Arkham Horror - pytania i wątpliwości
Re: Arkham Horror
powiem że te rozerwania maja wygar
gra wykonana jest solidnie i ja do tej pory nie mogę uwierzyć jak to się stało, gdybym przy tym był to zapobiegłbym rozdarciu ... no ale cóż człowiek nie pokazał jak się rozkłada plansza i masz tu babo placek. Propozycja była odkupienia nowej, a sprzedaż tej ale machnąłem ręką i powiedziałem że ten opętany przez Cthulhu ma pokryć 2/3 ceny dodatku Horror w Dunwich![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
gra wykonana jest solidnie i ja do tej pory nie mogę uwierzyć jak to się stało, gdybym przy tym był to zapobiegłbym rozdarciu ... no ale cóż człowiek nie pokazał jak się rozkłada plansza i masz tu babo placek. Propozycja była odkupienia nowej, a sprzedaż tej ale machnąłem ręką i powiedziałem że ten opętany przez Cthulhu ma pokryć 2/3 ceny dodatku Horror w Dunwich
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Arkham Horror
Możesz próbować ucieczki po nieudanym teście walki (za wyjątkiem sytuacji, kiedy walczysz z potworem ze zdolnością "zasadzka"), a jeśli uciekniesz i w nastepnej turze zdecydujesz się walczyć ponownie, to musisz ponownie wykonać test przerażania. Jeślibyś nie uciekał, to walka trwa dalej i nie wykonujesz kolejnego testu przerażania.bulastyx pisze:Szanowni forumowicze,
mam pytanie odnośnie walki i ucieczki w Horror w Arkham.
Jeżeli wdaję się w walkę, wykonuję test przerażenie, następnie odbywam samą walkę w której nie odnoszę zwycięstwa.
Moje pytanie pytanie brzmi:
czy w tym momencie mogę uciec z walki zamiast brać w niej udział i czy gdybym w kolejnej fazie ruchu po ucieczce znowu zdecydował się walczyć, to czy wykonuję test przerażenia?
Re: Arkham Horror
Jeżeli wykonuję test umiejętności (np. test walki), który wymaga 3 sukcesów.
Po uwzględnieniu wszystkich modyfikatorów mój wynik wynosi -2, co oznacza,
że powinienem ponieść porażkę, ale posiadam żetony wskazówek:
Po uwzględnieniu wszystkich modyfikatorów mój wynik wynosi -2, co oznacza,
że powinienem ponieść porażkę, ale posiadam żetony wskazówek:
- Czy mogę wydawać żetony wskazówek i rzucać kostkami tak długo, aż osiągnę trzy sukcesy (bądź skończą się żetony wskazówek)?
Re: Arkham Horror
Teoretycznie tak, bo testy walki, przerażania, uników i zaklęć są testami umiejętności. Ale ja zawsze gram, że nie (taki mały utrudniacz pt:"Za cienki na mnie jesteś ludziku!").
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror
Nie pamiętam gdzie to czytałem i czy to prawda (może ktoś mnie poprawi), ale najpierw powinieneś wydać 2 wskazówki, żeby wyzerować test i dopiero od trzeciej wskazówki dorzucasz kostki.bulastyx pisze:Jeżeli wykonuję test umiejętności (np. test walki), który wymaga 3 sukcesów.
Po uwzględnieniu wszystkich modyfikatorów mój wynik wynosi -2, co oznacza,
że powinienem ponieść porażkę, ale posiadam żetony wskazówek:
- Czy mogę wydawać żetony wskazówek i rzucać kostkami tak długo, aż osiągnę trzy sukcesy (bądź skończą się żetony wskazówek)?
Re: Arkham Horror
Nie jest to prawda, na minusowej wartosci testu kazda wskazowka tak czy siak daje jedną kość. Co do walki i ucieczki, doprecyzowując nie jest tak, że możesz uciekac po tescie walki lecz zamiast niego. A ze walka toczy sie, az ktos nie padnie to mozesz stoczyc np. 2 testy walki i jak zakoncza sie niepowodzeniem i ciagle zyjesz to wtedy probowac ucieczki. Mozesz tez uciekac bezposrednio po tescie przerazania.
Re: Arkham Horror
Fakt, mój błąd...szutek pisze:Nie jest to prawda, na minusowej wartosci testu kazda wskazowka tak czy siak daje jedną kość. Co do walki i ucieczki, doprecyzowując nie jest tak, że możesz uciekac po tescie walki lecz zamiast niego. A ze walka toczy sie, az ktos nie padnie to mozesz stoczyc np. 2 testy walki i jak zakoncza sie niepowodzeniem i ciagle zyjesz to wtedy probowac ucieczki. Mozesz tez uciekac bezposrednio po tescie przerazania.
Re: Arkham Horror
Czyli mogę po nieudanym teście walki odnieść obrażenia i zamiast wykonywać kolejny test walki spróbować ucieczki, czy wiążące jest to, że walka toczy się, aż ktoś nie padnie i tak naprawdę zgodnie z przepisami w ogóle nie mogę uciec z walki jeżeli już się w nią wdałem?szutek pisze:... Co do walki i ucieczki, doprecyzowując nie jest tak, że możesz uciekac po tescie walki lecz zamiast niego. A ze walka toczy sie, az ktos nie padnie to mozesz stoczyc np. 2 testy walki i jak zakoncza sie niepowodzeniem i ciagle zyjesz to wtedy probowac ucieczki. Mozesz tez uciekac bezposrednio po tescie przerazania.
Re: Arkham Horror
Możesz uciec w każdej rundzie walki, za wyjątkiem sytuacji, gdy walczysz z potworem ze zdolnością Zasadzka (ang. Ambush)
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Pytanie - czy jest limit kości, którymi mogę rzucać np. przy rzucie walki?
Załóżmy, że mam 4 waleczności, przedmiot dający +5, a potwór ma tylko -1. Czy w takim wypadku rzucam aż 8 kośćmi?
Załóżmy, że mam 4 waleczności, przedmiot dający +5, a potwór ma tylko -1. Czy w takim wypadku rzucam aż 8 kośćmi?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Ok, dzięki!
Zmyliło mnie te 6 kości w pudełku![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zmyliło mnie te 6 kości w pudełku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
1. Czy w przypadku umiejętności Szybkość +1 (przy użyciu wskazówki do przerzucenia testu szybkości dostajesz dodatkową kość) ten bonus do szybkości działa cały czas, a ten mały tekst to dodatkowy efekt? Czyli, czy przez cały czas mogę liczyć, że mam o 1 szybkości więcej, chodzić dalej itp?
2. Co z zaklęciami, które można zagrywać tylko w utrzymaniu - mogę ich jakoś użyć w walce z przedwiecznym (tam ta faza nazywa się odpoczynkiem)?
2. Co z zaklęciami, które można zagrywać tylko w utrzymaniu - mogę ich jakoś użyć w walce z przedwiecznym (tam ta faza nazywa się odpoczynkiem)?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 lip 2013, 13:19
Re: Arkham Horror
Ja z kolei mam inne pytanie. Jak wygląda przebieg walki jeśli dwóch graczy stanie na tym samym polu z potworem? Walczą po kolei czy jakoś wspólnie?
Kolejne pytanie: jak wygląda walka przeciwko przedwiecznemu. W instrukcji jest niejasno napisane (przynajmniej dla mnie) "W momencie w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy (np. gramy we dwie osoby), usuwają jeden żeton z toru zagłady Przedwiecznego. Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów"
Kolejne pytanie: jak wygląda walka przeciwko przedwiecznemu. W instrukcji jest niejasno napisane (przynajmniej dla mnie) "W momencie w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy (np. gramy we dwie osoby), usuwają jeden żeton z toru zagłady Przedwiecznego. Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów"
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Arkham Horror
ponieważ walka odbywa się w fazie ruchu, każdy gracz sam walczy w swojej turze (niestety)MaxFromJam pisze:Ja z kolei mam inne pytanie. Jak wygląda przebieg walki jeśli dwóch graczy stanie na tym samym polu z potworem? Walczą po kolei czy jakoś wspólnie?
W grze dwuosobowej, za każde dwa sukcesy łącznie zdobyte przez graczy zdejmuje się jeden żeton zagłady. Każdy sukces gracza, który nie wystarczył do zdjęcia żetonu, jest "zapamiętywany" i przechodzi na nastepnego gracza. Np. jeśli uzyskałem 3 sukcesy, to zdejmuję jeden żeton, a trzeci sukces przechodzi na drugiego gracza i sumuje się z jego sukcesami.Kolejne pytanie: jak wygląda walka przeciwko przedwiecznemu. W instrukcji jest niejasno napisane (przynajmniej dla mnie) "W momencie w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy (np. gramy we dwie osoby), usuwają jeden żeton z toru zagłady Przedwiecznego. Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów"
Re: Arkham Horror
Szybkie pytanko, nie mogę znaleźć tego w FAQ. W instrukcji jest napisane, że w turze w której powracam z innych światów nie mam obowiązku walczyć z potworami stojącymi na polu z bramą. Pytanie: czy mogę walczyć np. tylko z jednym z potworów, a drugiego zostawić w spokoju korzystając z powyższego przywileju, czy też jeżeli już wdam się w walkę to muszę rozpatrzyć spotkania ze wszystkimi potworami na danym polu, tj. walczyć lub unikać.
Re: Arkham Horror
Logiczniej byłoby, żebyś musiał walczyć ze wszystkimi... A ogólnie opłaca Ci sie ta walka?
Re: Arkham Horror
Oplacalo mi sie to z tego wzgledu, ze bylem w stanie pokonac tylko jednego potwora, a drugiego musialbym unikac, zas chce to zrobic w odrebnych rundach aby dostosowac odpowiednio umiejetnosci w fazie utrzymania, co znacznie ulatwialo mi zadanie.
Re: Arkham Horror
No kolego nie ma lekko;-) moim zdanie musiałbys drugiego uniknąć, dopiero po nieudanej próbie dostalbyś bęcki i znowu w zaświaty
generalnie musialbys rozpatrzyć spotkanie z obydwoma potworami
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Arkham Horror
A jednak mam możliwość wyboru i nie mam obowiązku walki/unikania każdego z potworów po wdanie się w walkę z jednym z nich. . Udało mi się dogrzebać do odpowiedzi w FAQ (v.2.0):
When an investigator returns from an Other World to a location or street area that contains monsters, he is not required to evade or combat any of those monsters during the Movement Phase. However, he may choose to evade or combat any number of those monsters.
Re: Arkham Horror
No proszę, człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umieraszutek pisze:A jednak mam możliwość wyboru i nie mam obowiązku walki/unikania każdego z potworów po wdanie się w walkę z jednym z nich. . Udało mi się dogrzebać do odpowiedzi w FAQ (v.2.0):
When an investigator returns from an Other World to a location or street area that contains monsters, he is not required to evade or combat any of those monsters during the Movement Phase. However, he may choose to evade or combat any number of those monsters.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Arkham Horror
Hej, ja też mam 3 pytania:
1) Załóżmy, że zwiedziłem bramę, w fazie spotkań próbuję ją zamknąć i mi się to nie udało. W następnej turze wchodzi enviroment taki, że nie można sealować bram ale można je zamykać. Jednakże ja nie chce tylko zamykać bramy, zatem decyduje się nie ruszać i nie próbować zamknąć jej w fazie spotkań. To pytanie moje jest czy wtedy normalnie badam lokacje?Tzn rozpatruje spotkanie w arkham, czy też po prostu nic nie robię, czy też muszę próbować zamknąć tę bramę?
2) Jak to jest z wymienianiem i chodzeniem, czy mogę np wejść do jakiejś lokacji, wymienić się z graczem potem wyjść i iść do innej, jeżeli mam tyle punktów ruchu?
3) Czy wskazówkę podnoszę dopiero wtedy, gdy zakończę ruch na polu na którym ona się znajduję, czy wystarczy, że przez to pole przejdę?
1) Załóżmy, że zwiedziłem bramę, w fazie spotkań próbuję ją zamknąć i mi się to nie udało. W następnej turze wchodzi enviroment taki, że nie można sealować bram ale można je zamykać. Jednakże ja nie chce tylko zamykać bramy, zatem decyduje się nie ruszać i nie próbować zamknąć jej w fazie spotkań. To pytanie moje jest czy wtedy normalnie badam lokacje?Tzn rozpatruje spotkanie w arkham, czy też po prostu nic nie robię, czy też muszę próbować zamknąć tę bramę?
2) Jak to jest z wymienianiem i chodzeniem, czy mogę np wejść do jakiejś lokacji, wymienić się z graczem potem wyjść i iść do innej, jeżeli mam tyle punktów ruchu?
3) Czy wskazówkę podnoszę dopiero wtedy, gdy zakończę ruch na polu na którym ona się znajduję, czy wystarczy, że przez to pole przejdę?
Re: Arkham Horror
1) Nie możesz rozpatrywać kart spotkań w Arkham, jeśli na obszarze jest brama. Będziesz bezczynnie czekał.
2) Możesz.
3) Zakończysz ruch i unikniesz/pokonasz potwory znajdujące się na polu.
2) Możesz.
3) Zakończysz ruch i unikniesz/pokonasz potwory znajdujące się na polu.