Instrukcja do Robinsona, strona 17. pisze:Cegły – gracze otrzymują Cegły (wymagane do tworzenia innych Przedmiotów) i jednorazowo zwiększają poziom Palisady o 1.
Choć logiczne się wydaje, że tracąc jakiś przedmiot zwiększający poziom palisady/broni/czegokolwiek tracimy bonus. Nie wiem jak rozumieć jednorazowo, ale ja to rozumiałem tak: "Jeden raz, dopóki mamy ten przedmiot".
Co do pierwszego pytania:
Instrukcja do Robinsona, strona 17. pisze:Jeśli do Przedmiotu przypisany był dodatkowy efekt, należy go anulować, jeśli jest to możliwe.
Na przykład: - wytworzenie „Cegieł” zwiększa poziom Palisady o 1, więc jeśli gracze je utracą, powinni zmniejszyć poziom Palisady o 1, chyba że poziom ten wynosi 0 – wtedy nic się nie dzieje.
A o dzikich bestiach słyszałeś? A o wydarzeniach? Czyli nie w wyniku tego, że cegły dają ci zwiększoną palisadę na jedną rundę, ale jeżeli w wyniku dalszych wydarzeń (czy to dzikie bestia, czy cokolwiek co zmniejsza ci poziom palisady) miałeś podczas utraty cegieł poziom 0
Mam nadzieję, że o to chodziło, bo też do końca nie zrozumiałem pytania ;(