Ograłem podstawkę do SW w wersji PL, a wraz z nią miałem okazję kupić też dodatek Realms i do tego dodatku mam parę pytań, a raczej do rzeczy które pewnie bardziej związane są z Underground. Przejrzałem polskie i angielskie akapity, tutejsze tematy i przeczytałem rebelowe tłumaczenie instrukcji z Underground. Po pierwsze, chodzi o drewniane beleczki, które odgradzają morza. One tworzą rzeki, które wtedy można przekraczać jak w Underground za koszt 1 żetonu, czy tworzą te obszary nieprzekraczalnymi gdy gracze się dogadają, że można przepływać morza by dostać się na inny teren wymyślony przez nas lub scenariusz z instrukcji do Realms? Po drugie, Góry i Czarne Góry to odpowiedniki zależne od światów, jeśli mają znak zakazu wjazdu, to nie można na nie wjechać, to jest jasne. Wulkany też doczytałem, że dotyczą rasy ogników/płomyków (zwał jak zwał) z Underground. Ale czym są szczyty, czemu służą, że są wyróżnione od gór?
EDIT:
Mając odrobinę więcej czasu jeszcze raz przejrzałem instrukcję
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I odpowiedziałem sobie na w/w pytania. Jeśli jednak ktoś miałby jak ja problem z czytaniem ze zrozumieniem na szybko, odpowiadam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Szczyty to jak dodatkowy znacznik/żeton, a co za tym idzie, zwiększa trudność podbicia regionu, beleczki natomiast służą jedynie oddzieleniu większych wodnych terenów znajdujących się na płytkach. Natomiast tworzą wtedy to co gracze sami uznają za stosowne, jednocześnie zgadzając się na przekraczalność terenu (rzeki) lub nie (morza i jeziora). Jeśli jednak bym się mylił, poprawcie mnie.