Caylus solo

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
szon
Posty: 125
Rejestracja: 22 sie 2012, 20:59
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Caylus solo

Post autor: szon »

Grał ktoś w ten wariant i może się wypowiedzieć o rozgrywce http://www.boardgamegeek.com/filepage/4 ... lus_v1-pdf ?
Ewentaulnie ma ktoś tłumaczenie?
niepo
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2012, 15:17

Re: Caylus solo

Post autor: niepo »

Utłukłem 1 stronę, zostały 2 i pół postaram się to kiedyś dokończyć. Miło by było gdyby ktoś pomógł.

Ustawienia gry:
1. Weź wszystkie znaczniki, robotników i domy w 1 kolorze. W grze będzie używanych 6 znaczników.
2. Weź 5 denarów.
3. Umieść 6 znaczników na planszy. 4 na czterech kwiatach lilii, 1 na torze punktacji na zerze,
1 na moście.
4. Wymieszaj sześć różowych sztonów i umieść je losowo na pierwszych 6 polach drogi
5. Wszystkie drewniane, kamienne i prestiżowe budynki muszą zostać potasowane. Wybierz po 3 każdego typu i umieść je w odpowiednim miejscu na dodatkowej planszy. Pozostałe budynki połóż obok. W każdej chwili możesz przeglądać budynki ale nie możesz zmieniać ich kolejności.
6. Weź z zasobów 3 znaczniki złota i po 12 drewna, kamienia, materiału i jedzenia. Połóż je do wspólnych zasobów. Wspólne zasoby mogą być pobierane tylko przez aktywacje budynków produkcyjnych. Materiał może być pobrany jeżeli w pełni spełnia wymagania aktywowanego budynku (przykład: pojedyncza kostka kamienia nie może być uzyskana z budynku, który produkuje 2 kostki kamienia)
a. Ważne ustawienia przed rozpoczęciem gry: gracz może zwiększyć lub zmniejszyć zapas dobra we wspólnych zasobach kosztem innego. Przykład: zwiększyć ilość materiału o 1 kostkę, zmniejszając ilość drewna o 1 kostkę.
i. Wyjątek: Kurs wymiany złota wynosi 4 dowolne kostki za 1 kostkę złota. Działa w dwie strony.
b. Zapasy, które pozostały w wspólnych zasobach na koniec gry punktuję przeciwko graczowi. Złoto odejmuje 4 punkty prestiżu za każdą kostkę, wszystkie inne kostki po 1 punkcie.
c. Wszystkie zasoby uzyskane poza budynkami produkcyjnymi nie pochodzą
z wspólnych zasobów. Są brane z banku, wszystkie zużyte materiały odkładane są do banku. Sugestia do gry: zasoby banku kładź w zamku. Połóż tam małą ilość (2-3) każdego typu znaczników przed rozpoczęciem gry
7. Weź 2 znaczniki jedzenia i 1 drewna z wspólnych zasobów po rozłożeniu wszystkiego.

Koszty rozmieszczania robotników.
1. Pierwszych 3 pracowników kosztuje gracza po 1 denarze za każdego (w sumie 3 denary)
2. 4 i 5 pracownik kosztują po 2 denary (w sumie 4)
3. 6 pracownik kosztuje 3 denary
a. W sumie trzeba ponieść koszt 10 denarów, żeby zatrudnić wszystkich w jednej turze
b. Koszt rozmieszczenia pracowników może być zmniejszony do 1 denara w każdej turze, w której gracz posiada pracownika w karczmie ale kosztem zburzenia następnego prestiżowego budynku w kolejności
ODPOWIEDZ