[Taktyka i Strategia] Kraśnik 1914.
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
[Taktyka i Strategia] Kraśnik 1914.
Mój nowy pomysł, starcia na szczeblu batalionu.
Dyskusja i wszelkie informacje o grze tutaj:
http://www.taktykaistrategia.pl/forum/v ... m.php?f=31
Serdecznie zapraszam do zgłaszania wszelkich uwag no i do zainteresowania się grą - ma to być w założeniu nowum na polskim rynku jeśli chodzi o ujęcie pewnych tematów (inicjatywa, mechanika ruchu, ujęcie artylerii).
Dyskusja i wszelkie informacje o grze tutaj:
http://www.taktykaistrategia.pl/forum/v ... m.php?f=31
Serdecznie zapraszam do zgłaszania wszelkich uwag no i do zainteresowania się grą - ma to być w założeniu nowum na polskim rynku jeśli chodzi o ujęcie pewnych tematów (inicjatywa, mechanika ruchu, ujęcie artylerii).
Ostatnio zmieniony 14 lut 2007, 11:49 przez Zulu Frh. von Auffenberg, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawzór gry pokażę podczas II Przemyskich Manewrów Strategów (23-25 marca 2007 r., Przemyśl).
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych.
Będzie mapa, żetony mego wykonawstwa (czyli skromne) i możliwośc sprawdzenia w praktyce Orka i moich pomysłów.
Jak się uda grę ma wydać Wydawnictwo Taktyka i Strategia Wojtka Zalewskiego.
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych.
Będzie mapa, żetony mego wykonawstwa (czyli skromne) i możliwośc sprawdzenia w praktyce Orka i moich pomysłów.
Jak się uda grę ma wydać Wydawnictwo Taktyka i Strategia Wojtka Zalewskiego.
Mapa mi się nie podoba. Brak w niej jakiegokolwiek klimatu- to co do jej stylu.
CO do wykonania: Te wielkie numerki heksów za bardzo biją po oczach. Są nawet większe od podpisów miejscowości. Krawędzie heksów są za jasne- giną one zupełnie w lasach
Acha i jak by potrzebna była jakaś pomoc w robeiniu mapy to ja mogę się zgłosić
CO do wykonania: Te wielkie numerki heksów za bardzo biją po oczach. Są nawet większe od podpisów miejscowości. Krawędzie heksów są za jasne- giną one zupełnie w lasach
Acha i jak by potrzebna była jakaś pomoc w robeiniu mapy to ja mogę się zgłosić
Wojpajku jeśli chodzi o ostrość to akurat to jest wersja dająca się strawić przez fora, stąd mało ostra.
Jesli chodzi o klimat, to o gustach się nie dyskutuje. Powiedz proszę, co bys zmienił
Poza tym wydawca pewnie sobie ją przerobi wg własnego widzimisię, więc na razie nie ma o co kopii kruszyć. Ważniejsza w tym momencie treść.
Jesli chodzi o klimat, to o gustach się nie dyskutuje. Powiedz proszę, co bys zmienił
Poza tym wydawca pewnie sobie ją przerobi wg własnego widzimisię, więc na razie nie ma o co kopii kruszyć. Ważniejsza w tym momencie treść.
Merytorycznie co do treści mapy to się na tym terenie nie znam więc sie nie wypowiadam.
- Numery heksów za duże
- Podpisy miejscowości za male
- Las raczej brzydki- przynajmniej narazie jeśli chodzi o kolorki
- bagna brzydkie
- miejscowości można by oznaczać jakoś ciekawiej a nie zwykłymi prostokątami
- te odcienie fioltetowych dróg też raczej nie dają rady- osobiście bym wolał inny kolor na drogi a nie fiolet i lawendę. - sama droga jest prostą nitką- to może się komuś podobać lub nie. Dla mnie prosta nitka jest fajna w II WŚ , ale IWŚ mogła by mieć bardziej wyszukaną drogę.
- połączenie czerwonego koloru (miasta?) z fioletową drogą też nie jest za ładne.
Myślę, że powinniście szukać dalej popatrzeć na mapy z epoki, troche je podrasować żeby były ciekawe dla oglądającego.
Ta mapa przypomina mi raczej nie udane mapy do OWC i Roku 1920 i bradzie wygląda jak screen z gry komputerowej z przed 10 lat. Takie jest moje zdanie.
A co do gustów- uważam, że powinno się o nich dyskutować.
Ale jeśli wydawca ma ją sobie sam podrasować- to pewnie będzie to taki zwykły standardzik TiSowy.... miasta jak z B35, lasy- powycinane zdjęcie drzew- mnie się to nie podoba. Jedyne co będzie naprawdę dobre- to pewnie samo tło mapy, bagna, i rzeki.
- Numery heksów za duże
- Podpisy miejscowości za male
- Las raczej brzydki- przynajmniej narazie jeśli chodzi o kolorki
- bagna brzydkie
- miejscowości można by oznaczać jakoś ciekawiej a nie zwykłymi prostokątami
- te odcienie fioltetowych dróg też raczej nie dają rady- osobiście bym wolał inny kolor na drogi a nie fiolet i lawendę. - sama droga jest prostą nitką- to może się komuś podobać lub nie. Dla mnie prosta nitka jest fajna w II WŚ , ale IWŚ mogła by mieć bardziej wyszukaną drogę.
- połączenie czerwonego koloru (miasta?) z fioletową drogą też nie jest za ładne.
Myślę, że powinniście szukać dalej popatrzeć na mapy z epoki, troche je podrasować żeby były ciekawe dla oglądającego.
Ta mapa przypomina mi raczej nie udane mapy do OWC i Roku 1920 i bradzie wygląda jak screen z gry komputerowej z przed 10 lat. Takie jest moje zdanie.
A co do gustów- uważam, że powinno się o nich dyskutować.
Ale jeśli wydawca ma ją sobie sam podrasować- to pewnie będzie to taki zwykły standardzik TiSowy.... miasta jak z B35, lasy- powycinane zdjęcie drzew- mnie się to nie podoba. Jedyne co będzie naprawdę dobre- to pewnie samo tło mapy, bagna, i rzeki.
Dzięki serdeczne za życzenia.xshadow pisze:Można było ją pociągnąć jeszcze kilka kilometrów na zachód, to by i moja wioska się załapała
Wniosków merytorycznych nie posiadam ale życzę powodzenia
Swoja droga być może się uda przesunąć mapę o dwa heksy na zachód (kosztem obszaru za Wieprzem, choć pewnie twórcy mapy się nie będzie chciało.
- Mały brzydki pędrak
- Posty: 984
- Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 11 times
Co do taktyki, to sam nie wiem.
Na razie gryzę problem artylerii.
Walkę jednostek nieartyleryjskich mam jako tako rozpracowaną.
Będzie składała się z ostrzału karabinowego i szturmu na bagnety.
Przy czym szturmujący na bagnety nie będzie mógł prowadzić walki ogniowej, ale za to będzie mógł ponieść większe straty, mając możliwość wysadzenia przeciwnika z terenu, na którym on stoi.
W razie jedynie ostrzału przeciwnik jedynie będzie mógł, ale nie musiał się cofnąć.
A co do artylerii to będzie odróżniała haubice od armat.
Na razie gryzę problem artylerii.
Walkę jednostek nieartyleryjskich mam jako tako rozpracowaną.
Będzie składała się z ostrzału karabinowego i szturmu na bagnety.
Przy czym szturmujący na bagnety nie będzie mógł prowadzić walki ogniowej, ale za to będzie mógł ponieść większe straty, mając możliwość wysadzenia przeciwnika z terenu, na którym on stoi.
W razie jedynie ostrzału przeciwnik jedynie będzie mógł, ale nie musiał się cofnąć.
A co do artylerii to będzie odróżniała haubice od armat.