Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
To chyba pewny hit nadchodzących targów.
Mam nadzieje, że Rebelowi uda się wydać do końca pażdziernika.
Dla chętnych jest już instrukcja dostępna http://czechgames.com/files/Tzolkin_EN.pdf
Czekam na pierwsze wrażenia z rozgrywek.
Mam nadzieje, że Rebelowi uda się wydać do końca pażdziernika.
Dla chętnych jest już instrukcja dostępna http://czechgames.com/files/Tzolkin_EN.pdf
Czekam na pierwsze wrażenia z rozgrywek.
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 16 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
bardzo pobieżnie przejrzałem instrukcję i....już wiem, że na pewno kupię
nowatorski mechanizm kół zębatych, który i awansuje naszych oczekujących roboli i jednocześnie odmierz czas rozgrywki...
ale przy okazji mnóstwo świetnych (przynajmniej an poziomie) eurogrowych dylematów. Iść w rozwój czy w punkty? Zrobić więcej ale drożej (przyjmując, ze kukurydza jest ekwiwalentem pieniędzy) czy mniej ale taniej?? zdobywać punkty w świątyniach czy budować??
a jeszcze karmienie
a jeszcze możliwość blokowania (chociaż tutaj zablokowanie taniego pola to jednocześnie umożliwienie przeciwnikowi zajęcia lepszego - chociaż droższego)
już dawno tak się nie zachwyciłem .... instrukcją
to chyba niemożliwe, żeby czesi to skopali......
nowatorski mechanizm kół zębatych, który i awansuje naszych oczekujących roboli i jednocześnie odmierz czas rozgrywki...
ale przy okazji mnóstwo świetnych (przynajmniej an poziomie) eurogrowych dylematów. Iść w rozwój czy w punkty? Zrobić więcej ale drożej (przyjmując, ze kukurydza jest ekwiwalentem pieniędzy) czy mniej ale taniej?? zdobywać punkty w świątyniach czy budować??
a jeszcze karmienie
a jeszcze możliwość blokowania (chociaż tutaj zablokowanie taniego pola to jednocześnie umożliwienie przeciwnikowi zajęcia lepszego - chociaż droższego)
już dawno tak się nie zachwyciłem .... instrukcją
to chyba niemożliwe, żeby czesi to skopali......
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Również zapoznałem się z instrukcją i gra wygląda obiecująco - proste zasady, 1,5h rozgrywka i mnóstwo możliwości rozwoju. Bardzo ładne funkcjonalne grafiki, ikonki są tak zrobione, że wszystkiego idzie się domyśleć patrząc na nie, nic tylko czekać na polską wersję
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Już widzę, jak na przyszłorocznym Essen co trzecia gra bèdzie z trybikami, przekładniami, taśmociągami i klockami (lego czuwa)...
Albo trybiki, 30 kości, licytacja i punkty akcji do wydania. Nadciąga rokoko.
zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami?
Albo trybiki, 30 kości, licytacja i punkty akcji do wydania. Nadciąga rokoko.
zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami?
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
kladziesz karty na trybiku, na to nakladasz 'pokrywke' z otworami (np. ilosc otworow rowna ilosci graczy) i na zasadzie 'lazy suzan' kupowac do talii mozesz tylko karty ktore po obrocie trybiku sie pokazaly pod dziura, a te zakryte sa niedostepne! :>Vester pisze: zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami?
EDYTA:
szybko, dorabiajmy karty do mechaniki i Spiel 2013 nasze!
np. obroc trybik o x zabkow naprzod lub wstecz, obroc pokrywke o x miejsc itd itp
EDYTA 2:
i juz nawet mam haslo reklamowe:
'deckbuilding game with a twist (of a cog)!'
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Prosta sprawa każdy gracz ma plansze z bolcami, i kolekcjonuje trybiki, w jednej chwili może mieć aktywne tylko powiedzmy 3, a ich wzajemny ruch generuje jakieś tam akcje. Dodajmy karty, które ten ruch umożliwią/zmieniają trybiki i już mamy zaczątek nowej gry hehe. Diabli wiedzą coby z czegoś takiego wyszło, ale jestem to sobie w stanie wyobrazić.Vester pisze:
zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami?
dodajmy do tego klimat steampunkowej/clockpunkowej fabryki/maszyn i voilà.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Świetnie dobrana tematyka do trybików Jako ciekawostkę wrzucę link do gry, która wyszła ponad rok temu: http://boardgamegeek.com/image/1076512/011 (uwaga: nowatorska mechanika rondla przedstawiona za pomocą kół zębatych, które jednocześnie odmierzają czas do końca gry! - no ale to steampunkowa europrzygodówka, więc przeszła bez echa).
Mam nadzieję, że tryby w Tzolkinie będą mocowane za pomocą zatrzasków, a nie śrubek, bo w 011 jest taki bug, że jedno z kół obraca się w stronę wykręcającą gwint swojej osi...
Mam nadzieję, że tryby w Tzolkinie będą mocowane za pomocą zatrzasków, a nie śrubek, bo w 011 jest taki bug, że jedno z kół obraca się w stronę wykręcającą gwint swojej osi...
- bogas
- Posty: 2806
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 361 times
- Been thanked: 639 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Strona 3 instrukcji pokazuje zatrzaski.Jan Madejski pisze:Mam nadzieję, że tryby w Tzolkinie będą mocowane za pomocą zatrzasków, a nie śrubek, bo w 011 jest taki bug, że jedno z kół obraca się w stronę wykręcającą gwint swojej osi...
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Czy wiadomo może kiedy ma być wydana przez Rebel polska wersja gry?
Przyznam że chętnie bym już kupił..... :
Przyznam że chętnie bym już kupił..... :
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
Odp: Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Ja też...MataDor pisze:Czy wiadomo może kiedy ma być wydana przez Rebel polska wersja gry?
Przyznam że chętnie bym już kupił..... :
Planszówkowy maniak... :)
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Trochę się niestety opóźniła produkcja polskiej edycji - będzie dostępna pod koniec listopada lub na samym początku grudnia.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
139,95
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Tak, bedzie angielska edycja na GRAMY
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
A preordery będą jeszcze w listopadzie?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Tak, na pewno.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Przeczytałam instrukcję, zaśliniłam się... A powiedzcie, pionki się na tych trybikach nie przewracają?
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Nie, wszystko dobrze się przesuwa. Jeśli chodzi o wykonanie, to jedynie faktura planszy (śliska i świecąca) mi się nie podobała.
- Martin_Valdez
- Posty: 329
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Trochę poczytałem na temat tej gry i trochę obejrzałem "obrazków". Może jestem w błędzie, ale z tego co widziałem to gra wydaje się praktycznie niezależna językowo. Rozumiem, że polskie wydanie będzie ograniczone do druku pudełka i instrukcji. Mylę się?
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Jest absolutnie niezależna językowo-napisów jest bodajże 5-nazwy wzięte raczej z azteckiego
- Martin_Valdez
- Posty: 329
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
No i jest dylemat Czy kupić już teraz czy wesprzeć Rebel i kupić ich wydanie, na które trzeba czekać ponad miesiąc
Hmmmmm co by tu zrobić
Hmmmmm co by tu zrobić
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
[ evil master plan on ]
Hm, jeśli jest tańsza to może by tak kupić zagraniczną wersję skoro jest niezależna językowo i zachęcić tym samym wydawnictwa do lokalizowania gier w których jest co lokalizować?
[ evil master plan off ]
Hm, jeśli jest tańsza to może by tak kupić zagraniczną wersję skoro jest niezależna językowo i zachęcić tym samym wydawnictwa do lokalizowania gier w których jest co lokalizować?
[ evil master plan off ]
Wingmakers
- Martin_Valdez
- Posty: 329
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
Ogólnie lokalizowanie gier niezależnych językowo ma chyba jedynie podłoże finansowe, gdyż wymaga mniejszych nakładów pracy. Innego wytłumaczenia znaleźć tu nie mogę. Jednocześnie kij ma dwa końce i zapewne przez fakt niezależności językowej wydawca nie ma co liczyć na zbicie ceny względem wydania oryginalnego, gdyż gra może znaleźć swoich odbiorców w innych krajach. Cena polskiego wydania nie będzie niższa.
Nie narzekam na wydania polskie tylko, czy jest sens robienia tyle zachodu w przypadku produkcji niezależnych językowo zamiast dodania polskiej instrukcji?
Jestem wielkim zwolennikiem polskich wydań i jeśli wychodzą to je kupuję. Dobrze by było, gdyby wydania dotyczył gier, gdzie wydanie w ojczystym języku ma znaczenie, a co za tym idzie sens
Przepraszam za lekkie odejście od tematu, ale musiałem się podzielić moimi przemyśleniami
Nie narzekam na wydania polskie tylko, czy jest sens robienia tyle zachodu w przypadku produkcji niezależnych językowo zamiast dodania polskiej instrukcji?
Jestem wielkim zwolennikiem polskich wydań i jeśli wychodzą to je kupuję. Dobrze by było, gdyby wydania dotyczył gier, gdzie wydanie w ojczystym języku ma znaczenie, a co za tym idzie sens
Przepraszam za lekkie odejście od tematu, ale musiałem się podzielić moimi przemyśleniami