Claustrophobia - pytania i zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
bartekb8
Posty: 586
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 68 times
Been thanked: 61 times

Re: Claustrophobia

Post autor: bartekb8 »

pineko pisze:Witam,
Jestem po dwóch partiach i właśnie przeczytałem ten temat i pojawia mi się pytanie :
maciejo pisze:
Acaraje pisze: 1.Jeżeli podczas akcji ludzi, zaatakują oni demonów i uda się im zabić wszystkie , to czy te demony oddają obrażenia, czy też zaraz po rozmieszczeniu obrażeń są one zdejmowane z kafla?
2.I tak samo w odwrotnej sytuacji, kiedy demony atakują ludzi i uda im się na przykład zabić jedna z postaci, to czy ta postać oddaje obrażenia? :P
1.Nie oddają
2.Nie oddaje
Jak to oddają obrażenia? Czy zaatakowany człowiek przez dwóch troglodytów oddaję w tej samej turze? Tzn. jakiś kontratak?
Przykładowo trzech troglodytów atakuje skazanego, czy on po otrzymaniu ran może kontratakować troglodytów?
Jaki kontratak?:) System walki w Claustrophobii jest prościutki, ludzie atakują w swojej kolejce, a demony/troglodyci/ogary w swojej, żadnych kontrataków i udziwnień. Ja wiem, że instrukcja nie należy do najklarowniejszych, ale to jest sprecyzowane akurat dość dobrze:)
pineko
Posty: 9
Rejestracja: 27 cze 2012, 12:02

Re: Claustrophobia

Post autor: pineko »

Też tak myślałem i grałem. Ta rozmowa po prostu mnie zdziwiła.
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

Witam

Przeczytałem cały ten topic 2 razy :). Pierwszy raz w celu doszkolenia się, drugi raz w celu zebrania wszystkich wątpliwości i zrobienia swojego własnego FAQ (to oficjalne jest bardzo biedne i w sumie nie zawiera odpowiedzi na żadne z zadanych tu pytań).

Z trzema rzeczami zawartymi w tym wątku jednak zgodzić się nie mogę, więc w moim FAQ odpowiedzi na te pytania są inne niż te, na które odpowiedzi udzielono tutaj. Chodzi o te kwestie:

1. W scenariuszu ocaleni ostatni kafel nie kładzie się gdy kostka zmienia się z 9-10 tylko jako następny. Innymi słowy: gdy na kostce jest 9 i wojownik idzie w tym kierunku odkrywany jest losowy kafel, cyfra zmienia się na 0 i dopiero następny kafel jest wyjściem. Jest to jedna z b. niewielu rzeczy wyjaśnionych w oficjalnym FAQ dostępnym tutaj: http://boardgamegeek.com/filepage/51798 ... -in-polish

2. Granat nie pozwala na rzucenie go gdziekolwiek i kiedykolwiek. Na jego karcie jasno jest napisane, że liczy się jako ATAK wojownika, który go używa. Trzeba go więc "przypisać" do jakiegoś wojownika i rzucić na kafelek sąsiadujący z nim

3. Jeśli na polu "Imię ich legion" grający demonami położy odpowiednie kości to otrzyma 2PZ niezależnie od ilości zabitych troglodytów (chyba, że grający ludźmi nie zabije żadnego). Nigdzie nie jest napisane, że mają to być 2PZ za każdego zabitego Troglodytę.

FAQ, które popełniłem znajduje się tutaj: http://webtrunki.pl/claustrophobia.txt <- przestawcie sobie kodowanie na UTF-8 w przeglądarce żeby dobrze widzieć PL-znaczki

zachęcam do dalszej dyskusji. Wiem, że pytania i odpowiedzi w pliku nie są w żaden sposób posortowane ale dodawałem je w kolejności takiej jakiej znajdywałem je w tym wątku. Część rzeczy kopiowałem i wklejałem z tego tematu, część pisałem sam

A żeby nie było po kilkunastu rozgrywkach w Claustrophobię sam mam jedno pytanie, na które nie znalazłem do tej pory odpowiedzi. Co robimy w sytuacji gdy skończą się karty wydarzeń? Tasujemy stos kart odrzuconych czy grający demonami nie może już dociągać kolejnych kart?


UPDATE: posortowałem pytania i odpowiedzi i wprowadziłem kilka poprawek estetycznych
Acaraje
Posty: 146
Rejestracja: 21 lip 2012, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Claustrophobia

Post autor: Acaraje »

No właśnie system walki wydawał mi się zbyt prosty, dlatego wolałem zapytać.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Claustrophobia

Post autor: lesar »

W scenariuszu RYTUAŁ:
1. Troglodyta może normalnie wejść na kafel z pentagramem (gdy już nie ma pieczęci) wyjść z niego przechodząc od środka przez inną Pieczęć Ochronną aby następnie ją zdobyć przechodzą już od zewnątrz przez nią?

2. Wystawiając troglodytę na kafel z wodą nie może on w swojej kolejce się poruszać, czeka do następnej?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Claustrophobia

Post autor: lesar »

olo69 pisze: Co robimy w sytuacji gdy skończą się karty wydarzeń? Tasujemy stos kart odrzuconych czy grający demonami nie może już dociągać kolejnych kart?
Moim zdaniem nie może już zdobywać kart wydarzeń, tak gram.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

lesar pisze:2. Wystawiając troglodytę na kafel z wodą nie może on w swojej kolejce się poruszać, czeka do następnej?
dla mnie może. Jeśli wojownik wchodzi na kafel z wodą to traci wszystkie punkty ruchu. Wystawiając troglodytę moim zdaniem nie powinno to być traktowane jako RUCH
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

lesar pisze:Moim zdaniem nie może już zdobywać kart wydarzeń, tak gram.
Też mi się tak wydaje. Tylko właśnie: WYDAJE. Czy jest gdzieś zapis (lub wypowiedź autora) o tym, że tak należy to traktować?
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Claustrophobia

Post autor: lesar »

olo69 pisze:
lesar pisze:2. Wystawiając troglodytę na kafel z wodą nie może on w swojej kolejce się poruszać, czeka do następnej?
dla mnie może. Jeśli wojownik wchodzi na kafel z wodą to traci wszystkie punkty ruchu. Wystawiając troglodytę moim zdaniem nie powinno to być traktowane jako RUCH
to tak interpretując, po co taki kafel w tym scenariuszu? tylko aby dla Ludzi, ale on nie wiele i tak ogranicza, ja gram z opcją wystawiony troglodyta czeka.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

lesar pisze:to tak interpretując, po co taki kafel w tym scenariuszu? tylko aby dla Ludzi, ale on nie wiele i tak ogranicza, ja gram z opcją wystawiony troglodyta czeka.
Claustrophobię mam ok miesiąca i nie grałem w ten scenariusz (na razie grałem w 3 pierwsze). Jeśli jednak reguły specjalne scenariusza nie mówią inaczej to obowiązują reguły ogólne. A reguły ogólne mówią, że "Wojownik, który wchodzi na ten kafel natychmiast kończy swój Ruch (nawet, jeśli nie wykorzystał wszystkich punktów RCH). Opuszczenie kafla będzie go kosztowało całą wartość RCH.". Nigdzie nie znalazłem zwrotu, który wskazywałby, że wystawiani troglodyci "wchodzą na kafel". Raczej właśnie "są wystawiani", "pojawiają się", "są wysyłani". Z resztą gdyby wystawianie było traktowane jako Ruch to Troglodyci, mający 1RCH powinni móc poruszać się dopiero w następnej turze niezależnie od tego na jakim kaflu się pojawiają (zużyli by bowiem swój ruch na pojawienie się)
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Claustrophobia

Post autor: lesar »

Rację masz, dobre uzasadnienie przekonało mnie, tym bardziej, że w tym scenariuszu Troglodyci nie mają łatwo, po co jeszcze im utrudniać.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Frowrya
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Claustrophobia - Cisza przed burzą.

Post autor: Frowrya »

Wlasnie rozegralem pierwsza rozgrywke Claustrophobii i mam watpliwosc co do zdolnosci gracza demonow "cisza przed burza". Jezeli w pierwszej fazie zagrozenia ustawie jakakolwiek kostke na tym znaczniku, w kolejnej bede rzucac 4 koscmi, a wiec moge polozyc czwarta kosc ktora najmniej mi sie oplaca na "ciszy przed burza" i tak w kolko do konca gry. Jest jakies wyjasnienie tej zasady?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Claustrophobia - Cisza przed burzą.

Post autor: donmakaron »

Możesz tak robić, ale pamiętaj że często użyć 4 kostek na inne zdolności a użyć 3 to duża różnica. Rzucanie co turę czterema, z których używamy trzy, to dużo lepiej niż po prostu rzucać trzema. Jednak rzucić czterema i użyć wszystkich - tak właśnie wykańcza się podopiecznych odkupiciela.
Frowrya
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Claustrophobia - Cisza przed burzą.

Post autor: Frowrya »

Wielkie dzieki za odpowiedz!
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Claustrophobia - Cisza przed burzą.

Post autor: lesar »

wszystko zależy, od liczy oczek na kostkach, sytuacji, potrzeby w danej fazie, faktycznie możesz tak działać ale zawsze oceniasz czy to cie się w danej fazie opłaca.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Claustrophobia

Post autor: tysma »

Mam pytanie odnośnie scenariusza Ocaleni jest tam zapis, że gdy pojawi się kafel schowka ciągniemy kartę przewag, ciągniemy ją tylko gdy ją wyciągniemy/gdy się pojawi czy za każdym razem gdy stanie tam jakiś wojownik?
Jeśli tylko gdy się pojawi to oznacza, że tylko chyba dwa razy (tyle jest kafli schowek) w ciągu tego scenariusza, będziemy ciągneli karty. Wydaje się mi się, że tak to bedzie, ale mało tych kart pojawi się dla sterującego ludzmi.

Drugie pytanie odnosi się do zapisu, ze rzucamy tyloma koścmi za ludzi ilu mamy aktywnych wojowników. Co oznacza aktywnych? Żywych?

Karty wydarzeń które pociągneliśmy i mają zapis, że możemy je użyc w fazie zagrożenia możemy od razu użyć po wyciągnięciu ich?

Jeszcze pytanie dotyczące tych wszystkich kart broni i przewag, rozumiem, że ich jest tyle ale w grze/w scenariuszu wykorzystuje się tylko te wskazane w opisie scenariusza. Czyli przy ocelonych mam tylko garłacza, a reszte broni mogę schować do pudełka.

Sorry, za pytania pewnie odpowiedzi są oczywiste, ale długi czas nie grałem w planszówki prawie pól roku wróciłem teraz do tego hobby i straciłem wprawę w rozumieniu zasad:/:)
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

tysma pisze:Mam pytanie odnośnie scenariusza Ocaleni jest tam zapis, że gdy pojawi się kafel schowka ciągniemy kartę przewag, ciągniemy ją tylko gdy ją wyciągniemy/gdy się pojawi czy za każdym razem gdy stanie tam jakiś wojownik?
Jeśli tylko gdy się pojawi to oznacza, że tylko chyba dwa razy (tyle jest kafli schowek) w ciągu tego scenariusza, będziemy ciągneli karty. Wydaje się mi się, że tak to bedzie, ale mało tych kart pojawi się dla sterującego ludzmi.
Będzie mało - tak ma być. Kartę przewag losujesz tylko raz na kafel schowka.
tysma pisze:Drugie pytanie odnosi się do zapisu, ze rzucamy tyloma koścmi za ludzi ilu mamy aktywnych wojowników. Co oznacza aktywnych? Żywych?
Dokładnie tak. Rzucasz tyloma kostkami ilu masz żywych wojowników - chyba, że z jakiegoś innego powodu masz możliwość rzucać większą ilością (scenariusz, karty przewagi itp)
tysma pisze:Karty wydarzeń które pociągneliśmy i mają zapis, że możemy je użyc w fazie zagrożenia możemy od razu użyć po wyciągnięciu ich?
Musisz tylko pamiętać o tym, że karty ciągniesz dopiero po ustawieniu WSZYSTKICH kostek na planszy zagrożenia
tysma pisze:Jeszcze pytanie dotyczące tych wszystkich kart broni i przewag, rozumiem, że ich jest tyle ale w grze/w scenariuszu wykorzystuje się tylko te wskazane w opisie scenariusza. Czyli przy ocelonych mam tylko garłacza, a reszte broni mogę schować do pudełka.
tak
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Claustrophobia

Post autor: donmakaron »

tysma pisze:Drugie pytanie odnosi się do zapisu, ze rzucamy tyloma koścmi za ludzi ilu mamy aktywnych wojowników. Co oznacza aktywnych? Żywych?
Nie przypominam sobie gdzie taki zapis występuje, ale jeśli dobrze pamiętam aktywny wojownik (u ludzi) to taki, któremu w tej turze przyporządkowaliśmy kość, która pozwala mu podejmować akcje (nie wybraliśmy dla niego "rannej" linii akcji).
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Claustrophobia

Post autor: tysma »

Strona 7- opis fazy incjatywy. Rzuca tyloma kostkami ilu ma aktywnych wojowników.

Jeszcze mam jeden problem z zasadami, strona 10- Gracz może wystawić Demona za 5PZ(statystyki demona sprawdz w scenariuszu, który rozgrywasz).
Gdzie są podane te statystyki w scenariuszu Ocaleni lub Powstrzymując Inwazje?

Scenariusz Ocaleni SIły demonów- W czasie gry może wysłać do 2 podziemnych Łowców, ale nigdy w tym samym czasie. Rozumiem to tak, że na planszy może być dwóch podziemnych łowców, ale mogę wysłać tylko jednego w danej fazie zagrożenia. W pierwszej mojej fazie zagrożenia wysyłam Podziemnego Łowcę i potem np. w trzeciej drugiego i na planszy jest dwóch Podziemmnych Łowców, ale w grze mam tylko jedną karte POdziemnego Łowcy, jak oznaczać obrażenia jednego i drugiego?

Czy sytuacja opisana na stronie 8 na samym początku "Jeśli gracz rzucił większą ilością kostek niż ma wojowników w grze kostka, która nie zostala przypisana do żadnego z nich zostaje odłożona na bok i nie bedzie juz uzyta w tej turze" może pojawić się w jakiś sposób w grze inaczej niż przez użycie karty daru Zbiórka?

Jeszcze nurtuje mnie zapis ze strony 8 ostatnie zdanie w ramce "Zdolności oznaczone na czerwono mogą zostać użyte raz na fazę zagrożenia. Zdolności na oznaczone na czarno mogą być użyte dowolną ilość razy". Nie rozumiem po co ten zapis jest i wyszczególnienie czerwone, czarne. W jaki sposób miałby użyć wiele razy Cisza przed burzą,Zaostrzone szpony, Imią ich legion czy Kopiące monstra? Nie kumam całkowicie tego zapisu i rozdzielenia tych zdolności kolorami.
Jeśli zapisane zdolności na czarno mogę użyc dowolną ilość razy to proszę powiedzcie mi jak użyć w fazie zagrożenia wiele razy zdolność Pułapka, bo nie potrafię sobie tego wyobrazić.

EDIT:
Ostatniego pytania nie było, bo zauważyłem że już padła odpowiedz "Olej to" :D
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

tysma pisze:Strona 7- opis fazy incjatywy. Rzuca tyloma kostkami ilu ma aktywnych wojowników.

Jeszcze mam jeden problem z zasadami, strona 10- Gracz może wystawić Demona za 5PZ(statystyki demona sprawdz w scenariuszu, który rozgrywasz).
Gdzie są podane te statystyki w scenariuszu Ocaleni lub Powstrzymując Inwazje?

Scenariusz Ocaleni SIły demonów- W czasie gry może wysłać do 2 podziemnych Łowców, ale nigdy w tym samym czasie. Rozumiem to tak, że na planszy może być dwóch podziemnych łowców, ale mogę wysłać tylko jednego w danej fazie zagrożenia. W pierwszej mojej fazie zagrożenia wysyłam Podziemnego Łowcę i potem np. w trzeciej drugiego i na planszy jest dwóch Podziemmnych Łowców, ale w grze mam tylko jedną karte POdziemnego Łowcy, jak oznaczać obrażenia jednego i drugiego?
Możesz wystawić max. 1 demona. Jeśli pierwszy zginie możesz dopiero wystawić kolejnego. Nie ma nawet dwóch figurek demonów przecież :)
tysma pisze:Czy sytuacja opisana na stronie 8 na samym początku "Jeśli gracz rzucił większą ilością kostek niż ma wojowników w grze kostka, która nie zostala przypisana do żadnego z nich zostaje odłożona na bok i nie bedzie juz uzyta w tej turze" może pojawić się w jakiś sposób w grze inaczej niż przez użycie karty daru Zbiórka?
Np. ktoś wymyśli scenariusz, w którym rzuca się o 1 kostką więcej niż masz aktywnych wojowników. Chodzi generalnie o zasadę.
tysma pisze:Jeszcze nurtuje mnie zapis ze strony 8 ostatnie zdanie w ramce "Zdolności oznaczone na czerwono mogą zostać użyte raz na fazę zagrożenia. Zdolności na oznaczone na czarno mogą być użyte dowolną ilość razy". Nie rozumiem po co ten zapis jest i wyszczególnienie czerwone, czarne. W jaki sposób miałby użyć wiele razy Cisza przed burzą,Zaostrzone szpony, Imią ich legion czy Kopiące monstra? Nie kumam całkowicie tego zapisu i rozdzielenia tych zdolności kolorami.
Jeśli zapisane zdolności na czarno mogę użyc dowolną ilość razy to proszę powiedzcie mi jak użyć w fazie zagrożenia wiele razy zdolność Pułapka, bo nie potrafię sobie tego wyobrazić.
nie, nie olewaj tego. Część rzeczy faktycznie nie miałoby sensu, gdyby użyć ich więcej razy, ale np. cisza przed burzą jest dobrym przykładem tego, gdzie zasada ta miałaby znaczenie. Nie możesz na tym polu dać więcej niż jednej kostki i tym samym w kolejnej turze użyć więcej niż 1 dodatkową kostkę dzięki temu polu. Kilka postów wyżej udostępniłem FAQ, które stworzyłem w oparciu o pytania i odpowiedzi w tym temacie - przejrzyj je sobie;
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Claustrophobia

Post autor: tysma »

olo69 pisze:
Możesz wystawić max. 1 demona. Jeśli pierwszy zginie możesz dopiero wystawić kolejnego. Nie ma nawet dwóch figurek demonów przecież :)
??
Ok dobra już rozumiem, Podziemny Łowca jest reprezentowany przez figurkę Demona:DDD Teraz na to wpadłem, myślałem że podziemny łowca to przypakowany troglodyta, bo tak wynika z rysunku na karcie:D Grałem całkowicie źle.
To teraz jest jasne, jedna figurka demona czyli w grze na raz może być jeden podziemny łowca (więc po co do cholery w ogole zapis w instrukcji, że nie można wysłać 2 łowców demonów w tym samym czasie jak po prostu jest to niemożliwe bo nie ma tyle figurek :/)
Rozumiem, że zapis do 2 podziemnych łowców oznacza, że wysyłam jednego- ginie, potem drugiego, który też za jakiś czas ginie to trzeci raz figurka Demona już nie może się pojawić w grze. Wykorzystałem ją dwa razy i basta trzeci raz już nie może się pojawić.



Teraz to trochę zwariowałem, myślałem, że podziemn
olo69 pisze:
nie, nie olewaj tego. Część rzeczy faktycznie nie miałoby sensu, gdyby użyć ich więcej razy, ale np. cisza przed burzą jest dobrym przykładem tego, gdzie zasada ta miałaby znaczenie. Nie możesz na tym polu dać więcej niż jednej kostki i tym samym w kolejnej turze użyć więcej niż 1 dodatkową kostkę dzięki temu polu. Kilka postów wyżej udostępniłem FAQ, które stworzyłem w oparciu o pytania i odpowiedzi w tym temacie - przejrzyj je sobie;
Chyba jednak oleje, bo z opisów na tej karcie wiadomo wszystko.
Z opisów pól jasno da się odczytać o co chodzi i że nie da się tego użyć wiele razy lub się da jak np. Głosy z piekieł-otrzymujesz 2pz za każdą kość. Cisza przed burzą można odczytać jako Dowolny wynik rzutu, czyli jeden wynik-jedna kostka lub nawet jak położy się dwie kostki jak podałeś to wiadomo, że nie rzuca się dwiema dodatkowymi kostkami, bo Dowolny wynik rzutu można odczytać tak, że jak ktoś położy dwie kostki z np. 2 i 4 to wynik tego rzutu bedzie 6 i za ten wynik rzuca się jedna kością dodatkową. Zresztą z opisu pola wynika, żeby rzucić jedna dodatkową kościa, nie jest napisane, że za każdą kość rzuć dodatkową kością.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2013, 11:45 przez tysma, łącznie zmieniany 2 razy.
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

tysma pisze: Ale podziemny łowca to chyba Troglodyta przypakowany, tak przynajmniej wynika z rysunku na karcie.
Ja grałem tak w scenariusz Ocaleni, że wystawiałem demona i miał on statystyki jak na karcie Demon Walki (bo w scenariuszu nie ma napisane jakie ma statystyki Demon, a instrukcja podaje, że w każdym scenariuszu są one podane:/)
W scenariuszu ocaleni w siły demona jest podane, że można wysłać do 2 podziemnych łowców, ale nie w tym samym czasie. Ja to tak rozumiem, że mogę wysłać dwóch ale nie w tej samej fazie zagrożenia. Czyli na planszy może być dwóch podziemnych łowców, ale nie mogę ich wysyłać w tej samej fazie.
jest podane dla każdego scenariusza. Dla Ocaleni jest to "PODZIEMNY ŁOWCA". Jest przecież taka karta demona normalnie. Co do ilości demonów to jest tak jak napisałem - wymusza to nawet jedna figurka demona w grze
tysma pisze:
olo69 pisze: nie, nie olewaj tego. Część rzeczy faktycznie nie miałoby sensu, gdyby użyć ich więcej razy, ale np. cisza przed burzą jest dobrym przykładem tego, gdzie zasada ta miałaby znaczenie. Nie możesz na tym polu dać więcej niż jednej kostki i tym samym w kolejnej turze użyć więcej niż 1 dodatkową kostkę dzięki temu polu. Kilka postów wyżej udostępniłem FAQ, które stworzyłem w oparciu o pytania i odpowiedzi w tym temacie - przejrzyj je sobie;
Chyba jednak oleje, bo z opisów na tej karcie wiadomo wszystko. Czemu nie mogę na tym polui CIsza przed burzą położyć, więcej kostek? Mogę tylko będzie to marnotrastwo, jeśli położe dwie kostki z wynikami 2 i 3 to położe na tym polu Dowolny wynik rzutu, czyli 5. I w następnej turze bede rzucał JEDNĄ dodatkową kostką.
Z opisów pól jasno da się odczytać o co chodzi i że nie da się tego użyć wiele razy lub się da jak np. Głosy z piekieł-otrzymujesz 2pz za każdą kość.
mnie na przykład przeszło przez myśl, żeby na ciszę przed burzą położyć więcej niż 1 kostkę i dzięki temu uzyskać więcej niż 1 kostkę w następnej turze. To byłoby błędem. Twoje rozumowanie też jest w sumie dobre i można to w ten sposób zinterpretować - połóż ile chcesz ale i tak nic to nie da.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Claustrophobia

Post autor: tysma »

No już zrozumiałem to o co pytałem na początku z tym demonem, edytowałem post, ale mnie ubiegłeś:)
olo69
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:49

Re: Claustrophobia

Post autor: olo69 »

jest dokładnie tak jak napisałeś w edytowanym poście. Jak zginie drugi podziemny łowca zostają już tylko troglodyci
Awatar użytkownika
nolaan
Posty: 2
Rejestracja: 29 mar 2013, 20:04

Re: Claustrophobia

Post autor: nolaan »

Witam wszystkich :-)
nanautzin pisze:Gram cały czas scenariusz "Ocalenie" i nie wiem czy my coś robimy nie tak czy co to się dzieje, ale gra ludźmi wydaję mi się łatwiejsza. Szczególnie, dzięki umiejętności nieuchwytny, ponieważ bardzo ciężko tych wojowników zatrzymać. W większości gier jest remis albo wygrywa człowiek. Mi się udało wygrać tylko raz demonem, bo miałem farta z kaflami i rzutami kostkami. U was też to wygląda podobnie przy tym scenariuszu?
U mnie to wygląda podobnie..
lesar pisze: Dodać należy, że nieuchwytny jak jest na polu z demonem i troglodytą to już nie może uciekać, bo demon ma cechę imponujący, która z nieuchwytnym się wykluczają i jest zasada opuszczania kafli a w tym przypadku jest 2:1 czyli trzeba najpierw pokonać demona lub troglodytę. Grałeś tak?
Przecież w scenariuszu "Ocalenie" demonem jest "Podziemny Łowca", który nie posiada talentu "imponujący".
Jak zatem można powstrzymać w tym scenariuszu nieuchwytnych Najemników?
ODPOWIEDZ