No to ja nie rozumiem jak mozesz miec 4 nowe technologie w drugiej rundzie gry (nie grajac w distant suns option). Prosze wytlumacz mi to.
Ktoś odpala technologię, a Jol-Narzy mogą wykorzystując swoją umiejętność rasową i odpalić ZARÓWNO primary, jak i secondary action - tak więc dostają dwie technologie i tylko za jedną muszą płacić. O ile dobrze pamiętam Jol-Narzy zaczynają grę m.in. z Sarween Tools i Hylar V Assault Laser. W pierwszej turze ktoś odpala technology, bierzemy Deep Space Cannon i War Sun i mamy War Suny.
Inne rasy odpalają sobie np. dwa razy pod rząd tę NOWĄ technologię z Shattered Empire i mają w drugiej turze 4 technologie (2 za pierwszą turę i 2 za kolejną) - strategię możesz odpalić w dowolnym momencie przecież, czyli bierzesz technologię dla War Sunów i potem je np. budujesz, jeżeli nie wyjdzie za drogo.
Jedyną przewagą, jaką mają teraz Jol-Narzy, to że mogą odpalić technologię raz (i to nie wynika z ich przewagi rasowej, tylko z technologii, które mają na starcie) do War Sunów, a inni muszą odpalić ją dwa razy - chociaż nie do końca, bo w pierwszej turze wystarczy secondary action, a w drugiej primary - większość ras ma 3 technologie do War Suna. Poprzednio nie mogły mieć War Sunów przed czwartą turą, teraz mogą mieć już w drugiej...
A co do ulozenia planszy to pisalem, ze nie moge jej ulozyc postepujac zgodnie z zasadami. W grze mamy 71 elementow. 14 to home systemy. 1 wormhole nexus. 1 mecatol rex. Zostaje wiec 55 normalnych systemow, a zasady mowia:
"Najpierw odrzuc 2 losowe systemy. Nastepnie wymieszaj pozostale 55 (!) systemow. Odrzuc 2 (grajac na 7 graczy) badz 3 dodatkowe systemy w grze na 8 graczy..."
Tak wiec zasady chca by odrzucis 5 systemow w ukladnzie na osmiu graczy, zostaje nam ich 50. Dodajemy 8 home systemow i mecatol rex = 59. Brakuje wiec dwu systemow - sam powiedziales, ze potzreba do tego 61. Tak wiec jak powiino sie ukladac plansze zgodnie z zasadami gry?
Masz rację - coś im się popieprzyło. Jest 71 systemów -16 (Mecatol Rex + Nexus + Home Systems), więc masz 55 hexów ZANIM zaczniesz cokolwiek odejmować.
Mam wrażenie, że to "First, remove two random systems" to błąd drukarski. Bo wtedy reszta by się zgadzała. I jak słusznie zauważyłeś brakuje Ci dokładnie dwóch systemów - przypadek? Don't think so...
Pewnie jakiś gość przekopiował części setupu z podstawki TI. ;-) Bo tak to masz 55 systemów, usuwasz 3, masz 52, wsadzasz Mecatol Rexa, 4 losowe systemy obok niego i masz 48 heksów do rozdania. Każdy dostaje 6 heksów (jak w instrukcji) i wszystko jest cacy. 48 heksów + 8 home systems + Mecatol Rex + 4 losowe heksy == 61...
Nie da się tego nijak usprawiedliwić. Np. przy tym "First, remove two random systems" nie ma napisane, żeby wsadzić je do pudełka, więc myślałem, że to może te systemy, które kładzie się obok Mecatol Rexa, ale wtedy nie zgadzałoby się to 55 kart (mielibyśmy 53 na starcie). Byka walnęli i tyle - pewnie errata się ukaże.
Z drugiej strony jak Ci brakowało dwóch systemów, to trzeba było po prostu na zdrowy rozsądek nie usuwać tylu. Nie trzymać się ślepo reguł, szczególnie w rozkładaniu planszy, w którym najważniejsze jest to, JAK ludzie rozłożą swoje heksy, a nie ILE ich rozłożą - trzeba wziąć tyle, żeby się zgadzało, a to usuwanie wprowadza tylko pewien element losowości...