Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Pytanko o dodatek z ŚGP - najpierw schodzi lawina, czy najpierw liczymy aklimatyzację? Innymi słowy, czy aklimatyzację liczymy w oparciu o pole, na którym znajdzie się pionek po zepchnięciu przez lawinę?
W sobotę miałem okazję zaznajomić się z K2 poraz pierwszy. Oczywiście graliśmy źle, zbyt pobieżnie przeczytałem instrukcję. Żetony ryzyka losowaliśmy w ciemno, zamiast brać spośród odkrytych. Pierwsza rozgrywka - łatwa plansza latem, dla zaznajomienia się z rozgrywką. Drugi - zimowe podejście trudniejszymi szlakami. Skutek - w pewnym momencie na szczycie zrobił się korek i sprawdzanie kto szybciej odpadnie Ostatecznie jako jedyny zachowałem komplet himalaistów, nie zdobywszy szczytu, za to w porę wziąwszy nogi za pas. W czasie, kiedy koledzy i koleżanki zamarzali, tudzież odpadali od ściany, moja ekipa grała w karty poniżej poziomu 7k. Ostateczny wynik rozgrywki 14/8/8/2/2
Grało się przesympatycznie, czekam na kolejne partie.
Andy pisze:Może to OT, a może nie, bo nie wiemy jakie jeszcze będą dodatki do K2.
Dziś Polacy jako pierwsi weszli zimą na Gasherbrum I (8068m n.p.m.) w Karakorum! https://www.facebook.com/notes/polski-h ... 4680145492
wlasnie chcialem wrzucac
od rana mi sie kopara cieszy, bo z Adamem niejedno piwo wypilem
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Witam,
Mam pytanie.
Jeśli w danej turze nie ruszam się danym himalaistą, a stoi on na polu z dodatnią bądź ujemną aklimatyzacją to również temu himalaiście dodaje bądź ujmuje aklimatyzację mimo iż się nie ruszał w tej turze?
I jak to się ma do kafli pogody?
Przy rozpatrywaniu aklimatyzacji (czyli wpływu wysokości/pola i pogody) liczy się tylko i wyłącznie aktualne położenie himalaisty i ew. przebywanie w namiocie (jamie śnieżnej w Broad Peak).
Nie ma żadnego znaczenia czy wykonał ruch czy nie (to uwzględniamy tylko przy żetonach ryzyka).
BarukKhazad! Jak mawia Folko: gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Folko! Material na dodatek umozliwiajacy gre w 6 osob!
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Mi to dalej strasznie nie pasuje klimatycznie, podobnie zresztą jak w Małych powstańcach - graczowi opłaca się robić coś co klimatycznie jest zupełnie absurdalne. W takich warunkach ludzie pomagają sobie o ile mogą a nie blokują żeby zdobyć więcej punktów a inny wspinacz zginął.
(tylko nie widzę jak to zrobić w planszówce żeby pogodzić rywalizację i logikę, może jakieś pkt za uratowanie kogoś komu właśnie kończy się aklimatyzacja... nie wiem)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Rzeczywistość:
Jest duże zainteresowanie więc są limity czasowe. Himalaiści boją się że nie zdążą na czas i ryzykują gorsze warunki co może skończyć się tragedią.
Gra:
Tłum ludzi jak na giewoncie. Nie da się iść na przód bo za dużo ludzi. Jak widzisz że ktoś schodzi ale kończy mu się aklimatyzacja opłaca się - w sensie zwycięstwa w grze - zablokować mu pole na które chce stanąć tak żeby zginął... a to jest dla mnie kompletnie nieklimatyczne.
A samo wspinanie, pogoda i zarządzanie ręką działa IMO fajnie (choć jednak wolę inne tytuły)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
zephyr pisze:
Gra:
Tłum ludzi jak na giewoncie. Nie da się iść na przód bo za dużo ludzi. Jak widzisz że ktoś schodzi ale kończy mu się aklimatyzacja opłaca się - w sensie zwycięstwa w grze - zablokować mu pole na które chce stanąć tak żeby zginął... a to jest dla mnie kompletnie nieklimatyczne.
Niestety takie sytuacje się zdarzają. Może nie na K2, a na Evereście, ale tak bywa
Polecam "Wszystko za Everest" Jona Krakauera. Ten odnośnik powyżej wspomina o takiej możliwości, a Krakauer opowiada jak ludzie stoją przed uskokiem i czekają jak jedni wejdą a drudzy zejdą...
zephyr pisze:
Gra:
Tłum ludzi jak na giewoncie. Nie da się iść na przód bo za dużo ludzi. Jak widzisz że ktoś schodzi ale kończy mu się aklimatyzacja opłaca się - w sensie zwycięstwa w grze - zablokować mu pole na które chce stanąć tak żeby zginął... a to jest dla mnie kompletnie nieklimatyczne.
Akurat to jest bardzo klimatyczne i jak najbardziej realne Może nie aż takie "korki" jak na Giewoncie, ale jednak zaskakująco spore http://youtu.be/OMgNxA9DONg?t=1m23s
Zresztą, im więcej czytam o ośmiotysięcznikach i wyprawach na nie, tym lepiej widzę kapitalne odzwierciedlenie specyfiki himalaizmu w mechanice gry
zephyr pisze:
Gra:
Tłum ludzi jak na giewoncie. Nie da się iść na przód bo za dużo ludzi. Jak widzisz że ktoś schodzi ale kończy mu się aklimatyzacja opłaca się - w sensie zwycięstwa w grze - zablokować mu pole na które chce stanąć tak żeby zginął... a to jest dla mnie kompletnie nieklimatyczne.
Niestety takie sytuacje się zdarzają. Może nie na K2, a na Evereście, ale tak bywa
Polecam "Wszystko za Everest" Jona Krakauera. Ten odnośnik powyżej wspomina o takiej możliwości, a Krakauer opowiada jak ludzie stoją przed uskokiem i czekają jak jedni wejdą a drudzy zejdą...
Genialna książka, lektura obowiązkowa dla każdego kochającego góry!
Ciekawostka. Purple Pawn zamieściło listę 10 najbardziej znaczących gier dla Iana Livingstona & Steve'a Jacksona (założycieli Games Workshop) wśród nich znalazło się K2! Link do artykułu.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum