Moje uwagi:
1. wyróżnijcie bardziej akapity z warunkami zwycięstwa. Obecnie jest wciśnięty między wstęp a zawartość pudełka, jak jakiś nieistotny szczegół, a to przecież najważniejsza informacja w grze.
2. str. 3 obok nagłówka "mini karty" - ten miecz bym wywalił, wygląda dla mnie jak wciśnięty na siłę i tylko zmniejsza czytelność strony.
jw. str. 4 "żetony"
jw. strona 7 miecz przy spisie elementów gracza
str. 5 Żywiołaki - opis jest trochę nie po polsku, powinien brzmieć "Służą do oznaczania w bitwach przyzwanych w wyniku użycia magii jednostek żywiołaków".
str. 8 ustawianie miast: "polu jednego z niezajętych jeszcze kafelków", a nie "kafelku"; "nie wydrukowanym" oddzielnie w tym przypadku
str. 13 "przygotowanie do bitwy": zbędny przecinek po "stronie"
str. 15 "zakończenie bitwy": zbędny przecinek po "górny rząd medali"; brakuje chyba punktatora przed "pion herosa wraca..."
str. 16 "wytrzymałość": zbędny przecinek po "zranić nowego żetonu dopóki"
str. 16 "umiejętności w bitwach": powinno być "w bitwach gracze mogą używać (i zazwyczaj używają)..."
i pewnie jeszcze kilka innych, ale zmęczony jestem i nie chce mi się już więcej wgryzać w tekst.
Tak ogólnie, to mam wrażenie, że dla czytelności instrukcji byłoby lepiej, gdyby zasady rozstrzygania bitew wylądowały po opisie wszystkich dostępnych akcji. Jak czytałem teraz manual to w ogóle zapomniałem, że są jeszcze jakieś inne akcje.
No i najważniejsze -
czemu nie ma kart pomocy? Przy takiej ilości różnych ikon jest to niezbędny dodatek, żeby gra co chwilę nie stawała w miejscu (szczególnie w pierwszych partiach). Jedna karta na gracza, podsumowująca wszystkie efekty, zdolności i dostępne akcje, bardzo ułatwiłaby rozgrywkę.
Ustawienie planszy dla 3 graczy jest bardzo dziwne, ale skoro gracza nie da się wyeliminować, to może i nie ma to znaczenia? Promuje to jednak IMHO turtling - każdy ma swój kawałek i tam się zbroi i umacnia. Od razu nasuwa się też pytanie - czy jak w wersji dwuosobowej wylosuję kafelki na zasadzie "9 z 16" (i podobnie 12 z 16 przy 3 osobach) to zepsuję grę?
Ogólnie jednak gra bardzo mi się podoba - umieszczono bardzo wiele mechanizmów z komputerowej wersji i wygląda na to, że nieźle to gra ze sobą. Zgrabne zapożyczenie ze Starcrafta (3-etapowa talia upływu czasu) zostało dobrze połączone z efektami tygodni z komputerowej wersji.
Jak zauważył Komimasa, bitwy są trochę uproszczone, wszystko toczy się w zwarciu. Brakuje mi też jakichś opcjonalnych warunków zwycięstwa, żeby zróżnicować scenariusze, np. kontrola nad punktami mapy czy zgromadzenie X surowców.
Bardzo chętnie zagram, ale w ciemno raczej nie kupię.
A no i macie duży minus, że nie ma Inferno.
Coś musi być w dodatku