![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
jak kogoś interesuje tu co już jest
![Obrazek](http://www.coolminiornot.com/images/kickstarter-z2/OnMenu4.jpg)
i trochę dodatków
![Obrazek](http://www.coolminiornot.com/images/kickstarter-z2/Optional-stuff-Guide.jpg)
no i ciekawie zapowiadają się dodatkowe figurki które powinny być dostępne również w normalnej sprzedaży poza ksem
![Obrazek](http://www.coolminiornot.com/images/kickstarter-z2/op-KOPI.jpg)
![Obrazek](http://www.coolminiornot.com/images/kickstarter-z2/op-WALKER.jpg)
![Obrazek](http://www.coolminiornot.com/images/kickstarter-z2/op-SMITH.jpg)
![Obrazek](http://www.coolminiornot.com/images/kickstarter-z2/Padre-Johnson.jpg)
![Obrazek](http://www.coolminiornot.com/images/kickstarter-z2/Bones.jpg)
dwa ostatnie to moi faworyci
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zasada jak każda innapan_satyros pisze:Nareszcie przeczytałem zasady i mam kilka pytań odnośnie tego, jak sprawdzają się w grze.
1. Ataki bronią dystansową i samochodem - czy nie wydaje się Wam sztuczne to, że człowiek musi być zabity, jako pierwszy? W każdej sytuacji odnoszącej się do zwykłego strzelania lub rozjeżdżania. W pewnym sensie ta zasada pociąga za sobą bardziej taktyczne planowanie akcji, z drugiej każda potyczka może wyglądać podobnie.
Przyznam, że nie rozumiem pytania2. Rozumiem, że bronie różnią się tylko zestawem cyferek? (poza grafiką)
Są dodatkowo 2 rodzaje amunicji, niektóre bronie mogą być używane parami i w dodatkach są już następne bronie składane z dwóch innych, bronie specjalne itp.3. Bronie modyfikowalne są tylko 2? (eh szkoda liczyłem na więcej w stylu Dead Island, które nareszcie z niekłamaną przyjemnością ogrywamy)
Przede wszystkim wprowadzają nowe rodzaje zombie: toksyczne w Toxic City Mall i Bersekerów w Prison Outbreak. Te zombie mają swoje zasady (mogę wszystko opisać dokładniej ale już widzę, że ten post będzie konkurował rozmiarami z Panem Tadeuszem4. Czy wiadomo co wprowadzają planowane dodatki? Będzie większy wybór i różnorodność broni modyfikowalnych, ewentualnie inne źródła obrażeń poza zwarciem i dystansowym - np. ogień, elektryczność? coś w stylu pułapek (ok za dużo dead island)
W podręczniku jest już opisana umiejętność medyk.5. Czy jest jakaś możliwość leczenie ran (przedmioty)? Czy też gra skupia się na zarządzaniu pulą bohaterów i "zakłada", że część musi zginąć? Chyba, że leczenie jest przypisane do pewnych misji, tak jak to np jest w 2 scenariuszu.
Scenariusze są wyraźnie różne. Można sobie wyrobić podstawowe zasady ... chyba niegłupie byłoby np. poruszanie się razem w odróżnieniu od typowego dla filmów grozy "Rozdzielmy się!" powodującego zazwyczaj rychłą śmierć wszystkich poza głównym bohaterem albo i włącznie z nim6. Czy różnice w scenariuszach są wyczuwalne? Tzn. czy różne scenariusze wymuszają różne taktyki, i czy faktycznie przebieg gry jest inny?
Zazwyczaj na początku klimat zaszczucia to najlepsze określenie! Powoduje to głównie brak sprzętu. Dalej wszystko zależy od scenariusza i od tego jak się gra i jakimi postaciami:7. Czy klimat zaszczucia jest wyczuwalny, czy też raczej jest to wesoła sieczka?
Dotyczy też punktu 6: Postaci różnią się między sobą diametralnie! Ich umiejętności wymuszają odpowiedni typ gry, zdecydowanie pasujący do opisów.8. Czy postacie faktycznie różnią się między sobą i ich specjalizacja jest wyczuwalna?
Jasne rozumiem - w zbyt wiele gier grałem, by mieć do niej (zasady) wielkie obiekcje, po prostu na pierwszy rzut oka wydało mi się nieco irytujące, że w przypadku obecności człowieka obrywa on pierwszy. Tak jak pisałem umniejsza to losowość i dodaje pewien aspekt taktyczny.torbaborba pisze: W skrócie: taka zasada i już, tak jak w szachach goniec rusza się inaczej niż hetman i nie ma co tego kwestionować.
Miałem na myśli jakieś dodatkowe zasady, broń nietrwała (np rozpada się po kilki uderzeniach), miotacze a paliwo do nich itp. Owszem wiem, że to tylko gratorbaborba pisze: Przyznam, że nie rozumiem pytania![]()
Cohlerc a czy mógłbyś zrobić coś takiego dla Ocalałych z sezonu 1?cohlerc1 pisze:Tu takie małe "who is who"
dość stara ale jara grafika z bgg:miszcz pisze:Cohlerc a czy mógłbyś zrobić coś takiego dla Ocalałych z sezonu 1?
na szczescie mam tyle tego szczescia, i w drodze kolejne, ze, jakby to powiedziec, nudzic sie nie bede.cohlerc1 pisze:Raczej niech się uzbroi w tony cierpliwości jeszcze z pół roku minie zanim przyjdzie paczka z gra :/ nad czym sam ubolewam.
Wydaje mi się, że jeżeli Zombie mają możliwość dotarcia inną drogą, to tamtędy się kierują. Jeżeli nie ma innej drogi, to gromadzą się wtedy przy najbliższym przejściu. No ale mogę się mylić.Jeśli żaden z Bohaterów nie znajduje się w zasięgu
ich wzroku, poruszają się w kierunku Strefy
z największą liczbą znaczników Hałasu, do której
prowadzi otwarte przejście.
Jeśli żaden z Bohaterów nie znajduje się w zasięgu ich wzroku, a po drodze znajdują się przeszkody w postaci zamkniętych drzwi, Zombie poruszają się w kierunku najgłośniejszej Strefy, tak jakby wszyst- kie drzwi były otwarte, jednak zamknięte drzwi nie pozwalają im przejść dalej.
idą nadrabiając drogi, cytat z inst. ang:rokter pisze:z góry przepraszam, jeśli pytanie już się pojawiło wcześniej...
SYTUACJA: zombie nikogo nie widzą, strefa z największym hałasem znajduje się jedno pole od nich, ale za zamkniętymi drzwiami. Zombie mogę dojść do tej strefy, idąc naokoło i wykorzystując otwarte drzwi w innej części planszy. PYTANIE: Czy zombie to robią (tzn. czy idą naokoło, nadrabiając drogi) czy gromadzą się pod drzwiami?
Czyli jak interpretować poniższy fragment instrukcji:
"Jeśli żaden z Bohaterów nie znajduje się w zasięgu ich wzroku, a po drodze znajdują się przeszkody w postaci zamkniętych drzwi, Zombie poruszają się w kierunku najgłośniejszej Strefy, tak jakby wszyst- kie drzwi były otwarte, jednak zamknięte drzwi nie pozwalają im przejść dalej."
Czy powyższy cytat dotyczy tylko sytuacji, w których WSZYSTKIE drogi są zamknięte (w instrukcji opisane są zdolności pozwalające na zamykanie drzwi, wiec taka sytuacja jest potencjalnie możliwa) , czy również takich jak ta opisana w moim przykładzie?
Z tego co mi wiadomo, to ma pojawić sie w tym roku, dopiero podadzą dokładną datę.ernin pisze:A mnie bardziej interesuje kiedy S2 zostanie wydany przez polskiego wydawcę.
Co do tego czy warto kupować S1 jak zaraz będzie S2 to powiedziałbym, że lepiej poczekać i kupić S2 ale z czasem i tak warto by bylo kupić S1.