... rgy-empire
oraz
https://boardgamegeek.com/boardgame/177 ... s-midnight