Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Bea »

Był jakiś FAQ, nawet w tym wątku cytowany, w którym była wzmianka o rzucaniu Granatu tylko przez niezasieciowany sztab.
Może i był, a ja spotkałam w sieci inny faq, w którym pisze zupełnie co innego.
http://hex.neuroshima.org/heavy/zasady.html
W sieci jest pełno różnych sprzecznych informacji. W tym momencie najbardzie wiarygodna jest dla mnie instrukcja do gry. Na stronie portalu nie ma erraty (a może się mylę?). Mam wrażenie, że gdyby autor gry chciał, żeby nowa zasada była powszechnie stosowana, to by ją zamieścił na stronie wydawnictwa, a nie opowiedział o niej tylko kilku znajomym :)
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

@Bea
Cytując wyjątki i interpretacje, sięgam do najlepszego możliwego źródła, jakim jest w moim przekonaniu sam autor gry. Jeśli chcesz, korzystaj z własnej wersji zasad, przecież nikt Ci tego nie zabroni. Normalnie na turniejach powinny jednak obowiązywać podawane tu przeze mnie reguły.

FAQ, które zalinkowałaś, pochodzi z jeszcze-bardziej-zamierzchłych czasów, kiedy obowiązywała jeszcze niezmieniona reguła dot. granatu.

Nie jest winą Michała Oracza brak wyraźnego wsparcia ze strony wydawcy gry. Nie w jego gestii leży "zamieszczanie FAQ na stronie".

Jeśli przejrzysz ten wątek trochę wcześniej, możesz znaleźć fascynującą dyskusję, w której udowadniano, że autor gry sam nie rozumie jej zasad. No ok. Można i tak. Co kto lubi. Ja wolę się zdać na konkretny autorytet.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Senthe pisze:Bo "najnowsza edycja" tak naprawdę pochodzi z pradziejów ok. roku 2008.

Co do erraty/FAQ, to "ma być". W zasadzie to ma być instrukcja napisana od nowa. Tyle że nie wiadomo, kiedy...

Podstawka NH w ogóle ma teraz taki sobie support (nie licząc oczywiście świetnych armypacków), zastanawiam się, kiedy w końcu pojawi się jej reedycja i jakaś aktywność ze strony wydawnictwa. Może czegoś więcej uda się dowiedzieć na Portalkonie... Ostatecznie podobno mamy rok Neuroshimy Hex :P
Przecież rok Hexa był w 2012? :wink:
Hm, może czekają aż skończy się nakład? I wtedy zaczną jakoś znów promocję i odświeżenie tematu? Boję się tylko, że zrobią 3ed i szlag trafi spójność starych i nowych dodatków.

A tak swoją drogą. Może skoro i Duel chyba będzie wznowiony tak jak Babel13 armypackami (na nowej stronie już są grafiki pudełeczek), to może i podstawka będzie sprzedawana jako tanie pudełko z planszą i z Hegemonią i Molochem, a Posterunek i Borgo jako armypacki? :D

Szczerze mówiąc wolałem wcześniejszy typ dodatków: duże pudlo z piękną okładką, a oprócz 2 armii jeszcze jakieś urozmaicenie. I cenowo jak za 2 army packi.
Tym3k pisze:
powermilk pisze: No to inna sytuacja. Jak atakujemy żeton natychmiastowym jednostkę na żetonie podłoża (korzeniach albo dziurze), to czy destrukcji ulega też żeton podłoża?
Nie. Żeton podłoża zostaje.
Jeśli natychmiastówką atakujesz jednostkę na żetonie podłoża, to podłoże zostaje, ale możesz też zaatakować tylko żeton podłoża i wtedy jednostka na nim przetrwa :wink: Jak np Twój cenny robot stoi na korzeniach a w pobliżu musisz zrobic Molochowe bombardowanie, to nie musisz się o niego martwic, bo zniszczysz korzenie zamiast niego :wink:
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Proponuję przenieść dywagacje niedotyczące zasad tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42#p436342
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Bea »

Senthe, ja nie podważam słów autora, tylko ja ich oficjalnie "nie słyszę". W internecie krąży mnóstwo różnych wersji i pewno każdy twierdzi, że wie najlepiej.
A jeśli chodzi o turnieje, to może przed rozgrywka rozdawana jest jakaś inna instrukcja, bo jeśli nie to skąd ktoś z ulicy ma wiedzieć jak grać, skoro zasady nie są zgodne z instrukcją gry z pudełka?
Autor przynajmniej mógł się wypowiedzieć na ten temat na BGG. szkoda, że zmieniając zasady gry informuje o tym tylko znajomych :)
Ale faktycznie nie ma co ciągnąć tego tematu :)
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Co do niezgodności zasad z instrukcją - zmieniła się tylko ta jedna (i to zmieniła w sensie: nie ma jej w instrukcji, a została dodana). Reszta problemów to kwestia dziwnych interpretacji bardzo nietypowych przypadków nieujętych szczegółowo w instrukcji, albo tak jak z Babelem13 - niezgodność pdfa z sieci z drukowaną instrukcją. I tak jak dla każdej chyba planszówki, najprościej o takie interpretacje zapytać np. na tym forum.

Tak, fajnie byłoby te zasady wrzucać na BGG, tylko że MOracz tak na oko w ogóle jest średnio zaangażowany w światek planszówkowo-wydawniczy (poza tworzeniem dodatków do Hexa raz na jakiś czas), a ja nie mam na to czasu ani ochoty. Wrzucam więc jego wyjaśnienia tutaj na potrzeby polskich graczy, może chociaż to komuś pomoże ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

Pytanie o ładunek wybuchowy Sharrash.
Jest napisane "sąsiadujący żeton przeciwnika, wskazany przez ikonę eksplozji, zostaje całkowicie zniszczony". Czy WYTRZYMAŁOŚĆ chroni przed zabiciem czy tylko medyk? Domyślam się że chroni.

Jak było to przepraszam. Czytałem wątek w całości ale już nie pamiętam.

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Dobrze ci się wydaje ;) Niszczy całkowicie, to znaczy, że niszczy całkowicie, żadne wytrzymałości mu nic nie robią. A jak szczurzy zamachowiec-samobójca wybuchnie obok kogoś, to i medyk nie pomoże.
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

No nie.
Medyk może w normalny sposób przejąć na siebie obrażenia ofiary Ładunku wybuchowego.
Tak samo Medyk chroni przed Bombami i Granatami ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

A tak, przepraszam, pomyliło mi się... Widziałem, że coś tam było z medykiem, ale nie zauważyłem w instrukcji ;)
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

Kolejne pytanko tym razem Smart.

Bio-droid wraca na rękę po każdym zginięciu w kółko aż do momentu aż gracz zdecyduje się go odrzucić?

ps. zauważyłem, że oznaczenia strzału w instrukcji a na żetonie są różne 8-)

Obrazek

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Bio-droid wraca na rękę po każdym zginięciu w kółko aż do momentu aż gracz zdecyduje się go odrzucić?
Tak ;) wkurzał mnie jeden z graczy, co na początku wyciągnął biodroida.

A co do oznaczenia instrucja-żeton. Może początkowo miało tak być, bo biodroid swą regeneracją jest za silny, ale testy balansu wykazały coś innego ;)
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

Kolejne pytanko do foty poniżej

Obrazek

Komu zwiadowca dodaje inicjatywę, szpiegowi NJ, przejętemu przez Vegas czy obu?

Jeszcze pytanko czy jeśli szpieg NJ przeciwnika przejął mój moduł a moja jednostka uderza/strzela w ten przejęty moduł to rozumiem, że ten ginie.

Jak zawsze dzięki za odpowiedzi.

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Komu zwiadowca dodaje inicjatywę, szpiegowi NJ, przejętemu przez Vegas czy obu?
Szpiegowi. Przejęcie przez Vegas jest w 100% przejęciem, czyli ta jednostka jest traktowana jako twoja, więc nie możesz dostawać bonusów od obcych modułów.
Jeszcze pytanko czy jeśli szpieg NJ przeciwnika przejął mój moduł a moja jednostka uderza/strzela w ten przejęty moduł to rozumiem, że ten ginie.
Szpieg NJ nie PRZEJMUJE modułów, ale tylko może się do nich PODŁĄCZYĆ (korzysta z bonusu modułu), cały czas ten moduł jest traktowany jako twój a szpieg jako przeciwnik ;)
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

Dzięki za odpowiedzi. Teraz wydaje mi się to takie oczywiste.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy kiedy odkryłem magię gier planszowych stałem się posiadaczem 6 tytułów w tym kompletu NSHexa i czasami wypadają niektóre szczegóły z głowy pomimo wielokrotnego studiowania instrukcji.

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 12 cze 2013, 16:47 przez siawq, łącznie zmieniany 2 razy.
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Powermilk, przyjrzyj się sytuacji na planszy ;)

W przedstawionej sytuacja Zwiadowca daje bonusy obu Szpiegom.

Szpieg ogólnie tylko korzysta z bonusów, czyli nie zmienia w żaden sposób właściwości modułów i ich działania na inne jednostki.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

to już wiem dlaczego jestem tak kijowym graczem. Drugi raz z rzędu pomyliłem się z odpowiedzią, bo dokładnie nie przyjrzałem się planszy. Tak, obu szpieg, twój szpieg też ma bonus podłączania.

Ogłaszam wszem i wobec, że już milczę w tym wątku, za dużo wprowadzam w błąd :D
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

Senthe pisze:Powermilk, przyjrzyj się sytuacji na planszy ;)

W przedstawionej sytuacja Zwiadowca daje bonusy obu Szpiegom.

Szpieg ogólnie tylko korzysta z bonusów, czyli nie zmienia w żaden sposób właściwości modułów i ich działania na inne jednostki.
To już wychwyciłem po sprostowaniu milka że szpieg korzysta z właściwości a nie przejmuje moduł i z tego wynikało moje błedne rozumowanie.

Milk twoja pomoc jest nieoceniona wiec bez zalamki :wink:

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
MójMistrzu
Posty: 121
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 23 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: MójMistrzu »

1. Czy jeśli przeciwnik zagra terror, to mogę zagrać żeton powierzchni np. minę (nie jest jednostką, ale nie jest też żetonem natychmiastowym) w następnej rundzie?

2. Czy jeśli szpieg z NY styka się z bazą Stalowej Policji, to może rzucić jej sieć?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

1. Stawiam, że nie, ale to tylko moje zdanie, bo nie mogę nigdzie wytłumaczenia tego problemu znaleźć.
2. Nie, szpieg może tylko korzystać z modułów lub "modułowych" cech sztabów. Sztaby Neodżungli, Stalowej Policji, Vegas czy Sharrash nic mu nie dają.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

ad. 1. Dodam, że na aplikacji w telefonie po zagraniu terroru jest napisane, że zakazane są nie "jednostki" (unit), a "żetony planszy" (board tiles) i nie można po terrorze zagrać ani jednostek, ani żetonów podłoża.
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

1. Prawdopodobnie tak. Gdzieś już widziałam to pytanie.
2. Nie.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
MójMistrzu
Posty: 121
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 23 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: MójMistrzu »

2 różne odpowiedzi, chyba trzeba napisać do samej góry :)
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Proponuję najpierw przeszukać wątek.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Senthe pisze:1. Prawdopodobnie tak.
Jakiś argument czemu niby tak mialoby być? Źródło? :wink:
Joliet Jake na BGG
ODPOWIEDZ