Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight

Post autor: pabula »

Ale jakie masz teraz doświadczenie! :)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

Zgadza się! Dodatkowo jest to argument za zakupem gry - musi być naprawdę dobra, skoro z tak zawyżonym poziomem trudności nie odpycha tylko zachęca do kolejnej rozgrywki, analiz i poszukiwania rozwiązania :)
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

A swoja drogą jest zgodne z duchem gry i jej klimatu, że ani Orków, ani Draconum nie uświadczysz w Miastach - ostoi prawości i porządku :wink:

Szkoda, że poza wprowadzeniem w Przewodniku oraz opisów Rycerzy magii nie ma materiałów po polsku dokładniej wprowadzających w krainę Atlantii...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

Tak, też to zauważyłem, fajny detal. Choć z wilkołakami, minotaurami i cmentarnymi czerwiami mieszkańcy już problemów nie mają ;)
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight

Post autor: pattom »

Czołem,

ktoś wie gdzie w zasadach jest o układaniu kafli odkrywanych terenów?
Chodzi mi o orientację tychże przy dokładaniu. Miałem dylemat przy odkryciu kafelka z niebieskim miastem, jest smok, którego można oddalić od siebie i walczyć z nim po zdobyciu miasta a nie przed. Walczyłem przed atakiem na miasto co znacznie osłabiło moje sił i ostatecznie nie zdobyłem miasta poziom 8 (został jeden fioletowy wróg).
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: pan_satyros »

pattom pisze:Czołem,

ktoś wie gdzie w zasadach jest o układaniu kafli odkrywanych terenów?
Chodzi mi o orientację tychże przy dokładaniu. Miałem dylemat przy odkryciu kafelka z niebieskim miastem, jest smok, którego można oddalić od siebie i walczyć z nim po zdobyciu miasta a nie przed. Walczyłem przed atakiem na miasto co znacznie osłabiło moje sił i ostatecznie nie zdobyłem miasta poziom 8 (został jeden fioletowy wróg).
Jasne, że jest ;) muszą zgadzać się symbolami z innymi, przylegającymi doń kaflami i mieć taką samą orientację.

Przewodnik str. 9

Kierunek ułożenia terenu jest określony jednocześnie przez:
• Symbole znajdujące się w sześciu rogach żetonu: muszą być
zgodne z symbolami znajdującymi się na ułożonych do tej pory
żetonach terenu.
• Grafiki i cyfry: orientacja cyfr i grafik układanego terenu musi być
zgodna z orientacją wszystkich wcześniej ułożonych żetonów.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight

Post autor: pabula »

Jest też wariant, że przed odwróceniem kafelka możemy go okręcić dowolnie i układać w dowolny sposób. Należy tylko pamiętać jaką oś obrotu wybraliśmy.
Kształty symboli nie utworzą wtedy kółek i gwiazd...

No chyba, że ktoś chce sobie jeszcze bardziej ułatwić i dokładać kafelki w wybrany przez siebie sposób.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight

Post autor: pattom »

pan_satyros pisze: • Grafiki i cyfry: orientacja cyfr i grafik układanego terenu musi być
zgodna z orientacją wszystkich wcześniej ułożonych żetonów.[/i]
Tego potrzebowałem :D czyli idąc na niebieskie miasto zawsze będzie trzeba walczyć ze smokami :)
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight

Post autor: pabula »

Niekoniecznie.
Wszystko zależy jak odkrywasz kafle.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

Zawsze możesz próbować go obejść. Są też czary i umiejętności zmieniające zasady ruchu.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1385
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 192 times

Re: Mage Knight

Post autor: Brylantino »

Dzisiaj zamówiłem swój egzemplarz :)
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

No to życzę żeby MK spełnił oczekiwania - bo moje na pewno tak: na dzień dzisiejszy mam "na liczniku" 21 gier solo i 4 multi.
Teraz tylko wypatruję dodatku, ale nic nie słychać, że coś się w sprawie ruszyło, więc na rychły zakup nie ma co liczyć.
A w konsekwencji na grę z dodatkiem, bo jak się rodzina powiększa to czas na granie kurczy się niemiłosiernie...
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1385
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 192 times

Re: Mage Knight

Post autor: Brylantino »

lichking pisze:No to życzę żeby MK spełnił oczekiwania - bo moje na pewno tak: na dzień dzisiejszy mam "na liczniku" 21 gier solo i 4 multi.
Teraz tylko wypatruję dodatku, ale nic nie słychać, że coś się w sprawie ruszyło, więc na rychły zakup nie ma co liczyć.
A w konsekwencji na grę z dodatkiem, bo jak się rodzina powiększa to czas na granie kurczy się niemiłosiernie...
Dlaczego tylko 4 multi? Brakuje chętnych, czy solo jest fajniej? :)
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

Brylantino pisze:Dlaczego tylko 4 multi? Brakuje chętnych, czy solo jest fajniej? :)
Współgracze to po prostu gracze niedzielni (czyli sobotni;)), a ja lubię zasiadać do gry znacznie częściej. Solo i we dwójkę gra się świetnie, w trójkę i więcej dla nie-weteranów może być za długie oczekiwanie na swoją kolej (choć np. dla mnie nie było to żadnym problemem).
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: pan_satyros »

Zastawiam się nad zakupem dodatku. czy Lacerta wspominała coś o zamiarach Pl edycji?
Obawiam się, że zanim do tego ewentualnie dojdzie kolejny druk może znowu różnić się odcieniami, a teraz PL podstawka i ANG dodatek są kompatybilne, bo były drukowane razem.
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

Też nad tym myślałem. Lacerta troszkę "dała ciała", że nie wydała od razu dodatku w standardowym nakładzie liczącym 15% podstawki. Dodatek poszedłby na pniu. A tak raz, że brak informacji czy/kiedy go wyda, a dwa kompatybilność kart/kryształów/kafelków z podstawką jest zagadką... (Obym oczywiście się mylił i za trzy miesiące cieszył PL-dodatkiem z nieróżniącymi się składnikami.)
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1385
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 192 times

Re: Mage Knight

Post autor: Brylantino »

Dopiero co otworzyłem pudełko i już... Jedna z figurek ma podłamany element :/ samemu to sklejać, czy raczej nie mam co liczyć na reklamację? Zaraz się zabieram za liczenie. Mam nadzieję, że to będzie jedyna, przykra niespodzianka.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: pan_satyros »

Brylantino pisze:Dopiero co otworzyłem pudełko i już... Jedna z figurek ma podłamany element :/ samemu to sklejać, czy raczej nie mam co liczyć na reklamację? Zaraz się zabieram za liczenie. Mam nadzieję, że to będzie jedyna, przykra niespodzianka.
Miałem nadłamaną rękę czerwonej bohaterki, poprosiłem o wymianę i Lacerta dosłała ;)
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1385
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 192 times

Re: Mage Knight

Post autor: Brylantino »

pan_satyros pisze:
Brylantino pisze:Dopiero co otworzyłem pudełko i już... Jedna z figurek ma podłamany element :/ samemu to sklejać, czy raczej nie mam co liczyć na reklamację? Zaraz się zabieram za liczenie. Mam nadzieję, że to będzie jedyna, przykra niespodzianka.
Miałem nadłamaną rękę czerwonej bohaterki, poprosiłem o wymianę i Lacerta dosłała ;)
Znajomy, który jest modelarzem, powiedział że rzuci na to okiem. Jak da się to bezboleśnie naprawić, to nie będę im zwracał głowy.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight

Post autor: pattom »

A ja szukam jakiś ciekawych figurek na zastępstwo, może coś z Reapera znajdę. Te co są nie są złe ale ... Tylko muszę zlecić malowanie :)
Kryształy też wymieniam na Eldritch Gems.
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Mage Knight

Post autor: vegathedog »

Witam,

grę zakupiłem w zeszłym tygodniu, lecz chrapkę miałem na nią od dawna. Odwlekłem jednak zakup czekając na polską wersję.
Zagrałem narazie 7 partii solo. Sądziłem, że trudność scenariusza podbojowego będzie umiarkowana, jednak za pierwszym, drugim, trzecim i czwartym razem level 5 i 8 miast był dla mnie nieosiągalny (drugiego nawet nie zaatakowałem).Zacząłem zatem od level 1 i 4 (wygrana), następnie 2,5 (wygrana), wczoraj 3,6 (wygrana). Wczoraj było już extra i wydawało mi się,że nawet 8 poziom drugiego miasta spokojnie bym pyknął.Gra wciąga jak bagno.Narazie grałem tylko jedną postacią, trzech pozostałych nawet nie ruszyłem. W dwie osoby musi być jeszcze lepiej.Ruch przeciwnika może zniwelować plany. Podoba mi się ograniczenie czasowe w postaci dnia i nocy. Grając czuć naprawdę,że jest noc lub dzień.

Pytanie, jakie wyniki wykręcacie w pojedynkę? Czy komuś z Was udało się osiągnąć ostatni level w 3 dni i 3 noce? Jakie najtrudniejsze podboje udało Wam się ogarnąć?

Dawno nie byłem tak bardzo zachwycony planszówką jak Mage Knight. :shock:
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Mage Knight

Post autor: 8janek8 »

Przy standardowym poziomie Miast udało mi się wygrać za pierwszym razem, w sumie 206 pkt (zielony bohater), nie pamiętam jaki level miałem, ale zakończyłem rozgrywkę przed ostatnią nocą. Za drugim razem podniosłem poziom miast o 1 i nie dotarłem przed końcem gry do drugiego (czerwony bohater). Pierwszy wniosek: łatwiej coś ugrać mając dobry dostęp do many i możliwość odświeżania jednostek w ciągu rundy, ponadto układ mapy ma duże znaczenie.
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
miszcz
Posty: 178
Rejestracja: 14 sty 2011, 08:10
Been thanked: 59 times

Re: Mage Knight

Post autor: miszcz »

pattom pisze:A ja szukam jakiś ciekawych figurek na zastępstwo, może coś z Reapera znajdę. Te co są nie są złe ale ... Tylko muszę zlecić malowanie :)
Kryształy też wymieniam na Eldritch Gems.
Ale po co :?:

Czy grając w konkretne scenariusze przestrzegacie czasu podanego w opisie?
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight

Post autor: pattom »

miszcz pisze:
pattom pisze:A ja szukam jakiś ciekawych figurek na zastępstwo, może coś z Reapera znajdę. Te co są nie są złe ale ... Tylko muszę zlecić malowanie :)
Kryształy też wymieniam na Eldritch Gems.
Ale po co :?:
Żeby ładne były ? :)
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

miszcz pisze:Czy grając w konkretne scenariusze przestrzegacie czasu podanego w opisie?
W swoich grach przestrzegam, ale rozumiem, że chcąc zagrać bez ciśnienia jest pokusa wydłużenia czasu gry (a w solo dodatkowo gra bez WG). Ale takie rozwiązania są dobre raczej tylko na początku, bo jednak smaczkiem Mage Knighta jest optymalizacja.
ODPOWIEDZ