Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Ja również przestrzegam. Z dwojga złego już lepiej zagrać bez Wirtualnego Gracza, jest wtedy dużo czasu i swobody. Dodawanie czasu jest imo bez sensu bo w końcu po coś został ustalony tak samo można by dodawać kostek do źródła, jednostek do puli itd.
Re: Mage Knight
Mnie używanie WG wkurzało. Na 8 rozgrywek tylko raz zdarzyło mi się aby jeden dzień miał się skończyć bo WG wyłożył wszystkie karty, normalnie zawsze Ja kończyłem wcześniej. całe to przekładanie, dokładanie i pamiętanie o WG mnie męczyło i z niego zrezygnowałem.
Ale czasu przestrzegałem zawsze, chociaż grałem w 90% na długie podboje, i po 3 dniach i 3 nocach nie chciało by mi się juz dalej grać...
Ale czasu przestrzegałem zawsze, chociaż grałem w 90% na długie podboje, i po 3 dniach i 3 nocach nie chciało by mi się juz dalej grać...
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Cóż ja nie przypominam sobie sytuacji, żebym to ja ogłosił koniec rundy a nie WG. Dlatego używam go za każdym razem (oczywiście grając solo) żeby przynajmniej trochę presji czasu sobie dołożyć.
Re: Mage Knight
To chyba zalezy od mojego stylu gry, bo w większości rozgrywek wykładam całą rękę i szybko mi sie karty kończą. Dla tego nie chciało mi sie juz tych kart WG przewracać, ale np kiedy zdobywam jakieś nowe umiejętności to standardowo Wg też je zdobywa i w kolejnych rundach mam do wyboru pomiędzy nowymi albo jego. czyli w sumie WG jest ale nie bawie sie w to wykładanie kart
Re: Mage Knight
A szczerze to, to wykładanie kart WG może dać mocno w kość graczowi i według mnie, bez tego jest za łatwo. Gracz może grać niekompletną ręką, przeczekiwać itp itd.. Grając z WG trzeba napinać i nie ma zmiłuj się, każda tura ma znaczenie bo WG gra zawsze 'całą ręką'
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Dokładnie, kilka razy zdarzył mi się koniec rundy z mniej więcej połową kart niedobranych i to boli
Re: Mage Knight
Czołem,
macie jakieś sposoby na zabezbieczenie kafli terenów przed niszczeniem, zadziorkami, odstającym papierem? Co prawda nie mam jeszcze tego problemu ale spodziewm się go wcześniej czy później.
macie jakieś sposoby na zabezbieczenie kafli terenów przed niszczeniem, zadziorkami, odstającym papierem? Co prawda nie mam jeszcze tego problemu ale spodziewm się go wcześniej czy później.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight
206 pkt w pierwszej rozgrywce??? Szacun. Narazie nawet nie mam pojęcia jak przekroczyć 200 ? Może ja jakoś źle punkty liczę, ale najwięcej udało mi się uzbierać 140. W jaki sposób podlicza się punkty w grze solo?8janek8 pisze:Przy standardowym poziomie Miast udało mi się wygrać za pierwszym razem, w sumie 206 pkt (zielony bohater).
"macie jakieś sposoby na zabezbieczenie kafli terenów przed niszczeniem, zadziorkami, odstającym papierem? Co prawda nie mam jeszcze tego problemu ale spodziewm się go wcześniej czy później."
Gra jest po to żeby w nią grać.Ja uwielbiam grać w egzemplarze,po których widać ślady używania.To oznacza,że gra nie leżała na półce, tylko jest interesująca i warta spędzenia przy niej czasu. Nie wiem ile razy trzeba by zagrać, żeby coś się popsuło w Mage Knight. Najprędzej karty podstawowych umiejętności bohaterów zostaną napiętnowane czasem, następnie pozostałe karty. Reszta jest praktycznie niezniszczalna i nie ma co zabezpieczać.
Re: Mage Knight
Dla mnie bez WG byłoby za łatwo - np. z kopalni wycisnąłbym kryształy na maksa, nie mówiąc już o powolnym ruchu - pole po polu wykorzystując za każdym razem umiejętność zgranej karty bokiem o wartości 2/3 (Tovak) lub 3/4 (Goldyx). Podobnie mając dobrą reputację (jeśli się jakiś klasztor nie napatoczył;)) kupowałbym leczenie/jednostki/trening pojedyńczo, powolutku.
Choć zgadza się mam tury (np. w których jestem obasztowany) gdzie karty schodzą mi błyskawicznie.
PS.W grach multi z reguły współgracze grają dość wolno i powyższe przykłady udalo mi się realizować właśnie w takich grach (z WG to nie przechodzi...).
Choć zgadza się mam tury (np. w których jestem obasztowany) gdzie karty schodzą mi błyskawicznie.
PS.W grach multi z reguły współgracze grają dość wolno i powyższe przykłady udalo mi się realizować właśnie w takich grach (z WG to nie przechodzi...).
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Mage Knight
W drugiej - pierwszy był rekonesans Doliczasz wszystko z obu stron karty punktacji (prócz punktów za przewagi i tych które dotyczą scenariuszy podbojowych i kooperacyjnych). Jest to wyjaśnione w opisie scenariusza.vegathedog pisze:206 pkt w pierwszej rozgrywce??? Szacun. Narazie nawet nie mam pojęcia jak przekroczyć 200 ? Może ja jakoś źle punkty liczę, ale najwięcej udało mi się uzbierać 140. W jaki sposób podlicza się punkty w grze solo?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Re: Mage Knight
Można zastosować większa sile miast i walczyć z większa ilością obrońców + skończyć np po 4 a nie 6 rundach - ale to był by na prawdę niezły wyczyn/ sporo punktów
Re: Mage Knight
Z tymi rundami - to przy słabszych miastach udało mi się dwa razy ale tylko po 1 rundzie wcześniej...Karit pisze:Można zastosować większa sile miast i walczyć z większa ilością obrońców + skończyć np po 4 a nie 6 rundach - ale to był by na prawdę niezły wyczyn/ sporo punktów
Przy mocnych - zawsze w ostatniej rundzie.
Ale faktycznie zwiększenie siły miast może spowodować, że zgromadzimy więcej sławy byle nie kosztem czerwonych kropel;)
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight
Kolejną partię solo mam za sobą i muszę przyznać,że jednak gra nie jest suchą optymalizacją i wiele zależy od losu.
Dostałem takie wciry od gry,że aż nie mogłem w to uwierzyć po poprzednich niezłych partiach.Dosłownie nic mi się nie udało w grze.Zdobyłem tylko jedną basztę i wieżę maga przez 3 dni. Początek to bagienne kafle,przez które ciężko mi się było przedostać.Wrogowie trafili mi się bardzo mocni w jednej baszcie i wieży maga, ruiny i 3 potrzebne kryształy.Potem następny trudny terenowo kafel z lasem i zaczęła się noc a im dalej w las tym ciemniej i trudniej się poruszać.Większość kart zatem szła na ruch,żeby tylko przedrzeć się wyżej.Manę oczywiście też miałem tą co nie trzeba, a ilość złotych kości rzucanych w nocy i czarnych w dzień była ponad normę. Dodam,że do tego momentu usiekłem zaledwie jednego orka i nawet nie skoczyłem levelu. Potem cały czas pod górę.Potrzebowałem kogoś usiepać silniejszego, to ruch na ręce,jak potrzebowałem ruch to wpływ na ręce.Czary na stole też dość mało atrakcyjne i tak do samego końca.Pod koniec 2-go dnia w celu odkrycia ostatniego kafla miałem na ręce czar dzięki któremu udało mi się ruszyć bez ograniczeń. Wpadłem na kafel z miastem otoczonym bagnami i potężnym smokiem, na którego nie miałem za bardzo siły.Poddałem partię, gdyż nie widziałem sensu dalszej próby podboju.
Wniosek:
bardzo dużo zależy od początkowego ustawienia kafli, szczęścia w losowaniu nowych kafli, potworów oraz kart, a to są cechy prawdziwej gry przygodowej. Pomimo tak drastycznej porażki mam ochotę na kolejną partyjkę bezapelacyjnie.
Dostałem takie wciry od gry,że aż nie mogłem w to uwierzyć po poprzednich niezłych partiach.Dosłownie nic mi się nie udało w grze.Zdobyłem tylko jedną basztę i wieżę maga przez 3 dni. Początek to bagienne kafle,przez które ciężko mi się było przedostać.Wrogowie trafili mi się bardzo mocni w jednej baszcie i wieży maga, ruiny i 3 potrzebne kryształy.Potem następny trudny terenowo kafel z lasem i zaczęła się noc a im dalej w las tym ciemniej i trudniej się poruszać.Większość kart zatem szła na ruch,żeby tylko przedrzeć się wyżej.Manę oczywiście też miałem tą co nie trzeba, a ilość złotych kości rzucanych w nocy i czarnych w dzień była ponad normę. Dodam,że do tego momentu usiekłem zaledwie jednego orka i nawet nie skoczyłem levelu. Potem cały czas pod górę.Potrzebowałem kogoś usiepać silniejszego, to ruch na ręce,jak potrzebowałem ruch to wpływ na ręce.Czary na stole też dość mało atrakcyjne i tak do samego końca.Pod koniec 2-go dnia w celu odkrycia ostatniego kafla miałem na ręce czar dzięki któremu udało mi się ruszyć bez ograniczeń. Wpadłem na kafel z miastem otoczonym bagnami i potężnym smokiem, na którego nie miałem za bardzo siły.Poddałem partię, gdyż nie widziałem sensu dalszej próby podboju.
Wniosek:
bardzo dużo zależy od początkowego ustawienia kafli, szczęścia w losowaniu nowych kafli, potworów oraz kart, a to są cechy prawdziwej gry przygodowej. Pomimo tak drastycznej porażki mam ochotę na kolejną partyjkę bezapelacyjnie.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight
Mam pytanie. W instrukcji jest napisane,że karty podstawowych umiejętności różnią się tylko jedną kartą. W moim egzemplarzu występują dodatkowe różnice w zestawach.Rozumiem,że coś jest nie w porządku i powieniem to reklamować u Lacerty?
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 18:44 przez vegathedog, łącznie zmieniany 1 raz.
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Mage Knight
Jest ok, jeśli tylko numeracja na dole karty się zgadza. Miałem te same wątpliwości
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Jak dostosowujecie inne scenariusze do gry solo? W instrukcji jest to dość niejasno określone.
A może nie grywacie w inne solo tylko ograniczacie się do tych podstawowych?
Na BGG niby coś jest, ale chciałbym opracować sobie PL ściągawkę i potrzebuję sprawdzonych rad.
A może nie grywacie w inne solo tylko ograniczacie się do tych podstawowych?
Na BGG niby coś jest, ale chciałbym opracować sobie PL ściągawkę i potrzebuję sprawdzonych rad.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Ja wszystkie elementy setupu (kafelki, kostki, jednostki, poziom miast) obniżam o jeden w stosunku do gry dwuosobowej. Chyba, że oznaczałoby to redukcje któregoś elementu do zera.
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight
Ja zostawiam tak jak jest, tylko dodaję WG i wydłużam czas gry o jedną noc i jeden dzień.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Nie jest Ci tak zbyt prosto? Jak już przedłużać to chyba jedna runda by chyba wystarczyła.Brylantino pisze:Ja zostawiam tak jak jest, tylko dodaję WG i wydłużam czas gry o jedną noc i jeden dzień.
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight
Widocznie nie, bo jeszcze nie udało mi się chociażby 1 miasta podbić, nie mówiąc już o drugimmat_eyo pisze:Nie jest Ci tak zbyt prosto? Jak już przedłużać to chyba jedna runda by chyba wystarczyła.Brylantino pisze:Ja zostawiam tak jak jest, tylko dodaję WG i wydłużam czas gry o jedną noc i jeden dzień.
Re: Mage Knight
a WG odpalasz?mat_eyo pisze:Ja wszystkie elementy setupu (kafelki, kostki, jednostki, poziom miast) obniżam o jeden w stosunku do gry dwuosobowej. Chyba, że oznaczałoby to redukcje któregoś elementu do zera.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt: