Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
STARSCREAM pisze:No właśnie coś czytałem, że pierwszy scenariusz podstawki jest ciekawy. Podobno niektórzy grają w niego non stop, nie próbując nawet kolejnych.
Ano, można się "zaciąć" Sam tak miałem przez bardzo długi czas.
ppski pisze:EHehehe true, a na dokładkę drugi zasysa jeszcze mocniej - nie udało mi się jeszcze go ludzikami wygrać
siłą scenariuszy do Claustrophobii jest losowa kolejność kafli (kontrolowalna darem prekognicji Księdza), która bardzo zmienia okoliczności starcia i czyni każdą partię niepowtarzalną, mimo że układ sił i cel pozostaje ten sam.
Mógłby ktoś podzielić się linkiem, skąd można ściągnąć nowe scenariusze do Claustro w wersji PL?
Gra jest wypas. I my też najczęściej zacinamy się na 1 scenariuszu. Niby ciągle to samo, ale i tak fun jest nie z tej ziemi
Dzięki z góry za linka.
Serenicus pisze:Mógłby ktoś podzielić się linkiem, skąd można ściągnąć nowe scenariusze do Claustro w wersji PL?
Gra jest wypas. I my też najczęściej zacinamy się na 1 scenariuszu. Niby ciągle to samo, ale i tak fun jest nie z tej ziemi
Dzięki z góry za linka.
Serenicus pisze:Mógłby ktoś podzielić się linkiem, skąd można ściągnąć nowe scenariusze do Claustro w wersji PL?
Gra jest wypas. I my też najczęściej zacinamy się na 1 scenariuszu. Niby ciągle to samo, ale i tak fun jest nie z tej ziemi
Dzięki z góry za linka.
Serenicus pisze:Mógłby ktoś podzielić się linkiem, skąd można ściągnąć nowe scenariusze do Claustro w wersji PL?
Gra jest wypas. I my też najczęściej zacinamy się na 1 scenariuszu. Niby ciągle to samo, ale i tak fun jest nie z tej ziemi
Dzięki z góry za linka.
Serenicus pisze:Mógłby ktoś podzielić się linkiem, skąd można ściągnąć nowe scenariusze do Claustro w wersji PL?
Gra jest wypas. I my też najczęściej zacinamy się na 1 scenariuszu. Niby ciągle to samo, ale i tak fun jest nie z tej ziemi
Dzięki z góry za linka.
Ja probowalem. Plansza byla prekonstruowana, na srodku stal demon i skarb. Na jednym koncu jedna grupa ludzi, na drugim, druga. Ludzie musieli dojsc do srodka, wziac skarb i uciec przeciwna strona planszy. Mogli sie tez, na normalnych zasadach, wzajemnie atakowac. Zadaniem demona z kolei bylo wybicie w pien wszystkich ludzi. Gralo sie fajnie, ale demon mial za duza przewage (bo ludzie bijac sie wzajemnie, pomagali mu wygrac). Probowalem to zrownowazyc kartami przewag. Najpierw 2 potem 3,4... i nadal wygrywal demon. Potem nawet zmienilem demona na tego, ktory nie moze sie poruszac... i nadal wygrywal demon Od tamtego czasu nie ruszalem wiecej tego scenariusza, ale zachecam do kminienia w swoim zakresie jak mozna temat 3 graczy ugryzc (sam bardzo bym chcial tak grac )
A opcja podziału drużyny ludzi( w kooperacji) między dwóch graczy nie wchodzi w grę ? Mając tylko 2 bohaterów jest zbyt mało do robienia , zbyt mało akcji ? Czy największy problem stanowi faza inicjatywy i rozdzielanie kostek ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Od biedy można by podzielić grupę ludzi na dwóch graczy, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł, bo rozdzielanie kości w fazie inicjatywy oraz kolejność podejmowania działań (a także zgranie działań poszczególnych członków zespołu) ma decydujący wpływ na szansę zwycięstwa ludzi, i to w każdej turze: Claustrophobia raczej nie wybacza grającemu ludźmi błędów i niedopatrzeń...
Ja gram w Claustro głównie we 3 i jest elegancko. Scenariusze wymyśla się bardzo prosto, mam ich już chyba z 5. Pierwszy jest gdzieś w tym wątku. Z podziałem ludzi nie ma problemu - każdy ma swoją ekipę i rzuca swoje kostki, aktywacja postaci w dowolnej kolejności. Jedyne co to przy pełnym składzie drużyny z podstawki + de profundis my dajemy demonowi dodatkową kostkę (rzuca czterema), za to "Trap" odpala się na 16+. Tyle zmian, poza tym można grać bez problemu. Ponadto scenariusze dla dwóch drużyn są bardzo fajne, a przynajmniej w moich zawsze idzie ogromny nacisk na element współpracy Jak będą chętni to mogę je rozpisać i wrzucić.
Czy tylko ja mam wrażenie, że kampania "Zbaw nas ode złego" jest mocno nierówna? W pierwszym scenariuszu ludzie dostali strasznego łupnia, a zabawę przerwaliśmy w trakcie drugiego, gdy ludzie byli kompletnie bezradni wobec działań demonów. Wrażenia mocno średnie. Jak u was?
Powiem szczerze, że u mnie najczęściej był remis albo wygrana człowieka. Wszystko zależy tak naprawdę od strategii i kafli, bo przy odpowiednim ich ułożeniu miewałem gry, że człowiek nie był nawet w połowie i przegrywał.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł aby stworzyć zasady do rozgrywania Claustrophobii na podobieństwo Descenta.
Powiedzmy 2-3 scenariusze łączące się w jakąś Kampanię. Awans postaci które przeżyły scenariusz, jakieś dodatkowe bonusy dla prowadzącego Demony jako Mistrza Podziemi itp. Myślał ktoś o czymś takim?
Kasper pisze:Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł aby stworzyć zasady do rozgrywania Claustrophobii na podobieństwo Descenta.
Powiedzmy 2-3 scenariusze łączące się w jakąś Kampanię. Awans postaci które przeżyły scenariusz, jakieś dodatkowe bonusy dla prowadzącego Demony jako Mistrza Podziemi itp. Myślał ktoś o czymś takim?
Na stronie Rebela jest takie coś: kampania "Zbaw nas ode złego", składająca się z 4 scenariuszy w których Grupa Baptysty stara się powstrzymać diaboliczny plan Przeciwnika.
Pozdrawiam
Wiem, że jest takie "coś". I na podstawie tego czegoś zacząłem pisać zasady które pozwoliły by na połączenie kilku scenariuszy np.: dwóch z De Profundis - "Na Polowaniu" i "Kuźnia" lub "Relikwie" i "Towarzyszki Broni" nie tylko pod kątem fabularnym ale także biorących w nich udział bohaterów. Zadałem pytanie czy ktoś myślał już o czymś takim, może ma jakieś pomysły itp.