Arkham Horror - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Arkham Horror

Post autor: Grzechu »

A ja sądziłem, że ta gra jest niezniszczalna... a jednak
__wilk__
Posty: 17
Rejestracja: 01 sie 2012, 01:22
Has thanked: 1 time

Re: Arkham Horror

Post autor: __wilk__ »

powiem że te rozerwania maja wygar :?

gra wykonana jest solidnie i ja do tej pory nie mogę uwierzyć jak to się stało, gdybym przy tym był to zapobiegłbym rozdarciu ... no ale cóż człowiek nie pokazał jak się rozkłada plansza i masz tu babo placek. Propozycja była odkupienia nowej, a sprzedaż tej ale machnąłem ręką i powiedziałem że ten opętany przez Cthulhu ma pokryć 2/3 ceny dodatku Horror w Dunwich :)
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Arkham Horror

Post autor: Grzechu »

bulastyx pisze:Szanowni forumowicze,
mam pytanie odnośnie walki i ucieczki w Horror w Arkham.
Jeżeli wdaję się w walkę, wykonuję test przerażenie, następnie odbywam samą walkę w której nie odnoszę zwycięstwa.
Moje pytanie pytanie brzmi:
czy w tym momencie mogę uciec z walki zamiast brać w niej udział i czy gdybym w kolejnej fazie ruchu po ucieczce znowu zdecydował się walczyć, to czy wykonuję test przerażenia?
Możesz próbować ucieczki po nieudanym teście walki (za wyjątkiem sytuacji, kiedy walczysz z potworem ze zdolnością "zasadzka"), a jeśli uciekniesz i w nastepnej turze zdecydujesz się walczyć ponownie, to musisz ponownie wykonać test przerażania. Jeślibyś nie uciekał, to walka trwa dalej i nie wykonujesz kolejnego testu przerażania.
bulastyx
Posty: 4
Rejestracja: 15 mar 2013, 11:16

Re: Arkham Horror

Post autor: bulastyx »

Jeżeli wykonuję test umiejętności (np. test walki), który wymaga 3 sukcesów.
Po uwzględnieniu wszystkich modyfikatorów mój wynik wynosi -2, co oznacza,
że powinienem ponieść porażkę, ale posiadam żetony wskazówek:
  1. Czy mogę wydawać żetony wskazówek i rzucać kostkami tak długo, aż osiągnę trzy sukcesy (bądź skończą się żetony wskazówek)?
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Arkham Horror

Post autor: Grzechu »

Teoretycznie tak, bo testy walki, przerażania, uników i zaklęć są testami umiejętności. Ale ja zawsze gram, że nie (taki mały utrudniacz pt:"Za cienki na mnie jesteś ludziku!").
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror

Post autor: donmakaron »

bulastyx pisze:Jeżeli wykonuję test umiejętności (np. test walki), który wymaga 3 sukcesów.
Po uwzględnieniu wszystkich modyfikatorów mój wynik wynosi -2, co oznacza,
że powinienem ponieść porażkę, ale posiadam żetony wskazówek:
  1. Czy mogę wydawać żetony wskazówek i rzucać kostkami tak długo, aż osiągnę trzy sukcesy (bądź skończą się żetony wskazówek)?
Nie pamiętam gdzie to czytałem i czy to prawda (może ktoś mnie poprawi), ale najpierw powinieneś wydać 2 wskazówki, żeby wyzerować test i dopiero od trzeciej wskazówki dorzucasz kostki.
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror

Post autor: szutek »

Nie jest to prawda, na minusowej wartosci testu kazda wskazowka tak czy siak daje jedną kość. Co do walki i ucieczki, doprecyzowując nie jest tak, że możesz uciekac po tescie walki lecz zamiast niego. A ze walka toczy sie, az ktos nie padnie to mozesz stoczyc np. 2 testy walki i jak zakoncza sie niepowodzeniem i ciagle zyjesz to wtedy probowac ucieczki. Mozesz tez uciekac bezposrednio po tescie przerazania.
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Arkham Horror

Post autor: Grzechu »

szutek pisze:Nie jest to prawda, na minusowej wartosci testu kazda wskazowka tak czy siak daje jedną kość. Co do walki i ucieczki, doprecyzowując nie jest tak, że możesz uciekac po tescie walki lecz zamiast niego. A ze walka toczy sie, az ktos nie padnie to mozesz stoczyc np. 2 testy walki i jak zakoncza sie niepowodzeniem i ciagle zyjesz to wtedy probowac ucieczki. Mozesz tez uciekac bezposrednio po tescie przerazania.
Fakt, mój błąd...
bulastyx
Posty: 4
Rejestracja: 15 mar 2013, 11:16

Re: Arkham Horror

Post autor: bulastyx »

szutek pisze:... Co do walki i ucieczki, doprecyzowując nie jest tak, że możesz uciekac po tescie walki lecz zamiast niego. A ze walka toczy sie, az ktos nie padnie to mozesz stoczyc np. 2 testy walki i jak zakoncza sie niepowodzeniem i ciagle zyjesz to wtedy probowac ucieczki. Mozesz tez uciekac bezposrednio po tescie przerazania.
Czyli mogę po nieudanym teście walki odnieść obrażenia i zamiast wykonywać kolejny test walki spróbować ucieczki, czy wiążące jest to, że walka toczy się, aż ktoś nie padnie i tak naprawdę zgodnie z przepisami w ogóle nie mogę uciec z walki jeżeli już się w nią wdałem?
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Arkham Horror

Post autor: Grzechu »

Możesz uciec w każdej rundzie walki, za wyjątkiem sytuacji, gdy walczysz z potworem ze zdolnością Zasadzka (ang. Ambush)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Yavi »

Pytanie - czy jest limit kości, którymi mogę rzucać np. przy rzucie walki?
Załóżmy, że mam 4 waleczności, przedmiot dający +5, a potwór ma tylko -1. Czy w takim wypadku rzucam aż 8 kośćmi?
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror

Post autor: szutek »

Nie ma limitu, ile uciułasz tyloma rzucasz :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Yavi »

Ok, dzięki!
Zmyliło mnie te 6 kości w pudełku :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Yavi »

1. Czy w przypadku umiejętności Szybkość +1 (przy użyciu wskazówki do przerzucenia testu szybkości dostajesz dodatkową kość) ten bonus do szybkości działa cały czas, a ten mały tekst to dodatkowy efekt? Czyli, czy przez cały czas mogę liczyć, że mam o 1 szybkości więcej, chodzić dalej itp?
2. Co z zaklęciami, które można zagrywać tylko w utrzymaniu - mogę ich jakoś użyć w walce z przedwiecznym (tam ta faza nazywa się odpoczynkiem)?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

2 x Tak
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
MaxFromJam
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2013, 13:19

Re: Arkham Horror

Post autor: MaxFromJam »

Ja z kolei mam inne pytanie. Jak wygląda przebieg walki jeśli dwóch graczy stanie na tym samym polu z potworem? Walczą po kolei czy jakoś wspólnie?

Kolejne pytanie: jak wygląda walka przeciwko przedwiecznemu. W instrukcji jest niejasno napisane (przynajmniej dla mnie) "W momencie w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy (np. gramy we dwie osoby), usuwają jeden żeton z toru zagłady Przedwiecznego. Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów"
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Arkham Horror

Post autor: Olgierdd »

MaxFromJam pisze:Ja z kolei mam inne pytanie. Jak wygląda przebieg walki jeśli dwóch graczy stanie na tym samym polu z potworem? Walczą po kolei czy jakoś wspólnie?
ponieważ walka odbywa się w fazie ruchu, każdy gracz sam walczy w swojej turze (niestety)
Kolejne pytanie: jak wygląda walka przeciwko przedwiecznemu. W instrukcji jest niejasno napisane (przynajmniej dla mnie) "W momencie w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy (np. gramy we dwie osoby), usuwają jeden żeton z toru zagłady Przedwiecznego. Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów"
W grze dwuosobowej, za każde dwa sukcesy łącznie zdobyte przez graczy zdejmuje się jeden żeton zagłady. Każdy sukces gracza, który nie wystarczył do zdjęcia żetonu, jest "zapamiętywany" i przechodzi na nastepnego gracza. Np. jeśli uzyskałem 3 sukcesy, to zdejmuję jeden żeton, a trzeci sukces przechodzi na drugiego gracza i sumuje się z jego sukcesami.
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror

Post autor: szutek »

Szybkie pytanko, nie mogę znaleźć tego w FAQ. W instrukcji jest napisane, że w turze w której powracam z innych światów nie mam obowiązku walczyć z potworami stojącymi na polu z bramą. Pytanie: czy mogę walczyć np. tylko z jednym z potworów, a drugiego zostawić w spokoju korzystając z powyższego przywileju, czy też jeżeli już wdam się w walkę to muszę rozpatrzyć spotkania ze wszystkimi potworami na danym polu, tj. walczyć lub unikać.
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Arkham Horror

Post autor: Hipke »

Logiczniej byłoby, żebyś musiał walczyć ze wszystkimi... A ogólnie opłaca Ci sie ta walka?
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror

Post autor: szutek »

Oplacalo mi sie to z tego wzgledu, ze bylem w stanie pokonac tylko jednego potwora, a drugiego musialbym unikac, zas chce to zrobic w odrebnych rundach aby dostosowac odpowiednio umiejetnosci w fazie utrzymania, co znacznie ulatwialo mi zadanie.
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Arkham Horror

Post autor: Hipke »

No kolego nie ma lekko;-) moim zdanie musiałbys drugiego uniknąć, dopiero po nieudanej próbie dostalbyś bęcki i znowu w zaświaty :-) generalnie musialbys rozpatrzyć spotkanie z obydwoma potworami
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror

Post autor: szutek »

A jednak mam możliwość wyboru i nie mam obowiązku walki/unikania każdego z potworów po wdanie się w walkę z jednym z nich. . Udało mi się dogrzebać do odpowiedzi w FAQ (v.2.0):
When an investigator returns from an Other World to a location or street area that contains monsters, he is not required to evade or combat any of those monsters during the Movement Phase. However, he may choose to evade or combat any number of those monsters.
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Arkham Horror

Post autor: Hipke »

szutek pisze:A jednak mam możliwość wyboru i nie mam obowiązku walki/unikania każdego z potworów po wdanie się w walkę z jednym z nich. . Udało mi się dogrzebać do odpowiedzi w FAQ (v.2.0):
When an investigator returns from an Other World to a location or street area that contains monsters, he is not required to evade or combat any of those monsters during the Movement Phase. However, he may choose to evade or combat any number of those monsters.
No proszę, człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umiera ;-) Dzięki, będę pamiętał. Pozdrawiam
haptism
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:45
Lokalizacja: Gdansk

Re: Arkham Horror

Post autor: haptism »

Hej, ja też mam 3 pytania:

1) Załóżmy, że zwiedziłem bramę, w fazie spotkań próbuję ją zamknąć i mi się to nie udało. W następnej turze wchodzi enviroment taki, że nie można sealować bram ale można je zamykać. Jednakże ja nie chce tylko zamykać bramy, zatem decyduje się nie ruszać i nie próbować zamknąć jej w fazie spotkań. To pytanie moje jest czy wtedy normalnie badam lokacje?Tzn rozpatruje spotkanie w arkham, czy też po prostu nic nie robię, czy też muszę próbować zamknąć tę bramę?

2) Jak to jest z wymienianiem i chodzeniem, czy mogę np wejść do jakiejś lokacji, wymienić się z graczem potem wyjść i iść do innej, jeżeli mam tyle punktów ruchu?

3) Czy wskazówkę podnoszę dopiero wtedy, gdy zakończę ruch na polu na którym ona się znajduję, czy wystarczy, że przez to pole przejdę?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

1) Nie możesz rozpatrywać kart spotkań w Arkham, jeśli na obszarze jest brama. Będziesz bezczynnie czekał.

2) Możesz.

3) Zakończysz ruch i unikniesz/pokonasz potwory znajdujące się na polu.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ