Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Jest limit i trzeba zastąpić stary cud nowym, jeśli się chce budować w tym samym mieście
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Budynek z gwiazdką taki sam możesz mieć 1 na miasto.
Z cudami jest nieco inaczej
Cud możesz mieć jeden na miasto (i korzystać z jego zdolności) a wybudowanie następnego cudu zastępuje ten pierwszy (zastępujesz kartę zdolności)
Jeśli jednak nie wybudowałeś cudu na tym samym polu to stary cud przekręcasz na stronę nieaktywną (szarą) Skill już mu nie działa ale za to jest budynkiem z punktami kultury.
A więc mając Wyrocznię i później budując w tym mieście Luwr -> masz kartę Luwru tracisz kartę Wyroczni. Masz Luwr na stronie kolorowej w mieście a Wyrocznię na stronie szarej.
Zbierając kulturę liczysz oba cuda tak jak jest na żetonach.
Z cudami jest nieco inaczej
Cud możesz mieć jeden na miasto (i korzystać z jego zdolności) a wybudowanie następnego cudu zastępuje ten pierwszy (zastępujesz kartę zdolności)
Jeśli jednak nie wybudowałeś cudu na tym samym polu to stary cud przekręcasz na stronę nieaktywną (szarą) Skill już mu nie działa ale za to jest budynkiem z punktami kultury.
A więc mając Wyrocznię i później budując w tym mieście Luwr -> masz kartę Luwru tracisz kartę Wyroczni. Masz Luwr na stronie kolorowej w mieście a Wyrocznię na stronie szarej.
Zbierając kulturę liczysz oba cuda tak jak jest na żetonach.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
A nie przypadkiem jeden budynek z gwiazdką na miasto? Nieważne jaki?Dabi pisze:Budynek z gwiazdką taki sam możesz mieć 1 na miasto.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
W jednym mieście możesz mieć tylko jeden budynek z gwiazdką - nie ważne jakiDabi pisze:Budynek z gwiazdką taki sam możesz mieć 1 na miasto.
Tak samo jak z budynkami z gwiazdką: możesz mieć tylko jeden cud w mieście. Jeżeli chcesz go zastąpić nowym cudem, to stary cud odrzucasz do pudełka - wypada z gry, a w jego miejsce dajesz nowy. Sytuacja z przekręcaniem strony cudu na nieaktywną ma miejsce w momencie użycia kart monarchy lub gunpowder ( to się chyba nazywa negacja cudu)Z cudami jest nieco inaczej
Cud możesz mieć jeden na miasto (i korzystać z jego zdolności) a wybudowanie następnego cudu zastępuje ten pierwszy (zastępujesz kartę zdolności)
Jeśli jednak nie wybudowałeś cudu na tym samym polu to stary cud przekręcasz na stronę nieaktywną (szarą) Skill już mu nie działa ale za to jest budynkiem z punktami kultury.
A więc mając Wyrocznię i później budując w tym mieście Luwr -> masz kartę Luwru tracisz kartę Wyroczni. Masz Luwr na stronie kolorowej w mieście a Wyrocznię na stronie szarej.
Zbierając kulturę liczysz oba cuda tak jak jest na żetonach.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2012, 15:21 przez sebur, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Z cudem to faktycznie się walnąłem sam stwierdziłem przed paroma minutami - dawno nie grałem i pomyliłem dwa pojęcia.
Ale z budynkami to mnie zaskoczyliście - aż sprawdziłem się i faktycznie po lekturze instrukcji jest jak byk.
Łącznie z przykładem. Nie wiem jak to się stało, że człowiek to czytał i grał źle.
Wstyd i mizeria intelektualna.
Ale z budynkami to mnie zaskoczyliście - aż sprawdziłem się i faktycznie po lekturze instrukcji jest jak byk.
Łącznie z przykładem. Nie wiem jak to się stało, że człowiek to czytał i grał źle.
Wstyd i mizeria intelektualna.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
A ja mam takie pytanie,bo kupiłem dopiero tę grę i nie do końca rozumiem jak zdobywać złote monety: można je zdobywać dokładając na jakąś technologię, stojąc na odpowiednim polu na płytce, z wielkich ludzi(i tu mam pytanie czy ten wielki człowiek przynosi jedną monetę czy w każdej turze daje on jedną monetę więcej?)
I co znaczy znak monety w feudalizmie: daje nam monetę i jak zmieniamy ustrój to musimy ją odjąć ?
I co znaczy znak monety w feudalizmie: daje nam monetę i jak zmieniamy ustrój to musimy ją odjąć ?
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
1. Dzięki technologiom, max 4.
2. Gdy jest na obrzeżach twojego miasta, daje ci jedną monetę i koniec. A nie jedna na turę.
(z budynków to bank ma monetę, startowa mapa Niemców oraz jeden kafelek neutralny)
3. Od wielkich ludzi, to się zawiera w punkcie 2. Postać nie będąca na mapie nie daje monety.
4. Feudalizm daje monetę póki masz taki ustrój.
2. Gdy jest na obrzeżach twojego miasta, daje ci jedną monetę i koniec. A nie jedna na turę.
(z budynków to bank ma monetę, startowa mapa Niemców oraz jeden kafelek neutralny)
3. Od wielkich ludzi, to się zawiera w punkcie 2. Postać nie będąca na mapie nie daje monety.
4. Feudalizm daje monetę póki masz taki ustrój.
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Będzie drugi dodatek.
Ja się bardzo cieszę
Wydanie w trzecim kwartale 2013, a w nim: 6 nowych cywilizacji, nowe relikty, karty kultury, akcje miast (!), nowy system walki (!), polityki społeczne, cuda. Cuda i dziwy.
Ja się bardzo cieszę
Wydanie w trzecim kwartale 2013, a w nim: 6 nowych cywilizacji, nowe relikty, karty kultury, akcje miast (!), nowy system walki (!), polityki społeczne, cuda. Cuda i dziwy.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Hej
Mam następujący problem: jak rozumiecie limit uzyskania 4 monet na kartę technologii w połączeniu z możliwością inwestowania monet? Tzn. czy jeżeli przeznaczę monetę na żeton inwestycji np. uzyskany za pomocą technologii Demokracja (na technologii miałem 3 monety, teraz mam 2), to czy moneta zainwestowana liczy mi się do limitu 4 monet na karcie Demokracji? Czy chodzi o żetony leżące na karcie technologii? (podobny problem będzie jeśli ktoś spowoduje odrzucenie żetonu monety z technologii).
Mam następujący problem: jak rozumiecie limit uzyskania 4 monet na kartę technologii w połączeniu z możliwością inwestowania monet? Tzn. czy jeżeli przeznaczę monetę na żeton inwestycji np. uzyskany za pomocą technologii Demokracja (na technologii miałem 3 monety, teraz mam 2), to czy moneta zainwestowana liczy mi się do limitu 4 monet na karcie Demokracji? Czy chodzi o żetony leżące na karcie technologii? (podobny problem będzie jeśli ktoś spowoduje odrzucenie żetonu monety z technologii).
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Pytania odnośnie zasad powinny być umieszczane w dziale do tego przeznaczonym. Czyli tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... vilization
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Gram w civilization z dodatkiem sława i bogadztwo już od dłuższego czasu i zauważyłem że:
- zwycięstwo militarne zdarza się znacznie częściej niż inne zwycięstwa
- baraki są znacznie częściej kupowane niż świątynie czy markety
mam wrażenie że gra jest z tych dwóch powodów słabo zbalansowana i zamierzam wprowadzić małe zmiany do gry, ale najpierw chciałbym się spytać graczy mających już wiele partii za sobą czy również macie takie wrażenie? Czy jest to spowodowane złym zbalansowaniem gry czy moją i moich współgraczy taktyką gry?
- zwycięstwo militarne zdarza się znacznie częściej niż inne zwycięstwa
- baraki są znacznie częściej kupowane niż świątynie czy markety
mam wrażenie że gra jest z tych dwóch powodów słabo zbalansowana i zamierzam wprowadzić małe zmiany do gry, ale najpierw chciałbym się spytać graczy mających już wiele partii za sobą czy również macie takie wrażenie? Czy jest to spowodowane złym zbalansowaniem gry czy moją i moich współgraczy taktyką gry?
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
No to akurat zabawny zarzut, bo ponoć z tym dodatkiem zbyt łatwe jest zwycięstwo kulturowe Tak słyszałem.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
U mnie zwykle kończy się zwycięstwem ekonomicznym lub technologicznym.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
U mnie z reguły jest to zwycięstwo technologiczne czasem militarne, rzadziej się zdarza kulturalne. Najczęściej chyba technologicznie zwyciężają.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Czyli wygląda na to że jest to spowodowane taktyką gry. A jak u Was jest z barakami, marketami i świątyniami? Bo u mnie zawsze wszyscy rzucają się na baraki, bardzo rzadko ktoś buduje market, a świątynie to już w ogóle nikt nie buduje.
- MalyFarciarz
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
- Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
- Kontakt:
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Rozegrałem z braćmi już dużą ilość partii i mogę śmiało stwierdzić, że nowe cywilizacje rozwijają się lepiej niż stare (wyjątkiem są hindusi). Zwycięstwo kulturowe jest najłatwiejsze, później technologicznie i militarnie są mniej więcej tak samo często spotykane i na końcu ekonomiczne. W dużej mierze zależy to, od tego jakimi się cywilizacjami gra. Baraki u Nas równie szybko schodzą, tak samo jak kadzidło z rynku.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Nowe cywilizacje są niezbalansowane względem starych i to jest największa wada dodatku. Wada na tyle duża, że sam zrezygnowałem z kupna. Hiszpanie czy Arabowie są po prostu idiotycznie przepakowani. Jak grac to najlepiej olac nowe Cywilizacje a zaimplementować inne rozwiązania.Rozegrałem z braćmi już dużą ilość partii i mogę śmiało stwierdzić, że nowe cywilizacje rozwijają się lepiej niż stare (wyjątkiem są hindusi). Zwycięstwo kulturowe jest najłatwiejsze, później technologicznie i militarnie są mniej więcej tak samo często spotykane i na końcu ekonomiczne. W dużej mierze zależy to, od tego jakimi się cywilizacjami gra. Baraki u Nas równie szybko schodzą, tak samo jak kadzidło z rynku.
Co do samej podstawki to najprostsze jest zwycięstwo ekonomiczne potem militarne potem technologiczne i kulturowe mniej więcej na równym poziomie.
Przy zastosowaniu rozwiązania z dodatku ekonomiczne zwycięstwo jest zdecydowanie bardziej zbalansowane.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Czytam wasze posty i aż się boje rozegrać partyjkę wraz z dodatkiem. Jest aż tak źle ? Może macie jakieś fajne zasady ograniczające nowe cywilizacje. Nie chciałbym się zrazić dodatku już od pierwszej partii.
- MalyFarciarz
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
- Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
- Kontakt:
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Ja i moi bracia sami zmieniliśmy i jest o wiele lepiej. Skup się na obniżeniu nowych cywilizacji i utrudnij wygraną kulturalną.tomiz123 pisze:Czytam wasze posty i aż się boje rozegrać partyjkę wraz z dodatkiem. Jest aż tak źle ? Może macie jakieś fajne zasady ograniczające nowe cywilizacje. Nie chciałbym się zrazić dodatku już od pierwszej partii.
Wyszła niedawno wersja 2.0 zasad http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=4241
Jest poprawa, ale moim zdaniem to wciąż za mało.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
No to ciekawe, że jednak coś się zmieniło. Ciekawe jak to będie wyglądać z nowym dodatkiem.
Co zmieniliście w nowych frakcjach ?
Widzę, że pojechali Arabów (słusznie bo są chorzy) ale również i Greków (też dobrze) za to nie tknęli Hiszpanów a oni stanowią większy problem niż Arabowie niekiedy.
Z dodatkiem polecam zagrać z tymi zmianami (Hindusi są w miarę zrównoważeni) i olać póki co Hiszpanię oraz Arabów. i zobaczcie jak to będzie. My zazwyczaj odrzucamy też odkrycia wielkie. Dają sporo losowości niepotrzebnej.
Co zmieniliście w nowych frakcjach ?
Widzę, że pojechali Arabów (słusznie bo są chorzy) ale również i Greków (też dobrze) za to nie tknęli Hiszpanów a oni stanowią większy problem niż Arabowie niekiedy.
Z dodatkiem polecam zagrać z tymi zmianami (Hindusi są w miarę zrównoważeni) i olać póki co Hiszpanię oraz Arabów. i zobaczcie jak to będzie. My zazwyczaj odrzucamy też odkrycia wielkie. Dają sporo losowości niepotrzebnej.
- MalyFarciarz
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
- Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
- Kontakt:
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Jeżeli chodzi o zmianę w nowych cywilizacjach.
Arabowie dostają 1 zamiast 2 znaczniki kultury za użycie surowca oraz za użycie monety dostają surowiec.
Hiszpanie startują bez drugiego wozu. Zmiana wydaje się mała ale ma ogromne znaczenie.
Grecy dostają 1 bohatera zamiast 2 oraz mogą jedynie użyć 2 razy demokracji aby położyć na niej monetę.
Hindusi startują z dwoma technologiami, agrokultura i garncarstwo.
Jeszcze na torze kultury przy pierwszym etapie płacimy 1 punkt wymiany handlowej. Grecy płacą 1 kultury więcej na pierwszym etapie dodatkowo, a Arabowie płacą jeszcze 1 punkt wymiany handlowej na 1 etapie, więc w sumie 2.
Myślimy jeszcze nad tym, czy nie zmniejszyć ilości surowców dla Arabów do dwóch oraz wprowadzić zmiany dla Greków tak jak jest podane w wersji 2.0 zasad.
Zostawiliśmy bez zmian Chiny, Rosję i Niemcy, ale myślimy by Niemcy mogli wziąć za podbicie wioski surowiec.
Amerykanie mają na start 2 bohaterów i startują z republiką.
Rzymianie startują z dodatkowym pionkiem i przy budowie cudu otrzymują surowiec.
Egipt za każdym razem jak buduje miasto, bierze budynek z rynku, który ma odblokowany.
Zmiany póki co się sprawdzają, jeżeli chodzi o cywilizację, ale problemem jest wyrównanie sposobu wygrania.
Zmieniliśmy inwestycję z kulturą tak jak jest w wersji 2.0.
Myślimy o zmniejszeniu ilości monet do 13 lub 14
Złote miasta, wciąż dają takie same premie z tym, że trzeba walczyć i to z 5 jednostkami.
Arabowie dostają 1 zamiast 2 znaczniki kultury za użycie surowca oraz za użycie monety dostają surowiec.
Hiszpanie startują bez drugiego wozu. Zmiana wydaje się mała ale ma ogromne znaczenie.
Grecy dostają 1 bohatera zamiast 2 oraz mogą jedynie użyć 2 razy demokracji aby położyć na niej monetę.
Hindusi startują z dwoma technologiami, agrokultura i garncarstwo.
Jeszcze na torze kultury przy pierwszym etapie płacimy 1 punkt wymiany handlowej. Grecy płacą 1 kultury więcej na pierwszym etapie dodatkowo, a Arabowie płacą jeszcze 1 punkt wymiany handlowej na 1 etapie, więc w sumie 2.
Myślimy jeszcze nad tym, czy nie zmniejszyć ilości surowców dla Arabów do dwóch oraz wprowadzić zmiany dla Greków tak jak jest podane w wersji 2.0 zasad.
Zostawiliśmy bez zmian Chiny, Rosję i Niemcy, ale myślimy by Niemcy mogli wziąć za podbicie wioski surowiec.
Amerykanie mają na start 2 bohaterów i startują z republiką.
Rzymianie startują z dodatkowym pionkiem i przy budowie cudu otrzymują surowiec.
Egipt za każdym razem jak buduje miasto, bierze budynek z rynku, który ma odblokowany.
Zmiany póki co się sprawdzają, jeżeli chodzi o cywilizację, ale problemem jest wyrównanie sposobu wygrania.
Zmieniliśmy inwestycję z kulturą tak jak jest w wersji 2.0.
Myślimy o zmniejszeniu ilości monet do 13 lub 14
Złote miasta, wciąż dają takie same premie z tym, że trzeba walczyć i to z 5 jednostkami.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Arabowie - zmiana uważam, że fajna.Jeżeli chodzi o zmianę w nowych cywilizacjach.
Arabowie dostają 1 zamiast 2 znaczniki kultury za użycie surowca oraz za użycie monety dostają surowiec.
Hiszpanie startują bez drugiego wozu. Zmiana wydaje się mała ale ma ogromne znaczenie.
Grecy dostają 1 bohatera zamiast 2 oraz mogą jedynie użyć 2 razy demokracji aby położyć na niej monetę.
Hindusi startują z dwoma technologiami, agrokultura i garncarstwo.
Hiszpanie - bardzo mnie dziwi czemu tutaj tak kosmetyczna zmiana. Do tej pory zazwyczaj z Hiszpanami są największe problemy. Chociaż troszkę im to przystopuje rozwójna starcie a to jest największy problem. Odkrycie to plus 1 budynek (zazwyczaj koszary), potem miasto zakładają i kolejne darmowe koszary a potem gra się kończy militarnie.
Jak zabierzecie wóz - to spowolnicie założenie miast oraz odkrywanie mapy. Do wytestowania.
Grecy - tu bym póki co nie zmieniał - wolę wariant z instrukcji nowej
Hindusi - nie zmieniałbym póki co - z nowych są najsłabsi.
Chiny ok. Rosja ok (chociaż ja ich nie lubię) a Niemcy też raczej zmian nie wymagają.Zostawiliśmy bez zmian Chiny, Rosję i Niemcy, ale myślimy by Niemcy mogli wziąć za podbicie wioski surowiec.
Amerykanie mają na start 2 bohaterów i startują z republiką.
Rzymianie startują z dodatkowym pionkiem i przy budowie cudu otrzymują surowiec.
Egipt za każdym razem jak buduje miasto, bierze budynek z rynku, który ma odblokowany.
Amerykanów również bym nie zmieniał na starcie.
Rzym - zmiany fajne. Zawsze uważałem niestety rzymian za zbyt słabych.
Egipt - fajne ale nie wiem czy zmiany są potrzebne. Wytestujemy z instrukcji.
Ilość monet zmniejszać ? Dziwi mnie to szczerze powiedziawszy. Największy problem mieliśmy ze zbyt prostym ekonomicznym zwycięstwem a u Wy to upraszczacie. Dziwi mnie to troszkę tym bardziej, że stanowicie doświadczoną grupę.
- MalyFarciarz
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
- Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
- Kontakt:
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Skorzystamy jednak z wariantu jaki proponują w wersji 2.0 Jezeli brat dobrze wytłumaczył, to wystarczy mieć 15 monet w danej turze, nawet przez chwilę, a na końcu tury może Ci spaść poniżej 15 to i tak wygrałeś ekonomicznie. Wydaje się być to dobrym podejście, bo u Nas jak ktoś zacznie iść ekonomicznie, to zaraz robi się blokady, niszczy monetki, budynki i pionki.Dabi pisze: Ilość monet zmniejszać ? Dziwi mnie to szczerze powiedziawszy. Największy problem mieliśmy ze zbyt prostym ekonomicznym zwycięstwem a u Wy to upraszczacie. Dziwi mnie to troszkę tym bardziej, że stanowicie doświadczoną grupę.
U Nas jest tak, że jest ciągły wyścig zbrojeń lub wojna kulturalna. Jeżeli zostaniesz, bez koszar, nie zainwestujesz monet w premie to będziesz miał wrogów blisko swoich miast.
Mi się dobrze gra Rzymianami i Rosjanami i za słabszych uważam Amerykańców, Niemców, Hindusów i Egipt.
Mam pytanie jak używasz karty kultury z surowcem uznajesz, że Hindusi mogą skorzystać z tego jako kadzidła ?
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
U Nas znowu ostatnio w grupie grającej z dodatkiem wygrali Niemcy i to ekonomicznieMalyFarciarz pisze:Skorzystamy jednak z wariantu jaki proponują w wersji 2.0 Jezeli brat dobrze wytłumaczył, to wystarczy mieć 15 monet w danej turze, nawet przez chwilę, a na końcu tury może Ci spaść poniżej 15 to i tak wygrałeś ekonomicznie. Wydaje się być to dobrym podejście, bo u Nas jak ktoś zacznie iść ekonomicznie, to zaraz robi się blokady, niszczy monetki, budynki i pionki.Dabi pisze: Ilość monet zmniejszać ? Dziwi mnie to szczerze powiedziawszy. Największy problem mieliśmy ze zbyt prostym ekonomicznym zwycięstwem a u Wy to upraszczacie. Dziwi mnie to troszkę tym bardziej, że stanowicie doświadczoną grupę.
U Nas jest tak, że jest ciągły wyścig zbrojeń lub wojna kulturalna. Jeżeli zostaniesz, bez koszar, nie zainwestujesz monet w premie to będziesz miał wrogów blisko swoich miast.
Mi się dobrze gra Rzymianami i Rosjanami i za słabszych uważam Amerykańców, Niemców, Hindusów i Egipt.
Mam pytanie jak używasz karty kultury z surowcem uznajesz, że Hindusi mogą skorzystać z tego jako kadzidła ?
Natomiast to jeszcze przed zmianami z instrukcji - teraz dopiero niebawem będą to testować.
Co do pytania o Hindusów to niestety za mało z nimi grałem i nie pamiętam w tym momencie jak to działało.
EDIT:
Jest to w Faq
Q: Do culture event cards such as “A Gift From Afar” count
as spending a resource for the purposes of the Arabs’ or
Indians’ special abilities?
A: Yes.