Smash Up (Paul Peterson)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Smash Up (Paul Peterson)
Uploaded with ImageShack.us
http://www.boardtime.pl/2012/03/smash-up.html << zapowiedź
Nie wiadomo niestety nic o dacie premiery. A szkoda, bo chętnie zobaczyłbym czy mechanika działa, bo takie łączenie to potencjalnie nieskończona regrywalność [z odpowiednią liczbą dodatków ofc]
https://boardgamegeek.com/boardgame/122522/smash
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Smash Up
Widziałem w Cannes, ale gra niestety na tyle zależna językowo, że po francusku nie daliśmy rady zagrać
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Smash Up
Grałem kilkanaście razy, za każdym razem to była męka. Masa dodawania, zero flow i radości z gry. Nie polecam, jedyny fajny aspekt to klimat grania np. robotami pomieszanymi z magami, ale to też jest spieprzone bo kilka kombinacji jest wyraźnie mocniejszych.
- DDP
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 21 times
Re: Smash Up
Gralem we 2 i w 4 (zdecydowanie gra na wiecej graczy). Grafiki i klimat super ale faktycznie samo granie juz nie jest tak plynne. Czasem jedna osoba ma do wykonania 1 rzecz a inny gracz robi combo przy ktorym mozna usnac (i nie zalezy to tylko od samego gracza ale od nacji ktorymi gra). Jest troche liczenia (dodawanie i odejmowanie - nic trudnego;) Mnie sie gra podoba na tyle ze gralbym w nia, ale raczej z osobami ktore nie beda zbytnio analizowac ruchu i bardziej skupia sie na fun'ie niz na wygraniu. W innym przypadku rozgrywka moze sie ciagnac. Sama gra daje sporo mozliwosci dzieki roznym combo (czasem wychodza kosmosy). Teksty na kartach sa zrozumiale, wrecz powiem ze jedne z lepszych jakie widzialem w karciankach tego typu i nie wymagaja zagladania na bgg do interpretacji. Jak widac mam mieszane uczucia co do Smash up. Po prostu chcialbym ja lubic ale ma swoje wady...W odpowiedniej grupie moze dzialac
Zawsze gram o zwycięstwo!
Re: Smash Up
Grę zdecydowałem się i tak kupić wiec pewnie za tydzień sam będę mógł coś więcej powiedzieć
Z założenia nie traktuje jej jako super grywalnego tytułu który zawsze będzie pojawiał się na stole - raczej będzie ciekawym/śmiesznym przerywnikiem dla bardziej wyluzowanych graczy
W wielu miejscach widziałem opinie że jak komus spodobało się King of Tokyo to i to się spodoba. Mi się KoT podobał bardzo a i w 90% recenzje Toma Vasela pokrywają się z moimi gustami wiec mam nadzieje że nie będę zawiedziony...
Z założenia nie traktuje jej jako super grywalnego tytułu który zawsze będzie pojawiał się na stole - raczej będzie ciekawym/śmiesznym przerywnikiem dla bardziej wyluzowanych graczy
W wielu miejscach widziałem opinie że jak komus spodobało się King of Tokyo to i to się spodoba. Mi się KoT podobał bardzo a i w 90% recenzje Toma Vasela pokrywają się z moimi gustami wiec mam nadzieje że nie będę zawiedziony...
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Smash Up
Ja potwierdzę - jak lubisz King of Tokyo to Smash Up powinien Ci się spodobać. Jest trochę liczenia, rzucania się jeden na drugiego, ale to jest po prostu śmieszna gra, do zabawy (nie ma jak Zombie Dinozaury )
Na dwie osoby działa słabo ;/
Na dwie osoby działa słabo ;/
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Smash Up
Pomysł jest fajny, ale wykonaniu brakuje szlifu.
Na plus
+ klimat
+ mechanika łączenia ras
+ instrukcja
Na minus
- balans
- przeliczanie
- downtime w pierwszych partiach
Przeliczania/doczytywania jest masa, bo siły zbiera się koło 20, a każda karta ma jakiś tekst/efekt często modyfikujacy jej siłę. Uciążliwość podnosi problem z zaznaczeniem które stwory są czyje przy 5 lokalizacjach na 4 graczy.
To że każda karta ma jakiś tekst bardzo boli w pierwszych partiach. Zwłaszcza z mniej obeznanymi w karciankach/angielskim graczami.
Sam pomysł z łączeniem 2 talii wypada super i mechanicznie (różnorodność) i klimatycznie (różne zabawne kombinacje). Tylko z balansem przesadzili. Zombie mają kosmiczne zdolności wracania kart z discardu i mają mało martwych kart. Roboty świetnie się czają a potem wysypują z połowy ręki... i do tego mogą sobie skombić rękę z powrotem odpowiednią kartą... Obie opcja są tak fajne że nawet słabsza para może ich nie wyrównać. Ninja mogą atakować przy scoringu, co daje im mocna kontrolę. Pozostałe rasy są w większości ok, ale jest problem naprawdę martwych kart i parę ras bardzo odstaje na minus . Np Magowie którzy grają jak deck na wioskach i crapie w Dominonie - mielą dużo kart które nic nie robią, a parę kart z ich talii to zupełne śmieci - nie dość że tura trwa długo to jeszcze nie ma efektów. Dinozaury też niby fajnie - wysoka siła - ale za dużo kart bez sensu, tej siły nie ma aż tak wiele, a kontrolnego nic nie maja... mam wrażenie że lepszy balans bardzo by grze pomógł.
Łączenie ras trochę pomaga, bo można wyrównać łącząc silniejsze ze słabszymi. Ale takie rzeczy jak zombie czy roboty zbyt skutecznie omijają słabość rasy do pary. (zwłaszcza zobmie które mogą w kółko grać najlepszą kartę ze stosu odrzuconych... )
W sumie nie jest aż tak tragicznie, ale mogło by być sporo lepiej.
(i nie ma znaczników na punkty... trzeba coś improwizować)
Na plus
+ klimat
+ mechanika łączenia ras
+ instrukcja
Na minus
- balans
- przeliczanie
- downtime w pierwszych partiach
Przeliczania/doczytywania jest masa, bo siły zbiera się koło 20, a każda karta ma jakiś tekst/efekt często modyfikujacy jej siłę. Uciążliwość podnosi problem z zaznaczeniem które stwory są czyje przy 5 lokalizacjach na 4 graczy.
To że każda karta ma jakiś tekst bardzo boli w pierwszych partiach. Zwłaszcza z mniej obeznanymi w karciankach/angielskim graczami.
Sam pomysł z łączeniem 2 talii wypada super i mechanicznie (różnorodność) i klimatycznie (różne zabawne kombinacje). Tylko z balansem przesadzili. Zombie mają kosmiczne zdolności wracania kart z discardu i mają mało martwych kart. Roboty świetnie się czają a potem wysypują z połowy ręki... i do tego mogą sobie skombić rękę z powrotem odpowiednią kartą... Obie opcja są tak fajne że nawet słabsza para może ich nie wyrównać. Ninja mogą atakować przy scoringu, co daje im mocna kontrolę. Pozostałe rasy są w większości ok, ale jest problem naprawdę martwych kart i parę ras bardzo odstaje na minus . Np Magowie którzy grają jak deck na wioskach i crapie w Dominonie - mielą dużo kart które nic nie robią, a parę kart z ich talii to zupełne śmieci - nie dość że tura trwa długo to jeszcze nie ma efektów. Dinozaury też niby fajnie - wysoka siła - ale za dużo kart bez sensu, tej siły nie ma aż tak wiele, a kontrolnego nic nie maja... mam wrażenie że lepszy balans bardzo by grze pomógł.
Łączenie ras trochę pomaga, bo można wyrównać łącząc silniejsze ze słabszymi. Ale takie rzeczy jak zombie czy roboty zbyt skutecznie omijają słabość rasy do pary. (zwłaszcza zobmie które mogą w kółko grać najlepszą kartę ze stosu odrzuconych... )
W sumie nie jest aż tak tragicznie, ale mogło by być sporo lepiej.
(i nie ma znaczników na punkty... trzeba coś improwizować)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Smash Up
Co do magów - samo przewijanie w sumie nic nie robi, ale w połączeniu z robotami... Można na turę spokojnie zagrać kilkanaście kart.
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Smash Up
Właśnie znalazł sie w moim koszykumulek18 pisze:wlasnie sie pojawił w RebeluKarit pisze:Wie ktos kiedy wyjdzie dodatek?
Re: Smash Up
Obejrzałem filmik http://www.youtube.com/watch?v=4ZpMEVQYBO8
I proszę zwrócić uwagę jak bardzo gra jest usprawniona. Bazy są na podkładkach na których jest tor, na którym można zaznaczać aktualną siłę kart przy niej leżących. A także są zaznaczone miejsca przy których leżą karty poszczególnych graczy.
Bardzo to usprawnia rozgrywkę. Nie trzeba ciągle przeliczać punktów po każdej dołożonej karcie i przy większej ilości baz każdy gracz dokładnie wie gdzie leżą jego karty.
Czy grał ktoś w ten sposób? I czy może ktoś sam zrobił sobie takie podkładki?
I proszę zwrócić uwagę jak bardzo gra jest usprawniona. Bazy są na podkładkach na których jest tor, na którym można zaznaczać aktualną siłę kart przy niej leżących. A także są zaznaczone miejsca przy których leżą karty poszczególnych graczy.
Bardzo to usprawnia rozgrywkę. Nie trzeba ciągle przeliczać punktów po każdej dołożonej karcie i przy większej ilości baz każdy gracz dokładnie wie gdzie leżą jego karty.
Czy grał ktoś w ten sposób? I czy może ktoś sam zrobił sobie takie podkładki?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Smash Up
Karit pisze:Grę zdecydowałem się i tak kupić wiec pewnie za tydzień sam będę mógł coś więcej powiedzieć
Jakieś inne opinie o grze? I czy faktycznie tak źle chodzi na dwie osoby?
- Malash
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: Smash Up
moją opinię masz tutaj, na samym dole.
Jeśli podoba Ci się temat, to próbuj, bo mechanika nie jest zła... ale rewelacją jakąś też nie jest.
Ja też zagrałem w to raz na dwie osoby i więcej nie zagram. No fun.
Jeśli podoba Ci się temat, to próbuj, bo mechanika nie jest zła... ale rewelacją jakąś też nie jest.
Ja też zagrałem w to raz na dwie osoby i więcej nie zagram. No fun.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Smash Up
Dzięki. Cóż, muszę przyznać, że mój zapał troszkę osłabł...Malash pisze:moją opinię masz tutaj, na samym dole.
Jeśli podoba Ci się temat, to próbuj, bo mechanika nie jest zła... ale rewelacją jakąś też nie jest.
Ja też zagrałem w to raz na dwie osoby i więcej nie zagram. No fun.
Re: Smash Up
Odświeżę temat. Zagrałem. Spodobała się mi i moim współspaczom. Wbrew poprzedniej opinii działa na dwie osoby bardzo dobrze. Działa także na sześć, ale czas oczekiwania może się nieprzyjemnie wydłużyć. Spokojnie można w nią zagrać z niedzielnymi graczami jak i z geekami. Barierą jest język czemu musiałem zaradzić aby grywać z różnymi osobami. Przetłumaczyłem wszystkie karty jakie na tą chwilę się ukazały https://boardgamegeek.com/filepage/1194 ... zenie-kart
A także instrukcje https://boardgamegeek.com/filepage/1194 ... cja-do-gry
A także instrukcje https://boardgamegeek.com/filepage/1194 ... cja-do-gry
Re: Smash Up
Super! Dzięki!miszcz pisze:Odświeżę temat. Zagrałem. Spodobała się mi i moim współspaczom. Wbrew poprzedniej opinii działa na dwie osoby bardzo dobrze. Działa także na sześć, ale czas oczekiwania może się nieprzyjemnie wydłużyć. Spokojnie można w nią zagrać z niedzielnymi graczami jak i z geekami. Barierą jest język czemu musiałem zaradzić aby grywać z różnymi osobami. Przetłumaczyłem wszystkie karty jakie na tą chwilę się ukazały https://boardgamegeek.com/filepage/1194 ... zenie-kart
A także instrukcje https://boardgamegeek.com/filepage/1194 ... cja-do-gry
jedyne co mnie powstrzymywało przed tą grą to konieczność robienia tłumaczenia
Re: Smash Up
No to jestem pełen podziwu za chęci i wytrwałość. U nas w 4 osoby w jednej turze zawsze punktowała baza i jak się ktoś nie dołożył to przepadał.miszcz pisze:(...)Działa także na sześć, ale czas oczekiwania może się nieprzyjemnie wydłużyć. (...)
Graliście wg zasady tyle baz ile graczy + 1? Pytam bo u nas już z 5 był niezły bałagan, do tego jeszcze ciągłe liczenie pkt i notoryczne pytania "ej to ile tu jest teraz pkt?"
Re: Smash Up
Gramy według tych zasad. Żeby nie było bałaganu używamy mat pod bazy. Dokładnie tych https://boardgamegeek.com/filepage/9922 ... layer-mats
Nie są mojego autorstwa ale może autor się nie obrazi, że podaje link do jego wstawki.
A jak wygląda gra z matami pod bazy można zobaczyć na https://www.youtube.com/watch?v=4ZpMEVQYBO8
Na bieżąco zaznaczamy ile punktów jest przy każdej bazie pionkiem wyjętym z Chińczyka. Tzn. z gry a nie z takiego małego ludzika
Nie są mojego autorstwa ale może autor się nie obrazi, że podaje link do jego wstawki.
A jak wygląda gra z matami pod bazy można zobaczyć na https://www.youtube.com/watch?v=4ZpMEVQYBO8
Na bieżąco zaznaczamy ile punktów jest przy każdej bazie pionkiem wyjętym z Chińczyka. Tzn. z gry a nie z takiego małego ludzika
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Smash Up
Już informacja była na forum ale naliszę i w głównym wątku o grze. Bard zapowiedział oficjalnie polską edycje. Jak sprzedaż podstawki będzie na wysokim poziomie to i dodatki zostaną przetłumaczone. Tylko ta gra na samej podstawce nie ma dużej regrywalnosci. Ale i tak dobrze, że po tylu latach ktoś zdecydował się wydać grę. Pytanie czy cen będzie przystępna...
http://wydawnictwo.bard.pl/?page_id=42& ... prod_id=89
http://wydawnictwo.bard.pl/?page_id=42& ... prod_id=89
Re: Smash Up
Kurde, kurde, kurdeWincenty Jan pisze:Już informacja była na forum ale naliszę i w głównym wątku o grze. Bard zapowiedział oficjalnie polską edycje. Jak sprzedaż podstawki będzie na wysokim poziomie to i dodatki zostaną przetłumaczone. Tylko ta gra na samej podstawce nie ma dużej regrywalnosci. Ale i tak dobrze, że po tylu latach ktoś zdecydował się wydać grę. Pytanie czy cen będzie przystępna...
http://wydawnictwo.bard.pl/?page_id=42& ... prod_id=89
I teraz pytanie czy sprzedawać spolszczoną wersję ang i wspierać Barda, czy egoistycznie czekać już na brakujące dodatki w pl?
Kurde, kurde, kurde No się ciesze że w końcu ktoś
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times