LCG (Living Card Game) jest skrotem wymyslonym przez firme Fantasy Flight Games (FFG) na okreslenie lini roznych produktow gier karcianych. Intencja tworcow byla wprowadzenie alternatywy dla szeroko funkcjonujacych (a przezywajacych kryzys) modeli sprzedazy CCG/TCG (collectible/trading card game). W duzym skrocie ten model nie wymaga duzych nakladow finansowych w porownaniu z poprzednikami, ale za to aby pozostac na biezaca wymaga w praktyce regularnych (zazwyczaj co miesiecznych) wydatkow.Bea pisze:Wybaczcie jeśli moje pytania będą brzmieć głupio, ale jestem początkująca w temacie gier, szczególnie takich.
Przy nazwie gry widnieje LCG. Czy to oznacza że gwiezdne wojny będą miały też tak dużo dodatków jak na przykład Warhammer? Czy będzie się samemu kompletować swoją talię? W tym wątku przeczytałam, że radzicie grać dwoma taliami naraz, jak to się ma do instrukcji i czy to oznacza, że lepiej od razu kupić dwie gry???
Idea jest taka. Na start wypuszczany jest zestaw podstawowy z okreslona iloscia wzorow kart. Do pelnego grania potrzebna jest zazwyczaj wieksza liczba takich zestawow, w przypadku SW jest to 2, ale np. w Game of Thrones LCG juz 3. I praktycznie co miesiac wypuszczany jest maly zestaw dodatkowy zawierajacy wzory nowych 20 kart (czasem zestaw tematyczny "premium" w pudelku). Male zestawy laczone sa w cykle tematyczne a w sklad calego takiego cyklu wchodzi 6 dodatkow (np. w SW najblizszy cykl skupi sie na konflikckie Rebelii i Imperium na planecie Hoth)
Aby grac w gre w pelni (np. wziac udzial w turnieju i osiagnac sukces) nie ma sie co oszukiwac, trzeba zakupic 2 zestawy podstawowe i kupowac wszystko co wychodzi (srednio ok 50zl co miesiac, plus zestawy "premium" od czasy do czasu ok 120zl). Mozna ewentualnie wraz ze znajomymi podzielic sie stronami konfliktu (Light, Dark), badz tez indywidualnie frakcjami (ktorych producenci dostarczaja nam 6), ale na dluzsza mete jesli zlapiemy bakcyla gry to i tak najprawdopodobnie bedziemy chcieli miec wszystko sami.
Tak jak pisalem w swoim wczesniejszym poscie, pelnie swoich mozliwosci kazda gra w formacie LCG osiaga po przynajmniej 2 cyklach zestawow (12 malych zestawow) i wtedy satysfackji oprocz samej rozgrywki zaczyna dostarczac nam dodatkowo tworzenie wlasnych tali i testowanie ich z przeciwnikami (paradoksalnie zwanymi tez kolegami lub znajomymi ).