Pocket Battles: Celts vs. Romans
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1684
- Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 19 times
Pocket Battles: Celts vs. Romans
ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? wpadłem zupełnie przypadkiem na nią i mnie bardzo zainteresowała. przypomina mi troszkę manewry wizualnie, ale jeszcze nie czytałem zbyt wiele o niej.
http://boardgamegeek.com/boardgame/4289 ... -vs-romans
http://boardgamegeek.com/boardgame/4289 ... -vs-romans
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
Małe wykopaliska archeologiczne
Miałem okazję dziś w Celts vs Romans zagrać. Przy okazji również w siostrzaną Persians vs Macedonians. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Jeśli nie ktoś nie nastawia się na jakąś bardzo zaawansowaną (i nielosową) rozgrywkę (jak w wyzej wspomnainych Manewrach Morskich) to może się spodobać.
Gra składa się z dwóch równie istotnych etapów: tworzenia własnej armii z puli dostępnych jednostek a potem samego starcia. Walka odbywa się poprzez rzucanie kośćmi (kazda jednostka ma przypisane 1-4 wyników rzutów kostek na jakie zadaje obrażenia. Liczba kości zalezy od tego czy prowadzona jest "szarża" oraz od modyfikatorów.
Możliwości taktycznych jest sporo. Oddziały mogą każdorazowo składać się z róznych jednostek (fajna mozliwość budowania "kombosów"), być ustawiane w różnych strefach, prosty ale dobrze sprawdzający się system rozkazów, wiele różnych "umiejętności specjalnych" poszczególnych jednostek. Wszystko to daje w efekcie możliwość podejmowania wielu istotnych decyzji.
Losowość jest duża i potrafi zepsuć grę. Z drugiej strony jedna gra przy ogarniętych graczach to 20-30 minut, więc można zaryzykować zepsucie jednej na ileś tam (z obserwacji wynika, że nie dzieje się to zbyt często). Regrywalność zapewniona przez etap tworzenia armii (można próbować róznych taktyk i dobierać pod nie odpowiednie oddziały) oraz przez ww losowość.
W naszych rozgrywkach gra kończyła się bardzo szybko (druga-trzecia runda), ale pewnie można też inaczej. Dość duży bonus podczas ataku (dodatkowa kostka) i obrazenia zadawane nierównocześnie zachęcają do zaatakowania zanim przeciwnik to zrobi.
W swojej kategorii (szybkich, dość prostych, mocno losowych, niedrogich taktycznych gier) gra bardzo fajna.
Miałem okazję dziś w Celts vs Romans zagrać. Przy okazji również w siostrzaną Persians vs Macedonians. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Jeśli nie ktoś nie nastawia się na jakąś bardzo zaawansowaną (i nielosową) rozgrywkę (jak w wyzej wspomnainych Manewrach Morskich) to może się spodobać.
Gra składa się z dwóch równie istotnych etapów: tworzenia własnej armii z puli dostępnych jednostek a potem samego starcia. Walka odbywa się poprzez rzucanie kośćmi (kazda jednostka ma przypisane 1-4 wyników rzutów kostek na jakie zadaje obrażenia. Liczba kości zalezy od tego czy prowadzona jest "szarża" oraz od modyfikatorów.
Możliwości taktycznych jest sporo. Oddziały mogą każdorazowo składać się z róznych jednostek (fajna mozliwość budowania "kombosów"), być ustawiane w różnych strefach, prosty ale dobrze sprawdzający się system rozkazów, wiele różnych "umiejętności specjalnych" poszczególnych jednostek. Wszystko to daje w efekcie możliwość podejmowania wielu istotnych decyzji.
Losowość jest duża i potrafi zepsuć grę. Z drugiej strony jedna gra przy ogarniętych graczach to 20-30 minut, więc można zaryzykować zepsucie jednej na ileś tam (z obserwacji wynika, że nie dzieje się to zbyt często). Regrywalność zapewniona przez etap tworzenia armii (można próbować róznych taktyk i dobierać pod nie odpowiednie oddziały) oraz przez ww losowość.
W naszych rozgrywkach gra kończyła się bardzo szybko (druga-trzecia runda), ale pewnie można też inaczej. Dość duży bonus podczas ataku (dodatkowa kostka) i obrazenia zadawane nierównocześnie zachęcają do zaatakowania zanim przeciwnik to zrobi.
W swojej kategorii (szybkich, dość prostych, mocno losowych, niedrogich taktycznych gier) gra bardzo fajna.
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
Witam,
odkopie trochę temat. Nabyłem ostatnio tą grę, własnie przymierzam się do pierwszej rozgrywki i w dostarczonym tłumaczeniu instrukcji brakuje mi tłumaczenia cech specjalnych jednostek. Czy ktoś coś takiego posiada w wersji PL?
Pozdrawiam,
Adam
odkopie trochę temat. Nabyłem ostatnio tą grę, własnie przymierzam się do pierwszej rozgrywki i w dostarczonym tłumaczeniu instrukcji brakuje mi tłumaczenia cech specjalnych jednostek. Czy ktoś coś takiego posiada w wersji PL?
Pozdrawiam,
Adam
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
jeśli jeszcze szukasz to daj znać na priv, nie mam obecnie przy sobie tej gry, więc musiałbyś zrobić skana i mi podesłać, to Ci wtedy chętnie przetłumaczę
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
Mam pytanie do osób które grały w Celts vs. Romans, a także Orcs vs Elves . Która z nich jest waszym zdaniem lepsza? Wiadomo, chodzi mi głównie o najciekawsze umiejętności specjalne i ogólną specyfikę armii.
I drugie pytanie. Jak wygląda sprawa mieszania armii z różnych wariantów? Czy walka Rzymian z orkami nadal będzie dobrze działała?
I drugie pytanie. Jak wygląda sprawa mieszania armii z różnych wariantów? Czy walka Rzymian z orkami nadal będzie dobrze działała?
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
Wszystkie gry z tej serii mają się opierać na tym samym silniku, więc mieszanie poszczególnych armii nie powinno być żadnym problemem. Dochodzą jedynie właściwości specjalne, ale one tylko dodają smaku grze. Prawdopodobnie też instrukcja w każdym najnowszym wydaniu jest nieco bardziej przejrzysta, bo ta z pierwszego wydania ponoć nie była aż tak klarowna i jednoznaczna. I to w zasadzie tyle.
A co do pierwszego pytania to... patrz pierwszy akapit. Gra jest mechanicznie zbyt prosta, by poszczególne armie mogły się od siebie znacząco różnić, bo i możliwości w grze jest na tyle niewiele, że nie da się ich w nieskończoność modyfikować (od tego są zresztą owe umiejętności specjalne).
ps. na BGG ostatnio wrzuciłem plik z małymi zmianami dotyczącymi mechaniki (przerobiona delikatnie na takie małe hex-and-counters), które być może kogoś zainteresują (znajduje się on w dziale plików Celts vs. Romans). Nie sprawdzałem jak działa na różne armie, ale na tych dwóch pierwszych chodziło dość dobrze.
A co do pierwszego pytania to... patrz pierwszy akapit. Gra jest mechanicznie zbyt prosta, by poszczególne armie mogły się od siebie znacząco różnić, bo i możliwości w grze jest na tyle niewiele, że nie da się ich w nieskończoność modyfikować (od tego są zresztą owe umiejętności specjalne).
ps. na BGG ostatnio wrzuciłem plik z małymi zmianami dotyczącymi mechaniki (przerobiona delikatnie na takie małe hex-and-counters), które być może kogoś zainteresują (znajduje się on w dziale plików Celts vs. Romans). Nie sprawdzałem jak działa na różne armie, ale na tych dwóch pierwszych chodziło dość dobrze.
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
Niedawno zacząłem robić własną wersję Pocket Battles - tytuł roboczy: Mordor vs. Middle-Earth
Jeśli ktoś chce to może sobie zerknąć na próbki grafik:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
W mojej przeróbce, zdecydowałem się oprzeć parametry na armiach perskiej i macedońskiej wierząc, że producent swoje armie zbalansował.
Mam prawie skończone karty Mordoru więc gdy tylko skończę karty Śródziemia, wrzucę pliki do druku.
Czy mógłby mi ktoś przetłumaczyć jedną cechę specjalną?
"+x Wounds: If this unit scores at least 1 hit in engagement or shooting, it scores an additional wound."
Za cholerę nie mogę zakumać o co tu chodzi :/
Jeśli ktoś chce to może sobie zerknąć na próbki grafik:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Też się nad tym zastanawiałem. Wydaje mi się, że aby gra była grywalna, armie muszą być jakoś zbalansowane przy wzięciu pod uwagę nie tylko prawdopodobieństwa trafnego rzutu kością ale też "siły" cech specjalnych. Nie wiem jak to wygląda w przypadku mieszania kart z różnych wersji gry.I drugie pytanie. Jak wygląda sprawa mieszania armii z różnych wariantów? Czy walka Rzymian z orkami nadal będzie dobrze działała?
W mojej przeróbce, zdecydowałem się oprzeć parametry na armiach perskiej i macedońskiej wierząc, że producent swoje armie zbalansował.
Mam prawie skończone karty Mordoru więc gdy tylko skończę karty Śródziemia, wrzucę pliki do druku.
Czy mógłby mi ktoś przetłumaczyć jedną cechę specjalną?
"+x Wounds: If this unit scores at least 1 hit in engagement or shooting, it scores an additional wound."
Za cholerę nie mogę zakumać o co tu chodzi :/
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
masz na myśli tę moją wersję? nie mam, ale mogę przerobićmig pisze:A masz to w wersji PL?
Z opisu na BGGyasioo pisze:Nie wiem jak to wygląda w przypadku mieszania kart z różnych wersji gry.
The series is designed to have each army fully compatible with any other, so it will be possible, for example, to fight with orcs against Romans, or to have a mixed army of elves and Celts.
Więc chyba funkcjonuje to dobrze, a przynajmniej z takim zamiarem jest to tworzone. Mało tego, jak wynika z powyższego, można nawet stworzyć sobie jedną armię złożoną z dwóch (a może nawet z kilku) różnych.
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Re: Pocket Battles: Celts vs. Romans
trance-atlantic pisze:masz na myśli tę moją wersję? nie mam, ale mogę przerobićmig pisze:A masz to w wersji PL?
No właśnie chodzi mi o tą wersję autorskąyasioo pisze:Proszę bardzo:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... ans_PL.pdf
Jakbyś miał przy okazji chwilę wolnego na tłumaczenie to byłoby miło