poooq pisze:Wspólna plansza lub przestrzeń gry z jedną gwiazda centralną zwiększyłaby interakcje pomiędzy graczami: kolejność osobistych planet od słońca mogłaby decydować o kolejności wykonywania akcji, mógłbyś dorzucić przeszkadzajki mogące obrócić się przeciw różnym graczom (komety) i dorzucić jeszcze kilka rodzajów planet czy wspólnych gwiazd (gazowe, oceaniczne, karły, giganty itp) oraz efekty jak supernova, czarna dziura dostępne dla wszystkich (np. z otwartej talii).
Trzymam kciuki za projekt, przygotuj jak najszybciej arkusz a4 z elementami do wydruku i daj znać jak poszło w praktyce.
Dzięki, właśnie na takie posty czekałem
Myślałem również o jednej wspólnej gwieździe na planszy/oznaczanej przestrzeni. Musze nad tym się jeszcze dobrze zastanowić. Osobiście bardzo lubię planszówki w których posiadamy i rozbudowujemy coś własnego czego nikt nie może nam odebrać. Pomysł z posiadaniem własnego układu planetarnego wydawał mi się całkiem przyjemny. Choć wersja na przykład z posiadaniem jednej planety którą staramy się zaadaptować może by być również nie najgorsza.
Przedstawione w temacie ilustracje pokazują jedynie kilka elementów gry. Docelowo również chciałbym by gra zawierała wiele rodzajów planet, gwiazd czy zjawisk (swoją drogą przedstawiona w ilustracjach planeta z fioletową powłoką to przykład planety gazowej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
).
Zjawiska o których pisałeś występowały by w grze właśnie w postaci kart. W temacie na BGG zarysowałem wstępnie ten pomysł. Karty można by kupować w swojej turze za określoną ilość żetonów ale w deku znajdowały by się również karty niekorzystne dla gracza (natychmiastowego użytku). Na dole wiadomości przedstawiam trzy przykładowe karty które zaprojektowałem w języku kaleczącym angielskim.
Początkowo gra miała być szybką małą gierką na 15 minut ale może właśnie warto by było zrobić z niej coś dłuższego. Coś w konwencji small worlda w bajkowej, luźnej oprawie graficznej z elementami gry symulacyjnej i ekonomicznej. Gdzie celem będzie dalej wyhodowanie życia ale może w postaci jakiegoś ludzika, stworka czy kosmicznego zwierzątka.
Najbardziej mi zależy na tym by wyhodowanie życia na planecie wiązało się z pewnym wysiłkiem - co starałem się również zawrzeć w obecnych zasadach gry. Gdzie żeton życia kłaść będzie się na planetę z prawdziwą radością.
W każdym bądź razie projekt wymaga jeszcze wiele poprawek.
przykłady kart
(duży rozmiar)
![Obrazek](http://www.hakara.ovh.org/board%20game/smallcards.png)