![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jezeli ktos sie spodziewal, ze gra jest troche bardziej skomplikowana od M44, to jest w bledzie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co prawda instrukcji nie czytalem (jeszcze), ale wieksze skomplikowanie nie koniecznie jest czyms fajnym. W trailerze opisano system wydawania komend i byc moze on jest tutaj kluczem do mniejszej losowosci, niekoniecznie mocniej skomplikowane zasady.Hudson pisze:Lol, juz w pierwszej wersji instrukcji jest errata kart![]()
Jezeli ktos sie spodziewal, ze gra jest troche bardziej skomplikowana od M44, to jest w bledzie
Troche sie nie rozumiemy. Nadal utrzymuje, ze gra nie jest troche bardziej skomplikowana niz M44 - jest o wiele bardziej skomplikowanaMuttah pisze: Także bez zmulania proszę, bo teksty w rodzaju "to samo co M'44" wskazują chyba tylko i wyłącznie na zaburzenia percepcji... So cut the crap![]()
Niezgodze się z tym twierdzeniem. To, że zasady są równie czytelne jak w M'44, nie znaczy, że rozgrywka w ToI jest powieleniem tej z Memoir'a. Już sama Faza Akcji jest bardzo złożona. Jedną fazę ToI'a można spokojnie porównać to jednej rundy w M'44 (zagranie karty,aktywowanie jednostek, ew. ataki). Sama możliwość transportu jednostek .. No nie wiem, może się myle, jednak dla mnie miara skomplikowania gry nie jest ilość stron w instrukcji, lecz ilość możliwości, które mogą doprowadzić mnie do ewentualnego zwycięstwa. Na obecną chwile takie jest moje zdanie. Nie mam czasu, żeby spędzić teraz więcej czasu nad instrukcją (póki co przeglądnąłem ją tylko pobierznie i tak samo przeczytałem). Po sesji jednak, nie omieszkam przyjrzeć się jej z każdej strony i może wtedy powiem coś więcej.Hudson pisze: Jezeli ktos sie spodziewal, ze gra jest troche bardziej skomplikowana od M44, to jest w bledzie
Chyba Muttah wyraził się zwięźlej i wyraźniej odemnieMuttah pisze:Także bez zmulania proszę, bo teksty w rodzaju "to samo co M'44" wskazują chyba tylko i wyłącznie na zaburzenia percepcji... So cut the crap![]()
Mógłbyś mi podać kilka przykładów, oczywiście wyłączając gry typu hex-and-counters i dla więcej niż 2 graczy.Hudson pisze:O pierwszej wojnie swiatowej jest sporo dobrych gier, tyle, ze nie maja figurasow.
Faktycznie, rodziny bywają różne.Hudson pisze:Chociaz fakt, ze M jest dla calej rodziny, a ToI juz raczej nie - chociaz rodziny bywaja rozne
Nie no, żetony mogą być, byle nie było hexów. Najlepiej jakby plansza była właśnie w stylu AAA, lub point-to-point.Hudson pisze:Bez hexow...no to nie wiem na czym ty chcesz gracA bez zetonow to jeszcze gorzej.
Całkowite.Hudson pisze:Rozumiem, ze to ma byc przeciwienstwo tego?![]()
http://www.gmtgames.com/twilighteast/main.html
Chyba już i tak wszyscy przyzwyczaili się do opóźnień u FFG więc nie ma potrzeby.Hudson pisze:Wracajac do tematu: ciekawe, kiedy wyczerpie sie cierpliwosc panow z FFG i przestana produkowac gry z Chinach.
Tematyka, klimat, wykonanie etc.Dani pisze:Nie wiem czemu całe to prównywanie do Memoira(...)