Bitwy Westeros
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Bitwy Westeros
Czy w Wardens of the North znajdują się dodatkowe plastikowe sztandary?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Bitwy Westeros
No właśnie chodziło mi o uwolnienie się od wstawiania tych flag w te słupki. FFG wydało coś takiego: http://www.planszomania.pl/strategiczne ... -Pack.html jednocześnie zaręczając, że od 'tego' momentu te flagi będą dołączane do nowych dodatków - o ile dobrze pamiętam. Tyle, że kosztuje to niemal połowę dodatku, więc trochę szkoda.
Nie wiem, od którego dodatku te nowe flagi były dołączane, ale z tego co mówisz nie od won
EDIT: o, znalazłem: dopiero od Lords of the River.
To może tak: czy w LotR (heh:) i TotV jest tych sztandarów tyle, że wystarczy dla całej bitwy, czy tylko dla nowych jednostek?
Nie wiem, od którego dodatku te nowe flagi były dołączane, ale z tego co mówisz nie od won
EDIT: o, znalazłem: dopiero od Lords of the River.
To może tak: czy w LotR (heh:) i TotV jest tych sztandarów tyle, że wystarczy dla całej bitwy, czy tylko dla nowych jednostek?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Bitwy Westeros
Pytanka odnośnie zasad:
Wydany został rozkaz ruchu np3ma trzema jednostkami, jedna z nich posiada atrybut Pościg i atakuje z modyfikatorem ataku (np dodatkowe 2 kości od Kevana). Ruszyłem się wszystkimi 3ma trzema, Kevan zamiast ataku dodał bonus. Jednostka z Pościgiem zaatakowała, wyeliminowała wroga i chce użyć Pościgu do kolejnego ruchu i ataku.
1) Czy dodatkowy ruch/atak rozpatruję przed atakiem trzeciej jednostki?
2) Czy do dodatkowego ataku z Pościgu aplikuje się modyfikator ataku od Kevana?
3) Czy Kevan musi móc zaatakować jakąkolwiek wrogą jednostkę, czy tę konkretną, przeciwko której dodaje modyfikator (czy może po prostu dodać modyfikator, jeśli sam się rusza, ale nie ma możliwości zaatakowania czegokolwiek) i czy może dodać modyfikator przed swoim ruchem?
4) Czy jeśli jednostka łuczników atakuje w zwarciu jednostkę posiadającą Męstwo, to tamta jednostka może kontratakować?
Wydany został rozkaz ruchu np
1) Czy dodatkowy ruch/atak rozpatruję przed atakiem trzeciej jednostki?
2) Czy do dodatkowego ataku z Pościgu aplikuje się modyfikator ataku od Kevana?
3) Czy Kevan musi móc zaatakować jakąkolwiek wrogą jednostkę, czy tę konkretną, przeciwko której dodaje modyfikator (czy może po prostu dodać modyfikator, jeśli sam się rusza, ale nie ma możliwości zaatakowania czegokolwiek) i czy może dodać modyfikator przed swoim ruchem?
4) Czy jeśli jednostka łuczników atakuje w zwarciu jednostkę posiadającą Męstwo, to tamta jednostka może kontratakować?
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Bitwy Westeros
ad.1 tak, jednostka musi wykonać pościg, kolejny atak i dopiero rusza się następna jednostka
ad.2 hmm... na logikę nie, ale nie wiem, może jakieś faq to precyzuje
ad.3 Kevan musi tylko móc zaatakować, nie musi posiadać jednostki przeciwnika nawet w zasięgu,(np. jeżeli jest niebieskim oddziałem może się ruszyć 1 pole i wesprzeć inny oddział 2 kośćmi, jeżeli się ruszy 2 pola nie może tego zrobić)
ad.4 o ile pamiętam tak
ad.2 hmm... na logikę nie, ale nie wiem, może jakieś faq to precyzuje
ad.3 Kevan musi tylko móc zaatakować, nie musi posiadać jednostki przeciwnika nawet w zasięgu,(np. jeżeli jest niebieskim oddziałem może się ruszyć 1 pole i wesprzeć inny oddział 2 kośćmi, jeżeli się ruszy 2 pola nie może tego zrobić)
ad.4 o ile pamiętam tak
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Bitwy Westeros
Ad 4: Natomiast o ile ja pamiętam, to kontratak może być wykonany tylko w przypadku walki wręcz - a łucznicy atakują z dala, nawet gdy są blisko ;].
Sprzedam nic
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Bitwy Westeros
Wątpliwość mnie jedna naszła...
Taktyka z kart Robba Starka (wszystkie wrogie jednostki będące w zwarciu z naszymi jednostkami tracą po figurce) działa:
a) w zasięgu dowodzenia wodza, na którego zagraliśmy kartę,
b) na całej planszy?
pozdr,
farm
Taktyka z kart Robba Starka (wszystkie wrogie jednostki będące w zwarciu z naszymi jednostkami tracą po figurce) działa:
a) w zasięgu dowodzenia wodza, na którego zagraliśmy kartę,
b) na całej planszy?
pozdr,
farm
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Bitwy Westeros
Tylko jednostki kontrolowane przez dowódcę, na którego zagrałeś kartę, tak samo jak przy wszystkich pozostałych kartach komend, które mówią o 'wszystkich jednostkach'.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Bitwy Westeros
Nie mam teraz karty przed sobą, ale jeśli jest to treść komendy, to tyczy się tylko jednostek, którym wydano rozkaz.
Jeśli jest to taktyka (nie znam polskiego odpowiednika, chodzi o to coś pod rozkazem), to tyczy się - o ile dobrze pamiętam - całej planszy.
Jeśli jest to taktyka (nie znam polskiego odpowiednika, chodzi o to coś pod rozkazem), to tyczy się - o ile dobrze pamiętam - całej planszy.
Sprzedam nic
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Bitwy Westeros
Gdzieś na forum wyczytałem iż jednostka dowódcy po zagraniu na nią karty, może się poruszyć.
Zagrywam kartę, która mówi o tym by zagonić do roboty 3 jednostki.
Dla większej przejrzystości na planszy jest tyko jeden dowódca.
Pytania:
* Kiedy mogę go przestawić, czy jako ostatnią z tych trzech jednostek (jeśli poruszył bym ją jako pierwszą to zmieni się jej obszar dowodzenia, a tym samym zmieniły by się jednostki, którym ten dowódca wydał rozkaz, czy może o to chodzi)?
* Rozumiem, że skoro tekst karty mówi o 3 jednostkach to mogę sobie poruszyć tylko jedną i koniec?
* Czy jednostki mogą przechodzić po głowie innych sojuszniczych jednostek (tak jak np. w Descencie), czy muszą biec dookoła?
Zagrywam kartę, która mówi o tym by zagonić do roboty 3 jednostki.
Dla większej przejrzystości na planszy jest tyko jeden dowódca.
Pytania:
* Kiedy mogę go przestawić, czy jako ostatnią z tych trzech jednostek (jeśli poruszył bym ją jako pierwszą to zmieni się jej obszar dowodzenia, a tym samym zmieniły by się jednostki, którym ten dowódca wydał rozkaz, czy może o to chodzi)?
* Rozumiem, że skoro tekst karty mówi o 3 jednostkach to mogę sobie poruszyć tylko jedną i koniec?
* Czy jednostki mogą przechodzić po głowie innych sojuszniczych jednostek (tak jak np. w Descencie), czy muszą biec dookoła?
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Bitwy Westeros
Zagrywasz kartę aktywującą 3 jednostki, wskazujesz które (np. dowódca + 2 inne) i ruszasz je, kolejność nie ma znaczenia bo ruch i tak jest 'jednoczesny'.
Możesz uruchomić mniej jednostek niż karta pozwala.
Oddziały nie mogą przechodzić przez pola zajęte przez inne oddziały.
Możesz uruchomić mniej jednostek niż karta pozwala.
Oddziały nie mogą przechodzić przez pola zajęte przez inne oddziały.
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Bitwy Westeros
Co się dzieje jeśli weźmiemy w niewolę wszystkich dowódców przeciwnika, gra się kończy?
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Bitwy Westeros
Czy jest na ten temat może jakiś ustęp w instrukcji, bo chyba przeoczyłem?
Brak dowódców skojarzył mi się ewidentnie z brakiem morale i tym samym z rozsypką oddziału.
Brak dowódców skojarzył mi się ewidentnie z brakiem morale i tym samym z rozsypką oddziału.
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Bitwy Westeros
tzn. oddzialu w którym jest dowódca? on jest ostatnią figurką, gdy dostanie się do niewoli oddział znika
natomiast co do scenariusza, jeżeli tracisz jakiegoś dowódcę, tracisz możliwość zagrywania na niego kart.
Nie pamiętam czy w zasadach było coś napisane o utracie wszystkich, ale to logicznie wynika z tego co przed chwilą napisałem, zostają tylko żetony (chyba że scenariusz zaklada że musisz pojmać wszystkich dowódców przeciwnika i wtedy gra się kończy).
natomiast co do scenariusza, jeżeli tracisz jakiegoś dowódcę, tracisz możliwość zagrywania na niego kart.
Nie pamiętam czy w zasadach było coś napisane o utracie wszystkich, ale to logicznie wynika z tego co przed chwilą napisałem, zostają tylko żetony (chyba że scenariusz zaklada że musisz pojmać wszystkich dowódców przeciwnika i wtedy gra się kończy).
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 lip 2011, 20:05
- Lokalizacja: Poznań
Re: Bitwy Westeros
Witam,
może zadam banalne pytanie
1. z jednostki pozostaje mi tylko dowódca (np. Jaime Lannister) który ma range 3, to rozumiem że jeżeli w pierwszym ataku wyrzucimy 2 trafienia a w drugim ataku 1 to nie został pojmany. Musimy w jednym ataku wyrzucić 3 trafienia.
2 .Rozumiem że dowódca jeśli zostanie sam porusza się z prędkością oddziału do którego należał (czyli w/w J.L. zwany królobójcą ) będzie poruszał się z prędkością odpowiednią dla "Gwardii Lannisportu".
3. Jeśli dowódca jeśli ostatnią figurką z jednostki może wykonywać ataki czy tylko porusza się i wydaje rozkazy?
Jeśli pytania są banalne to sorki, ale wole rozwiać wątpliwości
Pozdrawiam
może zadam banalne pytanie
1. z jednostki pozostaje mi tylko dowódca (np. Jaime Lannister) który ma range 3, to rozumiem że jeżeli w pierwszym ataku wyrzucimy 2 trafienia a w drugim ataku 1 to nie został pojmany. Musimy w jednym ataku wyrzucić 3 trafienia.
wskazuje, ile trafień dowódca musi otrzymać podczas jednego ataku, aby móc go pojmać.
2 .Rozumiem że dowódca jeśli zostanie sam porusza się z prędkością oddziału do którego należał (czyli w/w J.L. zwany królobójcą ) będzie poruszał się z prędkością odpowiednią dla "Gwardii Lannisportu".
3. Jeśli dowódca jeśli ostatnią figurką z jednostki może wykonywać ataki czy tylko porusza się i wydaje rozkazy?
Jeśli pytania są banalne to sorki, ale wole rozwiać wątpliwości
Pozdrawiam
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Bitwy Westeros
ad1 musisz wszystkie trzy trafienia uzyskac w jednym ataku
ad2 dokladnie tak
ad3 oczywiscie moze atakowac
ad2 dokladnie tak
ad3 oczywiscie moze atakowac
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 lip 2011, 20:05
- Lokalizacja: Poznań
Re: Bitwy Westeros
dzięki za odpowiedz
ale nadal mam jedną wątpliwość co do 3 pytania.
W takim wypadku np. Gregor Clegan (Góra) z rangą jeńca 4 zamienia się w maszynkę do zabijania. Ciężko będzie w jednym rzucie uzyskać 4 trafienia (tylko oddziały z czerwoną rangą) , a on spokojnie rozpracuje sobie oddział za oddziałem.
ale nadal mam jedną wątpliwość co do 3 pytania.
W takim wypadku np. Gregor Clegan (Góra) z rangą jeńca 4 zamienia się w maszynkę do zabijania. Ciężko będzie w jednym rzucie uzyskać 4 trafienia (tylko oddziały z czerwoną rangą) , a on spokojnie rozpracuje sobie oddział za oddziałem.
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Bitwy Westeros
dlatego Gregora lepiej omijać jest dość wolny, często przy odpowiedniej taktyce nie zdąży wziąć udziału w bitwie
poza tym na niego też są sposoby
poza tym na niego też są sposoby
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Bitwy Westeros
lektura ustępu z książki, w którym Gregor pojedynkuje się z Oberynem Martellem o życie Tyriona Lannistera, pozwoli rozwiać ew. wątpliwości co do fabularności powyższego rozwiązaniagregor_1313 pisze:dzięki za odpowiedz
ale nadal mam jedną wątpliwość co do 3 pytania.
W takim wypadku np. Gregor Clegan (Góra) z rangą jeńca 4 zamienia się w maszynkę do zabijania. Ciężko będzie w jednym rzucie uzyskać 4 trafienia (tylko oddziały z czerwoną rangą) , a on spokojnie rozpracuje sobie oddział za oddziałem.
_________
Moje gry
Moje gry
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 lip 2011, 20:05
- Lokalizacja: Poznań
Re: Bitwy Westeros
Bardzo proszę, zdradź mi te sposoby.lou pisze:dlatego Gregora lepiej omijać jest dość wolny, często przy odpowiedniej taktyce nie zdąży wziąć udziału w bitwie
poza tym na niego też są sposoby
Prawie wszyscy bohaterowie to straszne koksy, przy współczynniku trzy są prawie nieśmiertelni, Karstark przy dwójce bo ma wytrzymałość. Logika na tym cierpi, okrutnie. Już w pierwszym scenariuszu łatwo wyobrazić sobie samotną Maege Mormont otoczoną ze wszystkich stron przez lekką jazdę, przepraszam jazdę o zielonej randze. Maege ma Ciężki pancerz więc jeźdźcy muszą w ataku dwoma kostkami wyrzucić dwie niebieskie. Ale to nie wszystko bo Pani Wyspy Niedźwiedziej ma jeszcze Męstwo więc na każdy atak jazdy odpowiada identycznym kontr atakiem, trafia częściej bo zielonymi, zgroza!
W scenariuszach, gdzie warunkiem zwycięstwa jest kontrola strategicznych pozycji, często będzie dochodziło do wzajemnego przeganiania się bohaterów. Nic sobie wzajemnie nie mogą zrobić ale dzięki wyrzucanym flagom będą się z tych pól przepędzać.
Idea jest więc taka jak widzisz na planszy bohatera przeciwnika to albo, kiedy to czerwona piechota, wiej. Albo, jeżeli przeciwnik jest bardziej mobilny, wyślij tam swojego bohatera to się będą wzajemnie blokować.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Bitwy Westeros
Bardzo pomaga, przed chwilą podany na tacy, najprostszy na świecie - omijać go. Jest powolny i ma tylko 1 aktywację.MalkolmX pisze: Bardzo proszę, zdradź mi te sposoby.
Warto pamiętać, że zazwyczaj nie dostajemy punktów za zniszczone jednostki. Dajcie więc Gregorowi żyć.
Drugi, również prosty - grać z zasadami dołączonymi w erracie/faq. Dokładnie chodzi o zasadę z atakami wspólnymi. Wtedy już nie tylko czerwone jednostki są w stanie go ugryźć.
Tu oczywiście sprostowanie - jazda trafia również na symbol pięści, co daje obu jednostkom jednakową szansę na trafienie (3 zielone symbole vs 2 niebieskie + pięść)MalkolmX pisze:Maege ma Ciężki pancerz więc jeźdźcy muszą w ataku dwoma kostkami wyrzucić dwie niebieskie. Ale to nie wszystko bo Pani Wyspy Niedźwiedziej ma jeszcze Męstwo więc na każdy atak jazdy odpowiada identycznym kontr atakiem, trafia częściej bo zielonymi, zgroza!
Teoretycznie tak może być.MalkolmX pisze:W scenariuszach, gdzie warunkiem zwycięstwa jest kontrola strategicznych pozycji, często będzie dochodziło do wzajemnego przeganiania się bohaterów. Nic sobie wzajemnie nie mogą zrobić ale dzięki wyrzucanym flagom będą się z tych pól przepędzać.
W praktyce, scenariusze są dobrze skrojone, zwłaszcza czasowo - i zwyczajnie nie ma czasu na takie przepychanki.
pozdr,
farm
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Bitwy Westeros
Tak jak napisał Farmer, łączyć ataki z jednoczesnym blokowaniem odwrotu (flagi wtedy również są trafieniami, prawdopodobieństwo zwiększa się dwukrotnie), wcześniej oczywiście trzeba wyciąć rycerzy z jego oddziału.
Problem w tym, że na ogół nie opłaca się go zabijać, jest to trudne i czasochłonne, można ponieść duże straty (a i przyspieszyć mocno Górę, gdy po udanym ataku będzie zajmował pole na którym stała wroga jednostka), lepiej atakować inne oddziały i skupić się na celu scenariusza.
Problem w tym, że na ogół nie opłaca się go zabijać, jest to trudne i czasochłonne, można ponieść duże straty (a i przyspieszyć mocno Górę, gdy po udanym ataku będzie zajmował pole na którym stała wroga jednostka), lepiej atakować inne oddziały i skupić się na celu scenariusza.