Neuroshima Hex - pytanie o zasady
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tylko w tej, ewentualnie jest appka na iOS i Androida.
Brak połączenia z serwerem ---> to normalny błąd. W tej chwili powinno działać. Serwer zawiesza się praktycznie codziennie w dość randomowych momentach i codziennie go restartuję. W razie problemów możesz napisać do mnie na pw lub GG 524194 - jeśli jestem przy komputerze reaguję natychmiast.
Możliwe też że problem jest po Twojej stronie - dla pewności sprawdź czy wszystko jest ok z Javą i firewallem.
Brak połączenia z serwerem ---> to normalny błąd. W tej chwili powinno działać. Serwer zawiesza się praktycznie codziennie w dość randomowych momentach i codziennie go restartuję. W razie problemów możesz napisać do mnie na pw lub GG 524194 - jeśli jestem przy komputerze reaguję natychmiast.
Możliwe też że problem jest po Twojej stronie - dla pewności sprawdź czy wszystko jest ok z Javą i firewallem.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Online sprawdzałem jeszcze wieczorem i nadal nie ruszał, popołudniu znów sprawdzę. Natomiast wersja Androidowa na PC:
Ściągamy i instalujemy Bluestacks (emulator tabletu z Androidem) - jest darmowy, np. na dobreprogramy.pl.
Ma on jakieś standardowe oprogramowanie, ale nic się nie chce instalować przez AppStore. Nie wiem czym jest w Andku przeglądarka internetowa, bo nie mam tabletu, ale po kliknięciu ikony helpa się włącza, bo help jest online. No i wtedy w pasku adresu możemy już wpisać dowolną stronę. Wpisujemy Neuroshima Android i google znajdzie nam grę na pierwszej pozycji. Klikamy na nią i zapyta jak chcemy zainstalować - wybieramy sklep play (inaczej nie szło), podajemy swoje konto gmaila, albo tworzymy nowe, akcepujemy warunki - i mamy Neuroshimę. Kosztuje ona dychę w pełnej, ja na razie wrzuciłem wersję demo (lite), żeby przetestować czy w ogóle działa. W wersji lite komputer jest zawsze Hegemonią a my Borgo. Komputer gra jak głupek, ale z tego co słyszałem w pełnej wersji jest wybór trudności i jest całkiem dobry.
Jak ktoś już ma na tablecie czy telefonie, to emulator ma opcję synchronizacji i zassania tego co tam mamy - nie testowane, nie mam nic z Andkiem.
Właściwie to nie wiem czy to odpowiednie miejsce na ten post, w razie czego proszę o przeniesienie.
Ściągamy i instalujemy Bluestacks (emulator tabletu z Androidem) - jest darmowy, np. na dobreprogramy.pl.
Ma on jakieś standardowe oprogramowanie, ale nic się nie chce instalować przez AppStore. Nie wiem czym jest w Andku przeglądarka internetowa, bo nie mam tabletu, ale po kliknięciu ikony helpa się włącza, bo help jest online. No i wtedy w pasku adresu możemy już wpisać dowolną stronę. Wpisujemy Neuroshima Android i google znajdzie nam grę na pierwszej pozycji. Klikamy na nią i zapyta jak chcemy zainstalować - wybieramy sklep play (inaczej nie szło), podajemy swoje konto gmaila, albo tworzymy nowe, akcepujemy warunki - i mamy Neuroshimę. Kosztuje ona dychę w pełnej, ja na razie wrzuciłem wersję demo (lite), żeby przetestować czy w ogóle działa. W wersji lite komputer jest zawsze Hegemonią a my Borgo. Komputer gra jak głupek, ale z tego co słyszałem w pełnej wersji jest wybór trudności i jest całkiem dobry.
Jak ktoś już ma na tablecie czy telefonie, to emulator ma opcję synchronizacji i zassania tego co tam mamy - nie testowane, nie mam nic z Andkiem.
Właściwie to nie wiem czy to odpowiednie miejsce na ten post, w razie czego proszę o przeniesienie.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
@ketyow
Heh, można i tak. Co prawda IMHO AI jest naprawdę głupie, a brak wersji online to zło, więc jedynym grywalnym trybem pozostaje hot seat. Ale jeśli chce Ci się bawić.
Heh, można i tak. Co prawda IMHO AI jest naprawdę głupie, a brak wersji online to zło, więc jedynym grywalnym trybem pozostaje hot seat. Ale jeśli chce Ci się bawić.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
W demie odczułem "głupiość" komputera, ale na najwyższym poziomie też z nim tak łatwa gra? A jak hot seat jest to super, zawsze się przydać może kiedy planszy pod ręką nie będzie.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Zależy co rozumiesz przez łatwą grę. AI czasem wygrywa, ale czasem robi też idiotyczne błędy - to w końcu nie człowiek. Nie ma raczej większej satysfakcji z pokonywania takiego przeciwnika, z kilka-kilkanaście gier można z nim rozegrać, ale potem i tak robi się nudno.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Na hardzie dostałem jako Moloch od Posterunku - potem w rewanżu ja byłem Posterunkiem i ja wygrałem, ale tu akurat oczywista jest przewaga jednej armii nad drugą i przy średnim dociągu żetonów to Moloch naprawdę ma ciężko, jeśli przeciwnik nie popełnia błędów.
Natomiast jedno mnie zaskoczyło nieco - jeżeli przejmę Skoperem moduł, to moje jednostki nadal ten moduł atakują? Trochę to głupie. Jednocześnie armia przeciwnika nie może zniszczyć tego modułu, a jedynie Skopera, tak?
Aha, i to gracz który jest odpychany wybiera w jakim kierunku, a nie gracz który odpycha? To nie jest bug czasami?
Natomiast jedno mnie zaskoczyło nieco - jeżeli przejmę Skoperem moduł, to moje jednostki nadal ten moduł atakują? Trochę to głupie. Jednocześnie armia przeciwnika nie może zniszczyć tego modułu, a jedynie Skopera, tak?
Aha, i to gracz który jest odpychany wybiera w jakim kierunku, a nie gracz który odpycha? To nie jest bug czasami?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Skoperem nie przejmujesz modułów wroga (jak robi to Vegas), a jedynie sprawiasz, że przestają one dawać bonus przeciwnikowi, a dają tobie. Przeciwnik może nim poruszyć, odepchnąć itd. To jego moduł, ale bonus daje tobieketyow pisze:Natomiast jedno mnie zaskoczyło nieco - jeżeli przejmę Skoperem moduł, to moje jednostki nadal ten moduł atakują? Trochę to głupie.

-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Posterunek i Moloch to akurat zbalansowane armie, które mają ze sobą bardzo równe szanse.ketyow pisze:Na hardzie dostałem jako Moloch od Posterunku - potem w rewanżu ja byłem Posterunkiem i ja wygrałem, ale tu akurat oczywista jest przewaga jednej armii nad drugą i przy średnim dociągu żetonów to Moloch naprawdę ma ciężko, jeśli przeciwnik nie popełnia błędów.
Pozostałe pytania jak wyżej.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ma 4 inicjatywę, nie dostaje bonusu do walki wręcz, ponieważ w ogóle nie atakuje wręcz.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Witam serdecznie,
mam banalne (lecz nurtujące mnie pytanie) dotyczące podstawowych zasad gry.
Zgodnie z instrukcją po dobraniu 3 żetonów (mając je ,,na ręku") mogę od razu użyć trzech? Dla przykładu: mam dwa ruchy i jedną jednostkę. W swojej turze stawiam jednostkę i wykorzystuję dwa ruchy na moduł bazy i się nią przesuwam. Czy jest to normalne? Jeżeli tak to mogę też trzy odrzucić i czekać na kolejną rundę by trzy dobrać?
mam banalne (lecz nurtujące mnie pytanie) dotyczące podstawowych zasad gry.
Zgodnie z instrukcją po dobraniu 3 żetonów (mając je ,,na ręku") mogę od razu użyć trzech? Dla przykładu: mam dwa ruchy i jedną jednostkę. W swojej turze stawiam jednostkę i wykorzystuję dwa ruchy na moduł bazy i się nią przesuwam. Czy jest to normalne? Jeżeli tak to mogę też trzy odrzucić i czekać na kolejną rundę by trzy dobrać?
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Więc ZAWSZE co najmniej jeden odrzucasz. Oczywiście może odrzucić dwa albo wszystkie. Tylko im więcej tracisz żetonów, tym szybciej będzie ostateczna bitwa, a tym samym miej czasu, by zostać liderem.Po pociągnięciu żetonów, ustawieniu ich przed sobą awersem do góry i odrzuceniu jednego, najmniej przydatnego w obecnej chwili, gracz może zagrć pozostałe dwa żetony.
Z pozostałych dwóch możesz też użyć jednego albo wszystkie, ale wtedy dociągasz ZAWSZE do trzech żetonów.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie myl, bo gadasz jakieś bałamuctwa!Senthe pisze:Ma 4 inicjatywę, nie dostaje bonusu do walki wręcz, ponieważ w ogóle nie atakuje wręcz.

Instrukcja pisze: Do Macierzy nie może należeć żadna jednostka spoza armii Neodżungli, nawet jeśli
jest to przyłączony do Sztabu Neodżungli Szpieg.
Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
O dzięki!jolietjake pisze:Szpieg ma inicjatywę 2, nic co nie jest zielone, trujące i obślizgłe nie może korzystać darów matki natury, zgodnie z intrukcja:
Instrukcja pisze: Do Macierzy nie może należeć żadna jednostka spoza armii Neodżungli, nawet jeśli
jest to przyłączony do Sztabu Neodżungli Szpieg.

Tak coś czułam, że coś tu jest nie tak

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
W takim razie od razu pytanie:
Czy z cechy sztabu Sharash można skorzystać raz na turę, czy też możliwe jest tworzenie kombosów i przeprowadzenie kilku roszad?
Czy z cechy sztabu Sharash można skorzystać raz na turę, czy też możliwe jest tworzenie kombosów i przeprowadzenie kilku roszad?
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Wassago
- Posty: 919
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Neuroshima Hex
Na pewno raz na turę, jak to ma zresztą miejsce ze wszystkimi (dobra, prawie wszystkimi) zdolnościami.
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Nie no umiejętności w NH są przecież najprzeróżniejsze... Choćby w Sharash paraliż bynajmniej nie jest jednorazowy...Wassago pisze:Na pewno raz na turę, jak to ma zresztą miejsce ze wszystkimi (dobra, prawie wszystkimi) zdolnościami.
Mogę przyjąć za "oczywiste" (choć nie wydaje mi się, by wprost wynikało to z jakiejkolwiek zasady z tej lub innych instrukcji do Hexa), że sztab nie może w jednej turze zamienić się dwa razy z tym samym żetonem. Jeśli jednak takich żetonów miałoby być kilka, to na bazie reguł, które przed chwilą przeczytałem nie dostrzegam oczywistej niedopuszczalności takiej interpretacji.
Czy Twoje informacje są z "pierwszej ręki"?
EDIT: Ok, po namyśle stwierdzam, że przykład z paraliżem był kiepski. Faktycznie, chyba wszystkie umiejętności nie-pasywne i nie-automatyczne (wymagające "akcji") we wszystkich oficjalnych armiach można wykorzystać tylko raz na turę.
Problemem jest to, że w przypadku Sharash z umiejętności korzystają w gruncie rzeczy dwa żetony, z których jeden (sztab) mógł już wcześniej jej użyć, a drugi nie. Jedna roszada na turę faktycznie wydaje się sensowniejsza i bardziej spójna z charakterem Hexa, ale zdecydowanie wolałbym, żeby instrukcja nie kazała mi się odwoływać do interpretacji systemowej zawartych w niej reguł


I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Wassago
- Posty: 919
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Neuroshima Hex
Leser, ta cecha sztabu działa tak jak ruch na jakiejś jednostce - możesz użyć zdolności jakiejś jednostki, a potem jeszcze zagrać na nią żeton ruchu.
"Jedna roszada na turę faktycznie wydaje się sensowniejsza i bardziej spójna z charakterem Hexa" - jedna roszada z cechy sztabu oczywiście
"Jedna roszada na turę faktycznie wydaje się sensowniejsza i bardziej spójna z charakterem Hexa" - jedna roszada z cechy sztabu oczywiście

- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Widzę tu pewne odmienności w stosunku do cechy "mobilność", ale kłócenia się za sztukę samą w sobie nie uważam, więc przyjmuję, że jest jak napisałeśWassago pisze:Leser, ta cecha sztabu działa tak jak ruch na jakiejś jednostce - możesz użyć zdolności jakiejś jednostki, a potem jeszcze zagrać na nią żeton ruchu.
"Jedna roszada na turę faktycznie wydaje się sensowniejsza i bardziej spójna z charakterem Hexa" - jedna roszada z cechy sztabu oczywiście

I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
1. Ale pamiętaj, że Paraliż to nie zdolność, z której korzystasz jako dodatkowa akcja (jak np mobilność czy odpychanie), ale dodatek do ataku (tak jak Jad)Leser pisze: Choćby w Sharash paraliż bynajmniej nie jest jednorazowy...
[...]
Wystarczyłoby dopisać słowo "raz" w odpowiednim miejscu.
2. Jako że jest to kolejny przykład występującej we wszystkich armiach reguły, a nie wyjątek czy odstępstwo to niedopisanie tego chyba nie powinno budzić wątpliwości.
Tak dodając od siebie: Owszem, zdolność sztabu działa raz, ale jak ja próbowałem armię to starałem kłaść obok Sztabu moduł dający mobilność ze strzałkami skierowanymi tak, że po roszadzie ze Sztabem jedna z nich wskazywała na niego, przez co w sytuacjach zagrożenia mogłem uciec aż o dwa pola za darmo bez użycia żadnych dodatkowych żetonów natychmiastowych.
Joliet Jake na BGG
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Wycofałem się z tego twierdzenia, co widać w poście powyżej.jolietjake pisze: 1. Ale pamiętaj, że Paraliż to nie zdolność, z której korzystasz jako dodatkowa akcja (jak np mobilność czy odpychanie), ale dodatek do ataku (tak jak Jad)
Również powyżej opisałem, dlaczego mym zdaniem nie jest to "aż tak bardzo super oczywiste na pierwszy rzut oka". Nie przypominam sobie generalnej reguły wskazującej na jednokrotne użycie umiejętności (mylę się?) - każda umiejętność była opisywana osobno.jolietjake pisze: 2. Jako że jest to kolejny przykład występującej we wszystkich armiach reguły, a nie wyjątek czy odstępstwo to niedopisanie tego chyba nie powinno budzić wątpliwości.
Zatem nadal obstaję przy tym, że wszystko powinno jednak jasno wynikać z tekstu, a nie z analogii. Wtedy żaden oszołom mojego pokroju nie miałby się czego uczepić

I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Neuroshima Hex
My tu gadu-gadu a oficjalnego stanowiska Portalu w sprawie Sharrash nadal brakuje.Leser pisze:Zatem nadal obstaję przy tym, że wszystko powinno jednak jasno wynikać z tekstu, a nie z analogii. Wtedy żaden oszołom mojego pokroju nie miałby się czego uczepićNiemniej dzięki za wyjaśnienia.