Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Kolejna wątpliwość, która nasunęła się podczas dzisiejszej rozgrywki dotyczy wydarzenia wpływ czasu.
Czy po zadziałaniu tego wydarzenia odwrócony cud zalicza się do ogólnej liczby cudów i podraża nam o akcję wzięcie kolejnego cudu.
I kolejne pytanie: czy taki cud punktuje z paktu International Tourism?
W obu przypadkach graliśmy, że tak.
Czy po zadziałaniu tego wydarzenia odwrócony cud zalicza się do ogólnej liczby cudów i podraża nam o akcję wzięcie kolejnego cudu.
I kolejne pytanie: czy taki cud punktuje z paktu International Tourism?
W obu przypadkach graliśmy, że tak.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
oba tak na pewno International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Za nieukończone też? A to zaskoczenie. W tym przypadku byliśmy pewni, że nie.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
W życiu by mi to do głowy nie przyszło. Nigdy nie punktowałem [świadomie] nieukończonych cudów...clearview pisze:Za nieukończone też? A to zaskoczenie. W tym przypadku byliśmy pewni, że nie.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
mnie tez zaskoczyłeś.ragozd pisze:oba tak na pewno International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
A to jakaś Twoja interpretacja (z Twoim exp'e i tak kupuję tę wersję ), czy jest gdzieś coś formalnie potwierdzone?
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
A co ty za herezje opowiadasz?ragozd pisze:International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
Tyle partii za sobą a tak mylisz innych
oczywiście że nie punktuje!
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Ciekawe co Radek miał na myśli bo International Tourism oczywiście nie punktuje cudów nie ukończonych (po prostu punktuje cuda, a cud nie ukończony cudem nie jest).
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Pierwsze słyszę, aby punktował za nieukończone... Byłoby to wbrew wszelkiej logice.ragozd pisze:oba tak na pewno International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
to zależy od logik No onilne wydawało mi się że doliczył punkt już po wzięciu cudu, z drugiej strony ten serwis wykładnią nie jest "wonder owned" można interpretować tu różnie, jednak nie jest to "builded".
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
I jeszcze jedna mała wątpliwość do rozwiania.
Chodzi o pakt Peace Treaty, w któym dwie cywilizacje nie mogą się atakować ale za to produkują 1 pkt kultutry co rundę.
Czy jeżeli chcę jednak zaatakować cywilizację, z którą mam ten pakt, to muszę najpierw w akcji politycznej wypowiedzieć ten pakt, a dopiero w kolejnej rudzie w akcji politycznej mogę zaatakować?
I jeszcze jedno. Rozumiem , że atak to zarówno agresja jak i wojna?
Chodzi o pakt Peace Treaty, w któym dwie cywilizacje nie mogą się atakować ale za to produkują 1 pkt kultutry co rundę.
Czy jeżeli chcę jednak zaatakować cywilizację, z którą mam ten pakt, to muszę najpierw w akcji politycznej wypowiedzieć ten pakt, a dopiero w kolejnej rudzie w akcji politycznej mogę zaatakować?
I jeszcze jedno. Rozumiem , że atak to zarówno agresja jak i wojna?
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak i tak.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Możesz jeszcze (jeśli to ty zaproponowałeś ten pakt) zaproponować inny pakt komuś innemu (albo temu samemu, ale wtedy ten może wyniuchać pismo nosem) i wtedy ten pakt zostanie anulowany, gdyż nie możesz mieć 2 paktów proponowanych przez ciebie.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Faktycznie. Sprytnepabula pisze:Możesz jeszcze (jeśli to ty zaproponowałeś ten pakt) zaproponować inny pakt komuś innemu (albo temu samemu, ale wtedy ten może wyniuchać pismo nosem) i wtedy ten pakt zostanie anulowany, gdyż nie możesz mieć 2 paktów proponowanych przez ciebie.
Nie zmienia to jednak faktu, że potrzebuję dwóch akcji politycznych, żeby zaatakować sojusznika z tego paktu.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Grałam w TTA kilkadziesiąt razy, ale głównie przez Internet i się nie przyjrzałam jednej zasadzie, którą w grach "papierowych" czasem sobie interpretuję tak, a czasem siak...
Chodzi o upgradowanie przy zniżkach np. z Architektury.
Jeśli mam zniżkę:
- 1 kamień do budynków I ery
- 2 kamienie do budynków II i III ery
to upgradując z poziomu A do poziomu I lub z poziomu I do poziomu II płacę "różnicę MINUS 1" kamieni??
Inaczej mówiąc, zniżki mam sobie wyobrazic jako obniżone ceny budynków nawet - w przypadku upgradu - jeśli wybudowałam je przed działaniem zniżki?
Chodzi o upgradowanie przy zniżkach np. z Architektury.
Jeśli mam zniżkę:
- 1 kamień do budynków I ery
- 2 kamienie do budynków II i III ery
to upgradując z poziomu A do poziomu I lub z poziomu I do poziomu II płacę "różnicę MINUS 1" kamieni??
Inaczej mówiąc, zniżki mam sobie wyobrazic jako obniżone ceny budynków nawet - w przypadku upgradu - jeśli wybudowałam je przed działaniem zniżki?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak. W przeciwnym wypadku opłacało by się zrobić dwa osobne upgrade'y - z A do I (-1) i z I do II (-2).Veridiana pisze:Inaczej mówiąc, zniżki mam sobie wyobrazic jako obniżone ceny budynków nawet - w przypadku upgradu - jeśli wybudowałam je przed działaniem zniżki?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak. Od ceny budynku, odejmujesz znizke
Sent from iPhone.
Sent from iPhone.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Wiem, że wydanie Samouczka zobowiązuje ale czasem rozbiję się o jakiś detal. Tak jak sytuacja, która miała miejsce ostatnio:
Koniec epoki, zrzucamy 2 żółte kostki, u mnie powoduje to niezadowolenie i nie mam wolnego workera.
Drugi gracz zagrywa polityczną i aktywuje wydarzenie odejmujące akcje cywilne za każdego niezadowolonego robotnika. Sam na tym cierpi, bo wolnego chłopka ma, ja natomiast - bez takowego - nie mam kary? Mimo iż sama sytuacja w mojej cywilizacji jest obiektywnie rzecz biorąc gorsza?
Koniec epoki, zrzucamy 2 żółte kostki, u mnie powoduje to niezadowolenie i nie mam wolnego workera.
Drugi gracz zagrywa polityczną i aktywuje wydarzenie odejmujące akcje cywilne za każdego niezadowolonego robotnika. Sam na tym cierpi, bo wolnego chłopka ma, ja natomiast - bez takowego - nie mam kary? Mimo iż sama sytuacja w mojej cywilizacji jest obiektywnie rzecz biorąc gorsza?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Liczba niezadowolonych robotników to nie jest liczba "zadowalaczy" tylko różnica między wymaganym zadowoleniem a aktualnym. Więc masz karę.Veridiana pisze:Koniec epoki, zrzucamy 2 żółte kostki, u mnie powoduje to niezadowolenie i nie mam wolnego workera.
Drugi gracz zagrywa polityczną i aktywuje wydarzenie odejmujące akcje cywilne za każdego niezadowolonego robotnika. Sam na tym cierpi, bo wolnego chłopka ma, ja natomiast - bez takowego - nie mam kary? Mimo iż sama sytuacja w mojej cywilizacji jest obiektywnie rzecz biorąc gorsza?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dokładnie tak. Każda odkryta smutna buźka to 1 niezadowolony robotnik. Zatrudnienie darmozjadów artystów nie zmniejsza liczby niezadowolonych, ale pozwala uniknąć ruchawek [czyli produkcji].Nataniel pisze:Liczba niezadowolonych robotników to nie jest liczba "zadowalaczy" tylko różnica między wymaganym zadowoleniem a aktualnym. Więc masz karę.
PS
Zapomniałem, że na planszy przykrywa się smutną buźkę darmozjadem - na boardgaming-online widać to lepiej.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Między Bogiem a prawdą, na mojej planszy nie ma w ogóle smutnych buziek
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Jak w takim razie rozpatrzeć wydarzenie Emigracja z II epoki: "Każda cywilizacja traci połowę swoich niezadowolonych robotników, zaokrąglając w górę (wracają do żółtego banku)" zakładając na przykład, że nie mam żadnych workerów na polu wolnych robotników a wymagane zadowolenie wynosi 3 a moje aktualne 1. Muszę zmniejszyć populację i jeden znacznik oddać do banku?Nataniel pisze:Liczba niezadowolonych robotników to nie jest liczba "zadowalaczy" tylko różnica między wymaganym zadowoleniem a aktualnym. Więc masz karę.Veridiana pisze:Koniec epoki, zrzucamy 2 żółte kostki, u mnie powoduje to niezadowolenie i nie mam wolnego workera.
Drugi gracz zagrywa polityczną i aktywuje wydarzenie odejmujące akcje cywilne za każdego niezadowolonego robotnika. Sam na tym cierpi, bo wolnego chłopka ma, ja natomiast - bez takowego - nie mam kary? Mimo iż sama sytuacja w mojej cywilizacji jest obiektywnie rzecz biorąc gorsza?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak musisz zmniejszyć populację (zabrać jednego ludzia z budynku i wstawić go do banku). Sama sytuacja też nie jest zaciekawa bo to oznaczało że była rewolucja w Twojej cywilizacji, nie było produkcji itp
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak wiem że rewolucja by była, to hipotetyczna sytuacja, raczej nie marzyłaby mi się taka
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl