Wymyślona dzisiaj na szybko. Przewidywana wersja 2.0, z umiejętnościami graczy ograniczającymi losowość. Tak, jest trochę kostki, natomiast niech to was nie odstrasza - akcję rzutową trzeba sobie wypracować mózgiem;) Plansza wykorzystana ze starej gry firmy Novina - 3 sport games. Jako piłki użyjcie pionka, monety etc. Planszę proponuję wydrukować na całej kartce A4, maksymalnie wykorzystując powierzchnię kartki.
http://sendfile.pl/179169/koszykowka.rar
Koszykówka - print and play
Re: Koszykówka - print and play
Jak w koszu, gramy 5vs5. Na poczatku gry ustawiamy zawodnika z pilka w kole srodkowym, pozniej ustawia sie reszte zawodnikow, w dowolnych miejscach - ogolna zasada jest taka: 1A-2B-2A-2B-2A-1B (A-atakujacy B-broniacy). Nastepnie mozemy przesuwac zawodnikow i pilke, o dowolna ilosc heksow (zawodnika z pilka tylko o 2 heksy), ale tylko w liniach prostych. Po kazdym przesunieciu zawodnika Atakujacego, Broniacy wykonuje ruch odpowiadajacy. Pilke mozna podawac dowolna ilosc razy - po podaniu nie ma ruchu odpowiadajacego. Broniacy moze przechwycic podanie (stojac na polu przyleglym do toru podania - tutaj wystepuje tez czynnik losowy, bo zeby ukonczyc przechwyt powodzeniem, trzeba rzucic odpowiednia ilosc oczek). Generalnie gra polega na tym, zeby stworzyc sobie wiecej niz jedna mozliwosc podania, zeby broniacy w ruchu odpowiadajacym nie mogl tego podania przejac. Kiedy przesuwajac jednego zawodnika stworzymy sobie dwie mozliwosci zagrania, mamy juz przewage nad obronca, ktorym swoim ruchem odpowiadajacym bedzie mogl pokryc przeciez tylko jednego przeciwnika. Powoli wypracowujemy sobie akcje, az ktorys z naszych zawodnikow dojdzie do pozycji rzutowej. W przypadku niecelnego rzutu albo przechwytu pilki, ustawiamy zawodnikow od nowa, ale Atakujacy i Broniacy zmieniaja sie rolami.
Re: Koszykówka - print and play
A oto przyklad rozgrywki:
1. Sytuacja tuż po rozstawieniu zawodnikow. To zolte cos to pilka
2. Pierwsze ruchy. Zawodnik czarny poruszyl sie najpierw, czerwony wykonal ruch odpowiadajacy.
3. Aktualna sytuacja i kolejne przewidziane ruchy. Czarny zawsze porusza sie pierwszy, bo czarni maja pilke, czerwoni wykonuja ruch odpowiadajacy.
4. Kolejne odswiezenie widoku. Czarny ruszyl w "trumne" - wedlug zasad, w trumnie moze znajdowac sie tylko po jednym zawodniku z kazdej druzyny - wiec za czarnym nie mogl juz nikt (np bedacy najbardziej po prawej czerwony) ruszyc, bo jeden czerwony w trumnie juz jest.
5. No i teraz to co tygryski lubia najbardziej - gra kombinacyjna;) Dlaczego np czerwony po ruchu z pilka czarnego nie zablokowal mu sciezki podania? Bo jak zasady mowia, przed ruchem odpowiadajacym mozna jeszcze zagrac ostatnie podanie. Nalezy zauwazyc, ze po pierwszym podaniu jest szansa na przechwyt, a przy drugim podaniu sa az dwie szanse na przechwyt - bo czerwoni granicza albo z zawodnikiem odbierajacym podanie, albo z torem podania.
6. Sytuacja po dwoch podaniach - czarny ma juz otwarta droge do kosza, moze sobie jeszcze podprowadzic pilke jedno pole, bo i tak mu nikt nie przeszkodzi (czerwony nie zasloni mu drogi do kosza) i zdobedzie stuprocentowe punkty z najblizszej odleglosci.
1. Sytuacja tuż po rozstawieniu zawodnikow. To zolte cos to pilka
2. Pierwsze ruchy. Zawodnik czarny poruszyl sie najpierw, czerwony wykonal ruch odpowiadajacy.
3. Aktualna sytuacja i kolejne przewidziane ruchy. Czarny zawsze porusza sie pierwszy, bo czarni maja pilke, czerwoni wykonuja ruch odpowiadajacy.
4. Kolejne odswiezenie widoku. Czarny ruszyl w "trumne" - wedlug zasad, w trumnie moze znajdowac sie tylko po jednym zawodniku z kazdej druzyny - wiec za czarnym nie mogl juz nikt (np bedacy najbardziej po prawej czerwony) ruszyc, bo jeden czerwony w trumnie juz jest.
5. No i teraz to co tygryski lubia najbardziej - gra kombinacyjna;) Dlaczego np czerwony po ruchu z pilka czarnego nie zablokowal mu sciezki podania? Bo jak zasady mowia, przed ruchem odpowiadajacym mozna jeszcze zagrac ostatnie podanie. Nalezy zauwazyc, ze po pierwszym podaniu jest szansa na przechwyt, a przy drugim podaniu sa az dwie szanse na przechwyt - bo czerwoni granicza albo z zawodnikiem odbierajacym podanie, albo z torem podania.
6. Sytuacja po dwoch podaniach - czarny ma juz otwarta droge do kosza, moze sobie jeszcze podprowadzic pilke jedno pole, bo i tak mu nikt nie przeszkodzi (czerwony nie zasloni mu drogi do kosza) i zdobedzie stuprocentowe punkty z najblizszej odleglosci.
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Koszykówka - print and play
Gdzie są fotki pod opisami sytuacji? Proszę o uzupełnienie.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto