Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Re: Mage Knight PL
Witam, ma można sobą jedna grę i mam pytanie do walki między graczami. Gdy ktoś mnie atakuje mam prawo zdecydować czy chcę poświęcić na obronę całą swoją następną turę czy turę połowiczną. I co oznacza ta tura połowiczna, których umiejętności i spelli mogę używać a których nie? bo w zasadach to nie jest opisane.
W zasadach jest: "możesz używać tylko umiejętności które może zagrywać w turach innych przeciwników" czyli jakie to są te karty?
W zasadach jest: "możesz używać tylko umiejętności które może zagrywać w turach innych przeciwników" czyli jakie to są te karty?
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Po wczorajszej rozgrywce mam kilka pytań.
1) karta Zwinność, wiem że była o niej dyskusja wcześniej w tym wątku ale nie rozwiewa moich wątpliwości. Podczas gry miałem taką sytuację:
Potrzebowałem 3 ruchu żeby wejść do pewnego miejsca i odbyć walkę. Rzuciłem Zwinność i kartę dającą 2 lub 4 ruchu w jej wzmocnionej wersji. Otrzymałem 6 ruchu. Czy po wykorzystaniu 3 na wejście pozostałe 3 mogę wykorzystać jako atak 3 zgodnie z kartą Zwinność?
2) Wyzywać do walki stojąc pole obok można tylko zielonych wrogów?
3) Jeśli po podliczeniu punktów sławy dwaj gracze mają ich tyle samo to który wygrywa? Na szybko uznałem, że ten który ma wyższą reputację ale w instrukcji nie mogę tego znaleźć.
4) Jeśli w czasie gry zdobyłem artefakt i użyłem jego wzmocnionej wersji (niszcząc go) to na koniec gry uwzględniam go przy rozliczaniu kategorii Największy Rabuś?
1) karta Zwinność, wiem że była o niej dyskusja wcześniej w tym wątku ale nie rozwiewa moich wątpliwości. Podczas gry miałem taką sytuację:
Potrzebowałem 3 ruchu żeby wejść do pewnego miejsca i odbyć walkę. Rzuciłem Zwinność i kartę dającą 2 lub 4 ruchu w jej wzmocnionej wersji. Otrzymałem 6 ruchu. Czy po wykorzystaniu 3 na wejście pozostałe 3 mogę wykorzystać jako atak 3 zgodnie z kartą Zwinność?
2) Wyzywać do walki stojąc pole obok można tylko zielonych wrogów?
3) Jeśli po podliczeniu punktów sławy dwaj gracze mają ich tyle samo to który wygrywa? Na szybko uznałem, że ten który ma wyższą reputację ale w instrukcji nie mogę tego znaleźć.
4) Jeśli w czasie gry zdobyłem artefakt i użyłem jego wzmocnionej wersji (niszcząc go) to na koniec gry uwzględniam go przy rozliczaniu kategorii Największy Rabuś?
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
1) Nie. Karta polska uwzględnia dodatek "Lost Legion". Punkty ruchu należy zagrywać od nowa podczas walki. Kończąc ruch i rozpoczynając walkę, wszystkie niewykorzystane punkty ruchu przepadają.mat_eyo pisze:1) karta Zwinność, wiem że była o niej dyskusja wcześniej w tym wątku ale nie rozwiewa moich wątpliwości. Podczas gry miałem taką sytuację:
Potrzebowałem 3 ruchu żeby wejść do pewnego miejsca i odbyć walkę. Rzuciłem Zwinność i kartę dającą 2 lub 4 ruchu w jej wzmocnionej wersji. Otrzymałem 6 ruchu. Czy po wykorzystaniu 3 na wejście pozostałe 3 mogę wykorzystać jako atak 3 zgodnie z kartą Zwinność?
2) Wyzywać do walki stojąc pole obok można tylko zielonych wrogów?
3) Jeśli po podliczeniu punktów sławy dwaj gracze mają ich tyle samo to który wygrywa? Na szybko uznałem, że ten który ma wyższą reputację ale w instrukcji nie mogę tego znaleźć.
4) Jeśli w czasie gry zdobyłem artefakt i użyłem jego wzmocnionej wersji (niszcząc go) to na koniec gry uwzględniam go przy rozliczaniu kategorii Największy Rabuś?
2) Wyzywać do walki można wyłącznie rozwścieczonych wrogów - Orki i Draconum (zielone i czerwone)
3) Remis - ale można ustalić sobie inaczej na początku gry, gdy taka wasza wola
4) Zniszczony artefakt jest zniszczony. Ląduje w pudełku więc nie masz go w swojej talii. Nie liczysz go.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Dziękuję za odpowiedzi, widzę, że popełniłem dwa spore błędy :/ choć przynajmniej to rozwiązuje problem z remisem w punktach bo przy prawidłowej interpretacji zasad bym przegrał
Re: Mage Knight PL
Witam z kolejnym pytaniem:
artefakt Złoty Graal ma w opisie, że za każdy punkt leczenia pochodzący z tej karty wykorzystany w tej RUNDZIE otrzymujemy punkt sławy. Czy to oznacza, że punkty leczenia (dwa) otrzymane z tego artefaktu możemy wykorzystać w tej rundzie, a więc niekoniecznie w turze w której zagrywamy kartę?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS.Na otwartym forum nie dostałem odpowiedzi od doświadczonych graczy odnośnie walki między graczami - z moich kilku partii multi wychodzi, że walka jest fajnie rozwiązana. Czytając wcześniejsze opinie myślałem, że jest "skopana". Więc jak to jest naprawdę?
artefakt Złoty Graal ma w opisie, że za każdy punkt leczenia pochodzący z tej karty wykorzystany w tej RUNDZIE otrzymujemy punkt sławy. Czy to oznacza, że punkty leczenia (dwa) otrzymane z tego artefaktu możemy wykorzystać w tej rundzie, a więc niekoniecznie w turze w której zagrywamy kartę?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS.Na otwartym forum nie dostałem odpowiedzi od doświadczonych graczy odnośnie walki między graczami - z moich kilku partii multi wychodzi, że walka jest fajnie rozwiązana. Czytając wcześniejsze opinie myślałem, że jest "skopana". Więc jak to jest naprawdę?
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
Złe tłumaczenie. Oryginał brzmi: Fame +1 for each point of Healing provided by this card you spend this turn. Chodzi o turę, nie rundę.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Szybkie pytanie: czy polskie wydanie MK zawiera wszystkie poprawki i zmiany w regułach o jakich mowa w angielskiej instrukcji dodatku? W tym poprawione karty, zmiany w zasadach punktów ruchu (jak wyżej) itp.?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Mage Knight PL
w momencie zagrywania karty masz do wykorzystania 2 punkty leczenia w tej turze i za wykorzystanie ich dostajesz 2 punkty sławy. Niewykorzystane punkty leczenia nigdy nie przechodzą do następnych turlichking pisze:artefakt Złoty Graal ma w opisie, że za każdy punkt leczenia pochodzący z tej karty wykorzystany w tej RUNDZIE otrzymujemy punkt sławy. Czy to oznacza, że punkty leczenia (dwa) otrzymane z tego artefaktu możemy wykorzystać w tej rundzie, a więc niekoniecznie w turze w której zagrywamy kartę?
Z tego co wiem polska edycja jest spolszczeniem drugiego wydania Mage Knight. A wiem to z tego że dodatek angielski ma takie same kolory rewersów jak polska edycja a różniące od poprzedniego wydania angielskiegopan_satyros pisze:Szybkie pytanie: czy polskie wydanie MK zawiera wszystkie poprawki i zmiany w regułach o jakich mowa w angielskiej instrukcji dodatku? W tym poprawione karty, zmiany w zasadach punktów ruchu (jak wyżej) itp.?
+ gdzieś na BGG widziałem zdjęcie, że jak ktoś ma spis treści w regułach to wtedy ma 2 edycję
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2013, 21:05 przez Misio205, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mage Knight PL
Dodatek to zmiana regul na ruch itp.
2 ed angielskiej nie ma zmian (pomijajac poprawki, o PL nie wiem),
choc nie ma problemu ich stosowac juz w postawie
A w PvP itp. nie-pelna walka
oznacza, ze moge uzywac kart i jednostek, ale nie umiejetnosci.
Mane mozna uzyc jedynie z krysztalow.
Nie mozna sie uleczyc po walce i dociagnac kart, uzyskac nowego poziomu (dopiero po swojej pelnej turze to zrobi).
2 ed angielskiej nie ma zmian (pomijajac poprawki, o PL nie wiem),
choc nie ma problemu ich stosowac juz w postawie
A w PvP itp. nie-pelna walka
oznacza, ze moge uzywac kart i jednostek, ale nie umiejetnosci.
Mane mozna uzyc jedynie z krysztalow.
Nie mozna sie uleczyc po walce i dociagnac kart, uzyskac nowego poziomu (dopiero po swojej pelnej turze to zrobi).
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Zmiany kart z Lost legion są wprowadzone po zgłoszeniach geeków.
Polska edycja wprowadziła te zmiany w kartach.
Wrogowie nie są zmienieni gdyż było to technicznie niemożliwe.
W podstawce nie ma wrogów miotającymi kamieniami, więc dodatkowy tekst w odświeżającym spacerze jest niepotrzebny. A karta jest zmieniona. Dodana jest ikona "Ręki" czyli leczenia, któe może być zagrywane w dowolnym momencie poza walką.
Po walce gdy zagrywamy tę kartę, punkty ruchu są po prostu pomijane - na nic nam one, ale leczyć się możemy.
Polska edycja wprowadziła te zmiany w kartach.
Wrogowie nie są zmienieni gdyż było to technicznie niemożliwe.
W podstawce nie ma wrogów miotającymi kamieniami, więc dodatkowy tekst w odświeżającym spacerze jest niepotrzebny. A karta jest zmieniona. Dodana jest ikona "Ręki" czyli leczenia, któe może być zagrywane w dowolnym momencie poza walką.
Po walce gdy zagrywamy tę kartę, punkty ruchu są po prostu pomijane - na nic nam one, ale leczyć się możemy.
Re: Mage Knight PL
Z kolejnej multi-gry wyszła mi taka niejasna sytuacja.
Jeśli na starcie tury nie mamy kart w ręku i talii musimy zrezygnować ze swojej tury (chyba, że nikt nie zgłosił końca rundy, bo wtedy musimy my ją ogłosić), a co robimy w sytuacji gdy zostajemy zaatakowani przez innego gracza i nie mamy nigdzie żadnych kart? Rozgrywamy walkę? Mogę używać swoich umiejętności (których nie mógłbym użyć, bo albo ogłaszam koniec, albo MUSZĘ zrezygnować ze swojej tury)?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS.Pytałem wcześniej o umiejętność Altem Magów którzy za pomocą czarnej many zmieniają wszystkie nasze ataki w oblężnicze - karty zagrane bokiem również?
Jeśli na starcie tury nie mamy kart w ręku i talii musimy zrezygnować ze swojej tury (chyba, że nikt nie zgłosił końca rundy, bo wtedy musimy my ją ogłosić), a co robimy w sytuacji gdy zostajemy zaatakowani przez innego gracza i nie mamy nigdzie żadnych kart? Rozgrywamy walkę? Mogę używać swoich umiejętności (których nie mógłbym użyć, bo albo ogłaszam koniec, albo MUSZĘ zrezygnować ze swojej tury)?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS.Pytałem wcześniej o umiejętność Altem Magów którzy za pomocą czarnej many zmieniają wszystkie nasze ataki w oblężnicze - karty zagrane bokiem również?
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
Jeżeli na starcie tury nie mamy kart w ręku ogłaszamy koniec tury. Pozostali rozgrywają jeszcze po jednej turze. Nie mogą jednak już w niej zaatakować innego gracza. Jest to uwzględnione w "Regułach" na stronie 10 - akapit "Walka między graczami".
Re: Mage Knight PL
Gracze są ograniczeni do jednej many ze źródła na turę, podczas gdy wzmocniony efekt karty "Przypływ many" zaczyna się od słów: "Weź dowolną kość many ze źródła..."
PYTANIE: Czy ta kość wlicza się do limitu jednej kości na turę pobieranej ze źródła? (a co za tym idzie - czy aby odpalić wzmocnione działanie karty "Przypływ many" muszę dysponować maną spoza źródła?)
PYTANIE: Czy ta kość wlicza się do limitu jednej kości na turę pobieranej ze źródła? (a co za tym idzie - czy aby odpalić wzmocnione działanie karty "Przypływ many" muszę dysponować maną spoza źródła?)
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Jeśli ktoś nas zaatakował w sytuacji gdy nie mamy kart to nie możemy w pełni uczestniczyć w walce a co za tym idzie używać swoich umiejętności...
No niestety jesteśmy bezbronni.
Każda karta która pozwala nam dobrać kość many dotyczy dodatkowej kości a nie tej standardowej.
Każdy atak staje się oblężniczy, nawet ten zagrany bokiem
No niestety jesteśmy bezbronni.
Każda karta która pozwala nam dobrać kość many dotyczy dodatkowej kości a nie tej standardowej.
Każdy atak staje się oblężniczy, nawet ten zagrany bokiem
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
Wybacz, ale piszesz głupoty. Nie ma takiej możliwości w grze, abyś został bez kart i inny gracz przeprowadził na tobie atak. Doczytaj instrukcję, zanim zaczniesz doradzać innym, bo tylko wprowadzasz teraz ludzi w błąd.pabula pisze:Jeśli ktoś nas zaatakował w sytuacji gdy nie mamy kart to nie możemy w pełni uczestniczyć w walce a co za tym idzie używać swoich umiejętności...
No niestety jesteśmy bezbronni.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Jak to nie można zostać bez kart na ręce? o.O mam zero kart w talii do dobrania i trzy w ręku. Decyduje się rozegrać swoją turę (mam taką możliwość) i zużywam wszystkie trzy karty np na ruch. Kończę turę. Nie dociągam kart bo nie mam z czego. Następny gracz rozpoczyna swoją turę i mnie atakuje.
Zastanów się zanim zarzucisz komuś pisanie bzdur
Zastanów się zanim zarzucisz komuś pisanie bzdur
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
Pytanie było postawione o sytuację, gdy nie mamy kart ani w talii, ani na ręku. To co teraz przedstawiłeś, to zupełnie inny przykład.mat_eyo pisze:Jak to nie można zostać bez kart na ręce? o.O mam zero kart w talii do dobrania i trzy w ręku. Decyduje się rozegrać swoją turę (mam taką możliwość) i zużywam wszystkie trzy karty np na ruch. Kończę turę. Nie dociągam kart bo nie mam z czego. Następny gracz rozpoczyna swoją turę i mnie atakuje.
Zastanów się zanim zarzucisz komuś pisanie bzdur
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Jest taka możliwość i dokładnie to napisałem. Na przyszłość wyrażaj się jaśniej.Brylantino pisze:Nie ma takiej możliwości w grze, abyś został bez kart i inny gracz przeprowadził na tobie atak.
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
Nie mamy kart = nie mamy kart, a nie że posiadamy je jeszcze na ręce. Już jaśniej się tego nie dało napisać. Trzeba czytać ze zrozumieniem.mat_eyo pisze:Jest taka możliwość i dokładnie to napisałem. Na przyszłość wyrażaj się jaśniej.Brylantino pisze:Nie ma takiej możliwości w grze, abyś został bez kart i inny gracz przeprowadził na tobie atak.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
W moim przykładzie gracz atakowany NIE MA KART (co według Ciebie jest niemożliwe). Dobre rady o czytaniu ze zrozumieniem zastosuj u siebie.
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mage Knight PL
"Jeśli na starcie tury nie mamy kart w ręku i talii musimy zrezygnować ze swojej tury (chyba, że nikt nie zgłosił końca rundy, bo wtedy musimy my ją ogłosić), a co robimy w sytuacji gdy zostajemy zaatakowani przez innego gracza i nie mamy nigdzie żadnych kart?"
Takie było pytanie. Dalej uważasz, że jest możliwe aby zostać zaatakowanym bez kart w ręce w tej sytuacji?
Takie było pytanie. Dalej uważasz, że jest możliwe aby zostać zaatakowanym bez kart w ręce w tej sytuacji?
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Nigdzie nie cytowałem tego pytania. Cytowałem Twoją odpowiedź, w której stwierdziłeś, że nie ma możliwości bycia zaatakowanym nie posiadając kart. Odniosłem się do tego. Po prostu poprawiając pabulę sam popełniłeś błąd, który może kogoś wprowadzić w błąd. Tylko o to mi chodzi. Pozwól, że jeszcze raz zacytuję, co wcześniej pisałeś
Nigdzie w tym miejscu nie pisałeś o ogłoszonym końcu rundy. Później ktoś zielony wejdzie w ten temat, przeczyta to i będzie grał źle.
Kod: Zaznacz cały
Nie ma takiej możliwości w grze, abyś został bez kart i inny gracz przeprowadził na tobie atak.
Nigdzie w tym miejscu nie pisałeś o ogłoszonym końcu rundy. Później ktoś zielony wejdzie w ten temat, przeczyta to i będzie grał źle.
Re: Mage Knight PL
pabula - dzięki za odpowiedź.
Nie ukrywam, że znalazłem się w takiej sytuacji (wykorzystałem wszystkie karty z ręki, talia pusta) - i prawie bezbronny (miałem lodowe golemy) byłem zbyt łakomym kąskiem... Zresztą skończyłem ze zranionymi golemami, raną w ręku i do tego zostałem wypchnięty z baszty (uzbierał 13 ataku...). Zagraliśmy tak jak odpisałeś więc nie mogłem i nie użyłem umiejętności Goldyxa leczenie 2...
Podsumowując - Mage Knight musi być stale się pilnować (jak zresztą radzą w instrukcji)
PS.A gdyby ten atak nie zakończył walki mógłbym zaatakować agresora golemami?
PPS.Do Brylantino:
pabula i mat_eyo mają rację, a ja poniosłem konsekwencje braku czujności...
Nie ukrywam, że znalazłem się w takiej sytuacji (wykorzystałem wszystkie karty z ręki, talia pusta) - i prawie bezbronny (miałem lodowe golemy) byłem zbyt łakomym kąskiem... Zresztą skończyłem ze zranionymi golemami, raną w ręku i do tego zostałem wypchnięty z baszty (uzbierał 13 ataku...). Zagraliśmy tak jak odpisałeś więc nie mogłem i nie użyłem umiejętności Goldyxa leczenie 2...
Podsumowując - Mage Knight musi być stale się pilnować (jak zresztą radzą w instrukcji)
PS.A gdyby ten atak nie zakończył walki mógłbym zaatakować agresora golemami?
PPS.Do Brylantino:
pabula i mat_eyo mają rację, a ja poniosłem konsekwencje braku czujności...
Ostatnio zmieniony 05 maja 2013, 15:10 przez lichking, łącznie zmieniany 1 raz.