![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Problem zaczyna się powoli teraz, gdy Carcassonne jest jedyną grą jaką posiadam a czasem miło jest spróbować coś nowego. Od kilku dni oglądam dziesiątki filmików i czytam recenzje o popularnych - jak i mniej - tytułach. Niestety jak dotąd nie udało mi się podjąć decyzji, bo w każdej grze COŚ mi się nie podoba. Gram w gronie 3:6 osób (Carcassonne nie specjalnie ma sens w 2)
Czego szukam?
-rozbudowy czegoś aby na koniec mieć poczucie sukcesu (Ale wielkie miasto stworzyłem etc.)
-dużego replayability
-pewnego poziomu losowości, który sprawi, że nie ma jedynej słusznej drogi a każda gra jest inna
-elementu interakcji zarówno pozytywnej jak i negatywnej (Najwięcej emocji wzbudza w Carcassonne walka o kontrolę nad miastami
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-możliwości planowania rozwoju (Pomimo losowości Carcassonne zawsze wygrywam, ale inni gracze są coraz bliżej moich wyników, czyli można masterować grę)
Jak do tej pory moimi faworytami są:
-Filary Ziemi (nie wiem jak z losowością i interakcją)
-Stone Age (trochę mało budowania ale najbardziej odstrasza losowość surowców + częste opinie o jedynej słusznej drodze do wygrania)
-Magnum Sal (budowy tu właściwie nie ma ale tworzenie łańcucha robotników i interakcja wydają się fajnie przemyślane)
-Agricola (bardzo podoba mi się budowanie i szereg potencjalnych możliwości ale mało interakcji + często wspominana jedyna słuszna droga do wygrania odstraszają)
Niestety chyba tylko w Agricoli coś się faktycznie i fizycznie buduje. Za to po filmikach wydaje mi się, że Filary ziemi(Zwłaszcza z dodatkiem) oraz Magnum Sal pozwalają na najwięcej kombinowania i interakcji. Z chęcią posłucham uwag na temat w/w + ewentualne nowe tytuły, które przegapiłem lub nie doceniłem po drodze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ps. Osadnicy z Catanu nie spodobali się, ponieważ zbyt dużo losowości i więcej tam handlowania z graczami niż budowy.