Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Stagger Lee
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:19

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Stagger Lee »

Jeżeli zostanę zaatakowany przez Okręt Flagowy, to czy od razu nałożona zostaje na mnie nagroda w myśl zasady rozpoczęcia bitwy czy tylko jak ja zaatakuję Okręt Flagowy to otrzymuję nagrodę?
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Epyon »

Tylko gdy zaatakujesz okręt otrzymasz nagrodę. Dodatkowy poziom nagrody uzyskujesz za zabicie kapitana okrętu flagowego.
Stagger Lee
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:19

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Stagger Lee »

dzięki :)
jeszcze dwa pytania:
1. Czy karty chwały po zagraniu sie odrzuca czy można z nich korzystać wielokrotnie?
2. Jeżeli jestem w porcie i na początku nowej tury zostało wybrane wydarzenie "wojna" i z racji państw uczestniczących w tej wojnie nie mogę wpływać do portu w którym właśnie jestem to czy muszę w pierwszej akcji port opuścić czy też mogę skorzystać z akcji port?
Stagger Lee
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:19

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Stagger Lee »

ok, odpowiedź na drugie pytanie znalazłem w FAQ, nie mogę wpływać do portu ale akcję port mogę wykonać jeżeli już tam tkwię. Proszę więc o odpowiedź na pierwsze pytanie. Niby logicznie by było, żeby karty odrzucać ale nie znalazłem nigdzie, że tak się robi...
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 333
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 160 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: olocop »

Karty chwały są jednorazowego użytku, chyba że na karcie stoi inaczej.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: powermilk »

Mam następujące pytania:

1) Jeżeli wyciągnę kartę wydarzeń nie posiadającą ikon ruchu, to czy statki niezależnie w ogóle się nie poruszają czy poruszają się według poprzedniej karty z ikonami ruchu?
2) Jeżeli karta wydarzeń nie posiada ikonę ruchu KN, którego statek jest na planszy, to ten statek się nie porusza?
3) Podczas gry ze znajomymi jeden z nich zaatakował okręt flagowy i wygrał w starciu załogi. Ten położył statek do ładunku i powiedział, że go "holuje" aby sprzedać statek w najbliższym porcie. Powiedziałem, że nie pamiętam, aby instrukcja taki przypadek uwzględniała. Tenże powiedział, że tak zawsze grał. Po rozgrywce przejrzałem instrukcję i nie mogłem znaleźć takie zagranie. Czyżby to wymysł mojego znajomego? Z drugiej strony, skoro cena kupna nowego statku uwzględnia cenę sprzedaży starego, to po co jest rozdzielona cena w instrukcji na kupno i sprzedaż?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Nataniel »

1) Jeżeli wyciągnę kartę wydarzeń nie posiadającą ikon ruchu, to czy statki niezależnie w ogóle się nie poruszają czy poruszają się według poprzedniej karty z ikonami ruchu?
Nie poruszają się.
2) Jeżeli karta wydarzeń nie posiada ikonę ruchu KN, którego statek jest na planszy, to ten statek się nie porusza?
Nie porusza się.
3) Podczas gry ze znajomymi jeden z nich zaatakował okręt flagowy i wygrał w starciu załogi. Ten położył statek do ładunku i powiedział, że go "holuje" aby sprzedać statek w najbliższym porcie. Powiedziałem, że nie pamiętam, aby instrukcja taki przypadek uwzględniała. Tenże powiedział, że tak zawsze grał. Po rozgrywce przejrzałem instrukcję i nie mogłem znaleźć takie zagranie. Czyżby to wymysł mojego znajomego? Z drugiej strony, skoro cena kupna nowego statku uwzględnia cenę sprzedaży starego, to po co jest rozdzielona cena w instrukcji na kupno i sprzedaż?
Wymysł kolegi :-) A cena kupna nowego statku nie uwzględnia sprzedaży starego.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: powermilk »

A cena kupna nowego statku nie uwzględnia sprzedaży starego.
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... Errata.pdf

O lol. Przeczytałem "Nie, trzeba mieć 35 dukatów" :) Ach te urojenia. Dzięki wielkie.

edit: Po dzisiejszej rozgrywce pojawiła się kolejna niejasność. Kiedy ktoś w bitwie morskiej zniszczył załogę i działa, ale kadłub nadal jest cały, to czy z automatu dokonuje abordażu i plądruje statek?
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: powermilk »

Ostatnia rozgrywka była bardziej zaawansowana, więc pojawiły się pytania.

1. Czy próba potwierdzenia plotki zajmuje akcję (w przypadku plotek z testem na rozpoznanie)?
2. Czy próba wykonania misji zajmuje akcję?
3. Czy używanie karty chwały zajmuje akcję?
4. Bitwa morska. W instrukcji jest napisane "Remisy rozstrzyga się sumując oczka na kościach, na których nie wypadł sukces. ". Załóżmy, że jest sytuacja, że mam Żeglarstwo 2, mój przeciwnik 3. Rzuciłem dwoma kośćmi i mam dwa sukcesy, mój przeciwnik rzucił trzema kośćmi, też ma dwa sukcesy i na trzeciej kość np. 1. Czy on wygrał manewry, skoro ja nie mam trzeciej kości, a jemu na trzeciej wypadła jakakolwiek liczba?
5. Bitwa morska. Sytuacja odwrotna. mam Żeglarstwo 2, mój przeciwnik 3. Rzuciłem dwoma kośćmi i mam sukces oraz na drugiej kości 4. mój przeciwnik rzucił trzema kośćmi, też ma sukces i na pozostałych dwóch 1. Czy wtedy wygrałem manewry?

Na pytanie z poprzedniego posta, na które nikt nie raczył odpowiedzieć, sam sobie odpowiedziałem. Zapomniałem o istnieniu akcji "Ucieczka" ;)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: kwiatosz »

Z tego co kojarzę:
1. Tak, jeżeli w plotce musisz przeprowadzić jakąś akcję to jest to akcja (wypatrywanie np.)
2. Zależy - na karcie jest napisane czy musisz akcję robić czy nie (bodajże trading post np. wymaga kładzenia złota i o ile pamiętam to jest bez akcji)
3. nie
4. tak
5. tak

Nikt nie raczył odpowiedzieć bo "edit" nie pojawia się jako nieprzeczytany post. Mimo chęci pomocy raczej nikt nie zagląda codziennie do wszystkich wątków w poszukiwaniu pytań w edytowanych wiadomościach :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: powermilk »

Nikt nie raczył odpowiedzieć bo "edit" nie pojawia się jako nieprzeczytany post. Mimo chęci pomocy raczej nikt nie zagląda codziennie do wszystkich wątków w poszukiwaniu pytań w edytowanych wiadomościach
To niedobrze ;) A chciałem być miły i nie pisać posta pod postem.
M&T
Posty: 137
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:11
Has thanked: 2 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: M&T »

Mam kilka pytań:

1. Na początku gry nie posiadamy załogi na statku – musimy ją najpierw rekrutować? Czy ta zasada działa dopiero, gdy kupujemy nowy statek (lub losujemy nowego kapitana w wyniku śmierci poprzedniego)?
2. Czy żeton modyfikacji w porcie do którego zawinęliśmy odsłaniamy od razu, czy dopiero po skończonej akcji Port?
3. Żetony modyfikacji – Dodatkowe Hamaki i Żagle i Olinowanie; tutaj również (tak jak przy Pojemnej Ładowni i Dodatkowej Baterii Dział) przesuwamy o 1 pole w lewo kostkę na odpowiedniej lokacji?
4. Tutaj się tylko upewniam – gdy plotka okazuje się fałszywa (nieudany test umiejętności), jest odrzucana z gry na stałe?
5. Żeton Kupca – gdy do ataku wybieram kupca pod banderą portu, a nie odkrytego żetonu, to i tak ten żeton umieszczam w prawym górnym rogu planszy?
6. Zagrywanie Kart Chwały w kolejce innego gracza – jak to dokładnie działa? Już wcześniej padło to pytanie, ale nadal bez odpowiedzi.
7. Czy w porcie mogą znajdować się statki kilku graczy równocześnie?
8. Wiem, że nie mogę wpływać do portu pod banderą kraju, który toczy wojnę z moim krajem – tylko nie mogę tego znaleźć w instrukcji :wink:
9. Gdy plądruje statek innego gracza, to odrzucone przeze mnie Karty Plotek wtasowuję w talię czy odrzucam z gry na stałe?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 333
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 160 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: olocop »

1. Na początku gry ustawiamy znaczniki na pozycjach pokazanych przez kartę statku, tak więc mamy załogę.
2. Od razu
3. Nie. Przy hamakach załogę musisz rekrutować, żeby mieć +1, ale nie dzieje się to automatycznie. Przy żaglach nie przesuwasz nic, bo Zwrotność nie ma swojego toru.
4. Tak.
5. Tak
6. Działa tak, że są karty chwały szkodzące innym graczom i można je zagrać, gdy inny gracz wykonuje swoje akcje. Nie chodzi tu o to, że np. gdy inny gracz wpływa do portu, gdzie można zatrudnić specjalistę, którego ty masz na karcie, to zagranie tej karty w tym momencie da go innemu graczowi.
7. Mogą. Chociażby na początku gry, gdy jeden port jest portem macierzystym dla 2 kapitanów.
8. Nie możesz. A czy nie jest to napisane na karcie? (nie mam gry pod ręką)
9. Niepotwierdzone karty plotek są wtasowywane w talię.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
M&T
Posty: 137
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:11
Has thanked: 2 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: M&T »

6. Działa tak, że są karty chwały szkodzące innym graczom i można je zagrać, gdy inny gracz wykonuje swoje akcje. Nie chodzi tu o to, że np. gdy inny gracz wpływa do portu, gdzie można zatrudnić specjalistę, którego ty masz na karcie, to zagranie tej karty w tym momencie da go innemu graczowi.
Nie bardzo rozumiem przykładu, który podałeś. Ale uściślając. Mam kartę, która szkodzi innym graczom. Gdy jest kolejka gracza, któremu chcę zaszkodzić, ogłaszam, że chcę użyć Kartę Chwały. Następnie pozostali gracze ogłaszają, czy chcą użyć Kartę Chwały. Jeśli chęć użycia Karty Chwały wyraziło kilku graczy, to rozpatrywane są po kolei, począwszy od gracza, którego tura właśnie trwa. Czy tak?
8. Nie możesz. A czy nie jest to napisane na karcie? (nie mam gry pod ręką)
Rzeczywiście. Wspominają o tym Karty Wydarzenia ogłaszające wojnę (lub pokój). Natomiast w instrukcji brak tej informacji.

I jeszcze trzy nowe pytania:

1. Karta Plotki - Pełne Magazyny - W oficjalnym FAQ można przeczytać, że 5 Kart Ładunku można dobierać "(...) także spośród odrzuconych Kart Ładunku)(...)", co sugeruje, że można je dobierać również z tych jeszcze nie użytych. Na Karcie Plotki jest mowa tylko o odrzuconych Kartach Ładunku. Poza tym, czy to nie są dodatkowe karty, oprócz tych, które ciągniemy (w liczbie 6) podczas zakupu? Tzn., czy dostajemy je za darmo, czy musimy za nie płacić?

2.Karty Misji - List Kaperski - Karty te mówią, że w zależności jakiego kraju dotyczą, to za taką uznawana jest nasza narodowość. I ma to wpływ np. na brak dostępu do portów, gdy trwa wojna oraz na Priorytety Pościgu KN?

3. Karta Chwały - Niewypał - Jak rozumieć część "(...) Następnie atakujący otrzymuje uszkodzenie (w nową lokację)."? Proszę o przykład.
Kylo
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2012, 14:25

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Kylo »

olocop pisze: Niepotwierdzone karty plotek są wtasowywane w talię.
W instrukcji jest napisane ze: "Jezeli rzut sie nie powiedzie plotka okazala sie falszywa a jej karta zostaje odrzucona". Wiec jak to wkoncu jest? Wtasowana czy odrzucona?:)

Pytanie co do plotek.
Jest napisane ze mozna miec jedna plotke. Ale niektore plotki karty plotki po ich sprawdzeniu mozesz zatrzymac, np: Lewe Papiery. "Sukces: zaplac 2 dukaty i zatrzymej te karte na Planszy Gracza". To onacza ze poki juz wykonanej plotki nie wykorzystam nie moge dociagnac nowej bez straty tej plotki bo juz mam plotke na mojej planszy gracza...?
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 333
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 160 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: olocop »

Źle się wyraziłem: Plotki, które są niesprawdzone, tzn. odkładane bez próby ich potwierdzania (np. dobieramy nowa plotkę, a że możemy miec jedną, to poprzedniej musimy się pozbyć) wtasowuje się w talię. Plotki, które okazały sie prawdziwe lub fałszywe w ramach potwierdzania plotki sa odrzucane z gry.

Co do drugiego pytania, to w takiej sytuacji odkałdałem taką plotkę obok planszy gracza i traktowałem ją jako "usprawnienie". Ale teraz się zastanawiam i nie wiem jak byc powinno....
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Awatar użytkownika
mutineer
Posty: 10
Rejestracja: 01 sie 2012, 18:18
Lokalizacja: Puławy/Warszawa

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: mutineer »

Według mnie, nieważne w jaki sposób pozbywasz się plotki (bo chcesz lub bo musisz) - nie wtasowujesz jej do talii tylko odkładasz na bok i nie weźmie już udziału w grze.

A jeśli chodzi o sprawdzoną plotkę, która pozostaje w grze ze względu na to, że w jej wyniku pozyskuje się np. specjalistę, to nie wlicza się do maksymalnej liczby posiadanych plotek. Możesz mieć maksymalnie jedną aktywną plotkę (którą sprawdzasz aktualnie), te już sprawdzone przestają być plotkami a stają się bonusowymi kartami.
I have one word for you, gentlemen... Mutiny!
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: sirafin »

INSTRUKCJA str. 9 pisze:Możesz posiadać tylko jedną Kartę
Plotki, więc jeśli w trakcie gry zdobędziesz nową, musisz
zdecydować, którą z dwóch kart zatrzymać. Odrzucone
Karty Plotek są wtasowywane z powrotem do talii.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
mutineer
Posty: 10
Rejestracja: 01 sie 2012, 18:18
Lokalizacja: Puławy/Warszawa

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: mutineer »

Racja, ale według mnie to odnosi się do sytuacji: Mam plotkę, ale sprawdzam czy nowa jest ciekawsza. Jedną z nich (obie są niesprawdzone) wtasowuję do talii.
Natomiast jeśli sprawdzam plotkę, okazuje się prawdziwa lub nie, ale definitywnie ją sprawdziłem, to odrzucam ją na bok, nie wraca ona do talii. Tak interpretuję to ja - jest tyle ciekawych plotek, po co w jednej grze miałyby wracać już sprawdzone? Oczywiście, tutaj chyba bez czynienia herezji można dowolną opcję zastosować:)
I have one word for you, gentlemen... Mutiny!
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: sirafin »

To teraz spójrz jeszcze raz co napisał olocop :D
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
mutineer
Posty: 10
Rejestracja: 01 sie 2012, 18:18
Lokalizacja: Puławy/Warszawa

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: mutineer »

Hah, racja, napisaliśmy to samo :D
olocop pisze: Co do drugiego pytania, to w takiej sytuacji odkałdałem taką plotkę obok planszy gracza i traktowałem ją jako "usprawnienie". Ale teraz się zastanawiam i nie wiem jak byc powinno....
Ale co do tej wypowiedzi to opcja, którą przyjął olocop jest według mnie dobra, więc nie musi się zastanawiać :)
I have one word for you, gentlemen... Mutiny!
Kylo
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2012, 14:25

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Kylo »

Pytanie troche z innej beczki. Czy jak jest wojna dajmy na to Anglii z Hiszpania i jakims trafem okrety tych krajow sa na tym samym akwenie to nie byloby logiczne zeby siebie wypatrywali i bili sie nawzajem? Czy cos takiego jest w instrukcjii a ja to przegapilem :)
Jeszcze jedno pytanie. Jak jestem powiedzmy francuzem i mam jakies tak zetony nagrody z innych krajow to czy francuski okret ktory jest akwen odemnie i ma ruch w tej turze z wydarzenia ruszy sie do mnie zgodnie z prioryretem poscigowym? Mimo ze niby plywamy pod ta sama bandera?
Listy kaperskie: Zakladajac w powyzszym pytaniu ze by do mnie doplynal to jakbym mial francuski list kaperski to by mnie zignorowal? Czy wielkosc okretu ma znaczenie przy listach ( znaczy sie czy to jest francuska fregata czy okret liniowy? ) Bo cos mi w glowie swita ze chyba na listach jest napisane ze okrety liniowe tylko ignoruja....

Dzieki :D
Kylo
Awatar użytkownika
mutineer
Posty: 10
Rejestracja: 01 sie 2012, 18:18
Lokalizacja: Puławy/Warszawa

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: mutineer »

Kylo pisze:Pytanie troche z innej beczki. Czy jak jest wojna dajmy na to Anglii z Hiszpania i jakims trafem okrety tych krajow sa na tym samym akwenie to nie byloby logiczne zeby siebie wypatrywali i bili sie nawzajem? Czy cos takiego jest w instrukcjii a ja to przegapilem :)
W instrukcji napisane jest jedynie, że "Dwa Okręty Liniowe (wprowadzone do gry przez wydarzenie „Wojna”) w tym samym obszarze morskim nie będą prowadzić rozpoznania przeciwko statkom graczy". Oczywiście, że logicznym jest, że powinny się wypatrywać nawzajem i walczyć. Ja tak właśnie gram:)
Kylo pisze:Jeszcze jedno pytanie. Jak jestem powiedzmy francuzem i mam jakies tak zetony nagrody z innych krajow to czy francuski okret ktory jest akwen odemnie i ma ruch w tej turze z wydarzenia ruszy sie do mnie zgodnie z prioryretem poscigowym? Mimo ze niby plywamy pod ta sama bandera?
Tak, będzie Cię ścigał. Nie ma znaczenia, czy pływacie pod banderą tego samego państwa, zwłaszcza, że w przedstawionej sytuacji Ty pływasz pod piracką banderą:)
Kylo pisze:Listy kaperskie: Zakladajac w powyzszym pytaniu ze by do mnie doplynal to jakbym mial francuski list kaperski to by mnie zignorowal? Czy wielkosc okretu ma znaczenie przy listach ( znaczy sie czy to jest francuska fregata czy okret liniowy? ) Bo cos mi w glowie swita ze chyba na listach jest napisane ze okrety liniowe tylko ignoruja....
Tutaj nie do końca pamiętam dokładną treść karty, więc się nie wypowiem:)
I have one word for you, gentlemen... Mutiny!
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: Nataniel »

mutineer pisze:W instrukcji napisane jest jedynie, że "Dwa Okręty Liniowe (wprowadzone do gry przez wydarzenie „Wojna”) w tym samym obszarze morskim nie będą prowadzić rozpoznania przeciwko statkom graczy". Oczywiście, że logicznym jest, że powinny się wypatrywać nawzajem i walczyć. Ja tak właśnie gram:)
Tylko po co? W sensie - z punktu widzenia graczy, co ich interesuje wynik starcia między tymi dwoma okrętami, skoro nie bierze w nim udziału żaden gracz?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Post autor: powermilk »

Czy będą gonieni przez dwóch KN czy jednego ;)
ODPOWIEDZ