Star Wars LCG

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
adamatom
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:02

Re: Star Wars LCG

Post autor: adamatom »

Gdyby figurkowy bitewniak obejmował krążowniki i inne wielkie okręty byłoby mega ciekawie. Pytanie co ze skalą? Krążownik na cały stół a myśliwiec wielkości zapałki?

http://conservationreport.files.wordpre ... -chart.gif (Star Wars prawy górny róg)
http://www.swg-idealab.com/images/ship%20scales_sml.jpg

Wracając do kooperacji, nie chodzi mi o to, że nie lubię gier kooperacyjnych. Po prostu do tego uniwersum nie pasuje mi karcianka kooperacyjna. Z LOTRem się udało to nawet normalnie połączyć. Produkt z uniwersum SW świetnie nadają się do tego, aby stworzyć dwie strony konfliktu. Jasną i ciemną stronę mocy - wszystko mają gotowe: design kart, jak je odróżnić, moce, styl walki itd. itp. miodzio). Kooperacją po prostu nie dają fanom (którzy teraz czują gorycz) możliwości ponap.... powalczenia sobie takim Vaderem, Imperatorem czy innym Sithem.

Na razie nie ma co gdybać ale ja osobiście z tego uniwersum wolałbym grę polegająca na konfrontacji graczy między sobą.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: costi »

adamatom pisze:Gdyby figurkowy bitewniak obejmował krążowniki i inne wielkie okręty byłoby mega ciekawie. Pytanie co ze skalą? Krążownik na cały stół a myśliwiec wielkości zapałki?

http://conservationreport.files.wordpre ... -chart.gif (Star Wars prawy górny róg)
http://www.swg-idealab.com/images/ship%20scales_sml.jpg
W kosmicznych bitewniakach (Battlefleet Gothic, Full Thrust) stosuje się konwencję, że okręt faktycznie znajduje się w miejscu, które wskazuje słupek podstawki, a sama figurka jest zbliżeniem na okręt, żeby nie grać łebkami od szpilek. Podstawka zaś reprezentuje strefę bezpośredniej bliskości okrętu (zależnie od skali - kilkaset m do kilku tysięcy km). Dzięki temu jest jakieś wrażenie skali, a figurki nie muszą zachowywać wzajemnych proporcji.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Star Wars LCG

Post autor: Mustafa »

adamatom pisze:Gdyby figurkowy bitewniak obejmował krążowniki i inne wielkie okręty byłoby mega ciekawie. Pytanie co ze skalą? Krążownik na cały stół a myśliwiec wielkości zapałki?

http://conservationreport.files.wordpre ... -chart.gif (Star Wars prawy górny róg)
http://www.swg-idealab.com/images/ship%20scales_sml.jpg

Wracając do kooperacji, nie chodzi mi o to, że nie lubię gier kooperacyjnych. Po prostu do tego uniwersum nie pasuje mi karcianka kooperacyjna. Z LOTRem się udało to nawet normalnie połączyć. Produkt z uniwersum SW świetnie nadają się do tego, aby stworzyć dwie strony konfliktu. Jasną i ciemną stronę mocy - wszystko mają gotowe: design kart, jak je odróżnić, moce, styl walki itd. itp. miodzio). Kooperacją po prostu nie dają fanom (którzy teraz czują gorycz) możliwości ponap.... powalczenia sobie takim Vaderem, Imperatorem czy innym Sithem.

Na razie nie ma co gdybać ale ja osobiście z tego uniwersum wolałbym grę polegająca na konfrontacji graczy między sobą.
No statek imperatora to bym sobie kupił jak by wypuścili :)
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Star Wars LCG

Post autor: Mustafa »

drugi dzień Genconu od FFG : http://www.youtube.com/watch?v=csSWIh193Mo
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
Shodo
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2011, 11:49

Re: Star Wars LCG

Post autor: Shodo »

Ja myślę, że w X-wing będą tylko starcia myśliwców, bombowców i może coś do rozmiaru Coreliańskiej korwetty(raczej źle napisałem takim fanem nie jestem żeby znać nazwy statków z SW więc wybaczcie ;)) FFG może powtórzyć skale z Wings of War, chociaż w pierwszej wojnie to ciężko o duże jednostki powietrzne oprócz sterowców. Zobaczymy jak wyjdzie, ale moim zdaniem gdyby były większe jednostki to chyba by je pokazali. Zawsze większe halo robią ogromne figurasy z dużą ilością szczegółów.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: Ink »

Shodo pisze:Coreliańskiej korwetty(raczej źle napisałem takim fanem nie jestem żeby znać nazwy statków z SW więc wybaczcie ;))
Korweta CR90.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Star Wars LCG

Post autor: Vilk »

Kolejne przecieki z Genconu, zauważone przez michaeliusa na forum AGOT LCG.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars LCG

Post autor: surmik »

Wychodzi na to, że FFG poszło po rozum do głowy i jednak nie będzie to gra kooperacyjnaa PvP.
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Martin_Valdez »

No właśnie i mieli odwagę przełożyć projekt i zacząć niemal od początku. To trudna decyzja i należą im się brawa za to, co zrobili :)
Ja osobiście byłem zawiedziony na wiadomość przy pierwszej wersji, że to coop. Teraz się cieszę, ale mój budżet już nie jest z tego faktu za szczęśliwy :) Co ma biedny zrobić, kiedy musi obrobić Netrunnera i teraz jeszcze ma dużą szansę na Star Wars :/
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Fruczak Gołąbek »

Warhammer Invasion, Netrunner, Star wars ... do każdego muszę mieć comiesięczny dodatek ... żona mnie zabije.
Aaa no i obowiązkowo koszulki :?
Awatar użytkownika
przemoo99
Posty: 310
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Odp: Re: Star Wars LCG

Post autor: przemoo99 »

Fruczak Gołąbek pisze:Warhammer Invasion, Netrunner, Star wars ... do każdego muszę mieć comiesięczny dodatek ... żona mnie zabije.
Aaa no i obowiązkowo koszulki :?
AGoT, LotR, Star Wars... Też mam ten problem (żona...:-P)


wysłane z mojego arc s za pomocą tapatalk i moich paluszków ;-)
Planszówkowy maniak... :)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Jacek_PL »

A mnie jakoś pierwsze wrażenie ze tej gry odrzuciło, coś za bardzo mi to przypomina SW TCG od Wizardsów. Muszę poczekać na instrukcję, bo na razie cienko to widzę.
Awatar użytkownika
Rune
Posty: 1171
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: Rune »

Ja czekam na tą grę i mam nadzieję, że będzie to hit, a przynajmniej bardzo dobry tytuł ;) Świetnie, że gra zmieniła swój charakter i będzie można opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu. We Władcę Pierścieni LCG nie grałem ale opinie fanów są bardzo różne, co pewnie miało również wpływ na zmianę koncepcji. KWestia tulko kiedy i jak ciężko odczuje to portfel :D
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Fruczak Gołąbek »

Nie dziwie się że zmienili z typ rozgrywki. Do Władcy Pierścieni coop jeszcze nawet pasuje. Kto by chciał być brzydalami z mordoru :P :wink: . W Star Wars zawsze mnie ciągnęło ku ciemnej strony mocy :twisted: .
Awatar użytkownika
Rune
Posty: 1171
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: Rune »

Fruczak Gołąbek pisze:Nie dziwie się że zmienili z typ rozgrywki. Do Władcy Pierścieni coop jeszcze nawet pasuje. Kto by chciał być brzydalami z mordoru :P :wink: .
Dobre, dobre! Nie przez przypadek w moim aucie na lusterku Vader sobie "dynda" :twisted:
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars LCG

Post autor: surmik »

W Lotr Deciphera zawsze grałem Nazgulami więc tu "ciemna strona mocy" tez byłą atrakcyjna ;)
Awatar użytkownika
fruszu
Posty: 99
Rejestracja: 08 lut 2009, 19:40
Lokalizacja: Wrocław

Re: Star Wars LCG

Post autor: fruszu »

Vilk pisze:Kolejne przecieki z Genconu, zauważone przez michaeliusa na forum AGOT LCG.
Jest też półgodzinna wideorelacja z pokazu demo gry. Ciekawa :)

W skrócie:
- system zasobów. Zaczynamy z trzema kartami (tzw. karty celów - objective), które produkują nam zasoby potrzebne do zagrywania kart. Aby zagrać kartę musimy zapłacić jej koszt kładąc odpowiednią liczbę znaczników na kartach zasobów. Możemy kłaść znaczniki tylko na kartach, które nie mają na sobie żadnych znaczników. Na początku każdej tury "odświeżamy" karty zasobów zdejmując z każdej po 1 znaczniku. Pozwala to zagrać nawet najdroższe karty już w pierszej turze, ale sprawia, że ograniczamy sobie możliwość zagrywania kart w kolejnych turach (kładąc np. 3 znaczniki na jednej karcie zasobów będziemy czekać 3 tury, aż karty tej będziemy mogli użyć ponownie)
- budowanie talii. Nie budujemy talii z pojedynczych kart, tylko z bloków. Wybieramy 10 kart celów, z których na początku gry startujemy z trzema (losowymi?). Każda karta celów określa jakie 6 kart wkładamy do talii. Tak więc chcąc Vadera, musimy wziąć wszystkie inne karty, które są w jego bloku.
- gramy Stroną Jasną kontra Ciemną. Strona Jasna wygrywa niszcząc 3 cele na kartach Strony Ciemnej. Strona Ciemna wygrywa, gdy uzbiera 12 punktów zwycięstwa na Gwieździe Śmierci. Punkty zdobywa na końcu każdej tury (po 1). Strona Ciemna przyspiesza zdobywanie punktów niszcząc cele na kartach Strony Jasnej
- dla każdej ze stron są 3 frakcje. Strona Jasna to Jedi, Rebell Alliance oraz Smugglers and Spies. Grając Stroną Ciemną mamy do wyboru Sith, Imperial Navy, Scum and Villians
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: ghostdog »

Czyżby jednak wprowadzili szansę zagrania Ciemną Stroną? No to bedzie się działo. Powstaje pytanie kiedy bo mam dziwne wrażenie, że gra miała być wydana już na początku roku, później przekładano termin wydania włącznie w jesienią 12.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: yosz »

Zapowiedzieli grę rok temu jako kooperacyjną. Gracze zaczęli narzekać że to kalka Lotra, że kooperacyjna itp itd, FFG postanowiło wrócić do projektu i stworzyli grę od nowa jako PvP (Player vs Player) - zapowiedzieli to jakoś na początku roku właśnie i teraz pokazali grę na GenConie... i oczywiście gracze narzekają, że nie będzie coop :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: ghostdog »

Ech Ci gracze :-)
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: tomb »

Ja rok temu nie narzekałem, ale teraz narzekam. A np. moja żona kiedyś nie narzekała i teraz też nie narzeka. A dlaczego? Bo o grze nie słyszała, a teraz jej nawet nie zobaczy, niestety.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
przemoo99
Posty: 310
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Odp: Star Wars LCG

Post autor: przemoo99 »

Wiadomo może kiedy toto w końcu wyjdzie? Bo już nie mogę się doczekać... ;-)


wysłane z mojego arc s za pomocą tapatalk i moich paluszków ;-)
Planszówkowy maniak... :)
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Fruczak Gołąbek »

http://www.fantasyflightgames.com/edge_upcoming.asp 4 pozycja od dołu. "In development" i niby "Expected by: 3rd Quarter, 2012" chociaż wątpię ( obym się mylił ).
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Jacek_PL »

Chyba w FFG czytają o co ludzie pytają na tym forum :D zapowiedź wydania SW LCG, jednak czwarty kwartał tego roku.
Kretilla
Posty: 150
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Kretilla »

Na stronie FFG pojawił się artykuł dotyczący budowania talii.
W skrócie, budowanie będzie opieralo się na wyborze dziesieciu zestawów kart składających się z 6 kart - jakiegoś celu i 5 z nim powiązanych kart. W talii możemy mieć maksymalnie 2 identyczne cele. Pełnia one role kart zasobów i celów, które przeciwnik musi zniszczyć aby wygrać (są również inne sposoby na zwycięstwo, np. osiągnięcie przez Imperium stanu gotowości Gwiazdy Śmierci).
ODPOWIEDZ