Gra o Tron: Gra Planszowa 2 ed (Christian T. Petersen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Vincent »

Wystarczy że Martellowie zmówią się ze Starkami i zaatakują go na morzu, wtedy Baratheon traci całą przewagę :P U mnie nie wiem czemu dosłownie w 80% gier na 5-6 graczy (w różnych składach osobowych) Baratheon zostaje na koniec gry z max 2 zamkami, a zdarza się że zostanie i bez żadnego.
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: iapetus »

Nataniel pisze:
Vincent pisze:Wiedząc iż Baratheon ma przewagę na południu, zwykle należy zrobić krótko bądź długoterminowy sojusz i go zaatakować wspólnie. Jak już nie raz wspominane na forum tu było iż najlepszym balansem w GoT są gracze. Trzeba pamiętać że do wygranej musimy mieć 7 zamków/twierdz ale jednocześnie nie możemy dopuścić przy przeciwnik ich tyle miał.. A więc cały czas atakowani muszą być gracze najsilniejszy. Tak się składa że Baratheon jest nim na początku gry 4-osobowej.
Greyjoy nie ma możliwości ataku. Lannister tylko jeżeli *naprawdę* odsłony tyłek Greyjoyowi (to wymaga trochę za dużo zaufania jak dla mnie).
Moja dzisiejsza gra może nie przesądza, ale może być ciekawym głosem w dyskusji "czy to żre na 4?" Otóż całkiem nieźle zażarło, przede wszystkim dlatego, że grając Lanni szybko uporałem się z Greyem (trochę się poszczerbiliśmy a potem dostał za darmo Riverrun i Harrenhall, ciekawe nie?). Z dobrymi graczami porządny sojusz Lannistera to jedyna szansa żeby na południu pokrzyżować plany Bara. Jeśli masz doświadczonego Greya to na pewno da ci kilka rund spokoju właśnie po to, żeby Bara zbyt szybko nie łyknął co jego.

No ale jeśli chcesz się od początku tłuc z Greyem o Riverrun, jednocześnie próbując powstrzymać Bara, to nie wiń balansu gry tylko własną dyplomację :wink: Na zmasowany atak z dwóch kierunków (Stark/Lanni) nie ma siły, Bara musi się bronić. A jak już leży na łopatkach, Lanni szaleje na południu. Jedynym problemem może być morze w rękach Greya. Ale to już inna historia :)

Aha, Lanni wygrali w 6 rundzie.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: BloodyBaron »

a tymczasem egzemplarze z dodruku już pod strzechami - przynajmniej pod moją ;)
muszę powiedzieć, że wydanie jest odlotowe - ilustracje na kartach - rewelacyjne.
Jedyną rzeczą, do której można się przyczepić są kolory pionków - mogłyby się bardziej odróżniać. Z bliska niby widać,ale jak będzie ich nastawiane na planszy, to może być trochę problemów z szybkim orientowaniem się, kto i gdzie.

Podobno w pierwszym druku był problem z planszą - w moim egzemplarzu wszystko wygląda tiptop, plansza leży płaściuchno

Będzie to też pierwsza gra od FFG, w której z miejsca nie wywalę wypraski - tu akurat pasuje.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: iapetus »

BloodyBaron pisze:a tymczasem egzemplarze z dodruku już pod strzechami - przynajmniej pod moją ;)
muszę powiedzieć, że wydanie jest odlotowe - ilustracje na kartach - rewelacyjne.
Jedyną rzeczą, do której można się przyczepić są kolory pionków - mogłyby się bardziej odróżniać. Z bliska niby widać,ale jak będzie ich nastawiane na planszy, to może być trochę problemów z szybkim orientowaniem się, kto i gdzie.
Kolor Martellów rzeczywiście mógłby być bardziej pomarańczowy, ale z praktyki wynika że zbliżone kolory nie stwarzają problemów.
BloodyBaron pisze: Podobno w pierwszym druku był problem z planszą - w moim egzemplarzu wszystko wygląda tiptop, plansza leży płaściuchno

Będzie to też pierwsza gra od FFG, w której z miejsca nie wywalę wypraski - tu akurat pasuje.
U mnie akurat bez wyrzucenia wypraski niespecjalnie się wszystko mieściło. Jak chcesz popakować wszystko w eleganckie wędkarskie pudełka to traci ona rację bytu ;)
Awatar użytkownika
tchazzar
Posty: 214
Rejestracja: 30 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: tchazzar »

Mógłby ktoś dokładnie wytłumaczyć po co są te porty? Jakie dają korzyści, co się dzieje, gdy wróg je zajmie? Np. taka startowa sytuacja greyjoy może swoimi 2ma statkami zaatakować lannistera, który jest na lewo[od GJ]. Załóżmy, że greyjoy wygrywa? Czy Lannister nie będzie już mógł używać tego portu? Czy, żeby "wejść" do portu trzeba kolejnego rozkazu marszu, bo ten statek lannistera jest na wodach, nie w porcie w sumie, a może, żeby zająć port trzeba natrzeć od strony lądowej?
Drugie pytanie to rozkazy, np. marszu wykonuje się po jednym czy ten, który jest pierwszy na torze iron throne od razu wypełnia dwa?
Sorry za bełkot, ale późno już, a nie mógłbym zasnąć, gdybym tego nie napisał ;)
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: mig »

Ad.2) Marsze (i wszystkie inne rozkazy też) wykonuje się po jednym
Ad.1) Porty wprowadzono do gry bo okazalo się, że kontrola morza daje bardzo dużą przewagę (dostęp w jednej turze niemal do każdej prowincji). Natomiast statki można budować jedynie w obszarze w którym nie ma przeciwnika. Więc dość często zdarzały się sytuacje, że ktoś bitwę morską przegrywał, tracił statki i w zasadzie było po nim, bo nie miał możliwości na wybudowanie statku. I stąd porty.

Port działa jak dodatkowy obszar który jest powiązany zarówno z obszarem lądowym do którego przylega i jak i morskim. Powiązanie z lądowym jest takie, że port kontroluje ten kto kontroluje ląd. Więc bitwy morskie nie wpływają na "własność" portu. Portu nie można zaatakować (ani z ladu ani z morza). Jeśli przeciwnik zajmuje obszar ladowy na którym jest port to automatycznie przejmuje port w tym również statki które się w nim znajdują (jeśli ma jeszcze wolne własne figurki statków to zamienia zdejmuje statki przeciwnika i ustawia swoje. jak nie ma własnym wolnych to zdejmuje). Natomiast port "działa" na morze w ten sposób, że rozkazy najazdu umieszczone na porcie działają tylko na obszar morski; podobnie rozkaz wsparcia. No i - wiadomo - statki z portu poruszone rozkazem marszu mogą się przemieścić tylko na morze. Nie ma sensu umieszczać na porcie rozkazu obrony (wiadomo: nie można go bezpośrednio zaatakować), a rozkaz umacniania władzy (przynosi tylko jedną koronę) działa tylko wtedy gdy na przyległym obszarze morskim nie ma wrogich statków (takie "fabularne" nawiązanie do blokady). No i oczywiście rozkazy umieszcza się gdy jest tam co najmniej jeden statek. "Pojemność" portu to 3 statki.
W przykładzie przez Ciebie podanym: 1. Lannister może używać portu dopóki kontroluje obszar ladowy- również budować w nim statki. Kontrola obszaru morskiego tutaj nic nie znaczy. 2. Statki przeciwnika nie mogą wejść do portu którego on nie kontroluje. 3. Tak, żeby przejąć kontrolę nad portem trzeba natrzeć od strony lądowej (ale nie na port tylko na obszar lądowy przy którym port jest). Ewentualne statki w porcie nie biorą udziału w bitwie lądowej (tzn nie dolicza się ich nigdy do siły jednostek walczących na lądzie).

W grze przydają się do: 1.Rekrutowania statków w czasie gdy przeciwnik kontroluje morze, 2. Do wspierania walki toczonej na akwenie przylegajacym do portu 3. Jako miejsce ucieczki przed silniejszym przeciwnikiem albo po przegranej walce. 4.jako dodatkowy obszar do wystawiania rozkazów umacniania władzy.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

Witam,

Ja jestem po ok 25 partiach przekopałem się przez całość więc teraz ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami

Szczęśliwie mam zwartą ekipę i może poza 3-4 grami zawsze mamy komplet 6 graczy więc o takich rozgrywkach się wypowiem:P

1. U nas najczęściej wygrywają Starkowie lub Tyrellów potem Martelowie nastepnie były ze 2-3 przypadki zwycięstwa Baratronów natomiast w pełnym składzie nigdy nikt u nas nie wygrał Lanisterami ani Żelaznymi Ludzmi choć wielu próbowało. Ogólenie wychodzi u nas może z względu na w miarę stały skład, że najtrudniej cokolwiek osiągnąć Lanisterami
2. Wiele tu pisano o kartach bitewnych - nie wyobrażam sobie gry bez nich sama jak dla mnie tępa kalkulacja rozkazów plus kart rodów popsuje każdą zabawę bitwy miały to do siebie że były nieprzewidywalne przy podobnych potencjałach
3. Wieże jak najbardziej za ktoś mądrze tu napisał zdobyć twierdzę lub zamek wieżą to jedno a utrzymać to drugie:P
4. jeżeli chodzi o czas rozgrywki to zdarzało się ze kończyliśmy po 2 godzinach - ale już nam się to nie zdarza czasem gramy i po 6 by w 10 rundzie liczyć kto ma ile zamków zwycięstwa z 7 zamkami przed czasem są już u nas sporadyczne - po prostu gracze nabrali doświadczenia:P
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

A i w kwestii pewnych niuansów polecam ten link bo go tu chyba nie było a może tylko nie zauważyłem

http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/g ... on_FAQ.pdf
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: iapetus »

Dla wszystkich ludzi małej wiary: Taniec ze Smokami już jest :D
http://www.galakta.pl/artykul_470.html
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: KubaP »

iapetus pisze:Dla wszystkich ludzi małej wiary: Taniec ze Smokami już jest :D
http://www.galakta.pl/artykul_470.html
Co prawda jako DnŻ, zbierają zamówienia do 1.10, czyli kiedy można się spodziewać dostawy? Około Gwiazdki? Ja już zamówiłem w każdym razie :D
Rudolph
Posty: 99
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Rudolph »

Czy trzeba mieć komplet graczy by pograć w dodatek? Jak zobaczyłem mape to zaczynam się zastanawiać czy mniejsza liczba graczy ma sens... (a nie zawsze da się uzbierać komplet :(
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

Czy ja dobrze rozumiem że dodatek to tylko 42 nowe karty rodu bo opis nie mówi o niczym innym;/
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

i jeszcze mam jedno pytanie z tych na które ciężko znaleźć odpowiedź w instrukcji

P: Zasady dotyczące werbowania Statków na obszarze, na którym
znajduje się port brzmią następująco „…gracz może werbować nowe
jednostki Statków bezpośrednio do samego portu lub na sąsiedni obszar
morski."

I niby wszystko jasne tylko o ile Martell ze swojej rodzinnej prowincji może bez chyba większych zastrzeżeń rekrutować statki na dwa obszary morskie (niestety nie mam teraz przed sobą mamy więc ich nazw nie wymienię) o tyle idąc tym tropem myślenia pozwalaliśmy Starkowi rekrutować okręty z portu w Winterfell zarówno na zachodzi gdzie ów port się znajduje, jak i na wschodzie gdzie go strikte na mapie nie ma

Jakie wy macie doświadczenia w tym temacie??
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: 8janek8 »

Tak, to jest PoD, a tam dużo elementów nie uświadczysz.

Statki możesz werbować jedynie do portu lub na obszar morski otaczający port.
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: zephyr »

Nie widzę powodu, żeby zakazać werbunku na sąsiedni obszar morski bez portu. Czy w nowej edycji nie można rekrutować statków w regionie bez portów? (nie czytałem zasad, ale brzmi jak dziwny pomysł) W poprzedniej porty nie zmieniały normalnej zasady rekrutacji - do dowolnego przyległego obszaru morskiego. Dochodzi tylko możliwość rekrutacji do portu.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2012, 22:33 przez zephyr, łącznie zmieniany 1 raz.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
staszek
Posty: 3546
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 25 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: staszek »

Mam pytanie o grę 5 osobową w nowej edycji-czy jednak nie lepiej sobie zagrać wersji na starych zasadach bez Martelów-próbując domowymi sposobami przerobić do tego celu chwilowo mapę ?
Tak sobie pytam-nie wiem czy same zmiany w kartach nie zaburzą balansu.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: mig »

Jeśli chodzi o rekrutacje okrętów to jest dokładnie tak jak napisał zephyr.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

zephyr pisze:Nie widzę powodu, żeby zakazać werbunku na sąsiedni obszar morski bez portu. Czy w nowej edycji nie można rekrutować statków w regionie bez portów? (nie czytałem zasad, ale brzmi jak dziwny pomysł) W poprzedniej porty nie zmieniały normalnej zasady rekrutacji - do dowolnego przyległego obszaru morskiego. Dochodzi tylko możliwość rekrutacji do portu.
z tym że przypadek który opisuję jest szczególny gdyż

- winterfell jest jedynym takim obszarem który ma port przy jednym morzu a dostęp do dwóch mórz na wschodnim i zachodnim wybrzeżu westeros - to po pierwsze
- po drugie na logikę skoro porty są do budowania statków to ciężko by było wybudować statek w porcie na zachodnimi wybrzeżu a potem lądem go transportować na wschód
- po trzecie na wchodzie starkowie mają "białyport" gdzie mogą już rekrutować statki
- po czwarte z naszych doświadczeń gry wynika, że przeważnie na 95% rozgrywek Stark szybko w pierwszej max w trzeciej turze rekrutuje własnie 2 statki w Winterfell umieszczajać je na wschodnim morzu po czym przesuwa je na południe robiąc sobie tym samym dostęp do doliny Arynów, w tym czasie Martell rozbudowuje flotę na południu przeważnie do 3 statków i wyprowadza je o ile dobrze pamiętam na "Wschodnie Morze Letnie" tym samym B. jest w potrzasku zdany na łaskę bądz nie łąskę tych dwóch rodów które jeżeli ze sobą współpracują np. Martell atakuje morze wokół Smoczej skały a Stark z morza przy BiałymPorcie go wspiera to B. ma przej... U nas większość rozgrywek kończy się tym że Martell przejmuje B. Smoczą skałę podczas gdy Stark zajmuję całą dolinę gdyż bardzo szybko buduje na wschodzie flotę składającą się z 3 staków.

I tu moje pytanie powraca czy jeżeli Stark mógłby rekrutować statki tylko w BiałymPorcie na wschodzie (tam jest tylko zamek nie twierdza więc rekrutacja przebiegała by wolniej) to B. miałby znacznie większe szanse na zajęcie doliny. taki manewr uniemożliwił by współny atak morski Starka i Martella na B. Dalej Stark który nie mógłby w bardzo łatwy sposób zająć doliny musiał by skierować swój rozwój w kierunku zachodnim czyli na Żelaznych Ludzie tym samym Ci siłą rzeczy odpuścili by Lanisterom. Dzięki czemu zachwiany balans między G. a Lanisterami trochę by się poprawił. Lanister który nie miałby G. od początku agresywnie nastawionego na siebie mógł by się rozwijać z południe walcząc z Tyrellami, którzy nie mieli by już tak łatwo. (U nas własnie T. wygrywają większość rozgrywek).

W świetle tego co napisałęm ponawiam pytanie o możliwość rekrutacji okrętów z twierdzy w Winterfell na morze wschodnie (nazwy niestety nie pamiętam):(
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

8janek8 pisze:Tak, to jest PoD, a tam dużo elementów nie uświadczysz.

Statki możesz werbować jedynie do portu lub na obszar morski otaczający port.
Ta odpowiedź na moje pytanie wydaję się bardziej przekonująca

Czekam z w szczególności na wypowiedz FARMERA :D
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: mig »

Home rulesy można sobie dowolnie wymyślać i stosować w grze. Zgodnie z "oficjalnymi" zasadami można rekrutowac zarówno na morzu przy którym jest port jak i na takim na którym portu nie ma. Tak więc stark może budować statki zarówno na morzu "wschodnim" jak i "zachodnim". Sformulowanie "na sąsiednim obszarze morskim" dotyczy sasiadowania z obszarem ladowym a nie z portem.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: KubaP »

mig pisze:Home rulesy można sobie dowolnie wymyślać i stosować w grze. Zgodnie z "oficjalnymi" zasadami można rekrutowac zarówno na morzu przy którym jest port jak i na takim na którym portu nie ma. Tak więc stark może budować statki zarówno na morzu "wschodnim" jak i "zachodnim". Sformulowanie "na sąsiednim obszarze morskim" dotyczy sasiadowania z obszarem ladowym a nie z portem.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
+1
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

mig pisze:Home rulesy można sobie dowolnie wymyślać i stosować w grze. Zgodnie z "oficjalnymi" zasadami można rekrutowac zarówno na morzu przy którym jest port jak i na takim na którym portu nie ma. Tak więc stark może budować statki zarówno na morzu "wschodnim" jak i "zachodnim". Sformulowanie "na sąsiednim obszarze morskim" dotyczy sasiadowania z obszarem ladowym a nie z portem.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
P: Zasady dotyczące werbowania Statków na obszarze, na którym
znajduje się port brzmią następująco „…gracz może werbować nowe
jednostki Statków bezpośrednio do samego portu lub na sąsiedni obszar
morski."

to jest cytat z FAQ jak dla mnie nie brzmi to jednoznacznie "gracz może werbować nowe
jednostki Statków bezpośrednio do samego portu lub na sąsiedni obszar morski"
kwestia rozstrzygnięcia czy w tym konkretnym przypadku sformułowanie sąsiedni odnosi się do obszaru portu czy prowincji

nie chcę szukać na siłę dziury w całym ani być odebranym jako upierdliwiec, ale ja/my (nasza ekipa) nie widzimy tu jednoznaczności

Idąc torem bardzo poszlakowym to gdzieś chyba w "Starciu Królów" Lord Wyman obiecywał młodemu królowi Północy, że zajmie się budową floty dla Winterfell ale to już raczej sfera bardzo abstrakcyjna :lol:
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: Grotek »

zephyr pisze:Nie widzę powodu, żeby zakazać werbunku na sąsiedni obszar morski bez portu. Czy w nowej edycji nie można rekrutować statków w regionie bez portów? (nie czytałem zasad, ale brzmi jak dziwny pomysł) W poprzedniej porty nie zmieniały normalnej zasady rekrutacji - do dowolnego przyległego obszaru morskiego. Dochodzi tylko możliwość rekrutacji do portu.

"Jeśli na obszarze lądowym połączonym z portem dochodzi do
mobilizacji nowych jednostek, gracz może werbować nowe jednostki
Statków bezpośrednio do samego portu lub na sąsiedni obszar morski".

instrukcja strona 25

Wg mnie jasno wynika z tego że w nowej edycji nie można rekrutować statków w regionie bez portów, a cała dyskusja toczy się o jeden unikalny przypadek na całej mapie

I jeszcze jedno również bardzo upierdliwe pytanie :lol:

czy jeżeli powiedzmy Tyrell atakuje Martella np: koniem i wieżą a Martell zagra kartę „Arianne Martell”. (czyli że T. mimo ew. zwycięstwa nie może zająć danego obszaru i musi się wycofać to czy w tym wypadku owo "wycofanie" traktujemy jako odwrót który skutkuje automatycznym usunięciem wieży T. jak to ma miejsce podczas każdej przegranej bitwy z udziałem wieży, czy w tym unikalnym przypadku wieża nie ginie a wycofuje się swobodnie na pole z którego przyszła??
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2012, 11:25 przez Grotek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: KubaP »

No ludzie, przecież już chyba ze 4 osoby napisały: Można rekrutować na dowolne morze.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2806
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 361 times
Been thanked: 639 times

Re: Gra o tron, nowe wydanie

Post autor: bogas »

Grotek pisze:
zephyr pisze:Nie widzę powodu, żeby zakazać werbunku na sąsiedni obszar morski bez portu. Czy w nowej edycji nie można rekrutować statków w regionie bez portów? (nie czytałem zasad, ale brzmi jak dziwny pomysł) W poprzedniej porty nie zmieniały normalnej zasady rekrutacji - do dowolnego przyległego obszaru morskiego. Dochodzi tylko możliwość rekrutacji do portu.

"Jeśli na obszarze lądowym połączonym z portem dochodzi do
mobilizacji nowych jednostek, gracz może werbować nowe jednostki
Statków bezpośrednio do samego portu lub na sąsiedni obszar morski".

instrukcja strona 25

Wg mnie jasno wynika z tego że w nowej edycji nie można rekrutować statków w regionie bez portów, a cała dyskusja toczy się o jeden unikalny przypadek na całej mapie
A moim zdaniem wynika z tego jedynie tyle, że jeśli jest port to podczas rekrutacji możesz zdecydować czy statki werbujesz do portu czy na morze.
ODPOWIEDZ