Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
@marcinc
fakt jest taki upgrade, zwracam honor. zauważ jednak, że mogą to być dowolni kultyści a nie tylko kultyści Nurgla więc nie jest taki zły ten up (choć sam nim nigdy nie grałem )
Nurglem nigdy na kręcenie nie gram, więc mi powiewa, ważne żeby to jedno kręcenie mieć co turę i tylko korumpować Stary Świat idąc na VP a do tego karty i upy są, fakt że to chyba najcięższy bóg do grania.
co do Khorne'a to u nas nigdy nie ma lekko, zawsze albo wszyscy nagle się urywają z jego 'imprezki' w jakimś regionie albo szkodzą mu kartami
fakt jest taki upgrade, zwracam honor. zauważ jednak, że mogą to być dowolni kultyści a nie tylko kultyści Nurgla więc nie jest taki zły ten up (choć sam nim nigdy nie grałem )
Nurglem nigdy na kręcenie nie gram, więc mi powiewa, ważne żeby to jedno kręcenie mieć co turę i tylko korumpować Stary Świat idąc na VP a do tego karty i upy są, fakt że to chyba najcięższy bóg do grania.
co do Khorne'a to u nas nigdy nie ma lekko, zawsze albo wszyscy nagle się urywają z jego 'imprezki' w jakimś regionie albo szkodzą mu kartami
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Czy kupując dodatek w wersji PL i połączenie go z podstawką Eng całkowicie spolszczy mi grę ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
- lintu
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 13 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Nie. Anglojęzyczne pozostaną: większość kart Starego Świata oraz panele graczy. Natomiast najistotniejsze z punktu widzenia gracza karty chaosu i ulepszeń będą po polsku, a to już coś chyba, że zdecydujecie się pozostać przy kartach chaosu z podstawki, bo jest też taka opcja.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Stare karty chaosu tylko gdy nie gra szczur, a bez szczura i nowych kart to z dodatku zostaje tylko kilka kart starego świata...lintu pisze: chyba, że zdecydujecie się pozostać przy kartach chaosu z podstawki, bo jest też taka opcja.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Nie widzialem polskiego wydania, sprawdz lepiej czy karty starego swiata pomiedzy wersja PL i EN nie roznia sie miedzy soba na rewersie. Bo jesli ciut sie roznia to bedzie wiadomo czego sie spodziewac w wydarzeniu. Nowe karty sa zdecydowanie utrudniajace zycie
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
A można grać mieszając talię bogów na zasadzie jeden gracz stara talia, inny nowa itp. ? Próbował ktoś , jak z balansem ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Wg. instrukcji nie można tego robić ze względu na balans rozgrywki.grucha pisze:A można grać mieszając talię bogów na zasadzie jeden gracz stara talia, inny nowa itp. ? Próbował ktoś , jak z balansem ?
Jeżeli dobrze pamiętam, to Szczurem można grać również ze starymi kartami chaosu.schizofretka pisze:Stare karty chaosu tylko gdy nie gra szczur
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Z wymienionego przez ciebie powodu oficjalnie nie można. Na nowych kartach inaczej się gra, więc jestem w stanie to zrozumieć.Olgierdd pisze:
Wg. instrukcji nie można tego robić ze względu na balans rozgrywki.
Jeżeli dobrze pamiętam, to Szczurem można grać również ze starymi kartami chaosu.schizofretka pisze:Stare karty chaosu tylko gdy nie gra szczur
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- Zet
- Posty: 1365
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 169 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Przykro mi, ale instrukcja mówi jasno:
Players cannot mix and match cards from both sets, nor can one player use his Morrslieb set while the other players use their base game set.
The only exception to this is the Horned Rat player. He always uses the Morrslieb set, even when the group uses the base game set.
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Ciężko, żeby szczur używał innego jak go nie ma
Przymierzam się do zakupu dodatku i jeszcze raz: można grać starym (chodzi o decki bogów) citowem dodając tylko szczura, tak?
Przymierzam się do zakupu dodatku i jeszcze raz: można grać starym (chodzi o decki bogów) citowem dodając tylko szczura, tak?
- lintu
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 13 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Tak, można, ale warto spróbować też nowych, bo są dobrze zbalansowane (może nawet lepiej niż te z podstawki?).
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Wczoraj w partii jako pierwsze wydarzenie Starego Świata wyszła karta, która zabrania używania kart chaosu, chyba że się poświęci 2 kultystów z planszy. Jako że to pierwsza kolejka, to oczywiście ich nie było, przez co Tzeentch nie miał możliwości dołożenia żadnego znacznika na kółko. W drugiej kolejce wyszła karta, że jak ktoś ma jeden znacznik na kółku, to nie kręcił wcale - to plus zdejmowanie kultystów dało 2 kolejki Tzeentcha bez kręcenia - o ile kojarzę to są wydarzenia z dodatku, mój entuzjazm wobec niego nieco opadł, jak na początku 3h gry już wiem, że się nie będę liczył...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Akurat Tzeench ma nienajgorsze warunki żeby zdobywać punkty (najwięcej kultystów). Gorsze są karty które negują kręcenie Korna, bo nawet z dodatkiem jest ciężko zdobywać nim pkt.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Niby tak, ale przy rozpoczęciu bez kart na pewno nie zakręci, a druga karta, która kazała zdejmować kultystów, plus rozstawiony korn z tej i poprzedniej rundy mnie gnębiły okrutnie... To chyba jedyna karta, która, jeżeli wyjdzie jako pierwsza, całkowicie uniemożliwia kręcenie...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Tzeench bez kart faktycznie szczęśliwy nie będzie.
I generalnie zgadzam się z ideą "trudne karty" wcale nie są trudne, bo to nie co-op, tylko mocno biją jakiegoś z graczy, który najmniej korzysta z danego efektu... wolę te średnie które mniej drastycznie wpływają na grę, ale jednak dodają istotne elementy. I zastanawiam się nad houserule żeby wydarzenia zawsze się przesuwały na torze, bo jakiś idiotyzm w stylu nie ma walki w kluczowych regionach, nie ma zagrywania kart itp potrafi się utrzymać przez pół gry... (a innym razem wydarzenie z kometą spada po 1 turze)
I generalnie zgadzam się z ideą "trudne karty" wcale nie są trudne, bo to nie co-op, tylko mocno biją jakiegoś z graczy, który najmniej korzysta z danego efektu... wolę te średnie które mniej drastycznie wpływają na grę, ale jednak dodają istotne elementy. I zastanawiam się nad houserule żeby wydarzenia zawsze się przesuwały na torze, bo jakiś idiotyzm w stylu nie ma walki w kluczowych regionach, nie ma zagrywania kart itp potrafi się utrzymać przez pół gry... (a innym razem wydarzenie z kometą spada po 1 turze)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
zephyr pisze:I zastanawiam się nad houserule żeby wydarzenia zawsze się przesuwały na torze, bo jakiś idiotyzm w stylu nie ma walki w kluczowych regionach, nie ma zagrywania kart itp potrafi się utrzymać przez pół gry... (a innym razem wydarzenie z kometą spada po 1 turze)
O kurdę Myśmy zapis z w instrukcji zinterpretowali kompletnie inaczej.Jeśli nie zaznaczono inaczej, zaraz po przeprowadzeniu
akcji zapisanej na karcie kursywą, kartę Starego Świata
należy umieścić na pierwszym od lewej („1”) polu wydarzeń
Starego Świata. Jeśli na tym polu znajduje się już
karta, zostaje ona przesunięta na pole po prawej („2”).
Jeśli na polu „2” znajduje się już karta, jej efekt przestaje
obowiązywać – należy usunąć ją z gry i odłożyć do
pudełka.
- Jeśli karta ma być odrzucona to ją odrzuć, a jeśli nie to ją połóż na "1".
- Jeśli coś jest na "1" to przesuń to na "2".
- Jeśli coś jest na "2" to spada.
Traktowaliśmy to jako kompletnie niezależne warunki więc karta z kometą była w grze max 2 tury.
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
I jak wrażenia, dla mnie brzmi lepiej niż oficjalna wersja
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Póki co gramy jedynie w podstawkę i faktycznie były rozgrywki, gdy wydarzenia były koszmarnie bolesne dla któregoś z graczy. Przykładowo na początku gry wydarzenie zabraniające walk w kilku regionach i rozpacz Khorna, który przez dwie tury nie mógł dosięgnąć żadnej ofiary, bo pozostałe potęgi korzystał z traktatu pokojowego, albo pola ekstazy i panoszyły się po planszy aż miło. Gdyby tak miało być przez całą grę, to by było piekielnie zniechęcające, więc nawet nie przyszło nam do głowy, że nasza interpretacja zasad jest błędna. Od początku gramy z zasadą max 2 tury dla wydarzenia i wszystko trybi nam super i jesteśmy z gry bardzo zadowoleni.
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Beka, my też tak zawsze gramy :Osirafin pisze:zephyr pisze:I zastanawiam się nad houserule żeby wydarzenia zawsze się przesuwały na torze, bo jakiś idiotyzm w stylu nie ma walki w kluczowych regionach, nie ma zagrywania kart itp potrafi się utrzymać przez pół gry... (a innym razem wydarzenie z kometą spada po 1 turze)O kurdę Myśmy zapis z w instrukcji zinterpretowali kompletnie inaczej.Jeśli nie zaznaczono inaczej, zaraz po przeprowadzeniu
akcji zapisanej na karcie kursywą, kartę Starego Świata
należy umieścić na pierwszym od lewej („1”) polu wydarzeń
Starego Świata. Jeśli na tym polu znajduje się już
karta, zostaje ona przesunięta na pole po prawej („2”).
Jeśli na polu „2” znajduje się już karta, jej efekt przestaje
obowiązywać – należy usunąć ją z gry i odłożyć do
pudełka.
- Jeśli karta ma być odrzucona to ją odrzuć, a jeśli nie to ją połóż na "1".
- Jeśli coś jest na "1" to przesuń to na "2".
- Jeśli coś jest na "2" to spada.
Traktowaliśmy to jako kompletnie niezależne warunki więc karta z kometą była w grze max 2 tury.
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Szczur zamówiony, teraz tylko czekać.
Jak w ogóle oceniacie nową frakcję? Wygrana bardziej na obroty czy punkty. Jak z balansem po dodaniu nowych kart chaosu? Jak dla mnie w podstawce nurgle trochę za mocny, khorne najsłabszy - 5 dobrych rund trzeba rozegrać, żeby wygrać na obroty. Do tego czasu większość już osiągnie 50+ punktów. U nas zwykle przy 4tej, max. 5tej padają jednocześnie 2 regiony co daję boost punktowy i nie pozwala już khorne'owi zająć pierwszego miejsca.
Jak w ogóle oceniacie nową frakcję? Wygrana bardziej na obroty czy punkty. Jak z balansem po dodaniu nowych kart chaosu? Jak dla mnie w podstawce nurgle trochę za mocny, khorne najsłabszy - 5 dobrych rund trzeba rozegrać, żeby wygrać na obroty. Do tego czasu większość już osiągnie 50+ punktów. U nas zwykle przy 4tej, max. 5tej padają jednocześnie 2 regiony co daję boost punktowy i nie pozwala już khorne'owi zająć pierwszego miejsca.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Nie mam jeszcze zbytniego doświadczenia ze Szczurem, ale jest najbardziej potencjalnym chłopcem do bicia, bo każdemu bóstwu powinno zależeć by liczebność Skavenów nie była zbyt wysoka. Taki nowy wspólny wróg, jak Khorne w podstawce
Co do kręcenia czy punktowania to można wygrać na oba sposoby, jak u Slaneesha i Tzeentha. Najłatwiej punktuje się poprzez dominowanie regionów, za niszczenie w zależności jak bardzo inni pilnują naszej populacji. Najłatwiej jest dokuczać Slaneeshowi i Tzeenthowi, bo nie mają mocnych jednostek walczących.
Z nowymi kartami chaosu i wydarzeń jeszcze nie grałem, podstawka jest wystarczająco miodna.
Co do kręcenia czy punktowania to można wygrać na oba sposoby, jak u Slaneesha i Tzeentha. Najłatwiej punktuje się poprzez dominowanie regionów, za niszczenie w zależności jak bardzo inni pilnują naszej populacji. Najłatwiej jest dokuczać Slaneeshowi i Tzeenthowi, bo nie mają mocnych jednostek walczących.
Z nowymi kartami chaosu i wydarzeń jeszcze nie grałem, podstawka jest wystarczająco miodna.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Szczur jest bardzo mocny. Chyba łatwiej mu iść na punkty, bo i tak żetony na koło dostaje za dominację, ale kręci niewiele gorzej niż Khorne.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Po 5 partiach nie widziałem jeszcze wygranej Szczura, natomiast wczoraj Khorne wygrał mając coś koło 70 punktów (wygrał na kółku, ale nawet jakby nie zakręcił to by an te punkty wygrał).
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Khorne 70 punktowy? Możliwe chyba tylko z dodatkiem. Choć przyznam się, że nigdy nie próbowałem robić point rusha Khornem. Niby miałoby to sens - nękać innych kultystów, a trzymać i podsyłać swoich, blokować przeciwników battle cry'em, kąsać blood frenzy. drugiej strony 4rech kultystów trochę mało...
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion
Na pewno tylko z dodatkiem, konkretnie z kartą dającą punkty za zabijanie Krwiopuszczami.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier