Gwiezdny kupiec

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Hmm, w Fazie Licytacji powinna być również możliwość wyboru systemu, w którym chce się dokonać danej transakcji - nie widzę niczego takiego na screenie...?
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

No przecież pisałem że tam jest błąd, który już został zgłoszony i zostanie to poprawione.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Aa, ok, nie zrozumiałem na co zwracał uwagę Jar - tak to jest, gdy pisze się posty w środku nocy :)

Co do Wiadomości - skoro już modyfikujemy mechanikę, to po co w ogóle pokazywać "niedostępne" żetony? :P
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Perf pisze:Co do Wiadomości - skoro już modyfikujemy mechanikę, to po co w ogóle pokazywać "niedostępne" żetony? :P
Żeby było widać, że są i zastanowić się czy inwestować w powiązania?
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

No właśnie. Wg mnie ma to taki sens, że gracze będą wiedzieć, że za X etapów nastąpi jakieś zdarzenie. Dodatkowo może warto byłoby pokazać, jaki typ powiązań jest konieczny do sprawdzenia danej wiadomości ?

Na przykład na żetonie mogłoby być oznaczenie "PP", czyli że do jego sprawdzenia potrzebny jest określony poziom powiązań Politycznych, ale bez informacji jaki poziom jest konieczny...

Dołączanie pełnej informacji (np PP-3), daje możliwość częściowego, lub w niektórych przypadkach zupełnego przewidywania jaka wiadomość kryje się pod żetonem.
No ale jeśli okaże się, że eksperymenty ze zmianą tego elementu są złe dla rozgrywki, trzeba będzie zrobić tak jak mówią zasady gry.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

cracko pisze:Dodatkowo może warto byłoby pokazać, jaki typ powiązań jest konieczny do sprawdzenia danej wiadomości ?

Na przykład na żetonie mogłoby być oznaczenie "PP", czyli że do jego sprawdzenia potrzebny jest określony poziom powiązań Politycznych, ale bez informacji jaki poziom jest konieczny...
Podoba mi się - brzmi dobrze, proponuje spróbować.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Zamieszczam screen z poprawionej fazy licytacji:

Obrazek

Teraz jest możliwe określanie jakiego towaru jaką ilość chcemy kupić / sprzedać w każdym Układzie gwiezdnym i po jakiej cenie.

Aktualne ceny/modyfikatory cen towarów można sprawdzać przełączając się do widoku głównego.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Z tego, co pamiętam, nie deklarujemy ilości towaru do kupna/sprzedaży. Ilość max wychodzi z suwaka po wykonaniu rzutu 2k6+ modyfikator towaru, i porównaniu z deklarowaną ceną.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Ilość też. jest to i w instrukcji i odpowiednia rubryka znajduje się w Dzienniku Gracza. Dzięki temu teoretycznie w tej samej cenie może handlować kilku graczy.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

No właśnie w zasadach doszukałem się tylko informacji o tym, że każdy gracz musi podać jaki towar go interesuje, w jakim układzie i po jakiej cenie.

Zrobiłem dodatkowo deklarację tych ilości, bo tu na forum było napisane że trzeba zadeklarować w fazie licytacji "ile, czego i po jakiej cenie".

Z przykładu, jaki pokazany został w zasadach gry wynikałoby, że to Artrazar ma rację. No ale ja nie mam doświadczenia w grze więc mogę się mylić.
To nie jest wielka sprawa jeśli okaże się że trzeba to zmienić i zostawić tylko informację o tym jaki towar gracz chce kupić, gdzie i po jakiej cenie więc ustalcie i napiszcie jak ma to docelowo wyglądać.

Podsumujmy jeszcze, czy dobrze wszystko rozumiem:

1. Ceny towarów w każdym Układzie są modyfikowane na końcu fazy licytacji, kiedy już złożone zostaną wszystkie deklaracje graczy. Wtedy też jest określana maksymalna ilość towaru jaką może kupić każdy z graczy oraz jakiej kolejności gracze mogą kupować towary - czyli ten kto oferuje najwyższą cenę ma pierwszeństwo, a ten kto najniższą - będzie ostatni. Jeśli dwóch lub więcej graczy zaoferuje tą samą cenę kupna - o kolejności zakupu pomiędzy tymi graczami będzie decydować Inicjatywa.
Zasady te są ustalane indywidualnie dla każdego towaru w każdym Układzie.

2. Kalkulator P/P jest w zasadzie pomocniczy tylko w "papierowej" wersji gry, aby wygodnie obliczać cenę towaru oraz maksymalną ilość, jaką można zakupić. W wersji komputerowej, nie musi być pokazywany, a obliczenia mogą być prowadzone automatycznie w pamięci komputera. (Oczywiście w developerskiej wersji gry, sposób prowadzenia obliczeń musi być pokazywany na ekranie, aby można było zweryfikować jego poprawność)

3. Modyfikatory P/P są przypisane dla każdego towaru w każdym Układzie i są niezmienne przez całą grę.

Jeśli któryś z tych trzech podpunktów zawiera nieprawdę to mnie poprawcie.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Andy »

Ostatni raz grałem pewnie 20 lat temu, ale z reguły w instrukcji (3.0.1 oraz 12.0), konstrukcji Dziennika Gracza i tego co sobie przypominam, Kalkulator podaży i popytu służy właśnie do określenia ile danego towaru w danym układzie jest do kupienia/sprzedania. Inaczej to nie miałoby chyba żadnego sensu.

Czyli gracz zapisuje sobie, co i gdzie chce kupić/sprzedać, a ze zmian zachodzących na torze P/P wynika czy i ile faktycznie kupi/sprzeda.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

OK. sprawdziłem co do ilości to coś mi się pokręciło, przepraszam. Też minęło parę lat od rozgrywki.
Co do innych spraw:

1. zasadniczo tak, ale: najpierw jest losowa zmiana rynku, potem podczas handlu wskaźnik P/P przesuwa się dzięki czemu jeden gracz może sprzedawać, drugi kupować itd, a potem jeszcze modyfikuje się cenę na rynku na podstawie ostatecznego położenia wskaźnika P/P.

2. kalkulator p/p: moim zdaniem tor należy wywalić i wszystko zautomatyzować - przeliczanie było najmniej grywalna częścią gry - brrrr...

3. Modyfikatory p/p mogą zmienić niektóre wydarzenia

Aha, ważny punkt: jeśli deklaruje się handel to należy minimum jedną jednostkę kupić/sprzedać (jeśli jest możliwość.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Aha, ważny punkt: jeśli deklaruje się handel to należy minimum jedną jednostkę kupić/sprzedać (jeśli jest możliwość.
Tak, to jest dla mnie jasne.

Dobra, przez dlugi weekend postaram sie ogarnac temat fazy licytacji i wyliczeń cen towarów oraz maksymalnych ilosci zakupu/sprzedaży towarów dla poszczegolnych graczy.

Dodatkowo załączam screen z poprawionego okna licytacji. Puste pola oznaczają, że gracz nie ma zamiaru kupować lub sprzedawać danego towaru w danym układzie:

Obrazek

EDIT:

Zauważyłem też, że istotną sprawą będzie pokazanie na tym etapie aktualnych cen oraz modyfikatorów P/P (wygodnie żeby to było w tym samym oknie). To również zostanie dorobione.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Pytanie: Czy modyfikatory P/P poszczególnych towarów w układach gwiezdnych koniecznie trzeba pokazywać w elektronicznej wersji gry, skoro wszystkie obliczenia i tak są prowadzone automatycznie ?

Może wystarczy pokazywać tylko cenę towaru (i dodatkowo zmiany cen - wzrost/spadek) na przestrzeni kolejnych tur gry ?
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Pokaż!
To jest ważna wskazówka jak bardzo ceny będą rosnąć albo spadać, jak pojemny jest rynek. Jaki jest sens wożenia w dane miejsce towaru, albo budowania fabryk. Powinien być.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Andy »

Jar chyba dobrze prawi: modyfikatory P/P mówią o możliwych tendencjach rynkowych, ważnych dla planowania.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

I dobrze by było, gdyby był do nich łatwy dostęp w ciągu calej tury. Są ważne dla planowania hiperskoków, kupna fabryk itd, a nie tylko w fazie transakcji. Idealne byłoby zostawienie torów, jak w oryginale, ale wiem, że to może być trudne technicznie.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Nie tyle trudne technicznie, co tor zajmowałby sporo miejsca a w sumie nic by to nie wnosiło - puste pola od 1 do 20 i żetony na nich.
Obecnie widać zarówno cenę towaru jak i modyfikator P/P (widok główny). To samo zostanie odwzorowane w fazie licytacji.

Widoczność cen oraz modyfikatorów P/P będzie możliwa podczas całej gry, więc nie muszę nic dodatkowo pokazywać bo już jest pokazane :)

Dla przypomnienia, screen:

Obrazek

Cena jest na niebiesko (7), a modyfikator P/P na pomarańczowo (8).
Ta informacja jest tak samo wartościowa, jak przedstawiona na torze cen. Tutaj jest po prostu bardziej kompaktowo, ale informacji jest tyle samo.

Chodziło mi o to, czy może by tego nie ukryć żeby zyskać jeszcze więcej miejsca, ale skoro ma być widoczne to będzie widoczne :)
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Faktycznie wszystko widać wyraźnie. To pewnie u mnie siła przyzwyczajenia :)
Awatar użytkownika
kyal
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2011, 09:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: kyal »

cracko pisze:
Zauważyłem też, że istotną sprawą będzie pokazanie na tym etapie aktualnych cen oraz modyfikatorów P/P (wygodnie żeby to było w tym samym oknie). To również zostanie dorobione.
I jeszcze aktualną:
- ilość magazynów oraz pojemność statków w układzie - w końcu gdzieś ten towar trzeba przechować
- ilość towarów które możesz sprzedać - proponuje zablokować deklarację jeśli nie masz ani jednej jednostki towaru - w końcu zawsze MUSISZ sprzedać jedną jednostkę jeśli deklarujesz sprzedaż
- pozycję w danym układzie - daje ci to w końcu dodatkowe profity - a to ważne przy planowaniu zakupów/sprzedaży
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok, jedyny problem z tym to organizacja na ekranie w sposób czytelny i ergonomiczny :)

Ale te informacje koniecznie trzeba wyświetlić, aby wygodnie się grało.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Nie zgadzam się z kyal. I chyba nawet reguły wspominają o takim przypadku. Nie można zablokować deklarowania sprzedaży, jeżeli mamy 0 szt. W każdej chwili, do momentu przeprowadzenia trasakcji na konkretnym towarze, mamy mozliwość kupić ten towar od innych graczy. A więc fakt, że na początku tury podczas deklarownia HT na inicjatywę i deklarowania chęci kupna/sprzedaży nie mamy towaru, nie oznacza, że nie będziemy mieli w fazie trasakcji :)
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok, spoko, takie detale będziemy dopracowywać w późniejszej fazie. Na razie ważne żeby zaimplementować wszystkie fazy gry. Potem będzie dopieszczanie :)
Awatar użytkownika
Obcy
Posty: 5
Rejestracja: 09 cze 2013, 22:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Obcy »

Witam.
Po prostu nie mogłem uwierzyć własnemu zmysłowi wzroku.
Projekt super.
Czekam z niecierpliwością.
Pozdrawiam.
Lannister zawsze spłaca swoje długi. Za całą resztę zapłacisz Kartą.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Obecnie trwa implementacja Fazy Hiperskoków i przechwytywania/walki. Wkrótce screeny i dyskusja czy wszystko zostało dobrze zrobione :)
ODPOWIEDZ