Twilight Struggle
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Odp: Twilight Struggle
No właśnie cały czas mam problemy ze zrozumieniem zasad przetasowywania kart. Jeśli na początku 4 rundy mam stosy odrzucone i nie dobrane, to karty z mid war wtasowuję do nie dobranych? Co się dzieje wtedy z odrzuconymi (ale nie permamentnie)?
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Odp: Twilight Struggle
Dotasowujesz do niedobranych. Odrzucone są odrzucone i tyle. Jak będzie czas ich wtasowywania, to wszystkie się wtasują.djedi gamer pisze:No właśnie cały czas mam problemy ze zrozumieniem zasad przetasowywania kart. Jeśli na początku 4 rundy mam stosy odrzucone i nie dobrane, to karty z mid war wtasowuję do nie dobranych? Co się dzieje wtedy z odrzuconymi (ale nie permamentnie)?
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Odp: Twilight Struggle
Spróbuję zatem sam odpowiedzieć :djedi gamer pisze:
1. Ile kart może być powtórnie zagranych?
2. Ile razy maksymalnie mogą być zagrane te same karty punktujące?
3. Ile kart odrzuconych się przetasowuje i rozdaje w rundach 3 i 7?
1. Wszystkie karty zostaną zagrane przynajmniej dwa razy
2. Karty punktujące mogą być zagrane maksymalnie 6 razy każdą.
3. Chodziło mi tu bardziej ile kart powinno zostać na stosie dobieranych po 2 i 6 rundzie.
Sorry za słabo sprecyzowane pytania, ale jak je zadawalem, to jeszcze na dobre się nie obudziłem.
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Twilight Struggle
1. Karty ze Schyłku Wojny na pewno nie zostaną zagrane dwukrotnie, niektóre z tej epoki w ogóle mogą zostać niezagrane. Co do reszty to raczej tak (oczywiście oprócz aktywowanych jako wydarzenie kart z gwiazdką)
2. Karty punktujące czyli kulminacje? Chyba nie da się zagrać więcej niż 5 razy jednej, ale to i tak się nie zdarza.
3. Turze, nie rundzie. Liczba ta nie jest stała, zależy od tego jakie karty zeszły w poprzednich turach (szczególnie w fazie Apogeum Wojny jest dużo takich kart)
2. Karty punktujące czyli kulminacje? Chyba nie da się zagrać więcej niż 5 razy jednej, ale to i tak się nie zdarza.
3. Turze, nie rundzie. Liczba ta nie jest stała, zależy od tego jakie karty zeszły w poprzednich turach (szczególnie w fazie Apogeum Wojny jest dużo takich kart)
Re: Twilight Struggle
Gwoli wyjaśnienia (czasem nie powinno się czytać FAQ na forach, bo wprowadzają zamęt
)
Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:
Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)
Zgadza się?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:
Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)
Zgadza się?
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Twilight Struggle
Ale o co właściwie pytasz?Pynio pisze:Gwoli wyjaśnienia (czasem nie powinno się czytać FAQ na forach, bo wprowadzają zamęt)
Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:
Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)
Zgadza się?
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Twilight Struggle
Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Re: Twilight Struggle
Dokładnie o to mi chodziło. Oczywiście karta z gwiazdką musi być aktywowana by być usunięta. Sposób grania kart niezależny jest od strony, która jest aktywną i/lub która kartę zagrywaszmajchel pisze:Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nawiasem mówiąc czy po zagraniu kart podkreślonych (karty, które mają "dłuższy czas reakcji") kładziecie żetonki czy te karty gdzieś kładziecie obok? Ja z żetonków na razie niewiele wnioskuje. Dodatkowo nie wiem, którą stroną do góry je kłaść
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Twilight Struggle
Dlaczego sposób grania karty jest niezależny od strony? Przecież to strona aktywna (zagrywająca kartę) decyduje jaką kartę zagra i w jaki sposób ją zagra.Pynio pisze:Dokładnie o to mi chodziło. Oczywiście karta z gwiazdką musi być aktywowana by być usunięta. Sposób grania kart niezależny jest od strony, która jest aktywną i/lub która kartę zagrywaszmajchel pisze:Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Nawiasem mówiąc czy po zagraniu kart podkreślonych (karty, które mają "dłuższy czas reakcji") kładziecie żetonki czy te karty gdzieś kładziecie obok? Ja z żetonków na razie niewiele wnioskuje. Dodatkowo nie wiem, którą stroną do góry je kłaść
Wg mnie wygodniej jest kłaść kartę
Re: Twilight Struggle
No to nie do końca dobra odpowiedź - za instrukcją (FAQ)szmajchel pisze:Nie. Nie można jej również wysłać w kosmos i odrzucić w wyniku wydarzenia
Pytanie: Czy kartę Chiny można zagrać jako wyścig kosmiczny?
Odpowiedź: Tak.
Re: Twilight Struggle
pierwsze słyszę.
tak głosi FAQ w instrukcji?
edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...
tak głosi FAQ w instrukcji?
edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...
All work and no play makes Jack a dull boy!
Re: Twilight Struggle
godpuppet pisze:pierwsze słyszę.
tak głosi FAQ w instrukcji?
edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Twilight Struggle
sens może mieć gdy potrzebujesz VP ze Space Race do zwycięstwa i nie masz innej karty, którą możesz wysłać - nic innego nie ma sensu, zbyt potężna to karta.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Re: Twilight Struggle
Hej witajcie. Po dzisiejszej partii wywiązała się rozmowa na tematy:
(nie mam kart w rękach więc szczegóły z kart mogą się różnić)
np. karta Dekolonizacja - dodanie po 1 PW w dowolnych krajach. Nagle zacząłem się zastanawiać czy można 1 PW dodać tam gdzie przeciwnik ma kontrolę?. Potem sobie to wytłumaczyłem, że przecież to trzeba mieć 2 PO w momencie dodawania swojego 1 PW w takim państwie (dopóki przeciwnik ma PW pozwalające mieć kontrolę). Zatem karta - tak jak napisane pozwala PW umieścić w dowolnym kraju niezależnie od posiadanych punktów / kontroli.
Chyba mocno nad interpretowałem zasady![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Interwencja ONZ + anulowanie np. NATO. Ile PO mam zagrać? Nam z treści wyszło, że Int. jest kartą zagrywaną, NATO kartą anulowaną. Na karcie ONZ napisane jest, że potem wykorzystaj PO zagranej karty - zatem powinienem mieć 1 PZ z ONZ, nie 4 z NATO. Dobrze?
Karta konflikt zbrojny: To jest po prostu wydarzenie czy rodzaj przewrotu lub zmiany sojuszu? w faq do karty w instrukcji znalazłem odnośnik do paragrafu 6.2.2, który to opisuje warunki punktacji zmiany sojuszu...
(nie mam kart w rękach więc szczegóły z kart mogą się różnić)
np. karta Dekolonizacja - dodanie po 1 PW w dowolnych krajach. Nagle zacząłem się zastanawiać czy można 1 PW dodać tam gdzie przeciwnik ma kontrolę?. Potem sobie to wytłumaczyłem, że przecież to trzeba mieć 2 PO w momencie dodawania swojego 1 PW w takim państwie (dopóki przeciwnik ma PW pozwalające mieć kontrolę). Zatem karta - tak jak napisane pozwala PW umieścić w dowolnym kraju niezależnie od posiadanych punktów / kontroli.
Chyba mocno nad interpretowałem zasady
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Interwencja ONZ + anulowanie np. NATO. Ile PO mam zagrać? Nam z treści wyszło, że Int. jest kartą zagrywaną, NATO kartą anulowaną. Na karcie ONZ napisane jest, że potem wykorzystaj PO zagranej karty - zatem powinienem mieć 1 PZ z ONZ, nie 4 z NATO. Dobrze?
Karta konflikt zbrojny: To jest po prostu wydarzenie czy rodzaj przewrotu lub zmiany sojuszu? w faq do karty w instrukcji znalazłem odnośnik do paragrafu 6.2.2, który to opisuje warunki punktacji zmiany sojuszu...
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Twilight Struggle
Jeśli jest napisane dodaj wpływy w dowolnym państwie to możesz dodać wpływy w... dowolnym państwie
niezależnie od tego kto i ile wpływu już tam posiada.
Nie, powinieneś mieć 4 PO z NATO. Interwencja ONZ działa następująco: wybierasz kartę z wydarzeniem przeciwnika i tak jakby zagrywasz ją jako operację, z tym że dostajesz PO ale dzięki interwencji wrogie wydarzenie jest anulowane.
Konflikt zbrojny to po prostu wydarzenie, rozgrywane podobnie do przewrotu więc pewnie dlatego odnośnik jest do tego paragrafu.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie, powinieneś mieć 4 PO z NATO. Interwencja ONZ działa następująco: wybierasz kartę z wydarzeniem przeciwnika i tak jakby zagrywasz ją jako operację, z tym że dostajesz PO ale dzięki interwencji wrogie wydarzenie jest anulowane.
Konflikt zbrojny to po prostu wydarzenie, rozgrywane podobnie do przewrotu więc pewnie dlatego odnośnik jest do tego paragrafu.
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Twilight Struggle
Trzeba pamiętać, że PO to nie PW. Żeby dodać 1 PW do państwa, gdzie przeciwnik ma kontrolę musimy wydać 2 PO. Umieszczenie PW zgodnie z wydarzeniem to po prostu umieszczenie PW, nie ma użycia PO, więc zasada 1za2 nieobowiązuje