Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Zgadza się! Dodatkowo jest to argument za zakupem gry - musi być naprawdę dobra, skoro z tak zawyżonym poziomem trudności nie odpycha tylko zachęca do kolejnej rozgrywki, analiz i poszukiwania rozwiązania
Re: Mage Knight
A swoja drogą jest zgodne z duchem gry i jej klimatu, że ani Orków, ani Draconum nie uświadczysz w Miastach - ostoi prawości i porządku
Szkoda, że poza wprowadzeniem w Przewodniku oraz opisów Rycerzy magii nie ma materiałów po polsku dokładniej wprowadzających w krainę Atlantii...
Szkoda, że poza wprowadzeniem w Przewodniku oraz opisów Rycerzy magii nie ma materiałów po polsku dokładniej wprowadzających w krainę Atlantii...
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Tak, też to zauważyłem, fajny detal. Choć z wilkołakami, minotaurami i cmentarnymi czerwiami mieszkańcy już problemów nie mają
Re: Mage Knight
Czołem,
ktoś wie gdzie w zasadach jest o układaniu kafli odkrywanych terenów?
Chodzi mi o orientację tychże przy dokładaniu. Miałem dylemat przy odkryciu kafelka z niebieskim miastem, jest smok, którego można oddalić od siebie i walczyć z nim po zdobyciu miasta a nie przed. Walczyłem przed atakiem na miasto co znacznie osłabiło moje sił i ostatecznie nie zdobyłem miasta poziom 8 (został jeden fioletowy wróg).
ktoś wie gdzie w zasadach jest o układaniu kafli odkrywanych terenów?
Chodzi mi o orientację tychże przy dokładaniu. Miałem dylemat przy odkryciu kafelka z niebieskim miastem, jest smok, którego można oddalić od siebie i walczyć z nim po zdobyciu miasta a nie przed. Walczyłem przed atakiem na miasto co znacznie osłabiło moje sił i ostatecznie nie zdobyłem miasta poziom 8 (został jeden fioletowy wróg).
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Jasne, że jest muszą zgadzać się symbolami z innymi, przylegającymi doń kaflami i mieć taką samą orientację.pattom pisze:Czołem,
ktoś wie gdzie w zasadach jest o układaniu kafli odkrywanych terenów?
Chodzi mi o orientację tychże przy dokładaniu. Miałem dylemat przy odkryciu kafelka z niebieskim miastem, jest smok, którego można oddalić od siebie i walczyć z nim po zdobyciu miasta a nie przed. Walczyłem przed atakiem na miasto co znacznie osłabiło moje sił i ostatecznie nie zdobyłem miasta poziom 8 (został jeden fioletowy wróg).
Przewodnik str. 9
Kierunek ułożenia terenu jest określony jednocześnie przez:
• Symbole znajdujące się w sześciu rogach żetonu: muszą być
zgodne z symbolami znajdującymi się na ułożonych do tej pory
żetonach terenu.
• Grafiki i cyfry: orientacja cyfr i grafik układanego terenu musi być
zgodna z orientacją wszystkich wcześniej ułożonych żetonów.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight
Jest też wariant, że przed odwróceniem kafelka możemy go okręcić dowolnie i układać w dowolny sposób. Należy tylko pamiętać jaką oś obrotu wybraliśmy.
Kształty symboli nie utworzą wtedy kółek i gwiazd...
No chyba, że ktoś chce sobie jeszcze bardziej ułatwić i dokładać kafelki w wybrany przez siebie sposób.
Kształty symboli nie utworzą wtedy kółek i gwiazd...
No chyba, że ktoś chce sobie jeszcze bardziej ułatwić i dokładać kafelki w wybrany przez siebie sposób.
Re: Mage Knight
Tego potrzebowałem czyli idąc na niebieskie miasto zawsze będzie trzeba walczyć ze smokamipan_satyros pisze: • Grafiki i cyfry: orientacja cyfr i grafik układanego terenu musi być
zgodna z orientacją wszystkich wcześniej ułożonych żetonów.[/i]
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Zawsze możesz próbować go obejść. Są też czary i umiejętności zmieniające zasady ruchu.
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight
No to życzę żeby MK spełnił oczekiwania - bo moje na pewno tak: na dzień dzisiejszy mam "na liczniku" 21 gier solo i 4 multi.
Teraz tylko wypatruję dodatku, ale nic nie słychać, że coś się w sprawie ruszyło, więc na rychły zakup nie ma co liczyć.
A w konsekwencji na grę z dodatkiem, bo jak się rodzina powiększa to czas na granie kurczy się niemiłosiernie...
Teraz tylko wypatruję dodatku, ale nic nie słychać, że coś się w sprawie ruszyło, więc na rychły zakup nie ma co liczyć.
A w konsekwencji na grę z dodatkiem, bo jak się rodzina powiększa to czas na granie kurczy się niemiłosiernie...
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight
Dlaczego tylko 4 multi? Brakuje chętnych, czy solo jest fajniej?lichking pisze:No to życzę żeby MK spełnił oczekiwania - bo moje na pewno tak: na dzień dzisiejszy mam "na liczniku" 21 gier solo i 4 multi.
Teraz tylko wypatruję dodatku, ale nic nie słychać, że coś się w sprawie ruszyło, więc na rychły zakup nie ma co liczyć.
A w konsekwencji na grę z dodatkiem, bo jak się rodzina powiększa to czas na granie kurczy się niemiłosiernie...
Re: Mage Knight
Współgracze to po prostu gracze niedzielni (czyli sobotni;)), a ja lubię zasiadać do gry znacznie częściej. Solo i we dwójkę gra się świetnie, w trójkę i więcej dla nie-weteranów może być za długie oczekiwanie na swoją kolej (choć np. dla mnie nie było to żadnym problemem).Brylantino pisze:Dlaczego tylko 4 multi? Brakuje chętnych, czy solo jest fajniej?
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Zastawiam się nad zakupem dodatku. czy Lacerta wspominała coś o zamiarach Pl edycji?
Obawiam się, że zanim do tego ewentualnie dojdzie kolejny druk może znowu różnić się odcieniami, a teraz PL podstawka i ANG dodatek są kompatybilne, bo były drukowane razem.
Obawiam się, że zanim do tego ewentualnie dojdzie kolejny druk może znowu różnić się odcieniami, a teraz PL podstawka i ANG dodatek są kompatybilne, bo były drukowane razem.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Mage Knight
Też nad tym myślałem. Lacerta troszkę "dała ciała", że nie wydała od razu dodatku w standardowym nakładzie liczącym 15% podstawki. Dodatek poszedłby na pniu. A tak raz, że brak informacji czy/kiedy go wyda, a dwa kompatybilność kart/kryształów/kafelków z podstawką jest zagadką... (Obym oczywiście się mylił i za trzy miesiące cieszył PL-dodatkiem z nieróżniącymi się składnikami.)
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight
Dopiero co otworzyłem pudełko i już... Jedna z figurek ma podłamany element :/ samemu to sklejać, czy raczej nie mam co liczyć na reklamację? Zaraz się zabieram za liczenie. Mam nadzieję, że to będzie jedyna, przykra niespodzianka.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Miałem nadłamaną rękę czerwonej bohaterki, poprosiłem o wymianę i Lacerta dosłałaBrylantino pisze:Dopiero co otworzyłem pudełko i już... Jedna z figurek ma podłamany element :/ samemu to sklejać, czy raczej nie mam co liczyć na reklamację? Zaraz się zabieram za liczenie. Mam nadzieję, że to będzie jedyna, przykra niespodzianka.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight
Znajomy, który jest modelarzem, powiedział że rzuci na to okiem. Jak da się to bezboleśnie naprawić, to nie będę im zwracał głowy.pan_satyros pisze:Miałem nadłamaną rękę czerwonej bohaterki, poprosiłem o wymianę i Lacerta dosłałaBrylantino pisze:Dopiero co otworzyłem pudełko i już... Jedna z figurek ma podłamany element :/ samemu to sklejać, czy raczej nie mam co liczyć na reklamację? Zaraz się zabieram za liczenie. Mam nadzieję, że to będzie jedyna, przykra niespodzianka.
Re: Mage Knight
A ja szukam jakiś ciekawych figurek na zastępstwo, może coś z Reapera znajdę. Te co są nie są złe ale ... Tylko muszę zlecić malowanie
Kryształy też wymieniam na Eldritch Gems.
Kryształy też wymieniam na Eldritch Gems.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight
Witam,
grę zakupiłem w zeszłym tygodniu, lecz chrapkę miałem na nią od dawna. Odwlekłem jednak zakup czekając na polską wersję.
Zagrałem narazie 7 partii solo. Sądziłem, że trudność scenariusza podbojowego będzie umiarkowana, jednak za pierwszym, drugim, trzecim i czwartym razem level 5 i 8 miast był dla mnie nieosiągalny (drugiego nawet nie zaatakowałem).Zacząłem zatem od level 1 i 4 (wygrana), następnie 2,5 (wygrana), wczoraj 3,6 (wygrana). Wczoraj było już extra i wydawało mi się,że nawet 8 poziom drugiego miasta spokojnie bym pyknął.Gra wciąga jak bagno.Narazie grałem tylko jedną postacią, trzech pozostałych nawet nie ruszyłem. W dwie osoby musi być jeszcze lepiej.Ruch przeciwnika może zniwelować plany. Podoba mi się ograniczenie czasowe w postaci dnia i nocy. Grając czuć naprawdę,że jest noc lub dzień.
Pytanie, jakie wyniki wykręcacie w pojedynkę? Czy komuś z Was udało się osiągnąć ostatni level w 3 dni i 3 noce? Jakie najtrudniejsze podboje udało Wam się ogarnąć?
Dawno nie byłem tak bardzo zachwycony planszówką jak Mage Knight.
grę zakupiłem w zeszłym tygodniu, lecz chrapkę miałem na nią od dawna. Odwlekłem jednak zakup czekając na polską wersję.
Zagrałem narazie 7 partii solo. Sądziłem, że trudność scenariusza podbojowego będzie umiarkowana, jednak za pierwszym, drugim, trzecim i czwartym razem level 5 i 8 miast był dla mnie nieosiągalny (drugiego nawet nie zaatakowałem).Zacząłem zatem od level 1 i 4 (wygrana), następnie 2,5 (wygrana), wczoraj 3,6 (wygrana). Wczoraj było już extra i wydawało mi się,że nawet 8 poziom drugiego miasta spokojnie bym pyknął.Gra wciąga jak bagno.Narazie grałem tylko jedną postacią, trzech pozostałych nawet nie ruszyłem. W dwie osoby musi być jeszcze lepiej.Ruch przeciwnika może zniwelować plany. Podoba mi się ograniczenie czasowe w postaci dnia i nocy. Grając czuć naprawdę,że jest noc lub dzień.
Pytanie, jakie wyniki wykręcacie w pojedynkę? Czy komuś z Was udało się osiągnąć ostatni level w 3 dni i 3 noce? Jakie najtrudniejsze podboje udało Wam się ogarnąć?
Dawno nie byłem tak bardzo zachwycony planszówką jak Mage Knight.
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Mage Knight
Przy standardowym poziomie Miast udało mi się wygrać za pierwszym razem, w sumie 206 pkt (zielony bohater), nie pamiętam jaki level miałem, ale zakończyłem rozgrywkę przed ostatnią nocą. Za drugim razem podniosłem poziom miast o 1 i nie dotarłem przed końcem gry do drugiego (czerwony bohater). Pierwszy wniosek: łatwiej coś ugrać mając dobry dostęp do many i możliwość odświeżania jednostek w ciągu rundy, ponadto układ mapy ma duże znaczenie.
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Re: Mage Knight
Ale po copattom pisze:A ja szukam jakiś ciekawych figurek na zastępstwo, może coś z Reapera znajdę. Te co są nie są złe ale ... Tylko muszę zlecić malowanie
Kryształy też wymieniam na Eldritch Gems.
Czy grając w konkretne scenariusze przestrzegacie czasu podanego w opisie?
Re: Mage Knight
Żeby ładne były ?miszcz pisze:Ale po copattom pisze:A ja szukam jakiś ciekawych figurek na zastępstwo, może coś z Reapera znajdę. Te co są nie są złe ale ... Tylko muszę zlecić malowanie
Kryształy też wymieniam na Eldritch Gems.
Re: Mage Knight
W swoich grach przestrzegam, ale rozumiem, że chcąc zagrać bez ciśnienia jest pokusa wydłużenia czasu gry (a w solo dodatkowo gra bez WG). Ale takie rozwiązania są dobre raczej tylko na początku, bo jednak smaczkiem Mage Knighta jest optymalizacja.miszcz pisze:Czy grając w konkretne scenariusze przestrzegacie czasu podanego w opisie?