Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Premiera edycji 3.0 na Gen Conie była dość udana - oczywiście nie było o NS HEX tak głośno jak o ultra nowościach (typu Pathfinder, czy Firefly) lecz stanowisko z NS HEX było oblegane przez graczy non stop, ZMAN sprzedał praktycznie wszystkie egzemplarze dostępne na targach (100 pudełek), zostało dosłownie kilka sztuk.

Odbiór nowej edycji był bardzo pozytywny, a co najważniejsze, pojawiło się wielu graczy, którzy kojarzyli NS HEX, mówili, że gdzieś tam kiedyś grali i... i właśnie nowe wydanie było tym impulsem, który sprawiał, że ostatecznie decydowali się na zakup, mimo że o grze słyszeli od dawna i wcześniej się nie decydowali. Dla NS HEX to nowe wydanie może być świetnym odświeżeniem, dotarciem do wielu nowych klientów, którzy coś tam gdzieś tam słyszeli... i teraz może w NS HEX wejdą.

Czego sobie i wszystkim Hexomaniakom życzę :)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: BartP »

Świetne wiadomości! Życzę jak najlepiej.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Odp: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Hexomaniacy bardzo dziękują za życzenia napływu nowych graczy i mimo wszystko ponownie zapytują: co ze starymi? ;)

A tak poza tym to oczywiście gratulacje. Miło słyszeć, że Hex znowu święci triumfy.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
killy9999
Posty: 327
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:26
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: killy9999 »

Wow, to w takim razie gratuluję. Mam nadzieję tylko że starzy gracze nie zostaną na lodzie :)
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Mephisto w druku. Premiera przewidziana na drugą połowę września!
Obrazek
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

Pozwolę sobie podlinkować opublikowaną wczoraj instrukcję do Mephisto http://files.neuroshima.org/mephisto_www.pdf
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4480
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1437 times
Been thanked: 1102 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: garg »

Krótkie pytanie - czy kafelki z wersji 2.5 będą kompatybilne z tymi z wersji 3.0?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Tycjan »

garg pisze:Krótkie pytanie - czy kafelki z wersji 2.5 będą kompatybilne z tymi z wersji 3.0?
Pytasz o wielkość? Będą :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4480
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1437 times
Been thanked: 1102 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: garg »

Tycjan pisze:
garg pisze:Krótkie pytanie - czy kafelki z wersji 2.5 będą kompatybilne z tymi z wersji 3.0?
Pytasz o wielkość? Będą :)
Dzięki :) . Czyli da się grać równocześnie armiami z dwóch różnych wydań?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Tycjan »

garg pisze:
Tycjan pisze:
garg pisze:Krótkie pytanie - czy kafelki z wersji 2.5 będą kompatybilne z tymi z wersji 3.0?
Pytasz o wielkość? Będą :)
Dzięki :) . Czyli da się grać równocześnie armiami z dwóch różnych wydań?
Tak :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1745
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1425 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Tycjan pisze:Tak :)

Oczywiście, że się da - przy okazji będzie pewnie można zagrać w małą metagrę - kto popełni więcej pomyłek ze względu na różne symbole tych samych "akcji".
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Leser, marudzisz, przecież SIĘ DA. To jest ważne.

Jak dla mnie tak samo DA SIĘ grać armiami wydrukowanymi albo narysowanymi własnoręcznie, ale co kto lubi oczywiście...
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Epyon »

Senthe, proszę, skończ już bo Twoje wypowiedzi są żałosne. Masz NH 2,5 i masę armii, potraktuj to jako kompletny produkt i ciesz się grą. Nikt Ci nie każe kupować 3.0 ani następnych dodatków...
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz »

Epyon pisze:Senthe, proszę, skończ już bo Twoje wypowiedzi są żałosne. Masz NH 2,5 i masę armii, potraktuj to jako kompletny produkt i ciesz się grą. Nikt Ci nie każe kupować 3.0 ani następnych dodatków...
Powiedział Epyon, który posiada wyłącznie podstawkę...
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Baartoszz pisze:
Epyon pisze:Senthe, proszę, skończ już bo Twoje wypowiedzi są żałosne. Masz NH 2,5 i masę armii, potraktuj to jako kompletny produkt i ciesz się grą. Nikt Ci nie każe kupować 3.0 ani następnych dodatków...
Powiedział Epyon, który posiada wyłącznie podstawkę...
Ja mam wszystko z Hexa, a również uważam, że nie ma czego zarzucać Portalowi. Zdecydowanie się nie cieszę ze zmiany designu i wolałbym dla mnie osobiście kontynuowania linii 2.5. Jednak nie uważam, żeby wprowadzanie wersji 3.0 było ze strony Portalu czymś niewłaściwym lub powinno być postrzegane jako wypinanie się na starych fanów. Linia 2.5 nie została skasowana po chwili, po wydaniu dwóch armii. Jest rozwijana jest cały czas od 6 lat, nadal - mimo że 3.0 już się pojawiło. A nie było żadnych obietnic, że będzie rozwijana w nieskończoność. Sam fakt, że było już wcześniej 1.0 i 2.0 świadczy o tym, że prędzej czy później takie coś było prawdopodobne. To, że kiedyś Portal wydał "starego" Hexa, oznacza, że nie może go już nigdy odświeżać, mimo że wydawnictwo się rozwija i umacnia pozycje swoich gier za granicą?
Joliet Jake na BGG
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

A w zasadzie to o co chodzi? Zerknąłem dziś na instrukcję amerykańską nowego wydania na stronie Z-Man Games i popatrzyłem na nowe żetony. Żadnego nowego symbolu tam nie widzę. Ot, odświeżona szata graficzna. Ale Bomba, jak była tak jest, ataki wręcz, jak były, tak są... Jeśli wersja PL będzie podobna, to nie widzę powodów do niepokoju.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Furia »

jolietjake pisze:
Baartoszz pisze:
Epyon pisze:Senthe, proszę, skończ już bo Twoje wypowiedzi są żałosne. Masz NH 2,5 i masę armii, potraktuj to jako kompletny produkt i ciesz się grą. Nikt Ci nie każe kupować 3.0 ani następnych dodatków...
Powiedział Epyon, który posiada wyłącznie podstawkę...
Ja mam wszystko z Hexa, a również uważam, że nie ma czego zarzucać Portalowi. Zdecydowanie się nie cieszę ze zmiany designu i wolałbym dla mnie osobiście kontynuowania linii 2.5. Jednak nie uważam, żeby wprowadzanie wersji 3.0 było ze strony Portalu czymś niewłaściwym lub powinno być postrzegane jako wypinanie się na starych fanów. Linia 2.5 nie została skasowana po chwili, po wydaniu dwóch armii. Jest rozwijana jest cały czas od 6 lat, nadal - mimo że 3.0 już się pojawiło. A nie było żadnych obietnic, że będzie rozwijana w nieskończoność. Sam fakt, że było już wcześniej 1.0 i 2.0 świadczy o tym, że prędzej czy później takie coś było prawdopodobne. To, że kiedyś Portal wydał "starego" Hexa, oznacza, że nie może go już nigdy odświeżać, mimo że wydawnictwo się rozwija i umacnia pozycje swoich gier za granicą?
Także mam wszystko z Hexa, a to, że wydana będzie wersja 3.0 cieszy mnie bardzo. To znak, że wydawnictwo się rozwija. A to z kolei mam nadzieję, zaowocuje w postaci świetnych gier.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

A, przepraszam, mój błąd, inna jest ikonka Wytrzymałości, w 3.0 jest Tarcza a nie Krzyżyk.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

@Epyon
Spoko, już kończę :P Sorry, ale jakoś tak bawi mnie pisanie o tym, że jak to miło, że żetony będą miały ten sam rozmiar... Och, cóż za gest w stronę starych graczy! :D
Nie byłabym w stanie grać armiami z dwóch różnych edycji, ze zmienionymi ikonkami itd., tak jak nie byłabym w stanie grać żetonami narysowanymi kredkami. Dodatek do tego stopnia pozbawiony wartości estetycznych i użytkowych IMHO nie jest w ogóle wart zakupu. Nawet jeśli żetony mają te same wymiary. :P

I tak, NHex jest co prawda rozbudowanym kompletnym produktem do casualowego grania, ale są ludzie, którzy chcą w nią grać turniejowo i są żywotnie zainteresowani tym, jak rozwija się meta. Nie tak dawno jeszcze do nich należałam.

Osobiście już w sumie mało gram w Hexa (eh, good times...) i nie mam wielkiego parcia na nowe dodatki, ale to nie zmienia faktu, że IMO obecnie aktywni hexomaniacy mogą się czuć trochę sprzedani i "złożeni na ołtarzu" nowej edycji (pozdro, multi ;)). Nie jestem hejterem, nie mam żadnego interesu we wkurzaniu ludzi z Portalu. Zawsze ich lubiłam i lubię nadal.

To, co mnie denerwuje, to zagrywka wydawnictwa jako takiego - IMO nieakceptowalna w wykonaniu dowolnego wydawcy i odnośnie dowolnego do tego stopnia rozwiniętego produktu. I to w tym punkcie mogę mieć zbyt idealistyczne podejście. Tak, wydawnictwo się rozwija i tak dalej, wszystko świetnie, ale szczerze - ta zmiana naprawdę nie była potrzebna. Jak dla mnie to próba sprzedaży tego samego drugi raz, a nie jakieś ulepszenie i odświeżenie produktu. Zdania na temat nowych grafik są podzielone (chyba nawet przeważają negatywne opinie), skład armii się nie zmienił, zasady zmieniły się minimalnie... To jest ta sama gra, a w zasadzie jedynym istotnym efektem reedycji jest fakt, że nowe dodatki przestaną być wizualnie kompatybilne ze starymi.
To tak jakby FFG postanowiło wydać jakieś swoje LCG od początku, ale w zmienionej szacie graficznej. Bo czemu nie.
IMO wydawcy nie powinni tak postępować. Po prostu nie.
Ale może ja się nie znam.

W jednym z równoległych wątków dyskutujemy o tym, że Rebel złamał obietnicę dotyczącą wydania AA do RftG. Jedni mówią "hej, business is business", drudzy "tak, ale wkurzony klient is wkurzony klient"... Jak pokazują chociażby wypowiedzi na BGG, nie jestem odosobniona, jeśli chodzi o negatywną ocenę nowej estetyki Hexa 3.0 i zaniepokojenie losem nabywców poprzednich dodatków. A jest ich przecież mnóstwo. Zobaczymy, jakie będą efekty tej decyzji. Google do tej pory ma problem z odzyskaniem zaufania niektórych userów po tym, jak "ot tak" zamknęli dobrze działającego Readera.

Ode mnie raczej EOT, nie mam nic do dodania, a nie chcę już bezinteresownie psuć Wam nastroju ;). Cóż... każdy ma swoją ocenę sytuacji.

----

Poza tym uważam, że NHex na PC powinna zostać wydana. ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Peter128 pisze:A, przepraszam, mój błąd, inna jest ikonka Wytrzymałości, w 3.0 jest Tarcza a nie Krzyżyk.
W sumie dobra zmiana, bo wcześniej Medyk i Wytrzymałość miały oba krzyżyk mimo różnych znaczeń.

Drugą i ostatnią zmianą w ikonach jest oznaczenie Klauna. Tu również zmieniła się zasada co do niego, bo nie jest już teraz "prawie-Bombą" z wyjątkami. Ma oddzielne od Bomby oznaczenie i działa inaczej - może ranić Sztab (zmiana w stosunku do wcześniejszych wersji Hexa), może być wysadzony w dowolnym miejscu na planszy.

Jak narazie jedynymi (innymi niż te z podstawki) powtarzającymi się miedzy armiami cechami jest odpychanie i obrót. A skoro żeton natychmiastowy Odepchnięcie się nie zmienił, to zakładam że ikona cechy także się nie zmieni. Z obrotem zobaczymy. Więcej ikon w 2.5 już chyba nie dostaniemy, jeśli Mephisto będzie ostatnim w tej linii dodatkiem. Wydaje mi się, że z ikonami nie jest tak źle, żeby to przeszkadzało w grze. Bardziej design będzie nie pasował.

Edit: A nie, patrząc po nowym DDM - obrót również się nie zmienił.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1745
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1425 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

jolietjake pisze:
Peter128 pisze:A, przepraszam, mój błąd, inna jest ikonka Wytrzymałości, w 3.0 jest Tarcza a nie Krzyżyk.
W sumie dobra zmiana, bo wcześniej Medyk i Wytrzymałość miały oba krzyżyk mimo różnych znaczeń.

Drugą i ostatnią zmianą w ikonach jest oznaczenie Klauna. Tu również zmieniła się zasada co do niego, bo nie jest już teraz "prawie-Bombą" z wyjątkami. Ma oddzielne od Bomby oznaczenie i działa inaczej - może ranić Sztab (zmiana w stosunku do wcześniejszych wersji Hexa), może być wysadzony w dowolnym miejscu na planszy.

Jak narazie jedynymi (innymi niż te z podstawki) powtarzającymi się miedzy armiami cechami jest odpychanie i obrót. A skoro żeton natychmiastowy Odepchnięcie się nie zmienił, to zakładam że ikona cechy także się nie zmieni. Z obrotem zobaczymy. Więcej ikon w 2.5 już chyba nie dostaniemy, jeśli Mephisto będzie ostatnim w tej linii dodatkiem. Wydaje mi się, że z ikonami nie jest tak źle, żeby to przeszkadzało w grze. Bardziej design będzie nie pasował.

Edit: A nie, patrząc po nowym DDM - obrót również się nie zmienił.
Ja patrząc na pierwsze lepsze zdjęcie dostrzegam taki "drobiazg" jak ikona strzału wyglądająca w nowej wersji jak gaus w 2.5...
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Kiler
Posty: 121
Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Stargard
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kiler »

To tak jakby FFG postanowiło wydać jakieś swoje LCG od początku, ale w zmienionej szacie graficznej. Bo czemu nie.
^^
FFG tak zrobiło z karcianką Call of Cthulhu ,która pierwotnie była CCG potem zaczęło wychodzić w formacie LCG z nowymi kartami ale w starej oprawie graficznej a potem zmieniono szatę graficzną i od nowa te same karty zaczęli wydawać już w tej zmienionej oprawie :) oczywiście dodając tez z czasem nowe karty ale pierwszy core set zawierał juz całkiem sporo przedruków :)
Spoiler:
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Neuroshima Hex

Post autor: szutek »

Nie mowiac juz o drugiach edycjach Descenta, Runewarsow, Gry o Tron itd., ktore w wiekszosci nijak sie mialy do wydanych wczesniej dodatków.
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz »

Po prostu Portal zapracował już sobie na pewną etykietkę, a że robił to przez lata, to teraz będzie potrzebował lat żeby ją odkleić. Co gorsza lata poprawy się nie zapowiadają, vide pierwsza edycja Robinsona.
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Epyon »

Baartoszz pisze:
Epyon pisze:Senthe, proszę, skończ już bo Twoje wypowiedzi są żałosne. Masz NH 2,5 i masę armii, potraktuj to jako kompletny produkt i ciesz się grą. Nikt Ci nie każe kupować 3.0 ani następnych dodatków...
Powiedział Epyon, który posiada wyłącznie podstawkę...
A przepraszam bardzo, co to ma do rzeczy? ;) Sama podstawka mi serio wystarcza i jakoś nie czuję potrzeby dokupowania dodatków. Poza tym na telefonie mam komplet wydanych armii.
Senthe pisze:I tak, NHex jest co prawda rozbudowanym kompletnym produktem do casualowego grania, ale są ludzie, którzy chcą w nią grać turniejowo i są żywotnie zainteresowani tym, jak rozwija się meta. Nie tak dawno jeszcze do nich należałam.
Jeśli ktoś chce grać turniejowo, to naprawdę wypuszczenie nowej edycji nie jest najgorszym co może go spotkać. ;) Nie wiem jak sprawa będzie wyglądać po premierze 3.0 ale z punktu widzenia gracza nie widzę powodu dla którego stare armie miałyby dostać nagle bana z rozgrywek. Co innego, gdyby jak w TCG wprowadzić rotację. :twisted: ;)

A co do zmiany wyglądu - w MtG już była jedna spora rewolucja przy okazji 8 Edycji, potem w jednym z kolejnych dodatków pokazały się karty "z przyszłości", w najnowszym dodatku też coś kombinują z layoutem. Karty o różnym wyglądzie miesza się nawet w obrębie jednej talii. I jakoś nikt nie narzeka. ;)
ODPOWIEDZ