Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

Kolejna wątpliwość, która nasunęła się podczas dzisiejszej rozgrywki dotyczy wydarzenia wpływ czasu.

Czy po zadziałaniu tego wydarzenia odwrócony cud zalicza się do ogólnej liczby cudów i podraża nam o akcję wzięcie kolejnego cudu.
I kolejne pytanie: czy taki cud punktuje z paktu International Tourism?

W obu przypadkach graliśmy, że tak.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Pierwsze tak, a drugie raczej tak ;)
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: ragozd »

oba tak na pewno :) International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

Za nieukończone też? A to zaskoczenie. W tym przypadku byliśmy pewni, że nie.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: macike »

clearview pisze:Za nieukończone też? A to zaskoczenie. W tym przypadku byliśmy pewni, że nie.
:shock: W życiu by mi to do głowy nie przyszło. Nigdy nie punktowałem [świadomie] nieukończonych cudów... :shock:
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
Browarion
Posty: 2374
Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Browarion »

ragozd pisze:oba tak na pewno :) International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
mnie tez zaskoczyłeś.
A to jakaś Twoja interpretacja (z Twoim exp'e i tak kupuję tę wersję :wink:), czy jest gdzieś coś formalnie potwierdzone?
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: pabula »

ragozd pisze:International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
A co ty za herezje opowiadasz?
Tyle partii za sobą a tak mylisz innych :)
oczywiście że nie punktuje!
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mst »

Ciekawe co Radek miał na myśli bo International Tourism oczywiście nie punktuje cudów nie ukończonych (po prostu punktuje cuda, a cud nie ukończony cudem nie jest). ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

ragozd pisze:oba tak na pewno :) International Tourism punktuje też za nieukończone cudy - to czasami mam miejsce w III erze
Pierwsze słyszę, aby punktował za nieukończone... Byłoby to wbrew wszelkiej logice.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: ragozd »

to zależy od logik ;) No onilne wydawało mi się że doliczył punkt już po wzięciu cudu, z drugiej strony ten serwis wykładnią nie jest ;) "wonder owned" można interpretować tu różnie, jednak nie jest to "builded".
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

I jeszcze jedna mała wątpliwość do rozwiania.

Chodzi o pakt Peace Treaty, w któym dwie cywilizacje nie mogą się atakować ale za to produkują 1 pkt kultutry co rundę.

Czy jeżeli chcę jednak zaatakować cywilizację, z którą mam ten pakt, to muszę najpierw w akcji politycznej wypowiedzieć ten pakt, a dopiero w kolejnej rudzie w akcji politycznej mogę zaatakować?

I jeszcze jedno. Rozumiem , że atak to zarówno agresja jak i wojna?
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

Tak i tak.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: pabula »

Możesz jeszcze (jeśli to ty zaproponowałeś ten pakt) zaproponować inny pakt komuś innemu (albo temu samemu, ale wtedy ten może wyniuchać pismo nosem) i wtedy ten pakt zostanie anulowany, gdyż nie możesz mieć 2 paktów proponowanych przez ciebie.
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

pabula pisze:Możesz jeszcze (jeśli to ty zaproponowałeś ten pakt) zaproponować inny pakt komuś innemu (albo temu samemu, ale wtedy ten może wyniuchać pismo nosem) i wtedy ten pakt zostanie anulowany, gdyż nie możesz mieć 2 paktów proponowanych przez ciebie.
Faktycznie. Sprytne :)
Nie zmienia to jednak faktu, że potrzebuję dwóch akcji politycznych, żeby zaatakować sojusznika z tego paktu.
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Grałam w TTA kilkadziesiąt razy, ale głównie przez Internet i się nie przyjrzałam jednej zasadzie, którą w grach "papierowych" czasem sobie interpretuję tak, a czasem siak...

Chodzi o upgradowanie przy zniżkach np. z Architektury.
Jeśli mam zniżkę:
- 1 kamień do budynków I ery
- 2 kamienie do budynków II i III ery
to upgradując z poziomu A do poziomu I lub z poziomu I do poziomu II płacę "różnicę MINUS 1" kamieni??

Inaczej mówiąc, zniżki mam sobie wyobrazic jako obniżone ceny budynków nawet - w przypadku upgradu - jeśli wybudowałam je przed działaniem zniżki?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

Veridiana pisze:Inaczej mówiąc, zniżki mam sobie wyobrazic jako obniżone ceny budynków nawet - w przypadku upgradu - jeśli wybudowałam je przed działaniem zniżki?
Tak. W przeciwnym wypadku opłacało by się zrobić dwa osobne upgrade'y - z A do I (-1) i z I do II (-2).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Tak. Od ceny budynku, odejmujesz znizke :)


Sent from iPhone.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Wiem, że wydanie Samouczka zobowiązuje :wink: ale czasem rozbiję się o jakiś detal. Tak jak sytuacja, która miała miejsce ostatnio:

Koniec epoki, zrzucamy 2 żółte kostki, u mnie powoduje to niezadowolenie i nie mam wolnego workera.
Drugi gracz zagrywa polityczną i aktywuje wydarzenie odejmujące akcje cywilne za każdego niezadowolonego robotnika. Sam na tym cierpi, bo wolnego chłopka ma, ja natomiast - bez takowego - nie mam kary? Mimo iż sama sytuacja w mojej cywilizacji jest obiektywnie rzecz biorąc gorsza?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

Veridiana pisze:Koniec epoki, zrzucamy 2 żółte kostki, u mnie powoduje to niezadowolenie i nie mam wolnego workera.
Drugi gracz zagrywa polityczną i aktywuje wydarzenie odejmujące akcje cywilne za każdego niezadowolonego robotnika. Sam na tym cierpi, bo wolnego chłopka ma, ja natomiast - bez takowego - nie mam kary? Mimo iż sama sytuacja w mojej cywilizacji jest obiektywnie rzecz biorąc gorsza?
Liczba niezadowolonych robotników to nie jest liczba "zadowalaczy" tylko różnica między wymaganym zadowoleniem a aktualnym. Więc masz karę.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Okey, dzięki :)
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: macike »

Nataniel pisze:Liczba niezadowolonych robotników to nie jest liczba "zadowalaczy" tylko różnica między wymaganym zadowoleniem a aktualnym. Więc masz karę.
Dokładnie tak. Każda odkryta smutna buźka to 1 niezadowolony robotnik. Zatrudnienie darmozjadów artystów nie zmniejsza liczby niezadowolonych, ale pozwala uniknąć ruchawek [czyli produkcji].

PS
Zapomniałem, że na planszy przykrywa się smutną buźkę darmozjadem - na boardgaming-online widać to lepiej. ;)
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Między Bogiem a prawdą, na mojej planszy nie ma w ogóle smutnych buziek ;)
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Edwardo »

Nataniel pisze:
Veridiana pisze:Koniec epoki, zrzucamy 2 żółte kostki, u mnie powoduje to niezadowolenie i nie mam wolnego workera.
Drugi gracz zagrywa polityczną i aktywuje wydarzenie odejmujące akcje cywilne za każdego niezadowolonego robotnika. Sam na tym cierpi, bo wolnego chłopka ma, ja natomiast - bez takowego - nie mam kary? Mimo iż sama sytuacja w mojej cywilizacji jest obiektywnie rzecz biorąc gorsza?
Liczba niezadowolonych robotników to nie jest liczba "zadowalaczy" tylko różnica między wymaganym zadowoleniem a aktualnym. Więc masz karę.
Jak w takim razie rozpatrzeć wydarzenie Emigracja z II epoki: "Każda cywilizacja traci połowę swoich niezadowolonych robotników, zaokrąglając w górę (wracają do żółtego banku)" zakładając na przykład, że nie mam żadnych workerów na polu wolnych robotników a wymagane zadowolenie wynosi 3 a moje aktualne 1. Muszę zmniejszyć populację i jeden znacznik oddać do banku?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: yosz »

Tak musisz zmniejszyć populację (zabrać jednego ludzia z budynku i wstawić go do banku). Sama sytuacja też nie jest zaciekawa bo to oznaczało że była rewolucja w Twojej cywilizacji, nie było produkcji itp
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Edwardo »

Tak wiem że rewolucja by była, to hipotetyczna sytuacja, raczej nie marzyłaby mi się taka :)
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
ODPOWIEDZ