Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

MisterC pisze:
jolietjake pisze:Hex nie jest nawet w TOP100, podczas gdy zasługuje na TOP50. Tylko przez to, że pochodzi ze wschodu.
Z tego zdania wynika, że pochodzenie ze wschodu zrzuca grę przynajmniej do kolejnej pięćdziesiątki. Czyli żeby gra ze wschodu dostała się do TOP 50 musi zasługiwać na... TOP -50? To jest sytuacja niemożliwa, czyli metodą nie wprost wykazaliśmy, że gra ze wschodu nie może się znaleźć w TOP50.
Z tego zdania raczej wynika, że doliczane głosy średnie są w zbyt dużej liczbie w stosunku do potencjalnych głosów ze wschodu Europy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

kwiatosz pisze:
MisterC pisze:
jolietjake pisze:Hex nie jest nawet w TOP100, podczas gdy zasługuje na TOP50. Tylko przez to, że pochodzi ze wschodu.
Z tego zdania wynika, że pochodzenie ze wschodu zrzuca grę przynajmniej do kolejnej pięćdziesiątki. Czyli żeby gra ze wschodu dostała się do TOP 50 musi zasługiwać na... TOP -50? To jest sytuacja niemożliwa, czyli metodą nie wprost wykazaliśmy, że gra ze wschodu nie może się znaleźć w TOP50.
Z tego zdania raczej wynika, że doliczane głosy średnie są w zbyt dużej liczbie w stosunku do potencjalnych głosów ze wschodu Europy.
Dokładnie. Pełna zgoda.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: bazyn »

Baartoszz pisze:
mig pisze:
Baartoszz pisze: Reasumując, ponad 50% gier w TOP100 jest z ostatnich 5 lat. A Neuroshima ma lat 7. Takim grom co raz trudniej jest utrzymać się wysoko. Idą nowości i wypierają starsze gry, a NH, pomimo wielu starań Z-Man i Portala, młodsza nie będzie :)
Ale w tym kontekście to nowe, poprawione wydanie Z-Mana (zresztą jak pewnie każda reedycja, zwłaszcza skierowana na rynek zachodni) może tchnąć w NS (i jej pozycję w rankingu na BGG) nową energię :) W każdym razie na pewno nie zaszkodzi. Z-Man ma na tyle dobre rozeznanie rynku, że raczej na ślepo by z wydaniem nowej reedycji nie wszedł - wyszło im, że jest zapotrzebowanie, że się gra sprzeda i że na tym można będzie zarobić. Dla gry i jej popularności to wielka szansa.
No tak, zapomniałem o jednej kwestii. Nowa edycja będzie miała z pewnością nowe BGG entry (bo jest dodany tryb solo i lekkie zmiany w zasadach), a zatem będzie to gra rocznik 2013. No i do tego jeszcze startuje od zera z ocenami. W Polsce dostanie na 100% lepsze oceny, bo Ci, którzy "tylko lubią" NH raczej nowej nie kupią. Jeśli będą wysokie oceny w US, to 3.0 może wbić się w TOP100.
Pytanie ile dostanie jedynek za zaśmiecanie bazy BGG. Mam nadzieję, że nie dostanie nowego wpisu.
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Naprawdę są ludzie, które dają grom jedynki za "zaśmiecanie bazy"? :shock:
BoardGameGeek - serious business :lol:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Baartoszz pisze:
mig pisze:
Baartoszz pisze: Reasumując, ponad 50% gier w TOP100 jest z ostatnich 5 lat. A Neuroshima ma lat 7. Takim grom co raz trudniej jest utrzymać się wysoko. Idą nowości i wypierają starsze gry, a NH, pomimo wielu starań Z-Man i Portala, młodsza nie będzie :)
Ale w tym kontekście to nowe, poprawione wydanie Z-Mana (zresztą jak pewnie każda reedycja, zwłaszcza skierowana na rynek zachodni) może tchnąć w NS (i jej pozycję w rankingu na BGG) nową energię :) W każdym razie na pewno nie zaszkodzi. Z-Man ma na tyle dobre rozeznanie rynku, że raczej na ślepo by z wydaniem nowej reedycji nie wszedł - wyszło im, że jest zapotrzebowanie, że się gra sprzeda i że na tym można będzie zarobić. Dla gry i jej popularności to wielka szansa.
No tak, zapomniałem o jednej kwestii. Nowa edycja będzie miała z pewnością nowe BGG entry (bo jest dodany tryb solo i lekkie zmiany w zasadach), a zatem będzie to gra rocznik 2013. No i do tego jeszcze startuje od zera z ocenami. W Polsce dostanie na 100% lepsze oceny, bo Ci, którzy "tylko lubią" NH raczej nowej nie kupią. Jeśli będą wysokie oceny w US, to 3.0 może wbić się w TOP100.
Myślisz, że będzie miała nowe entry? 3.0 ma w podstawowych zasadach (nie wariantach dodatkowych) tylko jedną zmianę. 1.0 w stosunku do 2.0 też miało takie zmiany, a jakoś nie ma oddzielnego entry. Tu dorzucają hexogłówki, poprzednio dorzucili najemników. Tu zmieniali szatę, tam również. Na pewno to nowe pudło więcej odmieni i wprowadzi niż poprzednie wersje, ale mimo wszystko chyba nie na tyle, żeby oddzielać je na BGG, skoro poprzednie edycje nie były rozdzielane.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: ozy »

Nareszcie plansza jest we właściwej skali. Brawo Z-man i Portal! Nareszcie gra przedstawia bitwę między oddziałami, gdzie słowa sztab, oficerowie, wsparcie itp. mają sens. A nie bójkę na pięści na jakimś nic nie wartym pustkowiu, gdzie wielka maszyna Molocha jest mniejsza niż autko narysowane na planszy.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: mig »

ozy pisze:Nareszcie plansza jest we właściwej skali. Brawo Z-man i Portal! Nareszcie gra przedstawia bitwę między oddziałami, gdzie słowa sztab, oficerowie, wsparcie itp. mają sens. A nie bójkę na pięści na jakimś nic nie wartym pustkowiu, gdzie wielka maszyna Molocha jest mniejsza niż autko narysowane na planszy.
+1
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5831
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 406 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: KubaP »

a wiadomo, kiedy to się pojawi na rynku?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Trolliszcze »

Senthe pisze:
kwiatosz pisze:Z tego zdania raczej wynika, że doliczane głosy średnie są w zbyt dużej liczbie w stosunku do potencjalnych głosów ze wschodu Europy.
Dokładnie. Pełna zgoda.
Tak na oko Hex ma więcej głosów niż ok. 40 gier z pierwszej 100. Po prostu ma też niższe oceny i dlatego się tam nie znalazł - średnia 7.41 to np. mniej niż Carcassonne czy Osadnicy z Catanu. Jeśli dobrze patrzę, żadna gra z pierwszej 100 nie ma niższej oceny od Hexa, więc akurat w tym przypadku nie w liczbie głosów tkwi problem. Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Jan Madejski »

ozy pisze:Nareszcie plansza jest we właściwej skali. Brawo Z-man i Portal! Nareszcie gra przedstawia bitwę między oddziałami, gdzie słowa sztab, oficerowie, wsparcie itp. mają sens. A nie bójkę na pięści na jakimś nic nie wartym pustkowiu, gdzie wielka maszyna Molocha jest mniejsza niż autko narysowane na planszy.
Nareszcie skala pozwala poznać zasięg piły łańcuchowej Kaczego Strażnika Hegemonii - od szczytu jednego drapacza chmur, do drugiego :lol:
Z innej beczki - chętnie dokupiłbym grafiki 3.0 jako jakąś alternatywną skórkę do NSHex na smartfona.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jax »

Post ozy'ego o 'właściwej' skali jest chyba takim żarcikiem ;)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Trolliszcze pisze: Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.
No właśnie. :twisted:
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz »

bazyn pisze:Pytanie ile dostanie jedynek za zaśmiecanie bazy BGG. Mam nadzieję, że nie dostanie nowego wpisu.
Wcale, albo mało. To dotyczy wyłącznie gier, których pierwsze edycje były w TOP50, czyli np Puerto Rico i War of the Ring. Gracze nie chcą żeby na najwyższych miejscach jedna gra zajmowała dwie pozycje, ale już w przypadku Gry o Tron, której pierwsza edycja jest na 140 pozycji, druga edycja jedynek nie dostała. Wiem, że w GoT były lekkie zmiany, ale nie znam żadnej gry, spoza TOP100, która dostała by jedynki za nowe entry.
Senthe pisze:Naprawdę są ludzie, które dają grom jedynki za "zaśmiecanie bazy"? :shock:
BoardGameGeek - serious business :lol:
http://boardgamegeek.com/collection/ite ... ?comment=1
jolietjake pisze:Myślisz, że będzie miała nowe entry? 3.0 ma w podstawowych zasadach (nie wariantach dodatkowych) tylko jedną zmianę. 1.0 w stosunku do 2.0 też miało takie zmiany, a jakoś nie ma oddzielnego entry. Tu dorzucają hexogłówki, poprzednio dorzucili najemników. Tu zmieniali szatę, tam również. Na pewno to nowe pudło więcej odmieni i wprowadzi niż poprzednie wersje, ale mimo wszystko chyba nie na tyle, żeby oddzielać je na BGG, skoro poprzednie edycje nie były rozdzielane.
Od tamtego czasu zmieniła się polityka BGG. Kiedyś bronili się przed dodawaniem gier, które nic nowego nie wprowadzały np wszelkie Big Boksy. Teraz to się zmieniło. Dodali nowe kategorie, czyli "contain" i "contained in" żeby to uporządkować. Dlatego jestem pewien, że 3.0 będzie miało nowe entry, bo muszą mu dopisać "contain - DDM" i players "1-4". No a poza tym już Z-Man się o nowe entry postara :P
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Trolliszcze »

jolietjake pisze:
Trolliszcze pisze: Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.
No właśnie. :twisted:
Przed chwilą, zdaje się, argument był taki, że za mało ludzi ocenia. To teraz już nie ocenia za mało, tylko źle oceniają? :?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Trolliszcze pisze:
jolietjake pisze:
Trolliszcze pisze: Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.
No właśnie. :twisted:
Przed chwilą, zdaje się, argument był taki, że za mało ludzi ocenia. To teraz już nie ocenia za mało, tylko źle oceniają? :?
Come on, przecież się tylko nabijałem teraz, nie mówiłem poważnie. "Większość ma rację" i moich gustów do gardeł wciskać nie będę :wink:
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Trolliszcze »

A to przepraszam, nie zajarzyłem. Ja chciałem tylko zdementować pogłoski, że nikt nie kupuje gier polskich projektantów. Hex tych ocen ma naprawdę sporo, choć, jak wskazuje akcja Z-Mana, wszyscy liczą na więcej :D
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

@Trolliszcze
Oczywiście, że Carcassonne ma wyższą średnią, skoro ma ponad 7 razy więcej głosów. Nie zapominaj o "głosach średnich", ściągających ratingi w dół. Hex może mieć taką samą średnią głosów oddanych przez ludzi, ale mniejszą średnią ogólną z powodu mniejszej ilości oddanych głosów.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Trolliszcze »

@Senthe
Obawiam się, że źle rozumiesz ranking BGG. Głosy średnie wliczane są w tylko "Geek Rating" (Hex: 7.203). Avg rating to głosy oddane wyłącznie przez żywych graczy (dlatego Avg rating gier z jedną oceną 10 to po prostu 10, możesz sama sprawdzić). Carcassonne ma wyższy Avg rating, czyli lepsze głosy od graczy, niż Neuroshima Hex. Wszystkie gry w top 100 mają lepszy Avg rating.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2013, 20:21 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Senthe pisze:@Trolliszcze
Oczywiście, że Carcassonne ma wyższą średnią, skoro ma ponad 7 razy więcej głosów. Nie zapominaj o "głosach średnich", ściągających ratingi w dół. Hex może mieć taką samą średnią głosów oddanych przez ludzi, ale mniejszą średnią ogólną z powodu mniejszej ilości oddanych głosów.
Trolliszcze nie pisze o Geek Ratingu, tylko właśnie o średniej głosów oddanych przez ludzi - inaczej wytknięcie faktu, że gry ponad Hexem mają wyższą ocenę byłby głupotą :wink:

Edit: Sorry, nie zauważyłem, że Trolliszcze mnie uprzedził.
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Ach, racja.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: ozy »

jax pisze:Post ozy'ego o 'właściwej' skali jest chyba takim żarcikiem ;)
Nie, ja na serio. To, że ktoś ma piłę łańcuchową, a ktoś nóż - no tego wymaga konwencja postapo. I nie tylko - np w W40K broń do walki wręcz jest popularna i skuteczna, co jest absurdem, biorąc pod uwagę poziom techniki. Ale ostrza są sexy.

Ja patrzę na coś innego, niż sposób zilustrowania obrazka. Skala gry i używane w niej pojęcia pasują do przedstawienia starcia oddziałów, a nie samodzielnych wojowników (tzn. żeton punki to oddział, a nie jeden punk). Że tam na ilustracji jest gość z nożem to już mniejsza sprawa, po prostu jest to oddział skuteczny w walce na bliskie odległości. I plansza przedstawiająca miasto lepiej to ilustruje, niż, za przeproszeniem, parking.

W ostatnim teście railguna US Navy osiągnęli dystans 100km i ponad 2 Ma prędkości pocisku (docelowo ponad 7 Ma :D ). Jest taka jednostka Molocha. Jaka skala lepiej do niej pasuje - miasta, czy parkingu?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

ozy pisze:Skala gry i używane w niej pojęcia pasują do przedstawienia starcia oddziałów, a nie samodzielnych wojowników (tzn. żeton punki to oddział, a nie jeden punk). Że tam na ilustracji jest gość z nożem to już mniejsza sprawa, po prostu jest to oddział skuteczny w walce na bliskie odległości. I plansza przedstawiająca miasto lepiej to ilustruje, niż, za przeproszeniem, parking.
To tylko i wyłącznie Twoja nadinterpretacja, nie wypowiadaj się "za" grę :wink:
Michał Oracz pisał w jednym z felietonów, że Hex to nie przedstawienie wojny, kampanii, w której rozgrywane są wielkie bitwy dwóch armii złożonych z (jak to piszesz) "oddziałów, a nie samodzielnych wojowników". Nie. Nie ma wielkiej wojny między Nowym Jorkiem a Posterunkiem. Nie ma wielkiej wojny między Smartem a Molochem. Hex to przedstawienie małych potyczek, na które mogą sobie pozwolić nawet niby-sojusznicy, potyczek o jakąś mieścine czy wpływy na danym terenie. Potyczek między dwoma małymi oddziałami, złożonymi z parunastu jednostek - nie armii złożonej z oddziałów.
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Wydaje mi się, że skala potyczek powinna być podobna, co w Neuroshimie Tactics.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Dabi »

Ozy ma imo rację.
Skala na pewno nie jest bitwa na parkingu z jakimś wrakiem samochodu w tle bo to się nijak nie ma.
A i skala Neuroshimy Tactics (swoją drogą bitewniak ma zostać przekazany innym wydawcom - taki jest udany) jest znacząco za mała (parę modeli na stronę z mocnym akcentem herosów).
Maszyny Molocha naprawdę nie są takie malutkie.
Skala dzielnicy miasta jest zdecydowanie lepsza niż to co zaprezentowano do tej pory. I zaczyna nabierać to większego sensu.

Mnie dziwi czemu nikt nie zmienił balansu podstawowych frakcji bo to jest w tym momencie to największa wada tej gry.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Trolliszcze »

Dabi pisze:Mnie dziwi czemu nikt nie zmienił balansu podstawowych frakcji bo to jest w tym momencie to największa wada tej gry.
A mnie dziwi, skąd to wiesz, bo już Trzewik wspominał, że zaszły w grze pewne zmiany, których nikt jak dotąd nie zdradził... :D
ODPOWIEDZ