Aeroplanes [M. Wallace]
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
też miałem przyjemność
gra nie ma targetu - ani dla casuali, ani dla geeków
wyraźnie zbyt długa jak na swoja ciężkość
rzut kostką na gracza rozpoczynającego całkowicie zbędny
gra nie przebije się w obliczu (co najmniej) kilkunastu mocnych pozycji zaczajonych na portfele po Essen 2012
oh well... [shrug]
gra nie ma targetu - ani dla casuali, ani dla geeków
wyraźnie zbyt długa jak na swoja ciężkość
rzut kostką na gracza rozpoczynającego całkowicie zbędny
gra nie przebije się w obliczu (co najmniej) kilkunastu mocnych pozycji zaczajonych na portfele po Essen 2012
oh well... [shrug]
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Powinny byc zaraz po Essen...adikom5777 pisze:Fajnie by bylo, ale oficjalnie nikt nie chcial nic obiecywac.
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Jaki jest powód tak dużej obsuwy polskiej ed. Aeroplanów? Kiedy można się gry spodziewać i czy w ogóle będzie prowadzona przedsprzedaż?
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Niemiecka drukarnia zada dodatkowych platnosci, na ktore nie chcemy i nie mozemy sie zgodzic (ich przyczyna nie wynika z naszej winy).mulek18 pisze:Jaki jest powód tak dużej obsuwy polskiej ed. Aeroplanów?
Gry sa juz wyprodukowane i pozostaja w "niemieckim areszcie".
Jak rozwiazemy problem z niemiecka drukarnia. Dzisiaj dostali ultimatum, za tydzien wysylamy drony.Kiedy można się gry spodziewać
Jako odpowiedzialni ludzie, bedziemy prowadzic przedsprzedaz dopiero wtedy, gdy wyjasni sie co z naszymi grami.czy w ogóle będzie prowadzona przedsprzedaż?
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Tu masz najlepszy opis i fotki:mulek18 pisze:no to ładnie się porobiło.
PS. Co to są drony ?
http://www.diablospolacos.com/pages/pos ... s-1034.php
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Wyglada na to, ze Aeroplany wyjda, a raczej wyfruna, z aresztu na wolnosc ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Lord Voldemort pisze:Wyglada na to, ze Aeroplany wyjda, a raczej wyfruna, z aresztu na wolnosc
świetna wiadomość. a kiedy się to stanie?
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Mysle, ze do konca tego tygodnia Aeroplany powinny byc w Polsce.
Dystrybutorem bedzie jak zwykle Rebel, ktory juz rozpoczal przedsprzedaz (profilaktycznie wpisujac informacje o dostepnosci w polowie grudnia).
Dystrybutorem bedzie jak zwykle Rebel, ktory juz rozpoczal przedsprzedaz (profilaktycznie wpisujac informacje o dostepnosci w polowie grudnia).
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Przyjedz w sobote na Pionka i sam zobaczmulek18 pisze:dostał ktoś już grę w swoje ręce? jak z jakością wydania?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Pytanie mam, właśnie po Pionkowej (niedzielnej) rozgrywce na autorskich zasadach ozy'ego
.
na stronie 8 jest zapis:
"Jeśli którykolwiek Aeroplan gracza ma jeszcze wolne miejsca pasażerskie odwrócić go tyłem i połóż na tej karcie żetony „pustych nóg” odpowiadające ilości wolnych miejsc. Ułóż wszystkie żetony lotnisk z tej kart na jej tyle, aby móc wykorzystać je jako wolne miejsca w kolejnych etapach. Po wykorzystaniu wolnych miejsc w kolejnym etapie, żetony „pustych nóg” są odrzucane."
Tymczasem w wersji angolskiej ów akapit ma brzmienie:
"If any of your aeroplane cards have unused capacity flip them facedown and place excess passenger tiles on the card to indicate much capacity remains. Place any used airport tiles on the back of the flipped cards you use in later eras."
Wyczuwam tu jakąś niespójność.
Wersja angolska mówi o możliwości wykorzystania lotnisk (się zastanawiam, czy nie ma błędu used zamiast unused!?).
A wersja polska o traktowaniu lotnisk jako pustych miejsc w samolocie...
To jak to w końcu jest?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
na stronie 8 jest zapis:
"Jeśli którykolwiek Aeroplan gracza ma jeszcze wolne miejsca pasażerskie odwrócić go tyłem i połóż na tej karcie żetony „pustych nóg” odpowiadające ilości wolnych miejsc. Ułóż wszystkie żetony lotnisk z tej kart na jej tyle, aby móc wykorzystać je jako wolne miejsca w kolejnych etapach. Po wykorzystaniu wolnych miejsc w kolejnym etapie, żetony „pustych nóg” są odrzucane."
Tymczasem w wersji angolskiej ów akapit ma brzmienie:
"If any of your aeroplane cards have unused capacity flip them facedown and place excess passenger tiles on the card to indicate much capacity remains. Place any used airport tiles on the back of the flipped cards you use in later eras."
Wyczuwam tu jakąś niespójność.
Wersja angolska mówi o możliwości wykorzystania lotnisk (się zastanawiam, czy nie ma błędu used zamiast unused!?).
A wersja polska o traktowaniu lotnisk jako pustych miejsc w samolocie...
To jak to w końcu jest?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Wersja US jest jak najbardziej OK. W polskiej jest bład, słowa wyróżnione nie powinny znaleźć się w tym zdaniu:WRS pisze:Pytanie mam:
Ułóż wszystkie żetony lotnisk z tej kart na jej tyle, aby móc wykorzystać je jako wolne miejsca w kolejnych etapach.
Dzięki za zwrócenie uwagi, przygotujemy erratę.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Graliśmy na niecałkiem poprawnych zasadach.
Estetyka planszy jest specyficzna. Mnie nie bardzo się podobała, chociaż zwykle mi to nie wadzi. Jednak po wyjaśnieniach ozy'ego uznaję za zasadną stylizację na ówczesne grafiki. Czyli ma budować klimat.
W grze są zawarte pewne śmiesznostki.
Próbując ustanowić nową linię (czyli zbudować lotnisko w nowym mieście) możemy mieć problemy techniczne z samolotami (rzut kośćmi na powodzenie).
No i gdy się nie uda, to tracimy... lotnisko
a nie samolot.
Podobnie z żetonem specjalnym produkcji masowej. Sens jest taki, że masowa produkcja pozwala nam obsłużyć więcej połączeń, a w efekcie dostajemy dodatkowe... lotnisko
a nie samolot.
To drobiazgi, ale pokazują że jakieś kompromisy były, aby klimat i mechanikę pogodzić.
Kapitalne są karty samolotów. Gratka dla miłośników lotnictwa!
Rzut kostką na pierwszego gracza może być osłabiający w grze na 5 osób, bo może oznaczać, że czekam 8(!) kolejek na swój ruch. Ale można przywyknąć... Daje taki mały dreszczyk emocji, czy uda się wredny plan - dwie akcje pod rząd...
Jest sporo interakcji:
- zajęcie/zabudowanie lotniska wyklucza gracza z danej linii;
- podebranie pasażerów z poczekalni też może zirytować, zwłaszcza, że w turze wykonujemy tylko jeden przelot (ew. drugi za nocne loty)
- wykupienie cennego samolotu (jak elektrowni w WN) też może zaboleć
- no i możliwość przyspieszenia zakończenia etapu
Nasza rozgrywka była niezbyt płynna, bo i przepisy sprawdzaliśmy, i próbowaliśmy móżdżyć. A to raczej waga średnia. Plany można jakieś ogólne szykować, a i tak reaguje się na bieżąco, po działaniach współgraczy.
Kostki nie wadzą. Można je przekupić kasą, można wesprzeć się żetonami specjalnymi. Na ileś tam rzutów porażka kompletna była w jakichś 15% (szacuję, bo nie liczyłem). Czyli dość rzadko. Oczywiście czasem boli jak trzeba dopłacić, ale walka jest o PZ, a nie na kasę...
Pasażerowie wychodzą losowo, co oznacza potrzebę rozbudowy naszej infrastruktury, by móc zrealizować wiele lotów. W początkowej erze trzeba łapać samoloty z podwójnym lotniskiem, później ważne są żetony masowej produkcji. Dzięki temu można być wszędzie.
Kasy mamy w sam raz, by roztropnie nią gospodarzyć. Czasem gra nieco obniża emocje, gdy gracze bez kasy i lotnisk ciułają grosiki, a jeden prowadzi aktywne działania. Ale bardzo możliwe, że to efekt poznawania gry i w kolejnych będę objaśniał graczom znaczenie płynności finansowej oraz roztropnego budowania lotnisk.
Zasady są dość oczywiste (zwłaszcza, jeśli przymknąć oko na wspomniane śmiesznostki
).
Weterani ciężkich tytułów Wallace'a chyba nie polubią tej gry. Jest zbyt inna. Zaawansowani gracze rodzinni oraz ci, którzy lubią nowe gry powinni dać szansę i sprawdzić, czy zastosowane rozwiązania mechaniczne (i klimat) trafiają w gust.
Ja chętnie jeszcze zagram w gronie luźniejszym (na Pionku ekipa była z najwyższej półki), bo to i pośmiać się można, gdy ktoś rozwali lotnisko i podziwiać stare maszyny i powalczyć o PZ.
Nie oceniam, bo ta jedna partia (i nowatorskie reguły) nie dają mi jeszcze pełnego obrazu.
Gdy zagram, dopiero wtedy rozważę zakup, bo i Steam, i Automobile czekają na dopełnienie kolekcji![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Chociaż jak dla mnie najwięcej klimatu czuję w Automobilach.
Estetyka planszy jest specyficzna. Mnie nie bardzo się podobała, chociaż zwykle mi to nie wadzi. Jednak po wyjaśnieniach ozy'ego uznaję za zasadną stylizację na ówczesne grafiki. Czyli ma budować klimat.
W grze są zawarte pewne śmiesznostki.
Próbując ustanowić nową linię (czyli zbudować lotnisko w nowym mieście) możemy mieć problemy techniczne z samolotami (rzut kośćmi na powodzenie).
No i gdy się nie uda, to tracimy... lotnisko
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Podobnie z żetonem specjalnym produkcji masowej. Sens jest taki, że masowa produkcja pozwala nam obsłużyć więcej połączeń, a w efekcie dostajemy dodatkowe... lotnisko
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
To drobiazgi, ale pokazują że jakieś kompromisy były, aby klimat i mechanikę pogodzić.
Kapitalne są karty samolotów. Gratka dla miłośników lotnictwa!
Rzut kostką na pierwszego gracza może być osłabiający w grze na 5 osób, bo może oznaczać, że czekam 8(!) kolejek na swój ruch. Ale można przywyknąć... Daje taki mały dreszczyk emocji, czy uda się wredny plan - dwie akcje pod rząd...
Jest sporo interakcji:
- zajęcie/zabudowanie lotniska wyklucza gracza z danej linii;
- podebranie pasażerów z poczekalni też może zirytować, zwłaszcza, że w turze wykonujemy tylko jeden przelot (ew. drugi za nocne loty)
- wykupienie cennego samolotu (jak elektrowni w WN) też może zaboleć
- no i możliwość przyspieszenia zakończenia etapu
Nasza rozgrywka była niezbyt płynna, bo i przepisy sprawdzaliśmy, i próbowaliśmy móżdżyć. A to raczej waga średnia. Plany można jakieś ogólne szykować, a i tak reaguje się na bieżąco, po działaniach współgraczy.
Kostki nie wadzą. Można je przekupić kasą, można wesprzeć się żetonami specjalnymi. Na ileś tam rzutów porażka kompletna była w jakichś 15% (szacuję, bo nie liczyłem). Czyli dość rzadko. Oczywiście czasem boli jak trzeba dopłacić, ale walka jest o PZ, a nie na kasę...
Pasażerowie wychodzą losowo, co oznacza potrzebę rozbudowy naszej infrastruktury, by móc zrealizować wiele lotów. W początkowej erze trzeba łapać samoloty z podwójnym lotniskiem, później ważne są żetony masowej produkcji. Dzięki temu można być wszędzie.
Kasy mamy w sam raz, by roztropnie nią gospodarzyć. Czasem gra nieco obniża emocje, gdy gracze bez kasy i lotnisk ciułają grosiki, a jeden prowadzi aktywne działania. Ale bardzo możliwe, że to efekt poznawania gry i w kolejnych będę objaśniał graczom znaczenie płynności finansowej oraz roztropnego budowania lotnisk.
Zasady są dość oczywiste (zwłaszcza, jeśli przymknąć oko na wspomniane śmiesznostki
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Weterani ciężkich tytułów Wallace'a chyba nie polubią tej gry. Jest zbyt inna. Zaawansowani gracze rodzinni oraz ci, którzy lubią nowe gry powinni dać szansę i sprawdzić, czy zastosowane rozwiązania mechaniczne (i klimat) trafiają w gust.
Ja chętnie jeszcze zagram w gronie luźniejszym (na Pionku ekipa była z najwyższej półki), bo to i pośmiać się można, gdy ktoś rozwali lotnisko i podziwiać stare maszyny i powalczyć o PZ.
Nie oceniam, bo ta jedna partia (i nowatorskie reguły) nie dają mi jeszcze pełnego obrazu.
Gdy zagram, dopiero wtedy rozważę zakup, bo i Steam, i Automobile czekają na dopełnienie kolekcji
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Chociaż jak dla mnie najwięcej klimatu czuję w Automobilach.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Dla zainteresowanych tymi perełkami prowadzimy na FB prezentację poszczególnych modeli. Jest już 7 odcinków:WRS pisze:Kapitalne są karty samolotów. Gratka dla miłośników lotnictwa!
Airco DH.4 http://www.facebook.com/notes/diablos-p ... 6119761457
Blériot-SPAD S.56 http://www.facebook.com/notes/diablos-p ... 7646404971
Friedrichshafen FF39 / FF49 / FF59 http://www.facebook.com/notes/diablos-p ... 9613042441
Vimy Commercial http://www.facebook.com/notes/diablos-p ... 5856340150
Breguet 14 http://www.facebook.com/notes/diablos-p ... 6942873708
Westland Limousine http://www.facebook.com/notes/diablos-p ... 3206056415
de Havilland DH.34 http://www.facebook.com/notes/diablos-p ... 7102703692
Na razie prezentowane samoloty to przeróbki konstrukcji z I Wojny Światowej albo krótkoseryjne projekty cywilne. Czyste początki - wożą mniej pasażerów niż typowy dzisiejszy samochód, latają wolniej niż on jeździ i nie wszyscy na pokładzie mają miejsce w zamkniętej kabinie. Potem, w dobie rozkwitu międzywojnia, pojawią się ambitne konstrukcje cywilne, niektóre wręcz groteskowe. U schyłku epoki prawie każda konstrukcja będzie kojarzyła się z II Wojną Światową, bo najlepsze konstrukcje cywilne zostaną przyjęte przez armie do ról bombowych i transportowych. Gra opowiada ciekawą historię, a dynamiczny rozwój linii lotniczych w dwudziestoleciu pięknie widać na planszy, gdy porówna się początek i koniec rozgrywki.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Celne uzupełnienie.
Jeśli ktoś jeszcze nie oglądał, warto zajrzeć na http://aeroplany.eu/ gdzie są wszystkie karty samolotów.
Jeśli ktoś jeszcze nie oglądał, warto zajrzeć na http://aeroplany.eu/ gdzie są wszystkie karty samolotów.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Jakbyście to zrobili w formie gotowej do druku, to można by sobie na papierze naklejkowym druknąć i wkleić do instrukcji...ozy pisze:Wersja US jest jak najbardziej OK. W polskiej jest bład, słowa wyróżnione nie powinny znaleźć się w tym zdaniu:WRS pisze:Pytanie mam:
Ułóż wszystkie żetony lotnisk z tej kart na jej tyle, aby móc wykorzystać je jako wolne miejsca w kolejnych etapach.
Dzięki za zwrócenie uwagi, przygotujemy erratę.
---
Aha! Dla pewności...
W danym etapie używamy wyłącznie aeroplanów z tego etapu? Nie wykładamy nowych, aż skończy się ów etap?
str. 4
Czy może jednak nowe aeroplany są dostępne? Pytam, bo na Pionku jakoś to inaczej graliśmy...Kiedy wziąłeś już kartę aeroplanu i umieściłeś na niej lotniska, wyłóż kolejną kartę z talii (aż do wyczerpania wszystkich aeroplanów dostępnych w danym etapie)
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
rzeczywiście nie jest to gra z gatunku cięższych, ale target jest
my pogrywamy w gronie rodzinnym gdzie dla niektórych jest ona pewnego rodzaju wyzwaniem planszówkowym.
Nadal chcą w nią grać i to jest wyznacznik że jest okay i myślę że może się ona stać ambitniejszą pozycją dla niedzielnych graczy którzy ze mną do Automobile usiąść nie chcieli![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
my pogrywamy w gronie rodzinnym gdzie dla niektórych jest ona pewnego rodzaju wyzwaniem planszówkowym.
Nadal chcą w nią grać i to jest wyznacznik że jest okay i myślę że może się ona stać ambitniejszą pozycją dla niedzielnych graczy którzy ze mną do Automobile usiąść nie chcieli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Bardzo cenna opinia.
Ja obawiam się, że dla geeków zbyt losowa, a dla zwykłych przekombinowana.
Zobaczy się w praniu![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja obawiam się, że dla geeków zbyt losowa, a dla zwykłych przekombinowana.
Zobaczy się w praniu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Sa dwie wersje tej zasady.WRS pisze: Aha! Dla pewności...
W danym etapie używamy wyłącznie aeroplanów z tego etapu? Nie wykładamy nowych, aż skończy się ów etap?
str. 4Czy może jednak nowe aeroplany są dostępne? Pytam, bo na Pionku jakoś to inaczej graliśmy...Kiedy wziąłeś już kartę aeroplanu i umieściłeś na niej lotniska, wyłóż kolejną kartę z talii (aż do wyczerpania wszystkich aeroplanów dostępnych w danym etapie)
1) oryginalna by Martin
W danym etapie uzywamy tylko kart aeroplanow z tego etapu lub wczesniejszego (w pierwszym sa oznaczone zoltym tlem). Czyli w 1szym jest dostepnych max 15 kart aeroplanow.
Tzn. Po zakupie karty przez kogos, zostaje 11 kart aeroplanow i dokladamy karte nr 13. Robimy tak jednak, az do dolozenia karty nr 15.
2) zmieniona by Mayfair Games
Nie przejmujemy sie przypisaniem aeroplanow do danego etapu. Czyli zawsze wykladamy nowy aeroplan po zakupieniu przez kogos poprzedniego (az do zakonczenia talii aeroplanow).
W polskiej instrukcji zdecydowalismy sie na wariant Martinowy, jest to celowy zabieg, a nie blad w tlumaczeniu
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W naszych testach wyszlo, ze nieprzestrzeganie ograniczen z danej ery niegatywnie odbija sie w trzecim etapie (zbyt szybko koncza sie fajne dostepne aeroplany).
Nie wiem jak graliscie na Pionku z Ozym, trzeba bylo zagrac pierwszego dnia ze mna
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam,
V.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Aeroplanes [M. Wallace]
Dzięki za rozwianie wątpliwości. Wariant Martinowy będę realizował.
Wrażenia po pierwszej grze - zwłaszcza na duże imprezie - mogą być mylące.
Dzięki świadomości, że ozy namieszał, czułem - i chyba to dobre przeczucie jest! - że gra jest lepsza niż w danym momencie.
I dałem grze szansę i widzę, że opinie na jej temat są chyba krzywdzące.
To - chyba, bo trza nieco pograć jeszcze - dobra gra jest.
No nie wiem...Lord Voldemort pisze: Nie wiem jak graliscie na Pionku z Ozym, trzeba bylo zagrac pierwszego dnia ze mna
Wrażenia po pierwszej grze - zwłaszcza na duże imprezie - mogą być mylące.
Dzięki świadomości, że ozy namieszał, czułem - i chyba to dobre przeczucie jest! - że gra jest lepsza niż w danym momencie.
I dałem grze szansę i widzę, że opinie na jej temat są chyba krzywdzące.
To - chyba, bo trza nieco pograć jeszcze - dobra gra jest.