![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"CZUWAJ!”
INSTRUKCJA GRY
Gracze wcielają się w rolę harcerzy, zdobywających odznaki poprzez wykonywanie przydzielonych im zadań, odpowiadających specjalności danego harcerza. Wygrywa ten gracz, który po zakończeniu trzeciej rundy otrzymał najwięcej odznak krzyży harcerskich.
Karty są podzielone na karty harcerzy o danej specjalności, karty zadań do wykonania oraz na odznaki krzyża harcerskiego. Na środku stołu należy położyć owalną planszę. Niezbędna do gry jest kostka i 2-6 pionków. Na środku krzyża owalnej planszy kładziemy zakryte karty zadań do wykonania. Odznaki krzyży leżą na boku. Na końcu każdej rundy harcerze zostają nimi nagrodzeni w zależności od wyników. Jednak jest możliwość nagrodzenia odznaką także w trakcie trwania rundy.*
* - patrz w opis działania pola „CZUWAJ!”
Talię zawierającą wymaganą liczbę harcerzy należy potasować. Każdy gracz otrzymuje jedną kartę. Sprawdza swoją harcerską specjalność i kładzie ją odsłoniętą przed sobą.
Gracze otrzymują do ręki trzy rozlosowane karty zadań. Gracze stawiają swoje pionki na planszy w polu „CZUWAJ!” Gracz, który jest najmłodszy rzuca kostką i przesuwa pionkiem po planszy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
W czasie poruszania się po planszy gracz może stanąć na polach o różnych poleceniach:
KARTA– oznacza dobranie karty zadań z kupki na środku planszy. Gracz trzyma te karty w ręku zasłonięte.
ODDAJ KARTĘ – wejście na to pole, oznacza oddanie wybranej przez siebie karty zadań (z tych trzymanych w dłoni) przeciwnikowi.
WYMIANA – gracze świadomie wymieniają się wybraną przez siebie 1 kartą.
ODBIERZ KARTĘ – gracz wybiera sobie 1 kartę spośród zasłoniętych kart przeciwnika.
CZUWAJ! – To pole o dwóch znaczeniach. Stanowi pole startu dla każdej z 3 rund. Ale jeśli gracz stanie na tym polu w trakcie trwania rundy otrzymuje jako BONUS dodatkową odznakę krzyża.
KARTY ZADAŃ DO WYKONANIA - JAK NIMI GRAĆ?
Karty te są zadaniami, jakie muszą wypełnić harcerze, by uzyskać odznaki. W karcie harcerza każdej specjalności widnieje liczba określonych zadań do wykonania.
Np. Jeśli w ręce gracza trafi karta, która odpowiada jego zadaniu, gracz w kolejnej swojej turze może A - Rzucić znowu kostką i ruszyć pionkiem lub B - Położyć przed sobą odsłoniętą kartę zadania. Wówczas jest to zadanie wykonane a karta zostaje ZALICZONA. I nie można już tej karty ruszyć. Ale gracz traci w tym momencie możliwość rzucenia kostką. I przychodzi kolej na następnego gracza.
KONIEC RUNDY
Wygrywa rundę ten, który pierwszy zbierze wszystkie karty spełniające wymagane ilości zaznaczone w karcie harcerza.
O ile karty te będą leżały ZALICZONE, odsłonięte na stole we właściwej ilości, wymaganej na karcie harcerza.
Początek nowej rundy:
Gracze ponownie układają przetasowane karty zadań na kupce na środku planszy, losują rolę harcerza, losują 3 karty zadań, by następnie kolejno rzucać kostką i ruszać pionkami z pola CZUWAJ!
KONIEC GRY
Grę kończy się po 3 rundach. Każdy podlicza zdobyte odznaki krzyża. Osoba, która ma ich najwięcej zostaje zwycięzcą. Jeśli dwóch lub więcej graczy ma tą samą liczbę odznak, gra kończy się remisem.
przykładowe karty są w załączeniu...
Powiedźcie szczerze, jeśli ta gra jest zbyt prosta albo infantylna i czy warto się nią pochwalić, kiedy znajomi są przyzwyczajeni do gier takich jak: Sabotażysta, Kolejka, Prawo Jungli.
Z góry dziękuję ^^
R.