Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: gafik »

janekb pisze:Czy ktos wie moze co to za zetony? http://imageshack.us/photo/my-images/197/img4593mq.jpg/
Obrazek
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: janekb »

Dzięki wielkie.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Niestety mam podstawke bez instrukcji
http://online.neuroshima.org/hex_pl.pdf pierwszy link z Google jaki mi się wyświetlił po wpisaniu "neuroshima hex instrukcja pdf". ;) Sporo instrukcji do gier jest w necie (w szczególności wydane przez Rebel lub Portal).
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: janekb »

No pieknie pieknie, bo ja to tez znalazlem, ale widocznie jestem dzis bardzo zmeczony, bo informacji na zadane pytanie nie znalazlem w tej instrukcji.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

W sumie masz rację, jak nie wie czego się szuka człowiek może nie znaleźć. ;)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Ogólnie tych kolesi można sobie dodatkowo "wynająć" (1 gracz bierze jednego - 2 gracz dwóch - 1 gracz znowu jednego) i dobrać w dowolnym momencie zamiast żetonu swojej armii. A prywatnie to nie polecam grania z nimi, nic dobrego nie wnoszą ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: janekb »

Gafik, Senthe dzieki jeszce raz. Powermilk, w tej instrukcji, ktora znalazlem (a przy okazji ktora ty podeslales) nie ma niestety informacji na temat tych zetonow, chyba ze naprawde przeoczylem cos, tak samo w duelu nie ma podanej informacji na ten temat. Na szczescie juz wszystko wiem :)
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

nie ma niestety informacji na temat tych zetonow
o, rzeczywiście. Mea culpa. :)
Awatar użytkownika
ketyow
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 16:30
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ketyow »

Transporter Smarta, kiedy zastępuję go inną jednostką, wraca na rękę, czy wylatuje z gry?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Jest odrzucany na stos żetonów odrzuconych, nie wraca na rękę.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
ketyow
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 16:30
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ketyow »

Tak też myślałem, dzięki :) Rozegrałem właśnie pierwszą rozgrywkę (sam ze sobą na razie), ależ mi się gra podoba, niesamowita rzecz. Że też tak późno odkryłem :wink:
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: maciejo »

ketyow pisze:Tak też myślałem, dzięki :) Rozegrałem właśnie pierwszą rozgrywkę (sam ze sobą na razie), ależ mi się gra podoba, niesamowita rzecz. Że też tak późno odkryłem :wink:
:D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Wassago »

ketyow pisze:Tak też myślałem, dzięki :) Rozegrałem właśnie pierwszą rozgrywkę (sam ze sobą na razie), ależ mi się gra podoba, niesamowita rzecz. Że też tak późno odkryłem :wink:
Wygrałeś :D?
Awatar użytkownika
ketyow
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 16:30
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ketyow »

Do ostatniej chwili nie wiedziałem kto wygra :D

O Hex online wiem, dzięki, najpierw się przygotuję na wersji analogowej :)
prezestomek
Posty: 435
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

1. Czy oficerowanie/moduły mają inicjatywę, siłę ognia i poziom życia?
2. Czy oficer który jest 'dopakowany' z innych modułów działa jak normalny żołnierz tj. pierwszy moduł dalej mu +1 do inicjatywy a drugi +1 do np strzału/ciosu?
3. Czy na stos żetonów odrzuconych idą żetony zabitych żołnierzy? Czy jest to drugi stos jako 'grave'?
4. Do czego służą na mapie czarne hexy? Bo grasz na zielonych, na czerwonych w 5-6 osób a na czarnych?
5. Warto kupić dodatki?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

1. Mają punkty życia, nie mają inicjatywy i siły ognia. A że tak zapytam, co za różnica? ;)
2. Żaden oficer nie zadaje obrażeń ani nie ma inicjatywy, więc nie może zostać dopakowany,
3. To ten sam stos. I znowu, co za różnica?
4. A na czarnych jeśli Ci się chce :P. To tylko opcjonalna przestrzeń na planszy, przewidziana np. na potrzeby przyszłych scenariuszy czy czegoś takiego. Normalnie w ogóle się jej nie używa.
5. Tak, głównie polecam Stalową Policję i Nowy Jork, ew. Smarta.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

5. Tak, głównie polecam Stalową Policję i Nowy Jork, ew. Smarta.
:P Ja też, mimo, że mam wszystkie dodatki i tak wszyscy grają Nowym Jorkiem ze względu na wyrzutnię rakiet albo Stalową Policją ze względu na stalową sieć :) (choć ja lubię grać Neodżunglą :P)
4. Do czego służą na mapie czarne hexy? Bo grasz na zielonych, na czerwonych w 5-6 osób a na czarnych?
W dodatku Babel 13 doszły kafle terenów służące do zagrywania scenariuszy, kampanii, ot takie nawiązanie do RPGa, na podstawie którego jest ta gra. Się scenariusze nie przyjęły, więc Babel 13 został wydany ponownie jako dwa army packy, a kafle terenu są za darmo dostępne na stronie Portalu. Poza tym obecnie, licząc dodatki, jest 10 armii, więc... :D
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: gafik »

prezestomek pisze:...5. Warto kupić dodatki?
Bardzo tak! Dodatki są naprawdę w dechę! Fanowskie też.
A najbardziej lubię grać Vegas. 9 na 10 razy dostaję łupnia, ale i tak uwielbiam :P
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Bardzo tak! Dodatki są naprawdę w dechę! Fanowskie też.
Oj, polemizowałbym, fanowskie często mają własne zasady niezgodne z ogólnymi, przez co sporo mieszają ;)

No, ale bodaj w marcu będzie armia Sharrash :)
A najbardziej lubię grać Vegas. 9 na 10 razy dostaję łupnia, ale i tak uwielbiam :P
Nic dziwnego, Vegas przecież nie wie co to wojna :D (Dobrze pamiętam, że w świecie Neuroshimy Vegas jest najmniej dotknięte zniszczeniami?)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Jak kiedyś mi zdradził Aesandill (pozdro, Aes! :)), na Vegas jest bardzo prosty hack, który pozwala praktycznie na instant win z tą armią. Od tamtej pory omijam ją szerokim łukiem.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
ketyow
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 16:30
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ketyow »

1. W Neodżungli atak na jednostkę może odeprzeć dowolny medyk włączony do macierzy?
2. Walczymy ze Smartem, Smart pociąga ostatni żeton, następnie kolejny gracz wyciąga swoje (nadal ma kilka na stosie), rozpoczyna się ostateczna bitwa w wyniku której ginie Biodroid i wraca na stos żetonów do pobrania. W związku z tym obaj gracze mają znowu żetony do wzięcia. Czy gra jest już zakończona, czy też Smart może pobrać Biodroida i ponownie doprowadzić do "ostatecznej" bitwy? :-)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: hadrian »

ketyow pisze:1. W Neodżungli atak na jednostkę może odeprzeć dowolny medyk włączony do macierzy?
Tak.
Large Hadrian Collider
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

1. Jak wyżej.
ketyow pisze:2. Walczymy ze Smartem, Smart pociąga ostatni żeton, następnie kolejny gracz wyciąga swoje (nadal ma kilka na stosie), rozpoczyna się ostateczna bitwa w wyniku której ginie Biodroid i wraca na stos żetonów do pobrania. W związku z tym obaj gracze mają znowu żetony do wzięcia. Czy gra jest już zakończona, czy też Smart może pobrać Biodroida i ponownie doprowadzić do "ostatecznej" bitwy? :-)
Powiedziałabym, że w takim wypadku uruchomiona została już "sekwencja ostatniej tury" (dzieje się to, kiedy gracz dobrał ostatni żeton z aktualnego stosu) i koniec jest nieunikniony ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
ketyow
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 16:30
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ketyow »

Ta Neuroshima online się instaluje czy ściąga za każdym razem? U mnie nie uruchamia się (nie można było nawiązać połączenia z serwerem). Słyszałem, że można grać z komputerem - to w tej czy są jakieś inne wersje?
ODPOWIEDZ