Gwiezdny kupiec

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Czekam z niecierpliwością.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Screeny pojawią się około środy (5 lipca).

Mam jeszcze pytanie odnośnie zasad gry. W warunkach startowych scenariusza "Wolna konkurencja" jest napisane:

"Każdy gracz otrzymuje statek, złożony z kadłuba typu Klarnet oraz trzech modułów towarowych, jednego modułu pasażerskiego, jednego modułu lekkiej broni i jednego modułu bezpiecznego skoku, obsługiwany przez załogę Klasy B."

A w tabelach natomiast jest określone:

Klasa kadłuba: KLARNET, liczba wacht: 1
Moduł pasażerski: liczba wacht 1

Jak widać, zarówno kadłub jak i moduł pasażerski wymagają do obsługi jednej wachty załogi.

I teraz jak to rozumieć ? Że jedna i ta sama załoga może obsłużyć zarówno kadłub jak i wszystkie moduły, gdzie liczba wacht potrzebnych do obsługi wynosi 1 ? Z warunków scenariusza wynika, że gracz dostaje jedną załogę - chyba że coś źle rozumiem...
Ostatnio zmieniony 30 cze 2013, 11:32 przez cracko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Wachty się sumują - w tym przypadku do obsługi statku potrzeba 2 wacht.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok ale z zasad scenariusza wynika, że gracz dostaje jedną wachtę. Czy źle to rozumiem ?

Czy w takim wypadku moduł pasażerski pozostaje nieaktywny ? Chodzi o to, że jeśli gracz miałby np. 2 wachty załogi - jedna obsługuje kadłub a druga moduł pasażerski, to gdy gracz dokupiłby np. moduł broni ciężkiej to trzeba dorobić możliwość decydowania przez gracza ktore moduły będą aktywne w przypadku, gdy nie ma wystarczającej liczby wacht załogi żeby obsłużyć wszystkie moduły na raz.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Załoga statku składa się z co najmniej jednej wachty, zależnie od tego, jaki to kadłub i jakie moduły; wacht może być więcej.

Gracz w wolnej konkurencji dostaje jedną załogę, składającą się z tylu wacht, ile trzeba - nigdzie nie jest napisane, że jedną wachtę.
[23.1 ] Gracze przygotowują się do gry według scenariusza WOLNEJ KONKURENCJI w następujący sposób: [...]

* każdy gracz otrzymuje statek, złożony z kadłuba typu Klarnet oraz trzech modułów towarowych, jednego modułu pasażerskiego, jednego modułu lekkiej broni i jednego modułu bezpiecznego skoku, obsługiwany przez załogę Klasy B.
Z czysto gramatycznego punktu widzenia, słowo obsługiwany dotyczy statku (całego), a nie kadłuba czy modułów.


Myślę, że klaryfikują to dostatecznie paragrafy 7 (Statki kosmiczne) i 8 (Budowa statków kosmicznych) polskiej wersji instrukcji:
[7.1] Kadłuby charakteryzują się następującymi cechami: [...]

* ZAŁOGA: liczba 5-osobowych wacht potrzebnych do obsługi kadłuba.
[7.4] Poszczególne rodzaje modułów charakteryzują się następującymi cechami: [...]

* ZAŁOGA: liczba wacht, potrzebnych do obsługi modułu.
[8.0] Rubryki dotyczące statku w DZIENNIKU wypełnia się w następujący sposób: [...]

* Załoga - równa się łącznej liczbie wacht do obsługi kadłuba i wszystkich modułów. Dalej zapisuje się KLASĘ ZAŁOGI,
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok rozumiem :)

A czy może być taka sytuacja, że gracz dokupi do swojego statku jakieś moduły, które będą wymagały obsługi przez dodatkową wachtę, ale nie zatrudni załogi ? Czy wtedy moduł jest nieaktywny, czy gracz nie może w ogóle użyć statku dopóki nie zatrudni załogi ?
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Paragraf 8.6 polskiej instrukcji:
Jeśli na statku nastąpi wymiana modułów, która spowoduje zwiększenie liczby potrzebnych wacht, to należy natychmiast uiścić dodatkową opłatę, zgodną ze wzrostem liczby wacht.
Jak dla mnie oznacza to, że nie można kupić "załogowego" modułu nie zatrudniając natychmiastowo załogi.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok wszystko jasne, dzięki :)
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Generalnie zgadzam się Perfem, ale co robiliście w sytuacjach, kiedy chcielibyście jedynie przetransportować moduły?Np żeton okazji pozwalający kupić kilka nielegalnych modułów łączności bojowej? My pozwalaliśmy na taką możliwość. Załogę kupowaliśmy dopiero, kiedy moduł miał działać. Było to nieco mniej restrykcyjne, ale wynikało też z domowej zasady, że można zainstalować na kadłubie po jednym module danego typu z wyjątkiem modułów towarowych i pasażerskich. To eliminowało możliwość budowania monarchów z baterią lekkiej broni :-) I przywracało sens istnienia wojskowych kadłubów. Byłoby fajnie, gdyby gra pozwała na pewne modyfikowanie zasad.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Zasady, zasadami, ale faktycznie wydaje się sensowne żeby można było mieć moduł - bez załogi, a używać go dopiero po zaokrętowaniu załogi.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

To jest do zrobienia, tyle że wg mnie trzeba określić moment gry, w którym można aktywować/dezaktywować moduły.

Tutaj są dwa scenariusze:

Jeśli mamy za mało wacht załogi żeby obsłużyć wszystkie moduły, to wtedy:

1. Moduły można aktywować/dezaktywować poprzez delegowanie do nich wachty załogi tylko, gdy statek przebywa w porcie kosmicznym
2. Moduły można aktywować/dezaktywować poprzez delegowanie do nich wachty załogi również w innych momentach gry (na przykład w momencie, gdy statek został przechwycony w przestrzeni międzyplanetarnej i rozpoczęła się bitwa).

Pierwszy wariant jest bardziej spójny i myślę że rodzi mniej komplikacji.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Wildze to raczej jak zatrudnianie wachty, a nie "delegowania". Kupujesz moduł pasażerski, kiedy zatrudniasz do niego załogę to działa. Masz moduł bojowy to zatrudniasz do niego załogę. Osobiście nie chciał bym powierzać stewardesą i sprzątaczką obrony statku :-)
Czyli nie ma przesuwania załogi między modułami, tylko w chwili zakupu, sprzedaży.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Jak najbardziej żadnego przesuwania wacht. Moduły byłyby nieaktywne na czas transportu. Jeżeli chcemy ich używać, to podczas fazy kupowania modułów, jeżeli statek znajduje się w porcie możemy dokupić niezbędną załogę i od tego momentu używać modułu. Tak to widzę.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok, rozumiem.


Zamieszczam screen z Fazy Hiperskoków:

Obrazek

Objaśnienie:

Aktywnym graczem jest na screenie Gracz 1 (symbolizuje to żółta otoczka wokół pola z jego nazwą). Gracz ten posiada statek w Porcie Kosmicznym układu Sigma Draconis.

1. Statek ten został wybrany do wykonania Hiperskoku (symbolizuje to żółta otoczka wokół żetonu statku).
2. Celem podróży jest Port Kosmiczny układu Mu Herculis (symbolizuje to żółta otoczka wokół symbolu Prtu Kosmicznego układu Mu Herculis).
3. Strzałka z kosztem Hiperskoku jest podświetlona na czerwono - wskazuje na koszt tego Hiperskoku.
4. Jako cel Hiperskoku można wybrać jeden z zaznaczonych tu elementów - czyli Port Kosmiczny, Przestrzeń Wokółplanetarna lub Planeta. Można również wybrać Hangar w Porcie Kosmicznym, jeśli port posiada Hangar.
5. Liczba w polu obok Przestrzeni Wokółplanetarnej wskazuje na liczbę statków innych graczy znajdującej się w tej przestrzeni. W ten sposób gracz wie, czy skacząc do określonego układu naraża się na próbę przechwycenia. Po kliknięciu w to pole rozwija się lista ze szczegółowymi informacjami o statkach w tej Przestrzeni Wokółplanetarnej.
6. Tabelka podsumowania informacji o Hiperskoku - zebrane są tu wszystkie informacje. Przycisk "Wykonaj Hiperskok" służy do wykonania Hiperskoku wybranym statkiem.
7. Ten przycisk umożliwia zakończenie Hiperskoków przez gracza - po kliknięciu tego przycisku (lub w sytuacji, gdy gracz wykonał Hiperskoki wszystkimi dostępnymi przez siebie statkami), następny gracz ma możliwość wykonania Hiperskoków.

Ergonomia i balans kolorów nie stoi na razie na najwyższym poziomie, ale na razie ważna jest implementacja mechaniki a później poprawa interfejsu ;)

Za kilka dni wrzucę screen z realizacji Przechwytywania i Bitwy.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Zmieniłbym "Trudność hiperskoku" na "Szansę" - im większa wartość, tym większa szansa powodzenia. "Trudność" sugerowałaby coś wprost przeciwnego.

Warto byłoby również wyświetlać szansę wraz z wszystkimi modyfikatorami.

...ale to tylko drobiazgi - bardzo fajnie, że całość stale posuwa się do przodu. :)
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Tak, wszystkie informacje (modyfikatory itp) muszą być (i będą) wyświetlone. Na razie najważniejsze jednak jest zrobić te podstawowe rzeczy żeby nie ugrzęznąć w szczegółach na zbyt długo. Tutaj oczywiście statek posiada moduł bezpiecznego skoku, który obniża "trudność hiperskoku" - i ta informacja będzie wyświetlana.

Słowo "Trudność" można natomiast zmienić na "Szansa" od ręki :)

Ostatnio wpadła mi w ręce gra "Endless Space" - też turówka w kosmosie (uważam że świetna) i tam podpatrzyłem wiele rozwiązań, które można zastosować w "Gwiezdnym Kupcu".

Polecam przetestować tą grę ;)
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Jeszcze jedna mała korekta, brakowało jednego elementu - przy inicjalizacji gry dodałem możliwość rozdzielenia Punktów Powiązań - zgodnie z zasadami losuje się 2K, a wynik można rozdzielić pomiędzy trzy typy powiązań.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Wiem, że takie są zasady "wolnej konkurencji", ale może wstawiłbyś też możliwość rozdysponowania punktów powiązań z ustalonej dobrowolnie bez losowania liczby(np. 6 czy 7 bądź dowolnej). Woleliśmy zawsze równo zaczynać, niż już na początek z takimi forami. Drastyczny rozrzut w rzucie np.2 i 12 cholernie utrudniał/ułatwiał start w grze. Jak wiadomo koszt powiązań się sumuje i taka różnica, to może być połowa tego, co trzeba uzbierać, żeby wygrać cały scenariusz"wolna konkurencja".
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok, to akurat nie jest żaden problem.
QnshT
Posty: 7
Rejestracja: 13 lip 2013, 14:26

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: QnshT »

Śledzę ten temat od początku i muszę przyznać że się doczekać już nie mogę ;]

Przydałby się jakiś mały gameplay aby ocenić i ewnetualnie podpowiedzieć co poprawić. SSy są owszem pomocne ale to jakby nie patrzeć statyczne obrazy nie odzwierciedlające jak przebiega gra (fazy).

Życzę powodzenia i czekam na kolejne info o rozwoju tego projektu.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Wkrótce wrzucę jakiś filmik. Niestety paru znajomych, którzy wcześniej deklarowali pomoc przy tworzeniu gry wycofało się i obecnie robię wszystko sam, dlatego idzie dosyć wolno, ale idzie do przodu i będzie zrobione :)
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: costi »

Taka drobna uwaga odnośnie UI:
Pod modułami znajdują się ikonki reprezentujące towary oraz ilość poszczególnych towarów jakie znajdują się na statku. Towary nielegalne odróżnione zostały kolorem w odcieniu czerwonym. (...)

Tła możliwych do wyboru portów kosmicznych pulsują na czerwono.
Nie używaj tego samego koloru w dwóch przeciwstawnych znaczeniach, bo to jest mylące. Jeśli czerwony ma oznaczać "nie wolno", to niech wszędzie oznacza "nie wolno", a do "wolno" zatrudnij inny kolor.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
QnshT
Posty: 7
Rejestracja: 13 lip 2013, 14:26

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: QnshT »

cracko pisze:Wkrótce wrzucę jakiś filmik. Niestety paru znajomych, którzy wcześniej deklarowali pomoc przy tworzeniu gry wycofało się i obecnie robię wszystko sam, dlatego idzie dosyć wolno, ale idzie do przodu i będzie zrobione :)
Zależy jaka forma pomocy jest Ci potrzebna? Ja z chęcią w wolnych chwilach mogę Ci pomagać...
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Najlepiej przy projektowaniu interfejsu graficznego :)

Np. obrazeczki statków - w tej chwili jest jeden obrazek reprezentujący statek, a możnaby dać oddzielny obrazek dla każdego typu kadłuba itp...

Poza tym, w fazach Okazji i Inwestycji gracz może robić sporo rzeczy. Trzeba zaprojektować sposób, w jaki gracz będzie mógł wykonać każdą czynność przewidzianą w tych fazach za pośrednictwem interfejsu gry.
Ja projektuję wszystko dosyć "prototypowo", a więc niezbyt ergonomicznie. Jeśli masz czas można się zastanowić jak to zrobić żeby było ładnie i funkcjonalnie ;)
QnshT
Posty: 7
Rejestracja: 13 lip 2013, 14:26

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: QnshT »

mówisz i masz... do poniedziałku będę miał wszystko obmyślane, a teraz zabieram się do myślenia ;]
ODPOWIEDZ