Descent: Journeys in the Dark / Wędrówki w mroku 2 ed (D. Clark, C. Konieczka, A. Sadler, K. Wilson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Avandrel
Posty: 193
Rejestracja: 05 wrz 2006, 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Avandrel »

Fabio pisze: Odnośnie pytań,
1: Ta zdolność nie ma restrykcji w postaci LOS, to jest jeden z dwóch powodów żeby jej użyć, przeskoczyć do miejsca do którego normalnie nie można się dostać lub po prostu zniknąć na turę żeby nie dostać wpierdziel.
Nie ma restrykcji w postaci LOS, ale nie działa przez drzwi:
tarkun pisze: "Gracze nie mogę jednak liczyć pól poprzez drzwi, ponieważ takich pól nie uważa się za sąsiadujące". [Liczenie pół, strona 13]
Narzędzia Mathtrade - http://mathtrade.mgpm.pl
Awatar użytkownika
Blichew
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2013, 15:50

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Blichew »

Wrzuciłem właśnie swoją pierwszą przygodę zrobioną w edytorze:

http://tools.fantasyflightgames.com/descent/newpdf/147

(przygoda powstała na podstawie scenariusza, który kiedyś przygotowałem do Warhammera, co ciekawe podobny wątek znalazłem też w innej przygodzie przygotowanej przez kogoś innego)

Niestety czcionka nie posiada literki "ś". (Ostateczną wersję zamierzam przerobić na ang.)

Drugie niestety: nie dałem rady przetestować scenariusza, prawdopodobnie sprawdzimy go w piątek (3 bohaterów + Overlord) - stąd scenariusz może być trochę niezbalansowany.

Jeśli by się Wam chciało przejść przez tą przygodę i ew. zmienicie jakieś zasady - chętnie przeczytam wszystkie uwagi :)



---
Blichew
Awatar użytkownika
tarkun
Posty: 20
Rejestracja: 05 lis 2012, 08:45

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: tarkun »

Jak można zaproponować na forum niesprawdzony (nawet przez autora!) scenariusz...na bazie Warhammera...błagam. :roll:
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Muttah »

Standard FFG trzeba podtrzymywać, a co ;)
Awatar użytkownika
Blichew
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2013, 15:50

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Blichew »

tarkun pisze:Jak można zaproponować na forum niesprawdzony (nawet przez autora!) scenariusz...na bazie Warhammera...błagam. :roll:
To może inaczej: czy scenariusz rozegrany samemu w konfiguracji dla 2 bohaterów + OL można uznać za sprawdzony ?

A co do Warhammera, jeśli przygoda się sprawdziła (w sensie historyjki), to dlaczego by jej nie zaadaptować na potrzeby Descent'a ? Jasne, że mechanika inna i że to wycinek większego opowiadania, ale od czegoś trzeba zacząć :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: AkitaInu »

ajfel pisze:
farmer pisze:podejrzewam, że zazwyczaj (podobnie jak w 1 ed) wystarczy po prostu krótki rzut okiem
skolo pisze:czy to jest na prawde takie skomplikowane z tymi zasadami?
dla mnie są proste jak konstrukcja cepa.
plac boju jest malusienki wiec sprawdzenie dystansów i LOS to kilka sekund.
Dokładnie, wystarczy spróbować zagrać zanim zacznie się krytykować. W praktyce to naprawdę jest bardzo proste i szybkie.

Co do przykładu Vincenta nie sposób się nie zgodzić. No ale gry na siatce kwadratowych pól, w których ruch na ukos=ruch do przodu zawsze skazane są na pewne nielogiczności.

edit: jeszcze dla broniących LOS ustalanego od środków pól, przykład ze SpaceHulka ładnie przekładający się na Descenta 1ed:

Kod: Zaznacz cały

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX|----|----|----|XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX| 3  |    |  X |XXXXXXXXXX
|----|----|----|----|----|----|----|
| X  | X  | 2  |    |  X |  X |  X |
|----|----|----|----|----|----|----|
XXXXXXXXXX| 1  |    |  X |XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX|----|----|----|XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXX|    |XXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXX|----|XXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXX| H  |XXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXX|----|XXXXXXXXXXXXXXX
Na polach 1,2,3 stoją potworki, a bohater na polu H. Które potworki widzi, a które nie? ;-)

Hej ...

Wybaczcie że troche odkopuje stare posty ale to mi nie daje spokjoju.

Mówie o descencie 2 edycja (posiadam, grałem, uważam że jest super ;-))

Co do LOS. Nie jestem pewien dlaczego ktoś pisał że widać tylko potwora 2 i 3, albo że któryś się zasłania.


Według zasad powinno być że bohater H widzi każdego potwora, ponieważ od rogu bohatera (prawy górny dokładnie) można spokojnie wytyczyć linie która będzie się łączyć z 1,2 i 3 potworem ... no chyba że rzeczywiście coś pomieszałem ;-)
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: ajfel »

To była dyskusja o wcześniejszej edycji i innych grach :-)

W obecnej edycji wątpliwości nie ma - tak jak piszesz bohater widzi wszystkie trzy potworki.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: AkitaInu »

Ajfel

Dzięki, za dużo o tym LoS już jest ... ;-) Pogubiłem się.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

Wczoraj rozegraliśmy wstępny/samouczkowy scenariusz. Czy Wam też wydaje się, że jest ekstremalnie trudny do ukończenia w 2 osoby, zwycięstwem MW?
graliśmy w 2 osoby, bohaterowie złodziejka (ta kobieta z łukiem) i nekromanta (wdowa).
Bohaterowie niemal w 1 turze mogą przehasać (zasady ruchu pozwalają na śmiganie krawędziami planszy) w zasięg ataku dystansowego na etina, ten z racji zasad LOS nie ma szansy się ukrtyć i od tego momentu postacie koszą go równo.
Gobliny mają szansę na 2x ruch po 5 pól co w 1 turze umożliwia ruch 3 na pola przed wyjściem. W kolejnej uciekną, następnie dodaję 1 sztukę goblina, która znów musi stracić 2 tury by tam dojść i uciec, pojawia się ostatni - kolejne 2 tury. W tym czasie bohaterowie mają szanse zadać ettinowi masę ran, a już na pewno sporo więcej niż jego marne 9 pkt życia. Zasady odradzania sprawiają, że śmierć praktycznie wcale nie boli, a do tego bohaterowie łucznicy mogą zachowywać bezpieczny dystans.
Fabio
Posty: 11
Rejestracja: 06 sty 2013, 12:04

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Fabio »

Tak jak wspomniałeś to jest potyczka edukacyjna, jeśli spojrzysz na nagrodę na koniec scenariusza to jest ona taka sama w wypadku wygranej i przegranej. Moje pytanie jest takie: ile punktów z przedmiotami przeszukaliście, jeśli wcale lub jeden to już powolutku staczacie się po równi pochyłej w kierunku przegranej w kampanii. Kolejne przygody będą oferowały inne/większe wyzwania więc bez obaw :wink:
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: espresso »

Kurcze, mnie to naprawdę kostki muszą nie lubić, bo grając dwa razy w ten pierwszy scenariusz bohaterami, wygrałam tylko raz i to ledwo ledwo (OL brakowało jednego goblina, który był 3 pola od wyjścia) :P Ale właśnie skupiłam się na przeszukaniu bonusów.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

espresso pisze:Kurcze, mnie to naprawdę kostki muszą nie lubić, bo grając dwa razy w ten pierwszy scenariusz bohaterami, wygrałam tylko raz i to ledwo ledwo (OL brakowało jednego goblina, który był 3 pola od wyjścia) :P Ale właśnie skupiłam się na przeszukaniu bonusów.
No można to przegrać, jak się ma notoryczne pudła ;)

btw. proszę Was o zajrzenie do działu Zasady, poruszyłem tam pewną wątpliwość: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 92#p406192
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

Gramy właśnie scenariusz Bal przebierańców i po 3 rundach OL zwyciężył. Bohaterowie Wdowa nekromanta i Tatiana (wytrzymała i szybka łuczniczka, epicki wyczyn - ignoruje kostkę obrony z najwyższym wynikiem w danej walce - conversion Kit) pogranicznik.
OL Gobliny + Dark Priest z CK (nie wydaje się jakoś specjalnie przegięty - umiejętności leczące, 4 ruch, 2hp i brązowa kość obrony).
W kaplicy wszedł od razu Mistrz przemian, w przedsionku podobnie. Zakładnicy w bibliotece i najniższym pokoju. W 2 turze OL wyprowadził tego z biblioteki. Jeszcze w 1 pootwierał wszystkie drzwi. Lady wł nie musiała się ruszać.
Nie wiem czy robiłem coś nie tak, ale to była miazga, bohaterowie nie mieli szans na działanie.

Ciekaw jestem, jaki są wasze opinie o scenariuszach?
http://boardgamegeek.com/thread/848869/quest-balance
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

hej satyros, troche za malo danych zeby powiedziec o co kaman. ale wydaje mi sie ze w 3 turach to dosc szybko, 4 bohaterów to 4 zakladnikow, kladzionych losowo. OL ani Boh nie wiedzą gdzie ci są. ujawnienie "goscia" na balu to 1 akcja... no nie wiem
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

skolo pisze:hej satyros, troche za malo danych zeby powiedziec o co kaman. ale wydaje mi sie ze w 3 turach to dosc szybko, 4 bohaterów to 4 zakladnikow, kladzionych losowo. OL ani Boh nie wiedzą gdzie ci są. ujawnienie "goscia" na balu to 1 akcja... no nie wiem
Drugie podejście - zmiana bohaterów na Jaine na przemian test Złodzieja/Pogranicznika i A(ta która ogłusza i walczy kijem) Mistrz duchów bodaj - obie na 2 poziomie (tzn z 1 dodatkową kartą).
Bohaterów było 2, 4 żetony w tym 2 gości 2 m.przemian., 3 zombie w kaplicy, 3 gobasy w bibliotece. Żetony losowo, Zombie i Gobliny obok dwóch z nich. Bohaterowie w 1 turze spowolnili Zombie, w 1 turze OV odkrywa żeton w bibliotece z goblinami. Pędzi jednym z nich by otworzył drzwi, drugi łapie zakładnika i śmiga do wyjścia dzięki karcie dodającej ruch. Bohaterowie już są w dupie - odkrywają znacznik - pech kultusta, i to od razu czerwony - dostaje dodatkowa akcje atakuje. Bohaterowie starają się wyrwać ostatniego dobrego gościa. Cudem im się udaje, ale ostatecznie przegrywają z powodu nieudanego rzutu kością sprawdzającą czy lord został porwany.
Za dużo losowości moim zdaniem w tym końcowym rzucie, przy odkrywaniu żetonów OL jest faworyzowany - jak odkryje gościa zbiera go i eskortuje, jak odkryje potwora ma boosta, jak bohater odkryje potwora OV tez ma boosta i dodatkowy atak.

Może gdyby zabronić potworom stawać w sąsiedztwie żetonów w początkowym rozstawieniu byłoby to bardziej zbalansowane? Zostawiając tak jak jest myślący OL zawsze ustawi potwora tak, by mieć w 1. rundzie 1 akcje na odkrycie i 1 na ewentualną eskortę.

Gdy bohaterowie przegrają 1. spotkanie drugie robi się niewyobrażalnie trudne, szczególnie gdy OL wybierze sobie smoka, który odpowiednio ustawiony mocno utrudnia/wydłuża dotarcie do drugich drzwi w jaskini goblinów (czy jak się to pomieszzcenie nazywa), kiedy Lady w tym czasie z automatu śmiga przez kolejne pomieszczenia.
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

sorry, niedoczytalem - 2 bohaterów.
cóż. jest to mozliwe. grajac na BGG bylo 4 bohaterów - 4 gości.
jako OL wyszedlem z 3ma dosc szybko
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Hiu »

Moi drodzy, oto nadchodzi kolejny dodatek :)

Labirynth of riun

Tutaj szczegoly:
http://boardgamegeek.com/thread/923600/ ... pielemesse

Swoja droga ciekawe na ile to prawdziwe :)
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Hiu »

skolo pisze:sorry, niedoczytalem - 2 bohaterów.
cóż. jest to mozliwe. grajac na BGG bylo 4 bohaterów - 4 gości.
jako OL wyszedlem z 3ma dosc szybko
bos ty przebiegly jak ninja i jestes zadeklarowanym agentem zla... nic dziwnego, ze ci sie udalo...
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

Hiu pisze:
skolo pisze:sorry, niedoczytalem - 2 bohaterów.
cóż. jest to mozliwe. grajac na BGG bylo 4 bohaterów - 4 gości.
jako OL wyszedlem z 3ma dosc szybko
bos ty przebiegly jak ninja i jestes zadeklarowanym agentem zla... nic dziwnego, ze ci sie udalo...
U mnie na 4 rozgrywki było:
3x OV zwiał z 2 żetonami (w tym raz po zaciętej walce), 1x bohaterowie z jednym uciekli, ale przegrali na kostce.
Układ żetonów i pozycje startowe mają kolosalne znaczenie.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

Obrazek
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3928
Jest oficjalna zapowiedź.

Nowa kampania - 19 nowych przygód.
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Hiu »

co warto zaznaczyc - MRSP jest prawie 2x wieksza od poprzedniego dodatku... czyzby duze pudelko?
Porownanie zawartosci w stosunku do pierwszego dodatku:

2x dluzsza instrukcja
17 figurek (vs 10)
4 bohaterow (vs 2)
119 kart (vs 31)
18 kafli map (vs 12)
92 tokeny (vs 47)
2 kostki (nie bylo)
TajemniczyZyly
Posty: 28
Rejestracja: 01 lis 2011, 03:13

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: TajemniczyZyly »

Pokazane zostały również nowe karty potworków oraz popleczniczka - Serena :)

Obrazek

Obrazek
vaqu
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2012, 18:03

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: vaqu »

Wszystko bardzo ładnie, już mi ślinka cieknie. Ciekawe jaka cena i czy wydadzą ją w polsce ;/
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

vaqu pisze:Wszystko bardzo ładnie, już mi ślinka cieknie. Ciekawe jaka cena i czy wydadzą ją w polsce ;/
59usd
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

skolo pisze:
vaqu pisze:Wszystko bardzo ładnie, już mi ślinka cieknie. Ciekawe jaka cena i czy wydadzą ją w polsce ;/
59usd
Również obstawiam taką kwotę - $59.95. Analogiczna do ceny najnowszego (podobnego gabarytowo) dodatku do Posiadłości Szaleństwa oraz np. gry Horror w Arkham ...
Daje nam to ~189 zł za dodatek, w takich momentach przestaję się dziwić Galakcie.
Móżmy pomarzyć o zawartości podobnej do tej ze starych dodatków przy jednoczesnym wzroście ceny.
ODPOWIEDZ