Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Po nieudanym szturmie ufortyfikowanego miejsca (a więc też miasta) musisz wycofać się na bezpieczną pozycję, najczęściej tam, skąd atakowałeś. Oznacza to, że aby w nowej turze ponowić atak należy znów wydać 2 punkty ruchu.
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Mage Knight PL
Czy będąc w mieście mogę dokonać zakupu za punkty wpływu pochodzące jedynie z poziomu reputacji i moich tarcz w tym mieście bez zagrywania kart wpływu? Wydawało mi się, że tak ale zmylił mnie zapis: "Dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarcze w Mieście) uwzględniasz tylko raz na turę, niezależnie od tego ile rzeczy kupujesz. Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością."
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- pabula
- Posty: 2112
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Musisz wykorzystać swoją akcję w turze jako negocjacje z ludnością.
W czasie swojej tury musisz zagrać co najmniej jedną kartę.
Nie musi to być jednak karta z punktami Wpływu.
Same punkty z tarcz i Reputacji wystarczą
W czasie swojej tury musisz zagrać co najmniej jedną kartę.
Nie musi to być jednak karta z punktami Wpływu.
Same punkty z tarcz i Reputacji wystarczą
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Mage Knight PL
Dzięki. Ale o co więc chodzi w tej regule, którą zacytowałem?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Ja myślę, że pabula nie do końca ma rację. Po pierwsze raczej nie trzeba zagrywać karty bo co jeśli turę zaczyna się w mieście i tam chce się ją zakończyć tylko negocjując?
Powtórzę moją interpretację tego samego zagadnienia sprzed dwóch stron:
"według mnie chodzi o to, że nie możesz sobie dodać punktów z reputacji/tarcz w mieście dopóki nie wykorzystasz punktów zagranych z w kartach (o ile jakieś zagrałeś)."
Powtórzę moją interpretację tego samego zagadnienia sprzed dwóch stron:
"według mnie chodzi o to, że nie możesz sobie dodać punktów z reputacji/tarcz w mieście dopóki nie wykorzystasz punktów zagranych z w kartach (o ile jakieś zagrałeś)."
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Mage Knight PL
To by miało sens. Sorry, że powtórzyłem pytanie sprzed dwóch stron. A pabula o tyle ma rację, że w swojej turze możesz zagrać choć jedną kartę a jak nie zagrasz to musisz odrzucić przynajmniej jedną.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- pabula
- Posty: 2112
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Jeśli w instrukcji jest tak jak napisałeś to zostały naniesione poprawki po tłumaczeniu, o których nie wiem. Inaczej powinno być:Edwardo pisze:Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością."
A chodzi o to, że nie uwzględniasz bonusu z tarcz/reputacji, gdy punkty Wpływu chcesz wykorzystać do zagrywanych kart np: "Nauka" (Learning) i naszą akcją w turze nie jest Negocjacja z ludnością.Dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarcze
w Mieście) uwzględniasz tylko raz na turę, niezależnie ile
rzeczy kupujesz. Nie uwzględniasz ich, gdy Działanie Wpływ
nie jest wykorzystywane w negocjacjach z ludnością
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
Jednostki elitarne (złote) można rekrutować tylko w białym mieście? Czy są jeszcze inne sposoby, aby takowe zdobyć? Zastanawia mnie również możliwość wymiany jednostki. Jeżeli nie mamy już miejsca na nową, a chcielibyśmy zamienić jedną ze starych, to możemy to zrobić, nawet jak została ona wykorzystana (leży na niej żeton dowodzenia)?
Re: Mage Knight PL
Jednostki z symbolem miasta możesz rekrutować w każdym mieście.Brylantino pisze:Jednostki elitarne (złote) można rekrutować tylko w białym mieście? Czy są jeszcze inne sposoby, aby takowe zdobyć? Zastanawia mnie również możliwość wymiany jednostki. Jeżeli nie mamy już miejsca na nową, a chcielibyśmy zamienić jedną ze starych, to możemy to zrobić, nawet jak została ona wykorzystana (leży na niej żeton dowodzenia)?
Jeśli nie chcesz już korzystać z jakiejś jednostki to możesz ją rozpuścić nawet gdy jest wykorzystana i ranna, na to miejsce możesz rekrutować nowe jednostki.
Przewodnik - strona 9, 10 i 12 -
Jednostki
- Ikona lub ikony pod kosztem werbunku wskazują miejsca,
w których możesz zwerbować daną
Werbowanie jednostek
- Oczywiście, możesz cały czas werbować jednostki (nawet jeśli nie
masz wolnych żetonów dowodzenia). W takim przypadku, przed
wzięciem nowej jednostki, musisz rozformować (usunąć z gry)
starą. W ten sposób zwalnia się żeton dowodzenia i możesz go
przypisać nowej jednostce.
Jednostki Wykorzystane i Gotowe...
- Możesz rozformować wykorzystaną jednostkę, aby móc
zwerbować na jej miejsce nową jednostkę. Nowa jednostka,
przyłączając się do ciebie, staje się Gotowa (niezależnie od tego,
czy poprzednia była wykorzystana czy nie).
Ranne jednostki
- Nie możesz aktywować rannej jednostki. Nie możesz jej również
przypisać kolejnych obrażeń. Jest po prostu bezużyteczna do czasu
wyleczenia (albo wymiany na nową, zdrową).
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Mage Knight PL
Jednostki złote pojawiają się w grze w najbliższej rundzie po odkryciu kafelka głównego (brązowego). Wykładasz na przemian jednostki elitarne i zwykłe (w tej kolejności). Rekrutujesz je tak samo jak zwykłe jednostki (zgodnie z symbolem na karcie).
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Wszystko się zgadza, dla rozwiania wątpliwości dodam tylko to co pisałem stronę wcześniej:
Czerwone, Niebieskie i Zielone miasta - można werbować tylko jednostki z ikoną miasta
Białe Miasto - można werbować WSZYSTKIE jednostki
Czerwone, Niebieskie i Zielone miasta - można werbować tylko jednostki z ikoną miasta
Białe Miasto - można werbować WSZYSTKIE jednostki
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
No właśnie mi chodziło o to, kiedy te złote gry wchodzą do puli jednostek do rekrutacji? Po odkryciu terenów brązowych? Nigdy nie słyszałem o tej zasadzie...
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Też nie mogłem na początku tego znaleźć ale jest i to całkiem wyraźnie napisane.
Reguły strona 4:
"2.c stwórz nową pulę jednostek:
-Jeśli co najmniej jeden teren główny został odkryty, rozłóż
naprzemiennie jednostki elitarne (złote) i zwykłe (srebrne):
elitarne, zwykłe, elitarne, itd."
Reguły strona 4:
"2.c stwórz nową pulę jednostek:
-Jeśli co najmniej jeden teren główny został odkryty, rozłóż
naprzemiennie jednostki elitarne (złote) i zwykłe (srebrne):
elitarne, zwykłe, elitarne, itd."
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
Kolejne dwa pytania:
1. Przy podbijaniu fortyfikacji (wieża magów/baszta/miasto) zawsze płacimy 2 punkty ruchu, czy raczej jest to uzależnione od terenu na jakim miejsce stoi?
2. Przy odbieraniu nagrody z ołtarza można wykorzystać również manę ze źródła, czy trzeba mieć 3 w kryształach np?
1. Przy podbijaniu fortyfikacji (wieża magów/baszta/miasto) zawsze płacimy 2 punkty ruchu, czy raczej jest to uzależnione od terenu na jakim miejsce stoi?
2. Przy odbieraniu nagrody z ołtarza można wykorzystać również manę ze źródła, czy trzeba mieć 3 w kryształach np?
Re: Mage Knight PL
Przy czym do miasta ruch zawsze kosztuje 2 punktyB pisze:1. teren jest wyznacznikiem
2. można brać manę z dowolnych legalnych źródeł
Re: Mage Knight PL
Chciałbym potwierdzić, że gram prawidłowo:
Altem Magowie, mogą (po wzmocnieniu czarną maną) sprawić, żeby wszystkie zagrane przez nas ataki w tej turze były (w zależności od podjętej decyzji) oblężnicze lub zimnym ogniem. Czy oprócz zagrywanych kart dotyczy to również ataków przeprowadzanych przez podległe nam jednostki?
Altem Magowie, mogą (po wzmocnieniu czarną maną) sprawić, żeby wszystkie zagrane przez nas ataki w tej turze były (w zależności od podjętej decyzji) oblężnicze lub zimnym ogniem. Czy oprócz zagrywanych kart dotyczy to również ataków przeprowadzanych przez podległe nam jednostki?
- pabula
- Posty: 2112
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Tak.lichking pisze:Chciałbym potwierdzić, że gram prawidłowo:
Altem Magowie, mogą (po wzmocnieniu czarną maną) sprawić, żeby wszystkie zagrane przez nas ataki w tej turze były (w zależności od podjętej decyzji) oblężnicze lub zimnym ogniem. Czy oprócz zagrywanych kart dotyczy to również ataków przeprowadzanych przez podległe nam jednostki?
Grając na BGG znaleźliśmy kombo o niesłychanej mocy przeciw wielu wrogom: (szczególnie przeciw Volkare)
Flame Wave + Altem Mages (z czarną maną) - horda orków pada jak muchy
Re: Mage Knight PL
Najpierw cytujemy skill z karty: "Wybierz jedno:
1. W tej walce wszystkie ataki, które zagrasz będą atakami zimnym ogniem
2. Wszystkie Twoje ataki bedą dodatkowo atakami oblężniczymi.
ad. 1
ataki z jednostek, na przykład z chłopów nie są atakami które zagrywasz, tylko które "aktywujesz" - termin z instrukcji - więc jako takie nie pasują do tej części skilla. -> instrukcja str. 4 pkt. 5
ad.2
Twoje, a więc nie Twoich jednostek. Gra w wielu miejscach rozróżnia bohatera, od przyległych mu jednostek i gdyby chodziło o umiejętności jednostek, zostałoby to dodane do opisu skilla.
Obrazowo widzę to tak: Magowie rzucają na mnie (bohatera) czar, że wszystkie ataki które zagrywam (wyprowadzam z kart) są atakami oblężniczymi. Obok mnie stoi taki sobie chłop i nagle on też ma atak oblężniczy? Jednostka którą kontrolujemy ma ataki/skille same w sobie
1. W tej walce wszystkie ataki, które zagrasz będą atakami zimnym ogniem
2. Wszystkie Twoje ataki bedą dodatkowo atakami oblężniczymi.
ad. 1
ataki z jednostek, na przykład z chłopów nie są atakami które zagrywasz, tylko które "aktywujesz" - termin z instrukcji - więc jako takie nie pasują do tej części skilla. -> instrukcja str. 4 pkt. 5
ad.2
Twoje, a więc nie Twoich jednostek. Gra w wielu miejscach rozróżnia bohatera, od przyległych mu jednostek i gdyby chodziło o umiejętności jednostek, zostałoby to dodane do opisu skilla.
Obrazowo widzę to tak: Magowie rzucają na mnie (bohatera) czar, że wszystkie ataki które zagrywam (wyprowadzam z kart) są atakami oblężniczymi. Obok mnie stoi taki sobie chłop i nagle on też ma atak oblężniczy? Jednostka którą kontrolujemy ma ataki/skille same w sobie
Re: Mage Knight PL
Wedlug BGG oficjalna odpowiedz mowi tak. Altem do wszystkiego
There is an "official response" that Altem Mage ability that refers to "All attacks you play" includes attacks generated by your units, skills, etc.
http://boardgamegeek.com/article/8166598#8166598
There is an "official response" that Altem Mage ability that refers to "All attacks you play" includes attacks generated by your units, skills, etc.
http://boardgamegeek.com/article/8166598#8166598
Re: Mage Knight PL
Pytanie odnośnie karty "nauka":
Na podstawie tego co wcześniej było napisane już wiem że:
W trakcie zagrywania karty nauka można uzyskiwac wpływ z:
- kart akcji podstawowych i zaawansowanych.
W trakcie zagrywania karty nauka nie można uzyskiwac wpływu z:
- reputacji
- bonusu z miast (tarcz umieszczonych na karcie zdobytego miasta)
Mam pytanie, czy w trakcie zagrywania kart nauka mogę uzyskac wpływ z:
- zdolności moich jednostek (np. chłopów)?
- żetonu umiejętności Goldyxa "błyszcząca fortuna"? (wydaje mi się że nie, ponieważ jest tam napisane "podczas negocjacji").
- żetonu umiejętności Arythey "ciemne negocjacje" lub żetonu umiejętności Norowasa "jasne negocjacje"? (wydaje mi się że tak, ponieważ nigdzie nie jest wspomniane, że mogę tego użyc tylko w czasie negocjacji).
Na podstawie tego co wcześniej było napisane już wiem że:
W trakcie zagrywania karty nauka można uzyskiwac wpływ z:
- kart akcji podstawowych i zaawansowanych.
W trakcie zagrywania karty nauka nie można uzyskiwac wpływu z:
- reputacji
- bonusu z miast (tarcz umieszczonych na karcie zdobytego miasta)
Mam pytanie, czy w trakcie zagrywania kart nauka mogę uzyskac wpływ z:
- zdolności moich jednostek (np. chłopów)?
- żetonu umiejętności Goldyxa "błyszcząca fortuna"? (wydaje mi się że nie, ponieważ jest tam napisane "podczas negocjacji").
- żetonu umiejętności Arythey "ciemne negocjacje" lub żetonu umiejętności Norowasa "jasne negocjacje"? (wydaje mi się że tak, ponieważ nigdzie nie jest wspomniane, że mogę tego użyc tylko w czasie negocjacji).
- pabula
- Posty: 2112
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Tak. Zgadza się wszystko co piszesz.
Dodatkowo (tylko chcę to potwierdzić z Vlaada) jeśli nasza akcja w turze to negocjacje to możemy wykorzystać wszystkie te zdolności do zagrywania Wpływu w Nauce.
Dodatkowo (tylko chcę to potwierdzić z Vlaada) jeśli nasza akcja w turze to negocjacje to możemy wykorzystać wszystkie te zdolności do zagrywania Wpływu w Nauce.
Re: Mage Knight PL
Jak sie uzyje "nauki" podczas interakcji to mozna uzyc bonusow z reputacji itp.,
a podczas normalnej gry mozna uzyc zdolnosci (dowolnej) dajacej interakcje ale bez bonusu.
Inaczej nigdy nie byloby mozliwe zakupienie np. familiarow z dodatku, gdzie masz wyraznie podane ze na magicznej polanie
nie ma interakcji (czyli bonusow i np.slawy dla Norowasa)
In addition, they can be recruited on a magic glade; it counts
as your action for the turn, but it is not considered
to be an interaction – you just play the required
Influence and recruit them. Reputation bonus or
penalty has no impact on this, and effects marked
“if used during interaction” are not triggered.
UPDATE:
Goldyx ma wyraznie w skillu tylko podczas interakcji, ale reszta juz nie.
Wiec jest wyjatkiem.
a podczas normalnej gry mozna uzyc zdolnosci (dowolnej) dajacej interakcje ale bez bonusu.
Inaczej nigdy nie byloby mozliwe zakupienie np. familiarow z dodatku, gdzie masz wyraznie podane ze na magicznej polanie
nie ma interakcji (czyli bonusow i np.slawy dla Norowasa)
In addition, they can be recruited on a magic glade; it counts
as your action for the turn, but it is not considered
to be an interaction – you just play the required
Influence and recruit them. Reputation bonus or
penalty has no impact on this, and effects marked
“if used during interaction” are not triggered.
UPDATE:
Goldyx ma wyraznie w skillu tylko podczas interakcji, ale reszta juz nie.
Wiec jest wyjatkiem.