Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bea »

Ok, czyli ilość pionków zależy od położenia kafla z krzyżem względem naszego obozu. Ale pomocnik powinien być brązowy?
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1933
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 154 times
Been thanked: 176 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: tomuch »

Tak, brązowy.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
efdee
Posty: 14
Rejestracja: 10 paź 2012, 21:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: efdee »

W scenariuszu nr 2 Piętaszek z pieskiem zrobili udaną eksplorację świątyni... Pierwsza wylosowana karta z symbolem potwora każe odrzucić 2 żetony determinacji. Rozumiem, że w tym przypadku chodzi o żetony, które posiada Piętaszek? I jeśli ich nie ma dostaje 2 rany?:>
Ruben$
Posty: 107
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:26
Has thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ruben$ »

Tak, dostaje w tym momencie 2 rany.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Veridiana »

Na pewno? Bo w instrukcji jest napisane:
"jeśli efekt wydarzenia, przygody, akcji zagrożenia itp. sprawia, że gracze muszą odrzucić określone zasoby albo otrzymują ranę itp., nie dotyczy to Piętaszka".
Jest gdzieś to zweryfikowane? Bo osobiście nie wiem, jak interpretować zapis "gracze muszą odrzucić". Czy to znaczy, że gdy gracze jako grupa muszą coś odrzucić i wtedy Pietaszek jest wyłączony spod tego działania, czy w opisanej przez kolege sytuacji też?
Ruben$
Posty: 107
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:26
Has thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ruben$ »

Ale nie wiem czy w tej konkretnej sytuacji nie obowiązuje nas zasada niespełnionych wymagań...? Jeśli chodzi o wydarzenia, przygody itp. to na pewno nie musiałby odrzucać żetonów determinacji.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bea »

A ja zawsze mam problem z interpretacją pojęcia "gracze". Bo przecież Piętaszek nie jest graczem. To w takim razie czy wszystkie rzeczy traktujące o graczach nie powinny go dotyczyć?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Veridiana »

To jest kwestia sporna i mam nadzieję, że Portal ujednolici w końcu stanowisko.
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

Veridiana pisze:Na pewno? Bo w instrukcji jest napisane:
"jeśli efekt wydarzenia, przygody, akcji zagrożenia itp. sprawia, że gracze muszą odrzucić określone zasoby albo otrzymują ranę itp., nie dotyczy to Piętaszka".
Jest gdzieś to zweryfikowane? Bo osobiście nie wiem, jak interpretować zapis "gracze muszą odrzucić". Czy to znaczy, że gdy gracze jako grupa muszą coś odrzucić i wtedy Pietaszek jest wyłączony spod tego działania, czy w opisanej przez kolege sytuacji też?
Karta tajemnic nie jest ani kartą wydarzenia, ani przygody ani akcją zagrożenia i poza tym determinacja nie jest zasobem (jedzeniem, drewnem, skórą) więc cytowana powyżej zasada nie ma w tym przypadku zastosowania. Tak więc skoro Piętaszek może zyskiwać determinację, może także i ją tracić.
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: dragon77 »

Dzisiaj zagraliśmy w 3 osoby w 2 scenariusz - było genialnie, bo emocji mnóstwo i ostatecznie niby wybudowaliśmy 5 krzyż w 9 rundzie, ale....niestety zapomnieliśmy o zasadzie, która mówi, że jeśli na polu obozu jest mgła to nie mamy zasobów w fazie produkcji - no jakoś ze 3 rundy byliśmy we mgle, ale produkcję robiliśmy - biorąc pod uwagę, że wszyscy ledwo przeżyliśmy (każdy mógł dostać już tylko 1 ranę żeby przeżyć) to grając poprawnie po prostu umarlibyśmy z głodu ;)

No ale teraz kilka pytań i wnioski po rozgrywce :

- czy jeśli "skrót" leży na kafelku z mgłą to w fazie produkcji przynosi nam jakikolwiek zasób czy nie ?

- rozumiem, że można robić "zbieranie surowców" z obszarów, na których jest mgła, z tym, że potrzebny jest dodatkowy ludek, tak ?

- jeśli podczas polowania mamy obniżyć poziom broni np. o 3, a mamy poziom równy 1 to po 2 rany otrzymują WSZYSCY czy ten kto poszedł na polowanie ?

- na jednym kafelku mogą jednocześnie leżeć mgła i żeton "- 1 ludek" ? Niby oznacza to to samo, ale same znaczniki są różne - oznaczałoby to w sumie "- 2 ludki" ?

- scenariusz jest wygrany w momencie wybudowania 5 krzyża w fazie akcji ? Czy trzeba jeszcze przeżyć fazę pogody i nocy ?

No i teraz wniosek:

Przy pewnym układzie scenariusz jest praktycznie nie do zrobienia - my grając w 3 osoby wylosowaliśmy Odkrywcę (który za 3 żetony determinacji może wziąć dwa żetony odkryć i zostawić jeden). Ale po za tym na pierwszych dwóch eksplorowanych kafelkach były totemy i nie były to wzgórza, przez co każde następne wzgórza pojawiały się z mgłą (bo obydwa takie kafelki mają totemy). Żeby zbudować "święty dzwon", który usuwa 3 dowolne znaczniki mgły, to potrzebne są odkryte wzgórza - czyli to się nam zapętla. Jedyna szansa to Odkywca i wybieranie żetonu odkrycia z dwóch wylosowanych - no i my na szczęście Odkrywcę mieliśmy, ale "ozdobny dzwon" (usuwający 2 znaczniki mgły - no właśnie po to żeby odkryć teren ze wzgórzami) był jako 3 żeton od końca !!!!!!!! Więc przez to całą wyspę pokryła mgła i czekaliśmy tylko na wylosowanie właśnie przez Odkrywcę "ozdobnego dzwonu", żeby cokolwiek ruszyło do przodu - jak go znaleźliśmy to szybko "święty dzwon" i udało się wygrać (ale z tym dużym błędem dotyczącym produkcji na kafelku z mgłą).

No ale gdyby grać bez Odkrywcy i jednym z dwóch pierwszych eksplorowanych kafelków nie byłyby wzgórza to praktycznie jest pozamiatane.

No chyba, że nie widzimy jakichś innych możliwości...

Za tydzień we trójkę walczymy jeszcze raz ;)
Ruben$
Posty: 107
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:26
Has thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ruben$ »

Najpierw odpowiedzi :)

1. Szczerze mówiąc to nie wiem - brak surowców tyczy się kafelka. Żeton skrótu jest na innym kafelku. Jeśli i na tym kafelku jest mgła to nie otrzymacie z niego surowca. Jeśli nie ma mgły to ja bym chyba przydzielił sobie surowiec z tego skrótu.

2. Tak, potrzebny jest dodatkowy ludek.

3. Nie, ranę otrzymuję tylko ten kto poszedł na polowanie. Wszyscy otrzymują ranę, kiedy trzeba obniżyć poziom broni w wyniku wydarzenia.

4. Mogą. Mgła to mgła, a np. znacznik -1 dotyczy jakiegoś nieprzewidzianego wydarzenia, które dodatkowo utrudnia zbieranie zasobów z danego kafelka.

5. Wygrana automatyczna po wybudowaniu krzyża.

I moje spostrzeżenia co do wniosków.

Z Twojego opisu wynika, że znaczniki mgły kładliście wyłącznie na obszarach z kafelkami. Było już pisane nie raz, że znaczniki mgły można stawiać od wschodu (czyli najdalej od odkrywanych kafelków). Rzeczywiście mgła stawiana tylko na kafelkach znacząco podnosi poziom trudności. W następnej grze spróbujcie stawiać mgłę w sposób przedstawiony tutaj :)
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: dragon77 »

Dzięki za odpowiedzi ;-)

Największa kicha z tym polowaniem, bo myślałem, że wszyscy rany dostajemy za obniżenie poziomu broni i w końcu się na nie nie zdecydowaliśmy... :/
Ruben$ pisze:
Z Twojego opisu wynika, że znaczniki mgły kładliście wyłącznie na obszarach z kafelkami. Było już pisane nie raz, że znaczniki mgły można stawiać od wschodu (czyli najdalej od odkrywanych kafelków). Rzeczywiście mgła stawiana tylko na kafelkach znacząco podnosi poziom trudności. W następnej grze spróbujcie stawiać mgłę w sposób przedstawiony tutaj :)
No właśnie nie - czytałem o tym wcześniej i układaliśmy mgłę od wschodu (z powodu książki na kartach wydarzenia) no i po prostu na kafelkach z totemem (od 3 wzwyż). My szybko zrobiliśmy eksplorację i mieliśmy całą wyspę odkrytą ;-) Niestety jak pisałem niewiele to pomogło - gdybyśmy dobrze grali to przez tą mgłę byśmy umarli z głodu - no chyba, że polowanie, na które ostatecznie nie poszliśmy :-D
Ruben$
Posty: 107
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:26
Has thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ruben$ »

To rzeczywiście duży pech :) Nie ma co eksplorować od razu bo jak za dużo totemów wyjdzie od razu to jest kicha.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bea »

Ruben$ pisze:Najpierw odpowiedzi :)

3. Nie, ranę otrzymuję tylko ten kto poszedł na polowanie. Wszyscy otrzymują ranę, kiedy trzeba obniżyć poziom broni w wyniku wydarzenia.
Serio? Zawsze mi się wydawało, że rany z powodu różnicy poziomu broni i siły zwierza otrzymuje tylko polujący, ale gdy trzeba potem obniżyć broń, a się nie da to rany otrzymują wszyscy tak jak to jest z niespełnionymi wymogami...
Może mi pokazać z którego fragmentu instrukcji wnioskujesz że tak nie jest?
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Portal Games »

Bea pisze:
Ruben$ pisze:Najpierw odpowiedzi :)

3. Nie, ranę otrzymuję tylko ten kto poszedł na polowanie. Wszyscy otrzymują ranę, kiedy trzeba obniżyć poziom broni w wyniku wydarzenia.
Serio? Zawsze mi się wydawało, że rany z powodu różnicy poziomu broni i siły zwierza otrzymuje tylko polujący, ale gdy trzeba potem obniżyć broń, a się nie da to rany otrzymują wszyscy tak jak to jest z niespełnionymi wymogami...
Może mi pokazać z którego fragmentu instrukcji wnioskujesz że tak nie jest?
Jeśli konkretny gracz walczy z Besią (np. podczas Polowania) - rany otrzymuje tylko ten gracz.
Jeśli w innych przypadkach należy obniżyć poziom broni, a nie można - rany otrzymują wszyscy.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Portal Games »

Malash pisze:Nadal mam sporo pytań i wątpliwości nie wyjaśnionych w instrukcji i FAQ oraz dosłownie kilka, co do których chciałbym się tylko upewnić. Oto lista 22 pytań:

1. Niektóre karty wydarzeń czy tajemnic (np.”Dzikus”) mają napis „Pociągnij 1 Kartę Tajemnic i rozpatrz [skarb]”.
Robimy to na normalnych zasadach kart tajemnic (dociągamy dopóki nie trafi się 1 skarb), czy też ciągniemy tylko 1 kartę i jeśli jest to skarb – zachowujemy go?
Normalnie ciągniesz karty Tajemnic aż trafisz na skarb.
Malash pisze:2. Wydarzenie „Kłótnia”: „w tej rundzie żadna Akcja nie może być wykonywana przez [pionki] dwóch różnych graczy”
- Czy dotyczy to również godzenia się na tej karcie? Można się pogodzić od razu czy dopiero w następnej turze?
- Czy piętaszek jest tu traktowany jako gracz i nie może z nikim współpracować w tej turze?
Nie dotyczy to godzenia się i może być wykonane w tej samej turze.
Można traktować Piętaszka jako gracza na potrzeby tej karty.
Malash pisze:3. Niektóre karty, np. karta przygody budowy „Pośpiech/Co nagle to po diable”, mają karę
„-1 [dach] lub [palisada]” Czy nie mając palisady, ale posiadając dach możemy wybrać uszkodzenie palisady i otrzymać wszyscy po 1 ranie, czy też zasada „jeśli masz to musisz zapłacić” każe nam wybrać dach?
Skoro pojawia się wybór, to decyzja należy do graczy czy wybiorą Dach czy Palisadę.
Malash pisze:4. Jedna z kart Przygody Eksploracji(zniszczona chatka) pozwala stworzyć od razu jeden z przedmiotów: lina, nóż, lek i cośtam. Kilka tur wcześniej jakieś wydarzenie kazało nam usunąć 3 pomysły z planszy. Był wśród nich nóż. Możemy go otrzymać z efektu karty czy do dyspozycji mamy tylko przedmioty, które leżą na planszy?
Stworzenie przedmiotu wymaga odwrócenia jego karty na drugą stroną, a skoro jej nie ma na planszy, to nie da się tego wykonać, więc można wybierać tylko z tych jeszcze dostępnych na planszy.
Malash pisze:5. Ktoś w wyniku przygody spędza noc poza obozem.
W nocy - po rozpatrzeniu jedzenia, ale przed sprawdzeniem "spania pod gołym niebem" - gracze mogą przenieść swoje schronienie na kafel na którym nieszczęśnik utknął. Czy wtedy nadal śpi pod gołym niebem, czy też zyskał schronienie? Czy jego zasoby trafiają do zasobów drużyny od razy(bo drużyna go "znalazła"), czy jednak nadal dopiero na początku następnej tury gry?
Jeśli gracz ma rozpatrzeć Noc poza Obozem, to przenoszenie obozu niczego nie zmienia.
Malash pisze:6. Karta Wydarzenia „Kataklizm/Naprawa Narzędzi”:
„Połóżcie wszystkie Przedmioty na polu Bieżących Surowców. Są one niedostępne w tej rundzie...”
Dotyczy to na pewno przedmiotów wytworzonych z pomysłów.
Czy dotyczy to również przedmiotów startowych?
Czy dotyczy to skarbów z talii tajemnic?
Czy dotyczy to przedmiotów które w tej turze wytworzymy?
Dotyczy to tylko Przedmiotów (karta nie wspomina nic o Przedmiotach Startowych czy Skarbach) i tylko tych, które gracze mają wytworzone w momencie rozpatrywania tej karty.
Malash pisze:7. Negatywny efekt tej samej karty: „Odrzućcie 1 Przedmiot oraz anulujcie jego Efekt Dodatkowy (o ile to możliwe)” Czy można odrzucić przedmiot startowy lub skarb z talii tajemnic?
Nie, karta nie mówi o Przedmiotach Startowych czy Skarbach.
Malash pisze:8. Do losowania 5 przedmiotów na początku gry używamy również przedmiotów „klasowych” postaci, które nie biorą udziału w danej partii, prawda?
Tak, jeśli jakaś Postać nie bierze udziału w grze, to jej Przedmiot jest w puli, z której się losuje.
Malash pisze:9. Skoro (nawiązując do udzielonej komuś odpowiedzi, nt. kocy/pieca) koce/piec chronią nas przed zimową chmurą zarówno jako przed zimnem, jak również ich wkładem w sumę opadów, to:
Czy jeśli pogoda w tej kolejce to 1 deszczowa chmura to możemy się przed nią uchronić (jej wkładem w sumę opadów) za pomocą owego pieca?
Zgodnie z tym, co jest napisane na karcie - Koc/Piec chroni przed chmurą deszczową.
Malash pisze:10. Przedmiot startowy „Suchary” – czy można je odpalić gdy spędza się noc poza obozem?
Czy kucharz może wytworzyć dla siebie jedzenie gdy spędza noc poza obozem?
A czy może je wytworzyć dla innej postaci, która spędza noc poza obozem?
Będąc poza Obozem można korzystać tylko z tego, co ewentualnie zdobyło się podczas akcji, więc Suchary zostały w Obozie, a Kucharz może zrobić sobie jedzenie dla siebie (poza Obozem) lub dostępne dla wszystkich (w Obozie).
Malash pisze:11. Skarb z Talii Tajemnic „Szabla pirata”:
Czy można ją odpalać wielokrotnie by ranić się np. 3 razy i dostać +9 do poziomu broni w czasie jednego starcia?
Nie można. Raz na walkę.
Malash pisze:12. Talia tajemnic „Amulet ochronny”:
Za jego pomocą można zdjąć z planszy dowolny znacznik. Czy dotyczy to również znaczników związanych ze scenariuszami,
np [-1 pionek] przy eksploracji, który występuje w scenariuszu 4tym?
Można zdjąć tylko znacznik, czyli plastikową kosteczkę.
Malash pisze:13. Mamy obóz na kaflu z naturalnym schronieniem. Wybudowaliśmy poziom dachu. Przenosimy się w nocy na inny kafel, który również posiada naturalne schronienie. Czy dach się niszczy?
Tak. Nie ma tu znaczenia, na jaki kafel się przenosimy.
Malash pisze:14. Czy skoro umiejętności postaci można używać w każdym momencie, to:
Czy Kucharz może uleczyć Żołnierza, który walczy z gorylem i jego życie w walce schodzi do zera? Po odkryciu karty bestii jest czas na odpalenie np. „Furii” Żołnierza, czy przedmiotów. Czy więc kucharz może nagle wyczarować miskę zupe z drugiego końca wyspy żołnierzowi i uratować dzień?
Jeśli Postać otrzymała Rany, które ją zabiły, to nie można jej już uleczyć. Trzeba było go leczyć przed Akcją.
Malash pisze:15. Czy wytworzony od początku scenariusza 4ego nóż daje nam na starcie poziom broni 1?
Tak.
Malash pisze:16. Czy pył wulkaniczny można kłaść na:
- polu samego wulkanu?
- zniszczonych kafelkach wyspy, na których nie ma jeszcze pyłu?
- nieodkrytych jeszcze obszarach wyspy?
(Na karcie scenariusza napisane jest, że należy kostki pyłu "położyć na dowolnych kafelkach/obszarach")
Z wyjątkiem kafla z samym Wulkanem, możemy kłaść pył na dowolnym obszarze lub kafelku.
Malash pisze:17. Skóry w 4-tym scenariuszu traktujemy jako drewno:
a) tylko i wyłącznie przy budowie Schronienia, Dachu i Palisady,
b) przy każdej budowie wykorzystującej drewno?
(wg scenariusza odp. A, ale wolałbym wiedzieć czy nie jest to niedomówienie)
Jest to wyraźnie napisane na karcie scenariusza - skóry traktujemy jak drewno przy budowie Schronienia, Dachu i Palisady.
Malash pisze:18. Czy przedmiot „Szalupa” w scenariuszu 4 musi zostać stworzona dopiero PO dokonaniu eksploracji kafli i świątyń, czy można ją zbudować np. w 4tej turze a grę ukończyć poprzez eksplorację ostatniej świątyni?
Odkrywanie kafelków i eksloracja świątyń - w dowolnej kolejności, ale szalupę trzeba zbudować na koniec.
Malash pisze:19. Czy odkrycie kafla Miasta Kanibali, w 5-tym scenariuszu daje znalezisko i odkrywa teraz wzgórz?
Jeśli nie, to czy teren wzgórz staje się dostępny gdy zbudujemy z kafli terenu połączenie między naszym obozem a kaflem miasta kanibali?
Nie, gracze nie mają żadnej korzyści z tego kafelka - ani żetonu odkryć, ani odkrytego terenu.
Malash pisze:20. W efekcie Ataku kanibali w scenariuszu piątym mamy do wyboru 3 opcje:
- przenieść obóz/schronienie na sąsiedni kafel
- stracić schronienie
- otrzymać po 2 rany
Czy jeśli nie mamy schronienia możemy wybrać opcję „strać schronienie i otrzymać po 1 ranie za niespełnienie wymagań, czy jest to opcja niedostępna, ponieważ istnieją możliwości „przenieś obóz” albo „otrzymaj dwie rany”?
(Rozwiązanie tej sytuacji nawiązuje do mojego pytania nr 3 – czy posiadając inną dostępną opcję możemy wybrać niedostępną i otrzymać rany za niespełnienie wymagań)
W tym wypadku nie ma wyboru - należy postępować zgodnie z podaną kolejnością.
Malash pisze:21. Czy kiedy "Pijaczyna" wysyła swoje dwa pionki na jedną akcję, ale tylko jako wsparcie dla innego gracza (gdy są jakieś utrudnienia, typu eksploracja w 4-tym scenariuszu) to:
a) gracz wspierany przez pijaczynę ma pociągnąć kartę przygody niezależnie od tego czy ją wyrzucił na kostce,
b) sam pijaczyna musi to zrobić mimo że jest tylko wsparciem w wykonywaniu akcji,
c) ta karna cecha w ogóle nie działa?
Cecha Pijaczyny działa, kiedy to on wykonuje Akcję 2 pionkami, a nie kiedy jest wsparciem.
Malash pisze:22. Czy cecha byczka „Na początku gry +1 [palisada]” jest wyjątkiem od reguł posiadania palisady tylko w wypadku posiadania schronienia.
Tak, jest to wyjątek.
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lubel »

Scenariusz 3 "Jenny...", efekt książeczki - sztorm czyli palisada -1, póki nie mamy palisady dostajemy rany, ale czy możemy wybudować palisadę przed wybudowaniem schronienia ? i czy jak w żetonie odkryc wylosujemy "+1 palisada" to mimo braku schronienia można podnieść poziom ?
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

Lubel pisze:Scenariusz 3 "Jenny...", efekt książeczki - sztorm czyli palisada -1, póki nie mamy palisady dostajemy rany, ale czy możemy wybudować palisadę przed wybudowaniem schronienia ? i czy jak w żetonie odkryc wylosujemy "+1 palisada" to mimo braku schronienia można podnieść poziom ?
Nie można. Aby podnieść poziom palisady trzeba mieć wybudowane schronienie lub posiadać obóz na kaflu z naturalnym schronieniem.
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lubel »

YuZ pisze:
Lubel pisze:Scenariusz 3 "Jenny...", efekt książeczki - sztorm czyli palisada -1, póki nie mamy palisady dostajemy rany, ale czy możemy wybudować palisadę przed wybudowaniem schronienia ? i czy jak w żetonie odkryc wylosujemy "+1 palisada" to mimo braku schronienia można podnieść poziom ?
Nie można. Aby podnieść poziom palisady trzeba mieć wybudowane schronienie lub posiadać obóz na kaflu z naturalnym schronieniem.
czyli grałem z małym błędem, bo żetonem miałem palisade na poziomie 1. No nic na szczęście i tak nie udało mi się wygrać, więc na pewno nie zaważyło to znacząco na wynik ;)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bea »

Wydawnictwo Portal pisze:
Malash pisze:22. Czy cecha byczka „Na początku gry +1 [palisada]” jest wyjątkiem od reguł posiadania palisady tylko w wypadku posiadania schronienia.
Tak, jest to wyjątek.
Czy jest więcej takich wyjątków? Np jeśli wyciągniemy jakąś kartę, żeton lub skarb który daje możliwość podniesienia palisady?
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: dragon77 »

YuZ pisze:
Lubel pisze:Scenariusz 3 "Jenny...", efekt książeczki - sztorm czyli palisada -1, póki nie mamy palisady dostajemy rany, ale czy możemy wybudować palisadę przed wybudowaniem schronienia ? i czy jak w żetonie odkryc wylosujemy "+1 palisada" to mimo braku schronienia można podnieść poziom ?
Nie można. Aby podnieść poziom palisady trzeba mieć wybudowane schronienie lub posiadać obóz na kaflu z naturalnym schronieniem.
A czy możemy zatrzymać żeton "+1 palisada" do momentu zbudowania/znalezienia schronienia i wtedy go użyć podnosząc palisadę o 1 ?
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

dragon77 pisze:A czy możemy zatrzymać żeton "+1 palisada" do momentu zbudowania/znalezienia schronienia i wtedy go użyć podnosząc palisadę o 1 ?
Oczywiście. Jedynie żeton z jedzeniem trzeba odrzucić po fazie nocy (jedzenie gnije).
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: dragon77 »

Mam jeszcze pytanie dotyczące skarbów :

1) po eksploracji losuję żeton odkrycia ze skarbem - kiedy mogę ten skarb wziąć ? Od razu czy po zakończeniu fazy akcji ? Czy jeśli od razu to czy odkryty skarb trafia do przyszłych surowców czy jest dostępny natychmiast ?

2) Idę eksplorować świątynię w 2 scenariuszu (totem nr 1) - wyciągam jedną bestię i trzy skarby, ale w kolejności skarb 1, skarb 2, skarb 3 i bestia - czy (nawiązując do 1 pytania) mogę wykorzystać te skarby w walce z bestią ? (no jeśli się da oczywiście)

3) Jeśli chodzi o dobieranie skarbów po za fazą akcji to rozumiem, że odkrywam je od razu i natychmiast mogę je wykorzystać, tak ?


Aha i jeszcze jedno - gdzieś to kiedyś czytałem, ale nie mogę już tego znaleźć ;)

Czy możliwa jest taka sytuacja w fazie akcji - przykładowo 2 scenariusz i chcę zbudować krzyż (2 drewna):

- mam Cieślę i 1 żeton determinacji
- mam 1 drewno

Pierwszym ludkiem idę robić zagrożenie, z którego na 100% dostanę żeton determinacji - czyli po tej akcji będę miał je dwa

Drugim ludkiem idę zbudować krzyż, którego koszt wynosi 2 drewna, a ja mam tylko 1 drewno - No ale Cieśla za 2 żetony determinacji może wybudować cokolwiek płacąc o 1 drewno mniej czyli tenże krzyż może zrobić za właśnie 1 drewno.

Sytuacja, że będę mógł zrobić krzyż z 1 drewna jest w 100% pewna, ale z drugiej strony planując fazę akcji Cieśla nie ma wymaganych do tej umiejętności 2 żetonów determinacji. Czy więc można tak zrobić czy nie ? ;)
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: powermilk »

Czy możliwa jest taka sytuacja w fazie akcji - przykładowo 2 scenariusz i chcę zbudować krzyż (2 drewna):
po pierwsze: aby wykonać akcję, musisz już posiadać coś w fazie planowania. Po drugie: Żeton determinacji, który uzyskał cieśla jest jako przyszłe zasoby.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bea »

powermilk pisze:
Czy możliwa jest taka sytuacja w fazie akcji - przykładowo 2 scenariusz i chcę zbudować krzyż (2 drewna):
po pierwsze: aby wykonać akcję, musisz już posiadać coś w fazie planowania. Po drugie: Żeton determinacji, który uzyskał cieśla jest jako przyszłe zasoby.
A mnie się wydaje, że żetony determinacji są dostępne od zaraz. Jedynie nie można ich użyć do przerzucenia wyniku kostki podczas tego samego rzutu co się je dostało.
Ale fakt, jest zasada, że podczas fazy planowania trzeba mieć wszystkie dostępne surowce. No ale jak się zamierza skorzystać z umiejętności cieśli, to się chyba planuje o 1 mniej.
ODPOWIEDZ