Amber
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Amber
Witam,
Za mną pierwsza partia i mam pytania:
Rozumiem, że mokradło mogę dołożyć do drogi. Pytanie czy z drugiej strony mokradła mogę znowu dołożyć drogę?
I drugie: Czy jeśli na planszy jest kafelek ze strzałką w daną z stronę to można dołożyć taki, który ma strzałki zwrócone w drugą stronę? Co w syt gdy kafelki w którymś momencie się połączą i okaże się że drogi mają strzałki w przeciwne strony?
Za mną pierwsza partia i mam pytania:
Rozumiem, że mokradło mogę dołożyć do drogi. Pytanie czy z drugiej strony mokradła mogę znowu dołożyć drogę?
I drugie: Czy jeśli na planszy jest kafelek ze strzałką w daną z stronę to można dołożyć taki, który ma strzałki zwrócone w drugą stronę? Co w syt gdy kafelki w którymś momencie się połączą i okaże się że drogi mają strzałki w przeciwne strony?
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 21 times
Re: Amber
wg mnie odpowiedzi są następujące:
ad:1. nie można dołożyć mokradła z drugiej strony mokradła, bo nie jest spełniona najważniejsza zasada wykładania kafli:
"gracz może dołożyć kafel budowy dróg tylko na takim miejscu na planszy, z którym ma połączenie poprzez sieć dróg od swojego zamku"
ad:2. jeśli sąsiadują ze sobą kafle ze strzałkami skierowanymi do siebie, wtedy nie ma po prostu przejścia ani w jedną, ani w drugą stronę
ad:1. nie można dołożyć mokradła z drugiej strony mokradła, bo nie jest spełniona najważniejsza zasada wykładania kafli:
"gracz może dołożyć kafel budowy dróg tylko na takim miejscu na planszy, z którym ma połączenie poprzez sieć dróg od swojego zamku"
ad:2. jeśli sąsiadują ze sobą kafle ze strzałkami skierowanymi do siebie, wtedy nie ma po prostu przejścia ani w jedną, ani w drugą stronę
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Amber
chodziło mi o dołożenie kafla mokradła do fragmentu drogi, a nie mokradła obok mokradła.MójMistrzu pisze:wg mnie odpowiedzi są następujące:
ad:1. nie można dołożyć mokradła z drugiej strony mokradła, bo nie jest spełniona najważniejsza zasada wykładania kafli:
"gracz może dołożyć kafel budowy dróg tylko na takim miejscu na planszy, z którym ma połączenie poprzez sieć dróg od swojego zamku"
Liczę, że autor gry tu zagląda
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 21 times
Re: Amber
coś mi się poprzewracało w głowie przy pisaniu, chodziło mi oczywiście o dalszą drogę za mokradłem
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Amber
Z układów plansz na BGG wynika, że możliwy jest układ droga-mokradło-droga. Tyle tylko, że przejechać się nie da.MójMistrzu pisze:coś mi się poprzewracało w głowie przy pisaniu, chodziło mi oczywiście o dalszą drogę za mokradłem
Re: Amber
ad. 1mulek18 pisze:chodziło mi o dołożenie kafla mokradła do fragmentu drogi, a nie mokradła obok mokradła.MójMistrzu pisze:wg mnie odpowiedzi są następujące:
ad:1. nie można dołożyć mokradła z drugiej strony mokradła, bo nie jest spełniona najważniejsza zasada wykładania kafli:
"gracz może dołożyć kafel budowy dróg tylko na takim miejscu na planszy, z którym ma połączenie poprzez sieć dróg od swojego zamku"
Liczę, że autor gry tu zagląda
Przez mokradło nie można przejechać, w związku z czym nie mając dostępu do drugiej strony mokradła nie można położyć tam żadnego kafla (ani drogi ani kolejnego mokradła)
ad. 2.
Gdy spotkają się dwie strzałki skierowane ku sobie, wówczas działa każda z nich, co skutkuje tym że nie można przejechać w żadną stronę.
Czyli MójMistrzu prawidłowo zinterpretował zasady:)
Re: Amber
Jeżeli spełniona jest podstawowa zasada, czyli ma się dojazd od swojej bazy do miejsca w którym chce się położyć kafel, to można tam zbudować drogę i sąsiedztwo mokradła nie stanowi przeszkody.mulek18 pisze:Dziękuję za potwierdzenie
Rozumiem,że do mokradła można dołożyć drogę?
Innymi słowy - można zbudować drogę dojeżdżająca do mokradła (lub jadącą w jego bezpośrednim sąsiedztwie)
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Amber
Do mokradła to jasne. Tylko czy można dołożyć kolejny kafel drogi za mokradłem? tak aby ciąg drogi był przerwany mokradłem ( wiem, że nie da się przejechać)lewywy pisze:Innymi słowy - można zbudować drogę dojeżdżająca do mokradła (lub jadącą w jego bezpośrednim sąsiedztwie)
Re: Amber
Nie, nie można. Właśnie dlatego, że nie można przejechać.
Żeby dołożyć jakikolwiek kafelek, musisz mieć do niego "dojazd", czyli drożną drogę w odpowiednim kierunku od twojego zamku do miejsca docelowego. Mokradło blokuje przejazd, dalej się iść nie da.
Sytuacje z fotek na BGG mogą wynikać z co najmniej 3 "sposobów" zagrywania mokradła:
a) gracz 1 budował drogę z jednego kierunku, gracz 2 - z drugiego. Do połączenia się tych dróg brakowało 1 kafla - dowolny gracz, zamiast łączyć drogi "mokradłuje" je
b). do już dołożonego mokradła gracz doprowadza inną drogę, licząc, że je później usunie.
c). Zagranie kilku graczy mające na celu wyłączenie drogi z użycia. Jeden gracz jest właścicielem drogi i ofiarą akcji, pozostali najpierw niszczą mu kafel drogi, a następnie - dokładają w to miejsce mokradło.
Żeby dołożyć jakikolwiek kafelek, musisz mieć do niego "dojazd", czyli drożną drogę w odpowiednim kierunku od twojego zamku do miejsca docelowego. Mokradło blokuje przejazd, dalej się iść nie da.
Sytuacje z fotek na BGG mogą wynikać z co najmniej 3 "sposobów" zagrywania mokradła:
a) gracz 1 budował drogę z jednego kierunku, gracz 2 - z drugiego. Do połączenia się tych dróg brakowało 1 kafla - dowolny gracz, zamiast łączyć drogi "mokradłuje" je
b). do już dołożonego mokradła gracz doprowadza inną drogę, licząc, że je później usunie.
c). Zagranie kilku graczy mające na celu wyłączenie drogi z użycia. Jeden gracz jest właścicielem drogi i ofiarą akcji, pozostali najpierw niszczą mu kafel drogi, a następnie - dokładają w to miejsce mokradło.
Embrace Eternity!
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Amber
Wygląda na to, że źle grałem :/Dr Bobaz pisze:Nie, nie można. Właśnie dlatego, że nie można przejechać.
Żeby dołożyć jakikolwiek kafelek, musisz mieć do niego "dojazd", czyli drożną drogę w odpowiednim kierunku od twojego zamku do miejsca docelowego. Mokradło blokuje przejazd, dalej się iść nie da.
Sytuacje z fotek na BGG mogą wynikać z co najmniej 3 "sposobów" zagrywania mokradła:
a) gracz 1 budował drogę z jednego kierunku, gracz 2 - z drugiego. Do połączenia się tych dróg brakowało 1 kafla - dowolny gracz, zamiast łączyć drogi "mokradłuje" je
b). do już dołożonego mokradła gracz doprowadza inną drogę, licząc, że je później usunie.
c). Zagranie kilku graczy mające na celu wyłączenie drogi z użycia. Jeden gracz jest właścicielem drogi i ofiarą akcji, pozostali najpierw niszczą mu kafel drogi, a następnie - dokładają w to miejsce mokradło.
Re: Amber
Ja mam pytanie odnośnie zasad dokładania kafli - czy najważniejszą/jedyną zasadą jest to, że trzeba dokładać je tak aby łączył się z zamkiem? Czy również jak w Carcassonne dołożony kafel musi z każdej strony pasować do wyłożonych już kafli?
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Amber
czy lopata mozna rozwalic dowoly kafel w srodku planszy? oczywiscie taki, z ktorym mam połączenie od swojego zamku. na zasadzie zrobie dziurę, może przeciwnikowi nic nie będzie pasowało.
w jaki sposób uzywa sie zetonu mostku? opis z instrukcji jest dosc zawiły i sprzeczny z odp autora, że dokladana droga musi pasować do już wybudowanej.
w jaki sposób uzywa sie zetonu mostku? opis z instrukcji jest dosc zawiły i sprzeczny z odp autora, że dokladana droga musi pasować do już wybudowanej.
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Amber
up. nikt już w to nie gra?mulek18 pisze:czy lopata mozna rozwalic dowoly kafel w srodku planszy? oczywiscie taki, z ktorym mam połączenie od swojego zamku. na zasadzie zrobie dziurę, może przeciwnikowi nic nie będzie pasowało.
w jaki sposób uzywa sie zetonu mostku? opis z instrukcji jest dosc zawiły i sprzeczny z odp autora, że dokladana droga musi pasować do już wybudowanej.
Re: Amber
1. TAK- łopata może rozwalić dowolny kafel na planszy (oprócz zamków), pod warunkiem, iż gracz który zagrywa łopatą ma do tego kafla dojście. Przeciwnik może tę dziurę w swojej turze załatać, ale jeżeli nic nie będzie mu pasowało, to wtedy oczywiście można to wykorzystać i w następnej kolejce samemu umieścić tam odpowiedni kafel.mulek18 pisze:czy lopata mozna rozwalic dowoly kafel w srodku planszy? oczywiscie taki, z ktorym mam połączenie od swojego zamku. na zasadzie zrobie dziurę, może przeciwnikowi nic nie będzie pasowało.
w jaki sposób uzywa sie zetonu mostku? opis z instrukcji jest dosc zawiły i sprzeczny z odp autora, że dokladana droga musi pasować do już wybudowanej.
2. Postaram się wytłumaczyć:
Idea mostu polega na tym, że dochodząc jedną drogą do boku drugiej, istniejącej już, drogi można się "przerzucić" nad tą drogą most (tudzież przekopać przez nią - bez różnicy) i w ten sposób przedostać się na drugą stronę istniejącej już drugi, nie tworząc przy tym pomiędzy tymi dwoma drogami połączenia (tym mosty różnią się od rond).
Wykonując taki ruch zużywa się dwa kafle:
- pierwszy kafel, np. prosty odcinek, zakręt, skrzyżowanie itp. by dojść swoją drogą do boku istniejącej już drogi (koniecznie do odcinka prostego gdyż tylko taki można zamienić na most),
- kafel mostu, który kładzie się zamiast dotychczasowego prostego odcinka.
Po położeniu pierwszego kafla przez krótką chwilę rzeczywiście istnieje odstępstwo od reguły, mówiącej o tym, że wykładane kafle muszą pasować do sąsiednich kafli, nie mniej jednak po położeniu mostu kafle znów pasują, a więc po wykonaniu całego ruchu zasada
jest zachowana.