Dzięki wielkie za wczorajsze testy Piwa.
W końcu jak dla mnie prototyp jest na właściwym torze, tylko potrzebuje kalibracji i kilku zmian,
by usprawnić obsługę gry. Uff trwało to prawie 3 lata i naliczyłem 20 różnych wersji prototypu.
Ale to moja pierwsza gra ever więc czuje się usprawiedliwiony
Co do drugiej partii czyli Śmieciowiska.
Cieszę się, że kostki wypadły bo też mi się nie podobały od samego początku.
Co do prób usprawnienia gry to ja się zastanawiałem po co te tasowanie śmieci między graczami.
Wprowadza to tylko większą losowość i zabiera czasu bo każdy chce potasować. Gdyby gracze ciągnęli karty, odkładali pod spód i przekazywali dalej to trwało by to już nieco krócej.
W chwili obecnej dla mnie oczekiwanie na swoją kolej przy przeszukiwaniu śmieci zabija fun z tej gry.
Inny mniejsze sprawy to np nie wiem czemu żetony wielokrotności można kupować poza kolejnością. Powinno dla mnie to być normalna inwestycja jak inne. Kolejność powinna być bardziej pilnowana przy tych inwestycjach. Mam wrażenie, że przez pierwsze rundy zawsze zaczynała ta sama osoba. Jakiś znacznik pierwszego gracza by się przydał.
Brakuje mi też skalowania przy liczbie przetwórni. Ich liczba powinna być zależna od liczby graczy.
Powiedzmy idąc od najdroższych przetwórni mogło by to tak wyglądać x-1, x,x x+1, x+2 Gdzie x to oczywiście liczba graczy.
Generalnie gdyby usprawnić, zmienić jeszcze nieco te przeszukiwanie śmieci to generalnie porządna rodzinna pozycja by była.