(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

ja_n pisze:
Karol Madaj pisze:Dodam jeszcze, że w mojej sudańskiej wiosce walczy się teraz o przewagi i ucieka przed strasznym lwem :)
A da się go odpędzić wiadrem wody?
I tutaj oczywiście przypomina mi się stwierdzenie kumpla ze studiów, że Kenijczycy są najszybszymi biegaczami, bo od dziecka albo uciekają przed lwem, albo biegną po wodę ;). Czyli jak nic gra Karola od dziś nazywa się Maraton ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Nie popadajmy w stereotypy :wink: U mnie lwa może przegonić tylko deszcz :)
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Ja chcę uciekać przed lwem, ja, ja, mnie wybierz! :D
Jacek a nie lepiej rzucić mu krowę na pożarcie? 8)

A la carte nie grałem. Aktualnie jestem na etapie, że wydaje mi się że mam za dużo inspiracji z innych gier i ciężko mi się odczepić od schematu więc chyba nie chcę poznawać. :wink:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Filippos pisze: A la carte nie grałem. Aktualnie jestem na etapie, że wydaje mi się że mam za dużo inspiracji z innych gier i ciężko mi się odczepić od schematu więc chyba nie chcę poznawać. :wink:
Akurat na to jest proste rozwiązanie. Wyrzuć wszystko i zacznij od początku :D . Albo zrobisz to teraz, albo w trakcie testów, jak znajdziesz rozwiązanie jak odjeść od schematów, będziesz musiał wyrzucić wszystko i zacząć od początku ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Mi Artur chodzi o generalną tendencję w moim podejściu do projektowania a nie o tę konkretną grę. :) Czyli mam wyrzucić siebie? :wink:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Filippos pisze:Mi Artur chodzi o generalną tendencję w moim podejściu do projektowania a nie o tę konkretną grę. :) Czyli mam wyrzucić siebie? :wink:
Wymądrzając się niesamowicie...

No w takim wypadku to są dwie drogi:
1. musisz bardziej skupić się na szukaniu mechanik w otoczeniu, a nie w grach. Trzeba być ciągle otwartym, wszystko kwestionować, ciągle zadawać pytania, długo zostawać z problemem (na zasadzie patrzysz na 2+2 i myślisz, że to w cale nie musi być 4, a ty tylko czegoś nie zauważasz :D).
2. rozbić istniejące mechaniki na części pierwsze (baaardzo pierwsze) i lekko zmodyfikować. Jakby nie patrzeć na Dominiona można by wpaść przeprowadzając porządną analizę istniejących rozwiązań. Wpaść nie znaczy dopracować go do obecnej postaci ;)

Koniec wymądrzania się :D . Wykonać!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Mnie dziś nie będzie, choć zapowiada się ciekawie… do zobaczenia za tydzień :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
frakmis
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2010, 12:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: frakmis »

garg pisze: Jednak się przemogłeś :) . Fajnie :D
Dojrzałem do tej decyzji :D Zdaje sobie sprawę ze znajomi, moi studenci czy uczestnicy kursu o grach nie powiedzą pewnych rzeczy wprost... nie wiem czy ich akceptacja wynika z szacunku do mnie czy z wartości samej gry...
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

Filippos pisze:Jacek a nie lepiej rzucić mu krowę na pożarcie? 8)
Zapewne lepiej, ale rzucić krowę nie jest łatwo. Nawet taką chudą, somalijską.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Frakmis grę zawsze warto sprawdzać z różnymi grupami graczy. Rodzina i znajomi zwykle mówią za mało, my zwykle mówimy za dużo. :wink: Jakos powinieneś znaleźć złoty środek. :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

frakmis pisze:uczestnicy kursu o grach
:?: czy mógłbyś nas wtajemniczyć, o co chodzi? :)

I tak, Filip ma rację — my reprezentujemy tzw. inną grupę docelową: każdy z nas nie dość, że zna z autopsji od setki do kilkuset gier, to już zna tworzenie gier od drugiej strony, mamy więc już zarówno skrzywione podejście, jak i wypracowane pewne techniki psucia gier etc. :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

[Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

frakmis pisze:
garg pisze: Jednak się przemogłeś :) . Fajnie :D
nie wiem czy ich akceptacja wynika z szacunku do mnie czy z wartości samej gry...
Bardzo często z tego, że mówiąc kolokwialnie im to zwisa ;). Tak. Rodzinie nie-planszówkowej też. Zagrają raz, pięć razy ale się nie zastanawiają nad tym czy chcą zagrać pięćdziesiąt razy sami ze sobą z własnej woli. No i im bardziej zależy na Twoim dobrym samopoczuciu niż dobrej grze. Nas Twoje poświęcenie, zaangażowanie i cierpienia twórcy nie interesują. Gra ma się sama bronić ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
frakmis
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2010, 12:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: frakmis »

stalker pisze:
frakmis pisze:uczestnicy kursu o grach
:?: czy mógłbyś nas wtajemniczyć, o co chodzi? :)
Prowadzę kursy o grach w ramach Uniwersytetu Otwartego UW http://www.uo.uw.edu.pl/kursy/czlowiek_ ... zez_zabawe oraz Uniwersytetu Dzieci http://www.uniwersytetdzieci.pl/lectures/show/1377
Na ostatnim kursie UO była para sympatycznych studentów z Uniwersytetu Medycznego, którzy mieli okazję ocenić merytoryczne nieścisłości we wczesnej fazie rozwoju gry. Mieli też kilka sugestii - np. Babcia z NZK (nagłym zatrzymaniem krążenia), Dziecko z bateryjką w żołądku, Nieudana próba samobójcza to ich pomysły :D
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

konev pisze:Nas Twoje poświęcenie, zaangażowanie i cierpienia twórcy nie interesują. Gra ma się sama bronić ;).
Inaczej rzecz biorąc, w naszych spotkaniach biorą udział psychopaci, których obiektem niezdrowych fascynacji są tekturowe zabawki, w których poszukują doznań i emocji, ignorujący otaczających ich ludzi. Brrr.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: veljarek »

stalker pisze:
konev pisze:Nas Twoje poświęcenie, zaangażowanie i cierpienia twórcy nie interesują. Gra ma się sama bronić ;).
Inaczej rzecz biorąc, w naszych spotkaniach biorą udział psychopaci, których obiektem niezdrowych fascynacji są tekturowe zabawki, w których poszukują doznań i emocji, ignorujący otaczających ich ludzi. Brrr.
O wypraszam sobie, ja mam psychiczne skrzywienie na drewniane kosteczki :P
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
frakmis
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2010, 12:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: frakmis »

veljarek pisze:
stalker pisze: Inaczej rzecz biorąc, w naszych spotkaniach biorą udział psychopaci, których obiektem niezdrowych fascynacji są tekturowe zabawki, w których poszukują doznań i emocji, ignorujący otaczających ich ludzi. Brrr.
O wypraszam sobie, ja mam psychiczne skrzywienie na drewniane kosteczki :P
To zapraszam do rozgrywki - u mnie macanie kosteczek jest ważnym elementem mechaniki :D

Tak czy siak, rozumiem, że wyjdę o 30 cm niższy, a moje ego zostanie zdeptane niczym purchawka, hmmm... ładna pogoda jest, może jednak pójdę na spacer...
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Frustracja jest nieodłącznym elementem skutecznego projektowania :)
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

stalker pisze:
konev pisze:Nas Twoje poświęcenie, zaangażowanie i cierpienia twórcy nie interesują. Gra ma się sama bronić ;).
Inaczej rzecz biorąc, w naszych spotkaniach biorą udział psychopaci, których obiektem niezdrowych fascynacji są tekturowe zabawki, w których poszukują doznań i emocji, ignorujący otaczających ich ludzi. Brrr.
Troszkę inaczej. Ludzie są w centrum naszego zainteresowania. Chcemy im dogodzić, zainteresować, sprawiać kupę frajdy. "Ludzie przede wszystkim głupcze!".
Designer za to jest po prostu narzędziem do realizacji tego celu :D . Nie ma co się zbytnio nad nim rozczulać, bo można stracić z oczu główny cel jakim jest sprawienie radości tysiącom graczy ;).

P.S. Chyba kręcę sobie bicz na własną skórę :D. Gdzieś już kiedyś padło stwierdzenie, że jesteśmy masochistami :twisted: .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
frakmis
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2010, 12:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: frakmis »

Wsłuchałem się w Wasze uwagi, a że uparty typ ze mnie to mam następujący pomysł: dodajemy ŚMIERĆ, nową postać którą zarządza jeden z graczy. Śmierć pod koniec każdej tury:
-może zagrać złą kartę wydarzenia (ma pięć kart na ręce, po zagraniu jedną kartę dobiera - widzimy jaką) i...
-rzucać za wszystkich pacjentów (którzy są, przed zabiegiem) lub rzucać za jednego pacjenta przy którym stoi dwa razy i ...
Rezygnujemy z badań, a lekarz może wyciągać w ramach diagnozy tyle kostek ile chce, ale każdą czarną, którą nie użyjemy jako błędnej diagnozy Śmierć może wykorzystać na pogorszenie stanu zdrowia wybranego pacjenta.

Śmierć też wybiera kolejność kart nagłego przypadku.

Zalety:
- jest ktoś przeciw, a widzę, że większość tego potrzebuje, ale jednocześnie nie psujemy fabuły,
- większa nieprzewidywalność kolejnych rozgrywek,
- upraszczamy grę (badania),
- stopień dynamiki zależy od ŚMIERCI (może sobie zbierać kostki na czarną godzinę oraz odpowiednio poukładać karty),
- Śmierć patrzy Wam na ręce (weryfikuje zasady) i ten ktoś nie zapomni rzucić za pacjentów -> tym samym poziom złożenia zasad rozkłada się na personel i śmierć.
- można grać w 5 osób :)

To jest zmiana, która nie niszczy mi mechaniki, a jednocześnie odpowiada na Wasze zastrzeżenia. Co o tym myślicie?
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

konev pisze:Designer (...) nie ma co się zbytnio nad nim rozczulać, bo można stracić z oczu główny cel jakim jest sprawienie radości tysiącom graczy
Amen!

Wczoraj było bardzo miło. Ja z początku brałem jako położna udział w Ostrym Dyżurze i w nie tak ostrej dyskusji po dyżurze. Gra jest ładnie zrobiona, dopracowana w szczegółach, bardzo klimatyczna i działająca. Ma nawet parę fajnych mechanicznych smaczków. Nie ma jednak rosnących w czasie gry emocji (zwłaszcza jak się gra położną :wink:). Co więcej próg wejścia jest bardzo wysoki i obawiam się, że w tej formie będę zainteresowani kupnem wyłącznie nałogowo-grający-w-planszówki-pasjonaci-medycyny. To grupa jednak dość wąska. Moim zdaniem możliwości są trzy: 1. uproszczenie i otwarcie gry na szerszego odbiorcę, 2. uniezależnienie językowe i poszukanie nałogowo-grających-w-planszówki-pasjonatów-medycyny poza Polską, 3. zrobienie z tego gry szkoleniowo-medycznej i wejście na rynek edukacyjny.

Zagraliśmy też w Studnie. Pierwsza partia z przewagami była przekombinowana. W drugiej nie było interakcji, ale chyba mimo to była bliższa założeniom. Trudny temat.

P.S.
Nad ŚMIERCIĄ musze się zastanowić, ale brzmi nieźle i będzie chyba więcej funu. Pytanie tylko czy fun bedzie rozłożony po równo między śmierć i innych graczy :wink:
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Nie grałem w Ostry dyżur ale gdybym grał chciałbym być właśnie Śmiercią. :D

Dzięki wszystki za udane spotkanie. O ile się nie mylę mielismy 11 osób grających łącznie w pięć różnych gier.

Ja najpierw usiadłem do Push your Alien, Shuffle your Spider :wink: . Tak jak mówiłem gra ma duży potencjał i wymaga bardzo dużej ilości pracy. Sądzę jednak że warto ją w ten projekt włożyć. Piotr wziął bardzo dobrze znaną i sprawdzoną mechanikę deck buildingu i połączył ją z ciekawie zaprojektowanym elementem push your luck. Na razie to nie działa i druga podstawowa mechanika gry jest moim zdaniem do całkowitej zmiany, ale oczyma wyobraźni widzę jak to może zadziałać kiedyś. :) Tak jak mówiłem wczoraj proponowałbym w pierwszej kolejności poeksperymentować z całkiem innymi systemami pozyskiwania kart, i następnie z odłożoną na bok negatywną interakcją próbowałbym wprowadzić w ruch system ekonomii i sposób budowania silniczka. Jak to zadziała będzie można zacząc bawić się w różne drogi zwycięstwa, strategie i negatywną interakcję.

Później zagralismy w Dinki i wydaje mi się że jestem już całkiem blisko finiszu. Wciąz wychodzą drobiazgi dotyczące balansu celów i genów, ale to już ostatnie szlify. Po wczorajszym teście okazało się że silne nogi będzie mógł mieć tylko mały Dinek np. :wink: Muszę jeszcze sprawdzić mega kombosy genów (silnonogi z genem wzrostu :) ) i zastanowić się nad wersja dwuosobową. Wczoraj tez okazało się że można poprawić balans celów delikatnie modyfikując układ plansz. :)

Na koniec kopaliśmy znów studnie w Sudanie. Gra jest szybka, uczy tego czego ma uczyć. Jest trochę bardziej scenariuszem do odegrania niż grą jako taką, ale przekonałem się że w tym przypadku to chyba nawet lepiej. Moim zdaniem można by jeszcze kombinować nad wprowadzeniem jakiejś interakcji i kooperacji, ale równie dobrze można to zostawić w takiej formie. Swoją rolę doskonale spełni.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: piotrsmu »

mi mimo że nie grałem tylko rozmawiałem z autorem pomysł śmierci się podoba, głównie dlatego że nie lubię pełnej kooperacji w grach
grałem tylko w jedną grę w której mamy 1 vs reszta
Letters from Whitechapel i według mnie 90% fanu jest po stronie kuby rozpruwacza, pewnie zabawa jest równiej rozłożona w grze na 2 osoby

z tym skomplikowaniem reguł to nie wiem czy nie przesadzacie, istnieje też target na trudne gry planszowe, po planszy ta gra nie jest wcale tak skomplikowana, po planszy nie wydaje się żeby była bardziej skomplikowana niż agrikola która według mnie jest grą średniego poziomu jeżeli chodzi o skomplikowanie zasad(taką w którą zagram z 9 latkiem),

pewnie ktoś powie że agrikola jest głęboką co pozwala jej mieć skomplikowane zasady.
są gry gdzie wyjątki są dodane dla fanu jak choćby władcy/pupile podziemi
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

frakmis pisze:To jest zmiana, która nie niszczy mi mechaniki, a jednocześnie odpowiada na Wasze zastrzeżenia. Co o tym myślicie?
Pomysł ma szansę działać, warto go przetestować. Moje wątpliwości:
- czy gracz grający Śmiercią będzie miał co robić w trakcie gry? Czy nie okaże się, że jego decyzje są oczywiste, a więc jego gra jest nudna? Czy czasem nie okaże się, że jego rozgrywka składa się głównie z czekania?
- wyciąganie kostek przy diagnozie -wygląda ok, ale zmieniłbym dwie rzeczy. Po pierwsze, zrobiłbym kostki równych rozmiarów (nie musisz w tym celu modyfikować prototypu, wystarczy nie mówić graczom, że rozmiar się różni), po drugie kazałbym wyciągać po jednej kostce i po jej zobaczeniu podejmować dalsze ryzyko (push your luck).
- ta zmiana nic nie wnosi w temacie braku narastających emocji w trakcie rozgrywki. Może da się wymyślić coś, co rozwiąże także ten problem?

Mam jeszcze jedną uwagę do gry, którą wczoraj zapomniałem się podzielić. Gier kooperacyjnych jest bardzo dużo w tej chwili. Kilka lat temu był boom na taką mechanikę i wysypało ich sporo. Żeby się przebić z nowym tytułem trzeba zaproponować coś ekstra. Przede wszystkim jednak trzeba jakoś zaadresować największy chyba problem kooperacji - zawłaszczenie gry przez jednego gracza i kierowanie innymi. W Twojej grze nie ma żadnego mechanizmu, który jakoś temu przeciwdziałał. To może być zdrajca - wtedy nie można tak do końca wierzyć każdemu (Shadows over Camelot), to może być równoczesne działanie graczy i presja czasu (Space Alert), to może być wprowadzenie jakiejś formy rywalizacji między graczami (Czerwony Listopad), to może być danie graczom do ręki jakiś zasobów, które determinują ich możliwości w grze i nie są jawne (Lord of the Rings), wreszcie możesz wymyślić coś zupełnie nowego. Ale coś wymyślić moim zdaniem trzeba, bo inaczej połowa zainteresowanych kooperacjami powie, że to znowu to samo - jeden gracz przejmuje ster na początku gry i reszta tylko wykonuje jego sugestie.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

piotrsmu pisze:... po planszy nie wydaje się żeby była bardziej skomplikowana niż agrikola która według mnie jest grą średniego poziomu jeżeli chodzi o skomplikowanie zasad(taką w którą zagram z 9 latkiem),

pewnie ktoś powie że agrikola jest głęboką co pozwala jej mieć skomplikowane zasady.
są gry gdzie wyjątki są dodane dla fanu jak choćby władcy/pupile podziemi
Piotr miej na uwadze że Twoje zdanie w tej kwestii jest zdaniem geeka, przedstawiciela bardzo wąskiej grupy pasjonatów. Dla 99% społeczeństwa Agricola jest bardzo trudną i skomplikowaną grą i większość osób nie jest w stanie sama się jej nauczyć i zagrać. Na potwierdzenie tej tezy moge wspomniec moją ostatnią rozmowę z klientką. Na moje pierwsze pytanie jaka grę chciałaby żeby im zaprojektować powiedziała: - "Tylko żeby to nie było tak trudne jak ta Agricola. Wcisnęli mi to w sklepie w Blue City (pozdrowienia dla chłopaków z Graala :D ) i od roku nie jesteśmy w stanie przebić się przez instrukcję. Gra lezy na półce i się kurzy"

I mówiła to osoba z wyższym wykształceniem, prowadząca własną firmę, pełnia władz umysłowych itd. Czyli ktoś znacznie powyżej średniej krajowej jeśli chodzi o poziom intelektu. Naprawdę Agricola nie jest grą średniej wagi! Jest bardzo skomplikowaną grą przeznaczoną dla wąskiego grona fanów gier planszowych, których na całym świecie jest może kilkadziesiąt tysięcy, a w Polsce pewnie kilkaset, może tysiąc osób.

Oczywiście jeśli ktoś chce projektować gry dla tego własnie grona to super. Natomiast trzeba mieć przy tym świadomość związanych z tym opgraniczeń wydawniczych i pamiętać że świat naprawdę nie wygląda tak jak na naszym forum. :)

Proszę przyprowadź za tydzień tego dziewięciolatka. Zawsze chciałem poznać małego geniusza. :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Filippos pisze: I mówiła to osoba z wyższym wykształceniem, prowadząca własną firmę, pełnia władz umysłowych itd. Czyli ktoś znacznie powyżej średniej krajowej jeśli chodzi o poziom intelektu. Naprawdę Agricola nie jest grą średniej wagi! Jest bardzo skomplikowaną grą przeznaczoną dla wąskiego grona fanów gier planszowych, których na całym świecie jest może kilkadziesiąt tysięcy, a w Polsce pewnie kilkaset, może tysiąc osób.
Ale wiesz, że Agricoli do dzisiaj się już sprzedało pewnie ze 100.000 egzemplarzy? :D
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
ODPOWIEDZ